זיווכ כלבה

tomer911

New member
זיווכ כלבה

יש לי כלבת בולדוג צרפתי בת 3 רציתי לדעת מתי אני צריך לזווג אותה, הבנתי שיש ימים מסויימים. אם אפשר לפרט, תודה
 

mia01

New member
האם הכלבה גזעית עם תעודות??

האם ההרבעה היא דרך רכז הגזע?
 

ohari

New member
צריך לזווג אותה????

מי אמר שאתה צריך לזווג אותה? הסיבה היחידה שלך לזווג אותה היא אם אתה ורכז הגזע חושבים שיש לכלבה מה לתרום לגזע הבולדוגים הצרפתיים בישראל מבחינת פיתוח הגזע. זה יקרה רק אם יש לה תעודות ובאישור של רכז הגזע. בכל אופן, השאלה שלך על זמן הזיווג כל כך בסיסית ולדעתי מסוכן מאוד להתחיל לשחק בכלבנות גזעית עם ידע כל כך מינימלי. צא ולמד, שוחח עם רכז הגזע וקסל הדרכה ואז אולי תהיה מוכן לצעד הזה. המלצה חמה - וותר על התענוג הלא מענג ועקר אותה למען בריאותה.
 
יותר מזה....

מה שאוהרי כתב זו בעצם סיבה נוספת ומוצדקת לכך שלא מאשרים להרביע כלבה צעירה מדי - חוץ מהיתרונות הבריאותיים של הכלבה, זה נותן גם זמן לבעלים לדעת, ללמוד, להכיר ולהבין ולהחליט בעצמו אם הוא רוצה/צריך להרביע. אתה צריך לדעת גם שבמיוחד הבולדוגים, הם גזעים שעוותו מתוך איזשהו אידאל יופי מופרך של בני האדם. במסגרת הלמידה שלך, אתה צריך לבחון האם הכלבה שלך לא "טיפוסית מדי"? אם היא קטנה מאד, פחוסה מאוד, "יותר בולדוג צרפתי מבולדוג צרפתי, אולי כדאי שלא תרביע גם אם הרכז מתעקש. אם מתברר לך על ידי בדיקה וטרינרית שכנראה הכלבה תזדקק להפרייה מלאכותית או בסבירות גדולה מאד ניתוח קיסרי, אל תרביע!!! שאף לכך שהגזע יחזור להיות בריא וטבעי והגורים נוצרים ומומלטים בדרך הטבעית. ולא בטכנולוגיה שבאה לתת מענה לעיוות. סיפור קצר על בולדוג אנגלי דווקא, מכר שלי סיפר לי שהוא קיבל שני בולדוגים אנגליים במתנה. והוט שלו, אמר לו שישאיר אותם ויעשה "מכה של כסף" אותי, המכר הזה שאל לגבי הצעת מחיר זולה יותר לניתוח קיסרי, לכלבה ההרה שלו. אני כששמעתי את ההצעה לעשות גורים של בולדוג ו"כסף" הרחתי כבר צרות ואמרתי לו שיש לו וט. נהדר ושישאר איתו. את הניתוח הקיסרי הוא עשה אצל קולגה אחר בעל שם טוב וביקורות מעולות, כך שזו לא אשמת הוט, במקרה הייתי לייד אותו וט כשהוא קיבל אחרי יומיים את ההודעה מהמכר שהכלבה מתה. שני הגורים מתו מס. ימים אח"כ. - גידול זוג כלבים עולה כסף, ההפריה במזל, הייתה טבעית הפרייה מלאכותית הנפוצה מדי בגזעים האלה עולה כסף רב, הניתוח הקיסרי עלה בסביבות ה1000 שקל, והאם והגורים מתו. זו דוגמה מצויינת להרבעה שלא הייתה צריכה להתרחש של כלב מעוות, [הגזע יכול להיות יפה ובעל אופי נפלא אבל אם הוא לא מסוגל להתרבות כדרך הטבע הוא פיזית, גופנית - מעוות זו הגדרה אובייקטיבית ולא התרשמות אישית שלי ולא קשורה לטעם שלי ולאהבתי או חוסר אהבתי לכלבים כאלה]. ולשברון לב שבא אחריה. צ
 

