זוועה

jackie111

Well-known member
נתניהו השאיר לבנט אדמה חרוכה במשרד ראש הממשלה.

לפי גורם מדיני בכיר, משרות לא מאוישות ותרבות ארגונית קלוקלת הן רק חלק מהקשיים שמחכים לרה"מ הטרי.
הדקות שהואיל בטובו בנימין נתניהו להקדיש למחליפו היו אמורות לקפל בתוכן 12 שנות שלטון, בחלק מהן כמעט שלטון יחיד. זה, כמובן, לעשות צחוק מהעבודה.

אלא שזה לא מצחיק. עשרות שיחות מדיניות בארבע עיניים עם מנהיגי עולם, סיכומים והבנות שאין להם זכר בפרוטוקולים, ענייני הגרעין האיראני, או היחסים האסטרטגיים עם הממשל האמריקאי שעליהם דובר ביחידות עם הנשיאים אובמה וטראמפ – כל אלה נותרו במחברותיו ובזיכרונו של ראש הממשלה היוצא, כאילו היו קניינו הפרטי. ראשי מערכת המודיעין שתדרכו את נפתלי בנט מכירים רק חלק מהנושאים, את מה שסופר להם.

"הלם קשה", כינה גורם מדיני בכיר בשיחות פרטיות את תחושת הצוותים שנכנסו השבוע למשרד ראש הממשלה. "אין כלום. שום תהליכי עבודה, שום תרבות ארגונית מסודרת, משרות חשובות לא מאוישות. דברים קריטיים לביטחון ולכלכלה הוזנחו באופן בלתי נתפס. אין תיעוד מסודר של העבודה, אפילו לא בענייני הגרעין האיראני והקשרים עם הבית הלבן. אין משרד".

לדברי הגורם הבכיר, ההזנחה השוררת במשרד החשוב ביותר במדינה גובלת ב"אסון לאומי". הוא הביע תדהמה על שאיש לא הקים קול זעקה, בזמן אמת. "העניין הזה עוד ייחקר", הבטיח, והוסיף: "הסיבה לאותן 30 הדקות אינה רק הטינה הגלויה של נתניהו לבנט. פשוט לא היה מה לחפוף. הוא ניסה להרחיק עצמו מאשמה, ומאחריותו לאסון הזה".
 

jackie111

Well-known member
יהיה בוודאי מי שיטען להגזמה מצדו של הבכיר, שנובעת מהפוזיציה הפוליטית. אבל התיאור תואם את מה שטפטף החוצה, פה ושם, בצמתים קריטיים: ניהול יחידני; הדרת גורמי המקצוע, לעתים אפילו הרמטכ"ל; העבודה על הסכמי אברהם ובתוכם עסקת מטוסי ה-F-35 ללא מעורבות משרד החוץ וחיל האוויר; שלא לדבר על פרשת הצוללות וכלי השיט.

כניסתו של בנט לתפקיד קשה וחורקת יותר משל כל קודמיו, לפחות בעשורים האחרונים. ההשתוללות הבריונית בישיבת ההשבעה בכנסת היתה הקדימון למסע דה־לגיטימציה שינוהל נגדו בשבועות ובחודשים הבאים; בכנסת, בתקשורת הימנית וברשתות החברתיות. גם בהופעותיו הבאות הוא יתקשה להשלים משפט. יו"ר הכנסת החדש, מיקי לוי (יש עתיד), ידאג להשליט סדר במליאה, מה שקודמו יריב לוין לא עשה, בכוונת זדון, ביום ראשון.

משימות כבדות משקל עומדות לפני בנט. אחת מהן היא לעצב ולמתג את סגנון הניהול שלו: זה חייב להיות צעיר, מעודכן, נגיש, הרבה הייטק. הוא צריך להפגין צניעות, התחשבות בכספי ציבור; לתת חופש פעולה מקסימלי לשרים, בעיקר לבכירים, אביגדור ליברמן, בני גנץ, יאיר לפיד, גדעון סער. להיות מעין ראש ממשלה מקצועי, טכנוקרט.
 

jackie111

Well-known member
יוסי ורטר, הארץ: "הלם קשה", כינה גורם מדיני בכיר את תחושת הצוותים שנכנסו
למשרד ראש הממשלה. "אין כלום. שום תהליכי עבודה, משרות חשובות לא מאוישות.
דברים קריטיים לביטחון ולכלכלה הוזנחו באופן בלתי נתפס. אין תיעוד מסודר של
העבודה, אפילו לא בענייני הגרעין האיראני. אין משרד".
 
למעלה