"זכויות סטודנטים"

honest

New member
"זכויות סטודנטים"

הידעתם שאם מגיע לכם מועד מיוחד בקורס כלשהוא זה מתקייםבסוף הסמסטר העוקב כאשר הבחינה היא על החומר בסמסטר החדש?? אז מה ההבדל בין החובה ללמוד מחדש או זכאות למועד מיוחד בעקבות 2 בחינות שהתקיימו באותה שעה?? האם אתם מוכנים להילחם בעוול זה יחד איתי ?? אשמח לקבל תגובות.
 

ethna

New member
השאלה איך אפשר לעשת את זה אחרת?

מועד ג' הוא בסמסטר הבא כי זה תאריך המבחן הקרוב ביותר, החומר הוא של הסמסטר החדש כי אתה מצטרף לבחינה קיימת. האם אתה דורש שלתלמיד או שניים יכתב במיוחד מבחן? או שאולי יעשו מועד במיוחד לסטודנטים בודדים, בחינה מיוחדת תכתב וישכרו משגיחה כדי לשמור עליך 3 שעות?
 

honest

New member
תשובה:

מועד מיוחד ניתן רק למיקרים מיוחדים מאוד ! (ראה תקנון) אם הסטודנט קיבל זכאות למועד מיוחד , אכן יש להתייחס בגישה מיוחדת ולהתייחס בבחינה על החומר הרלוונטי לאותו הקורס בלבד !
 

elil1975

New member
מה זה למיקרים מיוחדים ?

סטודנט חולה, האם זה לא מקרה מיוחד? סטודנט שעובד ובגלל עבודה נאלץ להפסיד מועד אחד או ששהה בחו"ל? מילואים ? חתונה ? אבל ?ועוד כהנה וכהנה. דע לך שיש בקשות מועד ג רבות ואני מסכים עם המגיב הקודם, שאי אפשר להציב משגיח צמוד לכל סטודנט המבקש מועד ג. לא נראה לי שיש מוסד אחר בארץ שבו יש מועד ג' ספיישל. הבעיה עם המועדי ג' במכללה היא אחרת: היא הקושי הבלתי נסבל לזכות בו. במשך 3שנים שאני במכללה ביקשתי מועד ג' רק פעם אחת בגלל מחלה. הבאתי אישור כמו שצריך, ואז התברר לי שזה לא מספיק, צריך אישור על 5 ימים ולא על 3,כמו שאני הבאתי. לדעתי זה ממש לא סביר. כעסתי מאוד בדקאנט אבל אז אמרו לי שם לבקש מהרופא עוד ימיים למפרע. מה זה ? מה אנחנו פה, עוסקים בקקה ? הנוהלים שקבעו פה בנושא מועד ג הם נוקשים ולא הגיוניים בעליל. זאת הבעיה ולא מתי יהיה מועד ג', למרות מבחינת התועלת יש קורסים שמועד ג' בעוד חודשיים או 3חודשים שווה לתחת. למשל קורסים כמו מד"ח, מד"ר אני עושה RESET אחרי שבוע-שבועיים. אבל פה אין מה לעשות,זה בעיה שלך: אם היית לומד, היית עובר בועד א... איזה כיף להיות בעמדת המטיף...
. אגב יש למישהו מידע מדוייק מה צפוי לנו במועד ב' באנלוגיים 2 ? תודה, אלי.
 

omni4

New member
אתה טועה ובגדול

אף פעם לא שמעתי על מקרה שבו מועד ג' בודק את החומר של הקורס החדש. מועד ג' צריך להכתב על החומר של הסמסטר שבו הוא נכתב ואני עברתי כמה מועדי ג'.
 

machinehead

New member
לא בדיוק

זה מה שהולך להיות לי, סימסטר קיץ למדתי את הקורס אותות ומע' בזמן בדיד באלקטרוניקה, אני לא יכול לגשת למועד א ו-ב עקב מבחנים אחרים, אני אעשה את המועדים של סימסטר א הקרוב. בקורס זה יש ללמוד מאמר באנגלית ועליו תהיה שאלה בבחינה, אני יודע שהבחינה שאני יעשה - שאלה אחת לפחות תהיה על חומר שלא למדתי אותו, אלא אצטרך ללמוד את המאמר לבד. זה לא אמור להיות ככה, אבל אני כבר מזמן התייאשתי מהפן הניהולי במכללה הזו.
 

omni4

New member
פנית למרצה?

