זירוז באמצעות שמן קיק

ק ש י ת

New member
זירוז באמצעות שמן קיק

מה דעתכן על שיטת הזירוז הזו שנחשבת טבעית יחסית? ולגבי זירוז בכלל? מה הן הסיבות שבגללן הייתן נוקטות בזירוז? (אני מתכוונת כמובן אחרי שבוע 40 בכל מקרה) לדוג', האם עדיפות ללידה בסוף/ תחילת שבוע היא דבר שבשבילו הייתן לוקחות שמן קיק? מה הן תופעות הלוואי שלו? אתן מכירות עוד דרכים טבעיות לזירוז?
 
היה על זה שרשור לא מזמן

חפשי אחורה. ובקצרה: זרוז (גם טבעי) יכול להתאים לאמא אבל לא בהכרח לתינוק. זרוז (גם טבעי) יכול לגרום ללידה קשה יותר ולכניסה לא אופטימלית של התינוק לתעלת הלידה. אם פי החכימה אותנו ששמן קיק מופק מקיקיון- שהוא רעל. הכי טוב לחכות שהלידה תתרחש בעצמה, תוך מעקב תנועות מדוקדק. (כל האמור לעיל לא מתייחס לשיטות כמו הליכה, יחסי מין וכו' שלא יזרזו לידה שלא מוכנה)
 
מודה שלא חשבתי על הצד התינוקי

הקוקטייל שכתבי עליו קודם, הוא טבעי, ולכן היה ברור לי שאם הוא משפיע, אז הוא לא מזיק. אני מודה שלא חשבתי על דרך זירוז זו מהצד של התינוק. זה באמת פתח לי את העיניים. בכל אופן, שם לא מדובר בשמן קיק, אלא בשמן דגים, אך בעצם הפעולה היא דומה - גירוי של השרירים החלקים, ושרירי הרחם בפרט.
 

אם פי 3

New member
בדיוק כתבתי על זה בשרשור אחר

שמן קיק מופק מזרעי צמח הקיקיון. אם את מכירה אותו, זה צמח יפהפה (בעיקר הזרעים) אבל - רעיל מאד. השמן המופק ממנו, לא רעיל עד כדי מוות (לפחות לא במינונים סבירים), אבל יוצר הרעלת קיבה קלה עד בינונית, שגורמת לשלשול (לפעמים הקאות), והתכווצויות המעיים, גורמות, לעיתים קרובות, להתכווצויות ברחם הסמוך, ולהתחלת לידה. בעיני, זו שיטה אלימה להתחיל לידה. היא עלולה לגרום לאמא מותשת וסובלת (מהרעלת הקיבה), היא עלולה לגרום לתינוק להכנס בתנוחה לא-אופיטמלית לתעלת הלידה, מה שמוביל ללידה ארוכה יותר, כואבת יותר ולפעמים גם מסובכת יותר ודורשת התערבויות נוספות (שאז הן כבר הכרחיות) על סיכוניהן. כל זירוז, לא משנה באיזה אמצעי, עלול לגרור חלק מהתופעות האלו, ולכן, גם זירוז באמצעים טבעיים, הוא לא טבעי... זירוז טבעי זה אוקסימורון. ממש לא הייתי משתמשת בשיטה הזו, או בכל שיטה אחרת (*) כדי להתחיל לידה בגלל העדפות יום, או חוסר סבלנות לחכות לבשלות העובר וסיום הריון בדרך הטבעית. הייתי שוקלת את השימוש בשיטה הזו (אם כי מעדיפה שיטות עדינות יותר, וחזקות לא פחות, כמו שיאצו), במצב שבו השתכנעתי שיש הכרח להשרות לידה, בגלל מצוקה משמעותית של העובר או של האם. היתרון שלה על פני הזירוזים הכימיים, זה שבכל זאת, הצירים הם טבעיים, בעוצמה טבעית והתאמה לגוף, ומבלי להתערב בתהליך ההורמונלי העדין של הלידה עם הורמונים סינתטיים. (*) הייתי מתמקדת בדרכים שינעימו לי את הזמן עד הלידה, ויחד עם זאת גם יסירו מחסומים, אם יש, ויעזרו ללידה להתפתח, אם זה הזמן הנכון שלה (ולא יעשו כלום, כשזה עוד לא הזמן): הרפיה, דמיון מודרך, סקס (בשביל כיף, לא לידה), איתור פחדים ועיבודם (עדיף בשלבים מוקדמים יותר של ההריון, או קודם, אבל מוטב מאוחר על פני בכלל לא), טיול נעים על חוף הים (*לא* להתיש את עצמך בהליכות זירוזיות), אמבטיה נעימה (לא חמה מדי!) או שחיה בבריכה - וכדומה.
 

