זכאות של משרד השיכון

karin31

New member
זכאות של משרד השיכון

שלום וברכה, אני מתלבטת האם לקחת את הזכאות שלי 161 אלף 4% צמודה לכאורה אפשר להשיג ריבית נמוכה יותר. אמרו לי בטפחות כי לא אוכל לקבל ריבית נמוכה מ-4 אם אקח ל-20 שנה. שווי הנכס 890 ואני זקוקה ל480 אלף. במידה ואקח את הזכאות שלי, אחלק את השאר לפריים וקבועה. מהם הריביות שאפשר להשיג היום? והאם ריביות תלויות גם במשכורת שלי ופרטים אישיים, כאשר יש כבר אישור עקרוני של הבנק? תודה
 
תשובות חלקיות

טפחות יכולים להגיד לך מה שהם רוצים (העיקר בשבילם שלא תבדקי במקומות אחרים). אני לא יודע מה הולך היום בשוק בדיוק, אבל לפי מה שמביאים פה לפורום (תר\קראי ותראי) יש ריביות אטרקטיביות יותר שיחסכו לך הרבה מאוד כסף, אם לא תתפתי ל4%, בעיקר אם את מורה או בת של מורה, או אם את חברת הו"ט.
 

karin31

New member
האמת שגם בהפועלים

אמרו לי אותו דבר. ונתנו לי הצעה לקבועה 20 שנה 150אלף בריבית 4.35. לעומת זאת בלאומי הציעו לי 3.7 לפני שבוע, אבל בתנאי שהמשכנתא תהיה התשלום האחרון שלי בעסקה. קשה לי להאמין שמוכרים יסכימו לקבל את רוב הסכום רק בפינוי עצמו..
 
לא כדאי לך לקחת זכאות, תקבלי פחות מ-4%

1. הזכאות יקרה עדיין מריביות שוק (תראי הודעה למשל על אגוד ב-3.8% ל-20 שנה ודסקונט אף מציע פחות לדעתי) 2. הציטוט שקיבלת מפועלים הוא שערוריה. 3. כן, יש השפעה לנתוני השכר שיעור המימון וכו' על הריביות וזה הגיוני - ככל שהלווה "מסוכן" יותר לבנק כך הריבית שתוצע תהיה גבוהה יותר. עם זאת במציאות הישראלית הפערים בין לקוח טוב לבין לקוח "מסוכן" הם קטנים יחסית בעת תמחור המשכנתאות. 4. משכנתאות כמעט תמיד משולמות כרובד אחרון אחרי שהזרמת את ההון העצמי שלך. זה לא אומר שאת צריכה לשלם את כל סכום המשכנתא רק בפינוי - את יכולה למשל לדאוג שכספי המשכנתא יועברו לעו"ד בנאמנות עבור המוכרים וישולמו משם למוכרים בדיוק לפי לוח התשלומים עליו סיכמתם בחוזה. מבחינת המוכרים אין צבע לכסף ולא מעניין אותם אם התשלומים מגיעים ממך או מכספי המשכנתא.
 

karin31

New member
חוזרת מסבב של הבנקים

ושוב שתיים מתוך שלושה מתעקשים לתת לי זכאות 161 אלף ב-4% וגם מציעים לקחת את השאר בחלוקה הבאה: 160 - פריים מינוס 0.6 ל20 שנים ו 160 הנותרים במשתנה כל 4 שנים בריבית 2% צמודה - גם ל-20 אני חוששת מריבית משתנה, אבל זה מאוד מפתה לשלם רק 2% בארבע שנים הקרובות. דעתכם?
 
קארין רוצי לסגור את המשכנתא

אבל תלחצי בכל זאת שיורידו לך לפריים מינוס 0.8% וכן תגדילי אותה אם אפשרי מ-160 ל-240 א' ותורידי משני המסלולים הצמודים 40א' כ"א (יהיה 240,120,120) הריביות עומדות לעלות, אל תחכי.
 

karin31

New member
הלוואי ויכולתי לסגור עכשיו

הבעיה היא שהחוזה שלי עדיין לא חתום, ככה שבנתיים אני רצה בניוטרל. מקווה ששבוע הבא אחתום כבר, רק שנראה לי יהיה כבר מאוחר מידי. תודה לך על העזרה
 
למעלה