לראש המגמה? לדיקאנית? זה בהחלט נושא רגיש
 

machinehead

New member
בוא אני אספר לך מספר סיפורים

בקורס אותות ומע' בזמן רציף, במבחן שהיה בסימסטר ב, הייתה להם פאשלה רצינית בו, הכניסו תרגיל עם מערכת מכאנית שבו העגלה קשורה בחוט לקיר. ביקשו לנתח מה תהיה המהירות על העגלה באינסוף, התשובה הרי היא אפס, כי העגלה לא זזה. זהו שלפי טענת המרצים, החוט הזה "נכנס בשכפול" של הבחינות, ולכן כל מי שרשם אפס, קיבל על השאלה אפס נקודות. אני ספציפית שאלתי את המרצה, והיא(ורד אהרונסון) אמרה שכן יש מהירות על העגלה, לכן החוט הזה לא מפריע(קיבלתי את רב הנק' על השאלה.) בבדיקה של הבחינה, המרצה השני בקורס(ארקדי ברקובסקי) בדק את הבחינות ע"פ הפתרון של הבחינה, הוא לא ראה בכלל את הבחינה עצמה, ולכן נתן לכל אותם סטודנטים אפס בשאלה הזו. סטודנטים שקיבלו אפס נקודות פנו למרכז המגמה (רמי פינקלר), הוא הבחין בבעיה, אך לא היה מוכן לומר "טעינו". הם(רמי והמרצים) הצליחו להשתיק את הנושא בצורה מוזרה מאוד, אנשים ניגשו למועד ב', קיבלו ציון מסוים ולאח"כ זמן מה פתאום ראו שבתחנת מידע, הציון עלה ב10 נקודות, ואז אמרו להם - " מה עברתם בציון גבוה? זה בסדר" הם הבינו ישר שזה עקב מה שקרה, אבל אף אחד, כולל המרצים - לא הודה שבעצם הייתה להם פאשלה כאן. איך זה? זה לא סיפור בדוי, זה היה בסימסטר ב האחרון. לצערי הרב, הראש מגמה באלקטרוניקה לא עוזר בכלל. עוד סיפור על הראש מגמה הזה, בסימסטר ב, לא הצלחתי מי יודע מה בבחני אמצע. אז הוא קרא לי לשיחה לבדוק למה זה קרה, בבוחן האמצע בקורס אנליזה נומרית, היה רעש בחוץ, כי היה באותו יום טקס יום הזיכרון(או משהו דומה), רב הסטודנטים בזמן הבחינה גם התעצבנו על הבוחנות בגלל הרעש, לא היה אפשרי להתרכז בבחינה. בבוחן לא עברתי, אדון רמי טען שבגלל הרעש היה צריך לרדת לי 10 נקודות מ 100 ל 90 והרעש הזה אינו סיבה לזה שלא עברתי. מעניין מאוד, הוא פתאום נהיה פסיכולוג, הוא יודע מה כן גרם לי להכשל בבוחן ומה לא. נמשיך.... בשנה שעברה, היה בעיה עם המרצה אנטולי פטלך בהנדסת חשמל 1, לא מעט אנשים(ובניהם אני) פנינו אל רמי בדרישה להחליף אותו עקב הצורת לימוד שלו, מיותר לומר כי הוא גיחך ובכלל לא ניסה לפעול. רק מרכז הקורס, גבי שפט, הודה שיש בעיה והוסיף שיעורי תגבור, הבעיה שהם היו כבר מאוחר מדיי(3 שבועות לפני סיום הסימסטר). אני יכול עוד להמשיך... לא חסר דברים, לצערי הרב, זה המרכז מגמה אלקטרוניקה במכללת אפקה.
 

elil1975

New member
../images/Emo35.gifראש מגמה קרא לך כדי להבין למה נכשלת ?