ק ש י ת

New member
תודה על התגובות המאירות

אבל לגבי אינטרס של מי הזירוז: ככל שעובר הזמן התינוק גדל, מה שאומר לידה קשה יותר, סיכון גבוה יותר לפגיעה ברצפת האגן ולקרעים. זה לא אינטרס משותף של האם והתינוק? (בניגוד לסיבה שרשמתי קודם)
 

אם פי 3

New member
אין שום בעיה עם תינוק גדול

תינוק גדול לא אומר לידה קשה יותר, ולא לידה מסוכנת יותר. נשים שילדו גם וגם מתארות לרוב דווקא את לידת התינוקות הגדולים יותר, כקלה יותר (וכמובן - לא בהכרח עם קרעים ונזק מוגבר לרצפת האגן). במיוחד שתחשבי - מה זה תינוק גדול? זה תינוק שמגיע לגודל הבשל שלו, הגודל שבו הוא אמור להיוולד. זה לא תינוק גדול יתר על המידה. הוא יכול להיות גם ממוצע בגדלו, או אפילו קטן מהממוצע, גם אם נולד בשבוע 42. שלא לדבר על טעויות חישוב - או כי את לא יודעת מתי בדיוק הביוץ (יש כאלו שכן יודעות, אבל לא כולן), או כי "תיקנו" את התאריך על פי אולטראסאונד, וטעו... הרבה תינוקות שנולדו לכאורה בשבוע מתקדם, הסתבר שהם צעירים יותר ממה שחשבו (ואפשר לראות אם זה תינוק קטן לגילו או צעיר). האינטרס של התינוק (כל עוד הכל תקין) הוא להיוולד כשהוא בשל. למעשה, זה אינטרס משותף (כאמא לתינוק שנולד לא בשל). נסיונות אנושיים להחליט מתי הוא מוכן להיוולד, הם תמיד פחות טובים מהמנגנונים הטבעיים, שאנחנו לא מבינים עד הסוף איך הם עובדים. (ושוב - יש מצבים שבהם נדרשת התערבות, והשראת לידה יזומה - אבל בגלל בעיה, ולא סתם כך).
 
לא נשמע לי כמו עילה מספיק טובה לזרוז

בשום דרך שהיא. מה שכתבה אם פי 3 על שמן הקיק נכון מאוד וצריך לקחת בחשבון את כל זה כשמחליטים אם ומתי ליטול אותו. מעבר לכך תזכרי שעל כל אשה הוא משפיע אחרת, ויש נשים שלא משפיע עליהן כלל. אני אישית נטלתי בלידה האחרונה שמן קיק מהסיבה הפשוטה שהיתה ירידת מים ללא התפתחות צירים, ובגלל שרציתי ללדת בבית ולא להגיע לבית חולים אז לא רציתי לחכות יותר מידי זמן (המיילדות שלי מבקשות לגשת לבית החולים אם תוך 24 שעות מירידת המים את לא בלידה פעילה). אחרי כמה שעות בלי צירים בכלל, שתיתי את זה והתפתחו צירים טובים ו"אמיתיים" תוך שעה שהובילו ללידה והילדה נולדה תוך 3 וחצי שעות. מבחינתי, הלידה כבר התחילה ולא השריתי אותה שזה הבדל גדול בין הדוגמאות שנתת. אבל יש כאלו שלא היו נוטלות גם במצב זה.
 

elloshnimi

New member
יש רמדי'ס הומאופתיות שיכולות לזרז לידה

(הן לא מזיקות,)ובמידה והתינוק עדיין לא מוכן,הן פשוט עוזרות לרכך את צוואר הרחם שלא יהיה נוקשה ומכווץ..
 
לא. אני כנראה מבנות המזל...

אצלי התחילו עוויתות מעיים וצירים בו"ז, קצת פחות משעה לאחר ששתיתי את המרקחת הזו. הייתי צריכה ללכת לשירותים כמה פעמים אחת אחרי השניה, וכן - שלשלתי, אבל זה לא היה היסטרי ולא הרגשתי רע (להיפך, הרגשתי שמחה שזה מתפתח ועוד יותר שמחתי שאני בבית
). אחרי חצי שעה בערך נשארו רק הצירים ויותר לא הרגשתי את השפעת השמן (מבחינת עוויתות המעיים אני מתכוונת). בכל שארית הלידה הרגשתי, פשוט, כמו בלידה...
 
