זו רק אני?
יציאה מהארון

אפרסקה

New member
כן, גם מחלבות גד טעים (פעם קנינו

בטעות במקום לורנצו וככה גילינו את זה). האמת שזה לא ממש שענבר לא אוהבת, היא פשוט אוכלת נניח 3 חתיכות רביולי - אולי? - וממצה בזה את הארוחה. לא אכלנית גדולה, כבר אמרתי?
 

doe2

New member
צודקת, צודקת, צודקת

אין מה להשוות בין לורנצו ל"גד". גד הרבה יותר איכותי וטעים. לממהרים: את הרביולי לא צריך אפילו להרתיח. שמים בקערת זכוכית, מלמעלה מעט חמאה ולכניס למיקרו. ממש טעים, מהיר ובלי בלאגנים.
 

אפרסקה

New member
../images/Emo207.gif ברשותך לשאלת שולחן וכסא אוכל

אנחנו רוצים להעביר את ענבר לאכול בשולחן וכסא אוכל כמו בגן, במקום כסא התינוק שכבר די מיצה את עצמו. היינו באיקאה וראינו כסאות צבעוניים די חביבים (כמו אלו שבגן) אבל מאוד יקרים - כל כסא 85 ש"ח! (זה מה שיש אצלם בממלכת הילדים למי שמכיר) השולחן לא היה בסטוק אבל ראינו אותו בקטלוג ומדובר בשולחן עגול גדול וזה לא בדיוק מה שאנחנו מחפשים - אנחנו רוצים שולחן ריבועי קטן שיוכל לשמש גם לאוכל וגם לציור ויצירה, עם שני כסאות. רצוי מפלסטיק ולא מעץ כדי שאפשר יהיה להוריד ממנו סימני טושים וכו'... אני מניחה שמשהו בסגנון כתר פלסטיק? (השולחנות הקטנים יותר שראינו באיקאה לא נראו רצינייים) שיהיה יציב כי היא נוטה לטפס עליו (קופיפה קטנה) וגם כסאות יציבים (מתלבטת אם תריך ידיות לכסא או לא) היינו גם באייס ולא ראינו משהו מתאים. למישהו יש המלצה? שולחן ושני כסאות טובים ויציבים ואם אפשר גם שלא באים ביחד עם משכנתא? תודה ומנצלת את ההזדמנות לתמונה של הסטודנטית הצעירה.
 
הילדה נהדרת, אבל את הרעיון

של שולחן אוכל נפרד אני לא אוהבת. את באמת רוצה שהיא תשב לבד ותאכל שם? לא יותר הגיוני לקנות בוסטר כזה שמגביה אותה מכסא רגיל, כך שתוכל לשבת ליד השולחן כמוכם ולאכול איתכם או לפחות לידכם? תמרי יושבת בכסא כזה מגיל שנה בערך ומאוד אוהבת אותו, הרבה יותר מהכסא הגבוה. היא מרגישה חלק מהמשפחה ולנו נעים שהיא איתנו. שולחן וכסאות לעבודות יצירה את יכולה לקנות מפלסטיק, בהום-סנטר למיניהם, שולחן מלבני קטן עם שני כסאות יעלו לך פחות מ-100 ש"ח. תיכך אצרף לך תמונות של שני הדברים.
 
הנה שולחן מפלסטיק עם שני כסאות

הם מאוד נוחים בגובה, ומספיק זולים כך שאם הם נהרסים לא קורה שום דבר.
 

נטעטע

New member
../images/Emo18.gifכיסאות הכתר מסוכנים

א' נשברים בקלות ובפתאומיות, עקב שחיקה, ואז מתיישבים ו..בום. ב' וזה כבר בעיה יותר גדולה, היו ילדים שנתקעו בין הידית למושב.
 