tomer911

New member
עוזר וטרינר

שאלה שלא קשורה כל כך לנושא, אני רוצה ללמוד "עוזר וטרינר" במגן דוד ירוק, היחידים שמלמדים את המקצוע בארץ, רציתי לדעת אם יש ביקוש לעבודה בקרב הוטרינרים בארץ, כמובן כעבודה צדדית נוספת(פעמיים בשבוע)
 

יצורה

New member
לפי מה שהבנתי

מה שאתה לומד מהם אתה יכול ללמוד גם בעבודה מעשית אצל וטרינר והם סתם לוקחים על זה כסף. לגביי ביקוש - יש הרבה אנשים שמוכנים לעזור לוטרינר בהתנדבות רק כדי ללמוד ולכן קשה למצוא מישהו שמוכן להעסיק בתשלום. כדאי לעשות טלפונים לכל המרפאות באיזור שלך, ייתכן שתמצא. אם לא, תמצא מישהו שמוכן שתעזור בהתנדבות, עם קצת מזל יום אחד הוא יצטרך מישהו בשכר ויפנה אלייך.
 

kiTTyCaT3

New member
הגזע לא יכול להתרבות ולהמליט בעצמו?

נראה לי במבט של לא מקצועית שזאת התעללות להמשיך סלקציה שבה כלבים חייבים הפריה מלאכותית וניתוחים קיסריים. מה עושים רכזי הגזע הזה כדי שהגזע הזה יוכל להמליט בעצמו? תכננו גורים בסלקציה כזאת כדי לשלוט בהרבעות? המילה היחידה שעולה במחשבה היא אכזריות.
 
הבעיה בפוריות היא במבנה הכלב

שרחוק מאד מהצורה הטבעית [ זאב] ומהגודל הטבעי. תקופה מסויימת במאה ה20, באופן פרדוקסלי דווקא מסיבות הומניות, הכלב הפסיק להיות משוסע בפרים ובבעלי חיים כי רצו להמנע מאכזריות, ואנשים שאוהבים כלבים אהבו את היופי, המיוחד, את האופי, ואת המיוחדות אז המשיכו לגדל, הרביעו את מי שהיה עם האופי הכי נוח- דווקא הפחות תוקפנים, ואת מי שהיה הכי קטן ומיוחד, ומאחר שתכונות שונות אחוזות על אותם כרומוזומים, קיבלו עם עודף המיוחדות עוד הרבה בעיות שחלקן נובעות באופן ישיר מהגודל והצורה הפחוסה וחלקן מאותה התאחיזה בין הגנים לצורה ובין היבטים אחרים בבריאות הכלב. מקרה קלאסי שבו הדרך לגהנום היתה רצופה דווקא בכוונות טובות ובאהבה לכלבים. תוסיפי באמת עוד כמה תפוחים רקובים שנכנסו לעסק רק לשם בצע כסף והרביעו כלבים שהם קרובי משפחה, "הכי מיוחדים" כי הם הכי קטנים או עם האף הכי פחוס, או הכי שמנים, ותקבלי צרה צרורה צ
 

tomer911

New member
זיווג כלבה

כן היא גזעית אך ללא תעודות, מדובר בזיווג אחד ולאחר מכן אני מתכוון לעקר אותה
 

Noaal

New member
זיווג אחד יותר מדי..

והתירוץ: "יש לי מי שרוצה את הגורים" לא מתקבל..
 

mia01

New member
גזעית ללא תעודות נחשבת מעורבת

וגוריה לא יחשבו גזעיים
 
קודם כל...

זיווג ללא תעודות נחשב לזיווג של כלבה מעורבת. ולכן לא כדאי להתעסק עם זה. למה? איזה צורך יש לך לזווג אותה? עזוב אותך...
 
למעלה