זיהומים בבתי החולים

maordan

New member
זיהומים בבתי החולים

כרוניקה של מחדל
במחלקות הפנימיות בבתי החולים בישראל שוכבים מאות חולים שגורלם נחרץ רק שהם ומשפחותיהם עדיין לא יודעים זאת.

אבי היקר נלקח מאיתנו בגיל 74 , רוב האנשים היו אולי אומרים על כך " איש מבוגר שימיו הטובים מאחריו" אין על מה להתפלא או להתרגש. אלא שהייתי רוצה לשתף אתכם בהשתלשלות המאורעות, עם סיום קריאת הסיפור תשפטו אתם, חבר מושבעים מאולתר שלי, האם מדובר כאן בפשע, מחדל ,טיפשות, זלזול בחיי אדם או שמא כולם גם יחד.
בפברואר 2013 אושפז אבי בגלל כאבי בטן חזקים, פנימית ג' בתל השומר, מחלקה הנחשבת לאחת הטובות בארץ בתחום הרפואה הפנימית, לאחר בדיקות נמצא שהוא סובל מכיבים בקיבה - "אולקוס", הוחל בטיפול מתאים ומצבו השתפר די מהר, אלא שפתאום לאחר כשבוע החל אבי לסבול מחום והרגשה כללית רעה, בבדיקות נמצא שהוא סובל מחיידק כלשהו והוחל בטיפול אנטיביוטי מתאים. לאחר כשבועיים נוספים ולאחר בדיקות שונות רבות שוחרר מבי"ח כשנמצא שאותו חיידק נעלם.
באפריל 2013 חש אבי ברע ואושפז שוב כשהפעם האבחנה הייתה שהחיידק חזר אך לא ברור היכן הוא ממוקם, הוחל בסדרת בדיקות ובטיפולים אנטיביוטיים, החיפושים אחר מיקומו של החיידק לא הניבו פרי ורק לאחר כשלושה שבועות של סבל רב הוחלט לגייס את פלאי הטכנולוגיה לטובת הרפואה ולשלוח אותו לבדיקת PET CT וראה זה פלא, בבדיקה זו התגלה שהחיידק הזה התיישב סמוך לעורק הראשי (אאורטה) מעל הלב ופיתח מורסה די גדולה,בשלב זה לא נראה לנו שהרופאים מתרגשים מהממצא הזה וממשיכים בפעילות השגרתית , קרי לדקור את אבי בכל חלקי גופו ,להזרים לעורקיו אנטיביוטיקה מסביב לשעון ולשאוב ממנו דם...אנחנו האמנו שהמצב ישתפר במהרה שהרי טובי המומחים מטפלים באבינו, לאחר כעשרה ימים נוספים כשמצבו של אבי מתדרדר בעקביות, הוא מתקשה לנשום, זקוק למסיכת חמצן וסובל מכאבים עזים, החליטו רופאי פנימית ג' המהוללת לבזבז המון כסף ולשלוח אותו לבדיקה יקרה ,בדיקת MRI על מנת לבחון מה מצבו של העורק ,הממצאים לא אחרו להגיע והראו שהמורסה- כמה מפתיע, גדלה בכמעט פי שתיים, בשלב זה נראה ששלוות הרופאים הבכירים במחלקה הופרה מעט וסוף סוף לאור הממצא המדאיג הוחלט להכניס קרדיולוג לתמונה. אנו , הדיוטות בענייני רפואה הבנו שהמצב חמור רק כשהקרדיולוגים (של אותו בי"ח) הוכנסו לתמונה והסבירו לנו במה מדובר, הוא נזקק לניתוח דחוף ביותר להסרת המורסה מהעורק, מדובר בניתוח מסובך אך כדי להיכנס אל הניתוח הזה יש צורך להעביר אותו למחלקת ניתוחי לב ולייצב את מצבו על מנת שיהיה מסוגל לעבור את הניתוח,אבל בשלב זה מצבו של אבי כבר היה גרוע ולא אפשר ניתוח, אבי סבל מכאבי תופת , הורדם והונשם יומיים לאחר שהועבר למחלקת ניתוחי לב, ב 6 במאי הוא נפטר מקריסת מערכות. במחלקת ניתוחי לב נתנו לנו להבין שהסיכוי להצלת חייו של אבי סוכל בפנימית ג'...הוא הגיע למחלקת לב מאוחר מידי.