והנה כסא ההגבהה של תמרי

(אני יודעת שהתמונה כשלעצמה לא מוצלחת, חיפשתי תמונה בה יראו יותר טוב את הכסא)
 

אפרסקה

New member
אצל סבא וסבתא יש בוסטר ואכן אוכלים

סביב השולחן. ואכן היא מאוד אוהבת את זה. אצלנו בבית לא ממש יוצא ארוחה "סביב השולחן". השולחן שלנו, איך נסביר את זה? יש בפינת האוכל ערמת מכתבים/שקיות/פרסומות וכו', אם תחפשי טוב טוב מתחת תמצאי שולחן
כמה שאני מנסה להשתלט על זה ולארגן מידי פעם, תוך יומיים זה חוזר למצב הקודם. ארוחות "ביחד" אנחנו בדרך כלל אוכלים במעין שולחן סלון שאמנם לא נועד למטרה זו אבל משמש לה יופי. אבל הוא נמוך מידי מכדי לשים בוסטר. וענבר מאוד אוהבת לשבת בכסא קטן ליד שולחן קטן. לכן חשבתי שאפשר לקנות ו"להצמיד" לשולחן שלנו ואז כולנו סביב אותו "שולחן". חוצמיזה כמובן גם עניין היצירה. אני אנסה שוב - אולי בהום סנטר שעוד לא ראינו - באייס היה רק שולחן "פיקניק" לילדים שזה מעין שולחן פלסטיק שאליו מחוברים שני ספסלים - לא לזה התכוונו. אם אי פעם השולחן המקורי יתגלה בפינת האוכל אז מקסימום נשנורר לסבתא את הבוסטר...
 
מכירה מאוד את המצב של שולחן המטבח

אצלנו היה בדיוק ככה (תשאלי את מרב שמזדעזעת כל פעם שהיא מגיעה אלי), עד שהילדים התחילו לאכול איתנו. רוב הבלגן עבר לשולחן הסלון ואת שולחן האוכל אנחנו מקפידים להשאיר פנוי. יש לנו יום קבוע בשבוע, היום שלפני שהעוזרת מגיעה, שאנחנו עוברים יחד על כל מה שיש עליו: חלק ניכר עובר אחר כבוד לפח, חלק לחדרי הילדים, חלק הולך למקום (!!) וחלק קטן וסביר נשאר. אני מאוד מאוד ממליצה לך לאמץ את השיטה הזו, כי עצם הישיבה יחד סביב השולחן היא דבר מהנה ומשפחתי מאוד, שתורם הרבה לכולם.
 
הבעיה היא כשהילדים קטנים ואז תמיד

נופל מזלג / נשכח המעדן / נגמרו העגבניות ואת צריכה לקום ולהביא. עד לפני כמה חודשים הרגשתי כמו מלצרית בארוחות. שלושה ילדים נראו לי כמו מסעדה מפוצצת עם כמויות "הריצה" למטבח ולשולחן שאני עשיתי כל ארוחה. מכיון שאצלי זה חבורה שאוכלת יחד ולא ילד יחיד אז הארוחה תמיד רועשת ויש חברה. אם יוצא שילד אוכל לבד אני תמיד מתיישבת לידו ובד"כ אוכלת גם. בזמו האחרון אני מרגישה שאפשר להצטרף אליהם לארוחה ואולי באמת אני אעשה את המאמץ לשבת איתם (כדי שלא אזלול אחרי ההשכבה). בסופ"ש אנחנו תמיד אוכלים ביחד את כל הארוחות. ארוחת ערב אצלינו היא ארוחה קלה (ביצה, ירקות, לחם עם ממרח, מעדן). לפעמים אני מצ'פרת עם פיצה, טונה, תירס (בעונה), בורקס או פנקייקס במקום הלחם. הגיוון הוא בביצה (קשה, עין או חביתה) ובמעדן (גמד/אקטימל/מילקי/יוגורט ממותק קלות). אני מקפידה שישתו כוס מים אחת בזמן הארוחה.
 