עילה לזרוז

יש מיילדות שלא מציבות 24 שעות מרגע ירידת מים עד תחילת צירים? ממה שקראתי פה הבנתי שלא כדאי לזרז אבל אני מנסה להבין מתי זה הכרחי מהספר של אילנה הבנתי שגם היא בעד זרוזים במקרה כזה וזה מרתיע אותי מללדת אצלה. (אגב בביקור בארץ- למי שזוכרת לא נפגשתי עם מיילדות מרוב בלבול בנושא זה ועוד...) שאלתי היא האם זה הכרחי? האם יש מיילדות שלא מזרזות? ולאלו שמתנגדות בחריפות לזרוז מכל סוג שהוא..האם יש מצב שבו כן הייתן מזרזות? מהם אותם מצבים?
 

אם פי 3

New member
בהחלט

יש מיילדות שמחכות הרבה יותר. מתי לזרז? כשהעובר במצוקה, שיותר טוב לו בחוץ מאשר בפנים או כשהאמא במצוקה, והמשך ההריון מהווה סיכון עבורה.
 
מצוקה

מה מוגדר כמצוקה? ירידת דופק של התינוק?כיצד יכולה חלילה להתבטא מצוקה של האם? אני זוכרת שהמלצת לי על שרה ולא הסתדר לנו בגלל המרחק. ידוע לך על עוד מיילדות סבלניות מאזור המרכז שיותר מאמינות שכל תינוק יוצא בזמן שלו? אני מאד מאמינה שכל תינוק יוצא בזמן שלו ומעדיפה להמנע מכל התערבות שלא לצורך. אפילו בדקתי כיוון של לידה עצמית אבל בגלל שזו לידה ראשונה אין לי מספיק בטחון בעצמי ואני לא בטוחה שזה יהיה לי נכון בשלב הזה. הפחד שלי הוא שהמיילדת שבה אבחר תלחץ או תכניס ללחץ ואני לא אעמוד "בזמנים". משום מה מההכרות שלי עם הגוף שלי אני מדמיינת שיקח לי זמן וזה ילחץ אותי שיעמדו לי עם שעון וימדדו לי זמנים...אבל שוב, לא ילדתי מעולם...
 

אם פי 3

New member
מצוקה

של האם - למשל, רעלת הריון. מצב מסכן חיים. אם מצליחים (למשל בעזרת דיאטה עתירת חלבונים) לשמור על מצב תקין, אולי לא חייבים לילד, אבל אם המצב מחמיר, הכרחי לילד. מצוקה של העובר היא פחות חד משמעית. לפעמים יש סימנים שכבר לא טוב לו ברחם, ולא רוצים להגיע ללידה, כשהוא כבר במצב גבולי, ולא בטוח שמסוגל לעבור את הלידה. ירידה משמעותית בתנועות עובר, היא סיבה לבדיקה. ירידות דופק משמעותיות, שלא-בזמן-לידה הן סימן מאוחר למצוקה (במצב כזה, הייתי הולכת על ניתוח...), לפעמים עצירת גדילה, ריבוי או מיעוט מים משמעותיים וכדומה. מכירה מיילדות במרכז רק משמועות.
 
מיילדת ללא זרוז

הבנתי. תודה:) אז כל שנותר לי לעשות זה לחפש מיילדת שלא ששה לזרז... ופה אני קוראת לכן חברות הפורום יקרות לספר לי מנסיונכן על מיילדות שמחכות עד שאין ברירה ממש (מאזור המרכז וירושלים) פעם שעברה לא הגדרתי את הבקשה שלי נכון ושאלתי על מיילדת לא התערבותית והיו שטענו שכל המילדות לא התערבותיות אבל אני יודעת עכשיו שאני מחפשת מישהי שלא מזרזת אחרי שבוע 42 או 24 שעות אחרי ירידת מים וכדו... לא דיקור ולא שמן קיק ולא כלום.לפי מה שקראתי פה ובפורום השכן (שאתמול אחרי קריאת ספורי לידה שם בכיתי ולא מהתרגשות...) אני מסיקה שהבסיס ללידה טבעית זה העדר התערבות ראשונית. זו גם התקדמות- להבין מה אני מחפשת... אז בבקשה, אם אתן מכירות מיילדת בכיוון שלי, אשמח לשמוע...
 
ועוד משהו לא קשור

סתם בא לי להשוויץ- יצאה לי הבטן... תחילת שבוע 16 וזה סוף סוף קרה. אע"פ שחברה שספרתי לה היום ביעסה אותי ואמרה שזה היה נראה לה שהשמנתי... מבחינתי זה בטן הריונית וזה מה שחשוב:)
 
למעלה