זכות האישה לגופה?

ק א סי

New member
זכות האישה לגופה?

סיטואציה מסרט, מעניין אותי מה דעתכם. זוג לא נשוי, גרים יחד. האישה נכנסת להריון לא מתוכנן. היא הולכת לעושה הפלה בלי לשאול את הגבר מה הוא רוצה. הוא מגלה ולוקח את זה קשה. הוא רצה את הילד. אז מה דעתכם? זה הרי קורה בגופה, האם זה לא נותן לה זכות החלטה? ולעומת זאת, זה גם הילד שלו, האם זה לא נותן לו זכות החלטה?
 

elena20

New member
לגבר יש בדיוק את אותן הזכויות שיש לאישה

העובדה שהעובר מתפתח בגוף האישה, לא נותן לה זכות להחליט לבד. עליהם להגיע להחלטה ביחד.
 

ק א סי

New member
ואם המצב הפוך?

היא רוצה את הילד והוא לא? הפלה זה אירוע מאוד טראומטי. לא רק פיזית אלא בעיקר בגלל המשמעות של הפסקת חיים. אני לא חושבת שאני הייתי יכולה לעשות דבר כזה (שבעיני גובל ברצח) בגלל התנגדות של החצי השני.
 

elena20

New member
זה מצב בעייתי, ברוב המקרים לדעתי יוביל

לפרידה......צריך לתאם את הציפיות או להימנע מלהגיע למצבים כאלו, זה כל כך מכעיס לשמוע על זוג אנשים בוגרים שב"טעות" נכנסים להריון. בימינו יש מגוון כל כך רחב של אמצעי מניעה..........
 

ayala26

New member
אכן ההחלטה היא של האשה

אף אחד לא יכול להכריח אותה, גם לא בן זוגה, לשאת עובר ברחמה 9 חודשים וללדת. הריון גורם לשינויים בלתי הפיכים בגוף ואם היא לא רוצה בהם ולא בילד אין דרך להכריח אותה. העובדה שזה הרס את מערכת היחסים בינהם ושבר את האמון בינהם לא קשורה לזכותה להחליט על גופה. כשלוקחים החלטה כזו צריך גם לקחת בחשבון את ההשלכות שיש להפלה (ועל אחת כמה וכמה הפלה שמנסים להסתיח) על מערכת היחסים ואת הסיכון שגם מערכת היחסים "תיפול" עם העובר.. בשלב שבו אפשר בכלל לערוך הפלה בסתר ילד הוא לא ילד, הוא אפילו לא נקרא פוטוס (=עובר). ועם זאת אין להבין מהדעה שלי לגבי המקרה הזה שאני הייתי בוחרת לעשות הפלה בסתר או שאני בעד הסתרה של כאלו דברים חשובים מבן הזוג..
 
גם לדעתי זו זכות האשה.

כמובן שהאידיאל הוא שיחליטו ביחד מה לעשות שיהיה מוסכם על שניהם. אבל אם הגבר ממש רוצה והאשה ממש לא - אז לדעתי בסופו של דבר זכות ההחלטה היא של האשה. לא שצריך לעשות את זה בסתר - הרי לא סביר להניח שהוא ימנע ממנה בכוח לעשות הפלה גם אם הוא לא מעוניין בכך, לא?
 
סוגייה מאוד קשה וסבוכה

האמת שראיתי לא מזמן בערוץ 8 חלק מתוכנית על טיפולי פוריות והיה שם מקרה שנוגע למה ששאלת. זוג היו בטיפולי פוריות ונותרו להם מסםר עוברים מוקפאים שלא השתמשו בהם. אחרי כמה שנים הזוג התגרש, ועכשיו האישה רוצה להשתמש באחד העוברים. הגבר התנגד כי הוא לא רוצה עוד ילד שלו בעולם או לפחות לא ממנה (למרות שהאשה מוכנה לחתום שלא תדרוש ממנו כל התחייבות כלפיו). זה הגיע לבית משפט שבסוף פסק שגם לגבר יש זכות בעניין ואסר על האשה להשתמש בעובר. והאמת שלמרות שאני רוצה לךהיות פמיניסטית ולהגיד שזכות האישה קודמת כי זה בכל זאת הגוף שלה, הרי שגם לגבר יש זכות בעניין כי גם חלק ממנו ומגופו בעניין הזה, שלא לדבר על זה שבטוח גם על הגבר יש השלכות רגשיות (אם כי אולי פחות עזות מאשר על האשה). אכן מצב בעייתי. לכןם אני תמיד נחרדת כשאני קוראת נשים שרוצות בהחבא להכנס להריון מבלי שהגבר מוכן לכך. עדיף להמנע מלהסתבך בסוגייה הזאת... ממש לא עלינו...
 

ayala26

New member
אבל זה לא אותו מקרה בכלל!

