זוכרים את הטבלה

זוכרים את הטבלה

שטענו שאינה נכונה? ובכן כמו שאמרתי היא נכונה היא מראה את כמות האנרגיה בכל מרכיב תזונתי ולא את אחוז המרכיב התזונתי. ד"ר ברנע בתשובתו. יוקה לתשומת לבך. ugasi- תודה לך על הטבלה.
 

Usagi

New member
בבקשה../images/Emo23.gif ושחתולינו יהיו בריאים

ועוד משהו אני רוצה לספר את הסיפור של ג'נט. ג'נט היא זאת שהרכיבה את הטבלה. בינקי החתול שלה איתה מ-1987 מימי הקולג' שלה. היא התחילה לאסוף את המידע הזה עקב כך שבחתולה בינקי התגלה בשנת 2000 סכרת, ומאז היא לא מצאה אוכל שהוא אהב ושהתאים לו, אז היא תחילה להאכיל אותו באוכל של גורים שאותו הוא לא כל כך אהב. אחר כך הוא החלים קצת והפסיקו לתת לו את האינסולין, ואז בלוטת התריס שלו הכניסה אותו למצב של היפו (בלוטת התריס לא עובדת והוא משמין, עייף) ואחר כך ב-2002 היה לו כשל כלייה ואז היא הייתה צריכה להפרד ממנו (הרדימה אותו). ובגלל המחלה שלו היא אספה חומר ונתונים על הערך התזונתי (קלוריות ושומן) במאכלים היבש והרטוב. כנסו לאתר שלה יש שם הרבה מידע על סכרת ועוד מידע על תזונה ממש שווה לקרוא http://www.sugarcats.net/sites/jmpeerson/ הנה המכתב המקורי
There isn't that much of a story, to tell you the truth. I obtained Binky as a kitten from a fellow graduate student in 1987. He was diagnosed as diabetic in January 2000. The vet recommended Hill's W/D, which was the standard treatment at the time. But I could tell by looking at the ingredient list that it was high in grains, and that didn't seem right for a diabetic (especially a cat, who is a carnivore by nature). Also, Binky wouldn't eat it. I had an appointment with a specialist, because Binky's symptoms were not typical (specifically, his appetite was very poor). I asked the specialist about the best diet, and he said that there was some new research on kitten food being good for diabetics. From the Hill's and Iams web sites I discovered that kitten food was very low in carbohydrate. However, Binky didn't like the taste. So I branched out and collected information about some other foods and posted them on the Feline Diabetes Message Board (www.felinediabetes.com). Soon, a lot of people were researching information and sending it to me, and the food tables kept growing. Binky went off of insulin after about a month, and he recovered from his neuropathy over about a year. Sadly, he became hyperthyroid in 2002, and he didn't respond well to the medicine. A whole lot of things went wrong over a short period of time, and finally he went into kidney failure and we realized that it was time to say goodbye. He was a very affectionate cat, and I still miss him a lot. His obituary is posted at his web site (http://www.sugarcats.net/sites/jmpeerson/Bodhicattva.html). It's not a very exciting story, but he had a pretty happy life, I think. -- Janet​
 

יוקה

New member
הפרשנות שלי לדברי איתן ברנע שונה.

את גם לא הבאת את תגובתו הראשונה אליך, שבה נשמע חוסר סבלנות לדברים, מה גם שהוא בפירוש אמר לי, אישית בטלפון - שהנתונים בטבלה מהסוג הזה הם "שטויות" (במילה זו ממש). אל תשכחי שהטבלה נבנתה ע"י מגדלת חתולים ששכלה את חתולתה חולת הסכרת. לא כתוב בשום מקום על מומחיותה או על היותה מקצועית בתחום המזון בכלל ותזונת חתולים בפרט (תת התמחות של מהנדסי מזון או כימאים. לא מקצוע נפוץ בארץ). כך או כך, לא מתכוונת להיגרר לויכוחים נוספים אתך, או להתנצחויות סרק. ממילא אף אחד מאיתנו לא יתחיל לחשב "ערכים קלוריים" ממרכיב זה או אחר ולחפשם על אריזות המזון - כי גם לא ימצא אותם שם. חשוב שיהיה איזון נכון בין חלבונים מן החי, שומנים, סיבים, וקצת פחמימות (חתולים לא צריכים פחמימות כמעט בשביל ה"אנרגיה" שלהם, וממילא לא מפרקים אותן). זה נועד יותר להסדיר את התוצרת המתהווה במערכת העיכול כדי ש"תצא" בקלות וביעילות.
 
למה להתחמק?

את טענת שהנתונים בטבלה מסמלים ערכים תזונתיים ואילו אני טענתי בצדק שהנתונים מסמלים כמות אנרגיה בכל מרכיב תזונתי- את טענת שזה אותו דבר...חה חה חה ובכן טעית וזה לא אותו דבר!!! ואם ההוכחה הזו גם לא שכנעה אותך אני מציעה שתדברי איתו שוב.
 
והנה מה שאמרת

כאן אז זה אותו דבר?? זהו ש..לא מצטערת, אני חייבת לבדוק כל דבר במיוחד כשטוענים שאני טועה בשעה שאני צודקת..
 

יוקה

New member
אני עדיין טוענת שזה אותו דבר סמנטית

עברית, יקירתי, עברית. מהו ערך תזונתי לדעתך אם לא כמות אנרגיה? אה?
 
והנה תשובתו הסופית של ד"ר ברנע

אז כנראה שצדקתי אה? לבריאות
 
למעלה