סתם מסקרן אותי, למה לא לי ולא לעשרות סטודנטים אחרים שנכשלו הן בבוחן והן במבחן והן בקורס בכלל לא קראו לשאול אודות הסיבה לכשלון ? במה זכית ליחס מועדף ?
 

machinehead

New member
מהסיבה

שהיו לי 3 בחנים שלא עברתי באותו סימסטר, והוא רצה לדעת למה זה קרה. זה סתם שטויות השיחה איתו, הם עושים סטטיסטיקה האם יש קשר בין אי הכנת ש.ב לכישלון בבוחן. משום מה הוא היה מאוד מופתע שבהסתברות אין חובת הגשת תרגילים, כבר שנים זה ככה במכללה ולרמי לא היה מושג.
 

omni4

New member
מכיוון שאני בתוכנה

אני לא יכול לתת את הדעת על התוכן המקצועי של אותם קורסים, יכול להיות שאתה צודק ויכול להיות שלא. יכול להיות שגם במקרה קרו לך אישית כל הדברים האלו וגם אני יכול לבוא עם סיפורים, למשל: יש לי קורס השלמה ל-B.Sc ועוד קורס חובה שנופלים על אותן שעות ואני לא היחיד עם הבעיה הזאת, פניתי לחני, אמרה לי שאין לה איך לעזור לי, פניתי לראש המגמה שלי, אמר לי: "אתה צריך לדעת להסתדר לבד", ז"א שמישהו עשה טעות בשיבוץ השעות ואני צריך להסתדר עם הפאשלה. מה עשיתי? דיברתי עם המרצה והצלחנו להתגבר על חלק מהבעיות. גם לי יש סיפורים ומקרים משלי, אבל נחזור לנושא הראשי שקצת סטיתה ממנו, דיברתי על חומר של אותו סמסטר למועד ג' של סמסטר קודם, התכוונתי שהאם פנית לראש המגמה שלך והסברת לו את המצב? מועד ג' עם חומר שלא למדת.
 

ethna

New member
omni

חכם חכם אבל טועה במקרה הזה. מועד ג' כפוף לתוכנית הלימודים של הסמסטר בו אתה נבחן, אם בסמסטר הקודם- בו לקחת את הקורס, היה חומר פתוח ועכשיו חומר סגור אתה תאלץ לבצע את הבחינה בחומר סגור. לגבי חומר הבחינה, בשני מועדי הבחינות- א/ב ומועד ג' הקורס כפוף לאותו סילבוס, אולם ישנם מקרים בהם המרצה לא הספיק את החומר ולכן הבחינה פחות מקיפה, ואז אכן יכול להווצר מצב בו החומר למועד הראשון לא דומה לחומר למועד ג'. בנוסף יש את עניין המרצים, לכל מרצה יש את המיקוד שלו בחומר, מרצה שונה יכול לכתוב מבחן שונה... רק במקרה אחד יכולים לכתוב לסטודנט בחינה שונה והיא אם הסילבוס השתנה, סטודנט אמור להבחן על הסילבוס של הקורס לו נרשם.
 

omni4

New member
תראה

לי זה לא משנה, שאל פה מישהו שאלה אז עניתי לו לפי מה שאני עברתי במכללה, גם לא צריך להגיב על כל עניין.
 

ethna

New member
תשמע

לא להגיב על כל עניין? ענית תשובה מטעה, תיקנתי אותך. אני לא רואה בעיה בזה, בייחוד כששנינו כותבים בפורומים שמטבעם בנויים על אנשים שמגיבים על כל עניין.
 

omni4

New member
אני יודע

איזה מבחנים אני עשיתי, כך שלהגיד טעיתי זה לא מדויק.
 
למעלה