זה שיש לאשה זכות לא לרצות להרות או לרצות להפסיק הריון זה לא אומר שיש לה זכות לגנוב זרע. וזה מה שזה, כי העוברים המוקפאים הם |רכוש משותף" ואין לאשה בעלות עליהם. זה בכלל לא דומה לבעלות האישה על גופה. העוברים המוקפאים הם לא חלק מהגוף שלה ולכן אין לה זכות עליהם. מקרה שונה לגמרי. כמובן שהיה צריך לחשוב על "העוברים המוקפאים" (כותבת בסוגריים כי אמבריו זה ממש לא עובר) בתהליך הגירושין ולהשמיד אותם או לחתום על הסכם חוקי מה עולה בגורלם.
 
לדעתי השוני פה הוא בעיקר

משפטי. כי בין אם העוברים כבר בגוף האישה או לא הם עדיין שייכים לשני בני הזוג. גם אישה שנכנסת להריון בניגוד לרצון הגבר (או בלא ידיעתו) בעיניי מבצעת גניבת זרע.
 

ayala26

New member
קראת את נושא השרשור?

יש שם אשה שלא רוצה בהריון בניגוד לדעת בן זוגה ולא אשה שרוצה להחזיק בו בניגוד לדעתו. זה לא אותו מקרה בכלל. ברור שגם אשה שנכנסת להריון בניגוד לרצון הגבר וללא ידיעתו גונבת את זרעו אבל אשה שנכנסת להריון בטעות כי שכחה גלולה או שנכנסה להריון גם אם הגלולות או שהקונדום שלהם נקרע והוא לא רוצה ילד לא יכול לדרוש ממנה להפיל. אי אפשר להכריח אשה לבצע הליך רפואי בגופה ללא הסכמתה וזה כולל וגם הפלה... אבל הפריה כמו גם ניתוח השתלה
או מילת ילד בילד שהוריו גרושים הוא הליך שדורש לדעתי אישור של שני הוריו.
 
נתתי את הדוגמה רק

כמשהו למחשבה על כך שלא תמיד ברור ש"זכות האישה על גופה" בלבד ושגם לגבר יש זכויות כשמדובר ביצירת חיים חדשים בעולם. ברור שגבר לא יכול להכריח אשה להחזיק תנוק ברחמה או להפיל בניגוד לרצונה.
 

ayala26

New member
הבנתי

רק שעוברים מקופאים אינם חלק מגופה של האשה ולכן הדוגמה שנתת לא מתאימה ולא רלוונטית לדיון על זכותה של האשה על גופה אלא על אי זכותה הבלעדית ל"רכוש" שהיה משותף וזה נושא אחר לגמרי.
 

ayala26

New member
אין צורך להעלב

לא אמרתי שזה לא נושא מעניין. רק אמרתי שהדוגמה לא רלוונטית ולא מוכיחה את מה שניסית להוכיח כי היא לא קשורה. האם את מתכוונת לומר שדעתך היא שעובר קפוא הוא חלק מגופה של אשה? אז באמת הדעות שלנו שונות כי עובר קפוא הוא לא חלק מהגוף. הוא מחוץ לגוף וצריך לעבור תהליך מלאכותי כדי להכניס אותו לגוף. כך או כך הדיון\ויכוח מיותר כי זה נראה לי ממש לא הגיוני שרופא יאשר דבר כזה.
 

ayala26

New member
וגם הכוונה משפיעה

יש הבדל בין אשה שנכנסת להריון "בטעות" מתלבטת ומחליטה שהיא לא מסוגלת לבצע הפלה לבין כזו שבכוונה תחילה מנסה להרות מגבר ללא רצונו וללא ידיעתו והבדל של שמיים לארץ בין אשה שמבקשת לעבור הפריה חוץ גופית מגבר ללא הסכמתו. האחרון לא מתקבל על הדעת בכלל. איזה רופא אמור לאשר לה דבר כזה ללא ידיעת האב?
 

זכוכיות

New member
של האשה בלבד.

נכון זה לא פייר, אבל זה הרבה יותר פייר מהאלטרנטיבה- אם יש חילוקי דעות בנושא, זכותה של האשה לעשות ככל העולה על רוחה, היא זו שהגוף שלה צריחך לעבור או לא לעבור טראומה מסויימת (הפלה, לידה). לדעתי, כל גבר שמקיים יחסי מין לא מוגנים עם אישה צריך לקחת בחשבון שהיא עשויה להיכנס להריון ועשויים להיות חילוקי דעות ולקחת את האחריות על מעשיו.
 

ק א סי

New member
ואם זה פנצ'ר?

נגיד באשמתה של האישה. האם בגלל זה אין לה זכות להחליט?
 

זכוכיות

New member
שוב, זה לא פייר, אבל אין דרך

אחרת לפתור את זה. האופציה השניה פשוט לא הגיונית.
 

ana123

New member
באשמתה?

גבר שבוחר להיות עם אשה לוקח אחריות על כך ובעצם סומך עליה שהיא אחראית, אם לא, הוא יכול לדאוג בעצמו לאמצעי מניעה שנמצעים בשליטתו ולהיות בטוח, זאת תמיד אחריות של שני הצדדים לא משנה מי אשם בפנצ'ר וכל זמן שמה שקורה הוא בגוף האישה לה יש זכות בלעדית להחליט מה לעשות וכמובן להיות מוכנה לשלם את המחיר אם זה סותר את דעתו של הגבר.
 
למעלה