גוליגל

New member
מכירה את סיטואציית השולחן הנעלם ../images/Emo13.gif

לגבי שולחן לענברי - לא נראה לך שאם יהיה לה שולחן אחד שהוא גם לאכילה וגם ליצירה, זה יצא קצת לא-שימושי, ותנציחי את המציאות של שולחן-אוכל-שבעצם-יש-עליו-גיבוב-ניירות? נראה לי ששווה להשתדל לאכול ליד שולחן. ולקנות לענבר (המדהימה!) שולחן ליצירה בלי קשר
גם אצלנו נושא "איפה אוכלים" הוא צרה. עד שאיתמר נולד, היינו אוכלים בעיקר בסלון (שולחן פינת האוכל שלנו לא נוח לי). גם היום, אנחנו אוכלים ארוחת בוקר בסלון (כלומר כל אחד שותה את הקפה שלו ואוכל את השטות שלו בזמן אחר, תוך עלעול בעיתונים), וארוחות "אמיתיות" (צהריים, ערב) אוכלים ליד השולחן. זה הרבה יותר נחמד, במיוחד כשאוכלים בשלושה ולא רק בשניים. ועדיין, הרבה פעמים איתמר מבקש לאכול בסלון. אני לא מרשה
 

doe2

New member
מסכימה איתך

לנו אישית מאוד חשוב לאכול ביחד, גם אם בשלב של הגיל הזה זה פחות לאכול ויותר לנסות לצמצם נזקים... אבל אני חושבת שזה חשוב מכמה סיבות: הסיבה הראשונה שזה מעודד הרגלים משפחתיים של פינוי זמן לשיחה משפחתית. בעתיד כשהיא תהיה כבר עסוקה בחוגים, חברות , שיעורי בית וכו' תראו שזה למעשה כמעט הזמן היחיד בו אפשר לשמוע, להקשיב ולנהל שיחה וכדאי לשרש את ההרגל הזה מגיל צעיר לדעתי. כמו כן מנסיוני זה אפילו מפתח סובלנות לאחר, כי אצלנו למדו שגם אם אתה עכשיו מאוד רעב אתה לא מציק ומנדנד, כי מחכים לכולם להתאסף לארוחה ואפילו אפשר לומר מצפים, כי זה באמת כייף, מי שמאוד רעב לוקח לו משהו קטן לנשנוש. שנית, אני חושבת שזה מפתח כישורי אכילה בסביבה (יציאה בעתיד למסעדות), אינטרקציה סביב שולחן ועוד שלישית אני חושבת שאוכל זה חלק מהווית הקיום שלנו ולא צריך להתנהג שונה ולהקצות שולחן נפרד כי זה הופך את זה לביג דיל (במיוחד לסרבני אכילה), יש ארוחה, כולם מתאספים ולא עושים סביב זה עניין.
 

מירל36

New member
איפא ענברי התינוקת?../images/Emo12.gif../images/Emo99.gif

אשכרה סטודנטית יש לך
 

חגיתלה

New member
דווקא קנינו באיקאה מעץ

שולחן ריבועי ושני כיסאות עץ טבעי והתכנון שלי (כשייגמרו כל הצרות) לצפות אותו בטפט שהוא רחיץ. העץ יותר יציב לדעתי פשוט. הכל ביחד עלה בערך 160 ש"ח. בארחות הודיה יושבת על בוסטר שקנינו לה. או בכיסא אוכל תלוי בארוחה ובשולחן. אם זה השולחן של הפינת אוכל וזו ארוחת שבת או ארוחה משפחתית היא על הבוסטר. אם זו ארוחה קלה שלה או שלה עם אחד מאיתנו זה על השולחן הקטן במטבח ושם היא בכיסא אוכל עדיין.
 

גוליגל

New member
גם אנחנו קנינו את הסט הזה

ולי, לעומתך, מעולם לא היתה יומרה לצפות או לצבוע. אולי יום אחד. בינתיים איתמר מעצב את הכסאות בטוש
אבל בינתיים השולחן מרגיש לי קצת קטן מדי בשביל שני יוצרים (איתמר ואמא שלו), דפים וחומרים. היום הייתי קונה משהו טיפה יותר גדול. ולגבי כסא אוכל - אני עכשיו מתכננת להעביר אותו מכסא אוכל לבוסטר (נראה לי שבסגנון של תמרי של סוכריה), כי השולחן הנפרד מעצבן אותי ונראה לי שגם אותו.
 
למעלה