זועקת לעזרה...

lilit jam

New member
זועקת לעזרה...

בתקופה האחרונה (חצי שנה בערך), אני נתקפת בפחד מאנשים. אני ממש לא יודעת להסביר את זה... כשאני נמצאת עם אנשים, אני מתחילה להלחץ ואפילו לאכול אני לא מצליחה, מפני שהלחץ גורם לי לרעידות מפחידות בידיים. אני בעלת מראה בולט ואני מנסה כמה שפחות לבלוט, מפני שכבר אינני מסוגלת להתמודד עם המבטים. לפי ה"סימפטומים" האלה, מישהו יכול אולי לשאר מה הבעיה???????
 

ציריל

New member
בכללי - חרדות. בספציפי- חרדה חברתית

 

ramh7

New member
היי ושלום ל לילית...

מה שלומך הערב.. קראתי את מה שכתבת, והאמת זה באמת נשמע לא כ"כ כיף להרגיש שכולם מסתכלים עליך ככה במין עיין עקומה כזו או מי יודע איזה...לא יודע אם זו חרדה חברתית או לא. אני רק יודע שבהחלט את נכנסת ללחץ ואפילו לפניקה מהעניין. זה שהאנשים האלה לא שווים את כל הסבל ואת מה שאת עוברת זה ברור, יתכן גם שחלקם בכלל לא מודעים לאופי המבעית בו הם נתפסים על ידך... האם יש לדעתך סיבה לנעיצת המבטים? או שזה לחלוטין לא הגיוני? ללא ספק את מרגישה יוצאת מהכלל עד כדי חרדה....זה קרה לי פעם אם כי לא בצורה כזו עאשר ידידה שלי - נוצריה - בקשה ממני להיצטרף למחנה קיץ, הייתה תפילה של הנוצרים ואני היהודי היחיד...תארי לעצמך איך הרגשתי בתוך ערב רב של אנשים אשר אמונתם ומנהגיהם והנורמות שלהם שונים לחלוטין משלי - אני אגיד לך - כמו אדם בחבורת ערפדים...אז ככה - מה שאת מתארת ממש לא נשמע לי לא הגיוני, הדבר שהוא כן לא הגיוני הוא אולי - אולי - המקור לתחושות האלו. אז ככה. קודם כל אם תוכלי לעזור קצת ולומר מדוע המראה הוא כ"כ בולט..ובכל מקרה ביחס לסיבה שהיא לדעתך המקור לנעיצת המבטים הזו - ויש עוד לברר אם אכן נעיצת המבטים היא תחושה שגוייה שלך או שמקורה במציאות שרירה וקיימת...אם כן...אם קיים מקור ריאלי לעניין כיצד הכי טוב להתמודד עם זה ולתרגל - כמו שמתרגלים נגינה בכינור. מקווה שעזרתי - מצטער על הדברים שאת חשה... לדעתי עליך לעבוד עם מדריך - זה יכול להיות ממגוון כיוונים, למשל כירופראקט או מעסה, מדריך לאומנויות לחימה או ספורט, מדריך רוחני וכיוצא בזאת. שלך תמיד. רמי. (ואגב...לאנשים כמונו תמיד הרבה יותר קל לעוץ לאחרים מאשר לבצע אחר המטלות בעצמינו...אבל גם זה קורה בסופו של דבר כי אין ברירה..רק חבל על כל הזמן האבוד).
 

lilit jam

New member
היי

תראה... האנשים באמת נועצים בי מבטים ויצא לי גם לשמוע אותם מדברים עליי, ככה שאני יודעת שאני לא מדמיינת... אם יש סיבה...? אני לא יודעת, אני חושבת שכן. אומרים לי שזה בגלל שאני בחורה יפה ו"בולטת", אבל אני לא רואה שאנשים ממש בוהים בכל בחורה יפה שהם רואים... כשאני רואה בחורה יפה, אני באמת מסתכלת, אבל בצורה שונה. אני מסתכלת, מקבלת את התמונות למוח וממשיכה הלאה. אני לא בוהה... לא מרכלת ומסובבת את הראש... עד לפני כמה חודשים, זה לא היה מזיז לי, כנראה בגלל שלא הייתי שמה לב כ"כ למבטים... אם רק הייתי רוצה, הייתי מסתכלת לאנשים בעיניים, עד שהם היו מפנים את הראש. זה לא שהיה לי בטחון עצמי, אני לא זוכרת את עצמי עם דבר כזה בכלל, פשוט לא היה לי את הפחד הזה. ועכשיו אני לא יודעת אפילו ממה אני מפחדת, כי הדבר היחיד שאני מפחדת ממנו, זה מה"לא-נודע" :) אני מנסה לעבוד על עצמי מידי פעם ולמפעמים זה עובד, פשוט זה לא נשאר זמן רב...
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
לילית יקרה

בתקופות שונות בחיים אנחנו מחפשים דברים שונים, רוצים דברים שונים, דברים שונים מתאימים לנו. פעם, לפני חצי שנה, לא הפריע לך שהתסתכלו בך. אולי אפילו נהנית מהיותך "בולטת". בתקופות שונות בחיים "להיות יפה" זו גאווה. אבל לא תמיד. לפעמים המבטים מציקים. לפעמים רוצים להעלם קצת. להסתתר. לפעמים רוצים שאנשים ישימו לב לדברים אחרים ולא לצורה החיצונית שלנו. כשאנשים נועצים מבט יש לך אולי תחושה שמצפים ממך למשהו. שהמראה שלך מבטיח משהו שאת לא יודעת איך לקיים. שהמראה שלך בעצם כובל אותך. במקרה כזה יש באמת רצון להתחבא. אלה כמה אפשרויות, אבל בודאי יכולות להיות גם סיבות אחרות לקושי שלך. אם תרצי, את מוזמנת להמשיך ולשתף כאן בפורום בשביל לחפש דרכים להבנה ולהתגברות או אם תרצי, תוכלי לשוחח איתנו בשיחה אישית. ומקווים שתלמדי בחזרה להנות מהמראה שלך.
 
תגובה

יתכן שאת חשה לא מוגנת. את מתקשה לסמוך על אנשים וחוששת שיזיקו לך. חפשי אנשים שדומים ומתאימים לך ומשתתפים אתך באותן מסגרות, וחזקי את הקשרים עם אנשים קרובים וחשובים לך כמו המשפחה.
 
למעלה