אבא נכנס לבי"ח עם אולקוס, קיבל זיהום שהוכנס לו בבית החולים ורופאיו במחדל נוראי שקטו על השמרים ולא עשו דבר בניסיון להציל את המצב.
במהלך השבעה ראינו ידיעה שפורסמה בכל ערוצי החדשות מבקר המדינה קובע כי אלפי חולים מתים בכל שנה כתוצאה מזיהומים שמקורם בבתי החולים...
http://www.mako.co.il/news-israel/h...31004.htm&sCh=31750a2610f26110&pId=2082585621
אבי היקר היה איש בריא ,פעיל ואופטימי עד לאותו רגע שנכנס לבית החולים..אבי מהווה שבריר אחוז בסטטיסטיקה ובכרוניקה היבשה של משרד הבריאות ושל מדינת ישראל, אבל עבור אשתו ,בניו, בנותיו, נכדיו וכל מכריו הוא היה עולם ומלואו, איש יקר ומדהים שהלך ואיננו רק בגלל רשלנות , זלזול, אגו , חוסר מקצועיות ,ציניות, טיפשות וחוסר רגישות ברמה מערכתית וארצית.
נכון לעכשיו אינני בא להאשים רופא כזה או אחר, תתבצע בדיקה, יימצאו האשמים למחדל שגרם למותו של אבי , נגיע לבית המשפט, לא בעבור כסף אלא על מנת שמנהל מחלקה פנימית ג' וחבריו המומחים יתייצבו על דוכן העדים ויסבירו לנו במילותיהם המכובסות עד כמה היו אחראיים למותם של אבי ושל עוד כמה עשרות / מאות / אלפי חולים כמותו שכל מה שביקשו ממערכת הרפואה הציבורית של מדינת ישראל בשנת 2013 זה לחזור הביתה בשלום ולא כי נפצעו באורח אנוש מתאונה ולא כי לקו במחלה חשוכת מרפא אלא רק כי התאשפזו בגלל בעיה רפואית מינורית שבכל רחבי העולם המפותח מאות ואלפי אנשים מתאשפזים מידי יום ,מקבלים טיפול רפואי נאות שעם סיומו התקין שבים לביתם ולחיק יקיריהם ללא כל חשש....
אבי היקר הגיע אל בית החולים על רגליו עם הזכות המינימלית של כל אזרח במדינת ישראל לקבל טיפול רפואי נאות, עד הרגע האחרון הוא האמין בתמימותו שהצוות שמטפל בו עושה הכל על מנת להילחם על חייו...האמנם?
האיש הזה ששכב על המיטה ונאבק נואשות על כל שאיפה של חמצן.. שנלחם והקריב את גופו, דמו ונפשו למען המדינה , שעבד בגאון כל חייו למרות נכותו ושילם מסים למדינת ישראל... אבל ברגע שנזקק לה - רגע האמת, הכזיבה אותו...אותו ועוד אלפים כמותו בכל שנה ושנה.
ואלו היו מילותיו של פרופ' לביא , רופא רגיש מאין כמותו הקודחות במוחי שוב ושוב...המילים שאיתן אני הולך לסיוטי הלילה שלי " גורלו של אביכם נחרץ"
כמה רגיש, כמה אמפטי..."גורלו נחרץ".

אלה הן העובדות ועכשיו אתם חבר מושבעים שלי תשפטו ,תסיקו את המסקנות ותחליטו האם תרצו להתאשפז או לאשפז את יקיריכם בבית חולים.
כתבה שודרה בעניין זה בחדשות ערוץ 2:
http://www.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast/Article-ca647bd6f12ee31004.htm
 
למעלה