זכויות עבודה ויחסי עובד מעביד

  • פותח הנושא yanai
  • פורסם בתאריך

yanai

New member
זכויות עבודה ויחסי עובד מעביד

הנני עובד בחברת הי טק מזה כשנתיים. פרט לזכרון דברים הנוגע לשכר המשולם אין כל סעיפים או חוזה אחר. שאלתי היום היא: במידה והנני מפוטר - מהן זכויותיי? וכמו כן, האם ישנו חוק האומר כי על המעביד לשלם עבורי לקופת גמל/ביטוח מנהלים? וזאת בידיעה כי הנני היחידי בחברה שלא משולמות עבורו זכויות אלו. כמובן שהשאלה העיקרית היא האם מגיעים לי פיצויים. תודה מראש ינאי
 

yanai

New member
שאלה נוספת - שעות נוספות

במידה והנני עובד על משכורת גלובלית, האם המעביד מחוייב לשלם לי בניפרד עבור שעות נוספות?????
 

pumic

New member
לא בדיוק

תלוי בהסכם הראשוני שלך עם המעסיק. ישנם מעסיקים שבקבלתך לעבודה אומרים "...השכר הגלובלי שלך הוא X והוא כולל Y שעות נוספות בחודש..." כאשר מדובר במשכורת חודשית בדר"כ צריך לשלם שעות נוספות. כאשר מדובר במשכורת גלובלית הדבר כולל שעות נוספות. בגדול המעביד לא מחוייב לשלם לך בנפרד עבור שעות נוספות אבל זה בהחלט נושא שעליך לברר עימו
 

pumic

New member
כן מגיעים לך פיצויים אם אתה מפוטר

על פי החוק: עובד זכאי לפיצויי פיטורים כאשר מתקיימים התנאים הבאים: א. כאשר פוטר מי שעבד שנה אחד ברציפות יכולה להיות במסגרת משרה מלאה, או משרה חלקית אצל מעביד אחד או במקום עבודה אחר ופוטר או כאשר פוטר אדם ממקום עבודתו שעבד בו שתי עונות בשתי שנים רצופות, "עונה" פירושה שלושה חודשים רצופים בשנה שבהם עבד לפחות 60 יום. פיצויי הפיטורים יינתנו רק אם היו יחסי עובד-מעביד בין העובד/ת ומעבידו. אם פוטר אדם סמוך לסיום שנת העבודה הראשונה אין הפיטורים פוגעים בזכות העובד לקבל פיצויים פיטורים אלא אם כן הוכיח המעביד שפיטר את העובד לא בגלל הרצון להמנע מתשלום פיצויים הפיטורים. אם מסיבה כלשהי היתה הפסקה זמנית בעבודה ללא ניתוק יחסי עבודה, או אפילו הפסקה תוך ניתוק יחסי עבודה שלא עלתה על שלושה חודשים, אין הפסקות אלה פוגעות ברציפות העבודה. בקשר לקופת גמל וביטוח מנהלים - מדובר בהטבה ואל כן אין המעביד חייב בכך אולם כאשר הוא משלם ביטוח מנהלים הוא קופת גמל לעובד הדבר מוכרלו מבחינת הרשויות .
 
התשובות שלי שונות.

ברור שאם תפוטר, אז לאור העובדה שעבדת כשנתיים - תהיה זכאי לפיצויי פיטורים. בענין ביטוח מנהלים או קרן פנסיה, אין חובה מכח חוק, אבל יש חובה לא להפלות בין עובדים שונים מחמת כל מיני עניינים. אם אתה היחיד שלא עשו לך כזה ביטוח, צריך לדעת למה זה. אם זה נעשה בגלל אפליה פסולה - אתה יכול לטעון שאתה זכאי לביטוח כמו העובדים האחרים. בענין שעות נוספות, אני לגמרי לא מסכים עם מה שאמרה pumic. אם אתה לא בתפקיד הנהלה או בתפקיד שדורש מידה מיוחדת של אמון אישי, חל עליך חוק שעות עבודה ומנוחה, ואין שום תוקף להסכם שאומר שמגיע לך שכר גלובלי כולל שעות נוספות. אם עבדת שעות נוספות אתה זכאי לתשלום עליהן לפי חוק שעות עבודה ומנוחה גם אם הוסכם שיהיה לך שכר גלובלי. הבעיה תהיה להוכיח את השעות שעבדת, כי אין אפשרות להסתפק בהערכה או בחישוב שעות לפי ממוצע, אלא צריך להוכיח כל שעה נוספת בפועל.
 

pumic

New member
יוסקה בשבילך

אני אישית מכירה כמה אנשים שעובדים היום בחברת הייטק אשר השכר שלהם הוא גלובלי וכולל שעות נוספות. המון מעסיקים היום במיוחד בשוק ההייטק מסכמים על תוספת של שעות נוספות במשכורת עצמה למשל חברות הייטק שעובדות משמרות הם עובדים 12 שעות במשמרת אך הם עובדים 15 משמרות בחודש. לסיכום יש הרבה חברות שאתה עובד בהם שעות נוספות ופורמלית אינך מקבל עליהם שכר וזאת כי כך סוכם בקבלתך לעבודה. ראה חברת אינטל, בינת, אמדוקס וכד´.
 
pumke בשבילך ...

גם אני מכיר מקרים כאלה. זה לא הופך את זה לחוקי. אם את רוצה אז קראי את סעיף 5 בחוק הגנת השכר: "5. איסור שכר כולל (תיקון: תש"ל) עובד שחוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א-1951, חל לגביו ונקבע לו שכר-עבודה הכולל תשלום בעד שעות נוספות או גמול-עבודה במנוחה השבועית כאמור בחוק שעות עבודה ומנוחה, תשי"א-1951, או הכולל דמי-חופשה תמורת חופשה או פדיון-חופשה כאמור בחוק חופשה שנתית, תשי"א-1951, רואים את השכר שנקבע כשכר רגיל בלבד, אלא אם נקבע אחרת בהסכם קיבוצי לגבי תשלום בעד שעות נוספות או גמול עבודה במנוחה השבועית וההסכם אושר לענין זה על-ידי שר העבודה.".
 

pumic

New member
יוס (אפשר לקרא לך כך) קשה לי לאמין

שחברות רבות בשוק ההיטק פועלות באופן לא חוקי אבל ציטוט החוק זה ציטוט ואתה צודק, אני אנסה לברר את הנושא יותר לעומק ואם תהיה לי תשובה אני אחזור (לפחות מישהו מאתגר אותי כאן!!!
)
 
למעלה