זה רק אני או שהמצב בעיר מבחינת

  • פותח הנושא AXER
  • פורסם בתאריך
התשובה לשאלתך המעניינת.

קודם כל אקדים ואומר, שאני מסכים שמצב הפשיעה הופך להיות ברמה עירית וברמה ארצית למשהו שלקוח מסרטים, ובעיקר סרטי אימה. מישהו יורה במישהו אחר בגלל מקום חניה ?! זה לא עליבות נפש בהתגלומתה ?! אך אוסיף ואומר, כי הפתרון הוא לא בתנועות הנוער. תנועות הנוער של היום, במידת מה איבדו את מקומן בחברה הישראלית, קומץ קטן מהנוער נמצא בתנועות הנוער, ולכן אין טעם לבזבז כספים מיותרים על קומץ קטן מהנוער - ארצית ועירית. את הכסף יש לתת למערכת החינוך, שתונהל ע"י איש חינוך אמיתי, ולא איזה שרה, שאני חושב שכל חברי הפורום פה יסכימו איתי, לא יודע דבר, וחצי דבר על חינוך ! תנועות הנוער, גרמו למערכת החינוך, להיות מערכת הלימוד, בשלב כלשהו מקום המדינה, ועד היום, מערכת החינוך הבינה כי הרוב הארי של הנוער מתחנך בתנועות הנוער, לכן אין צורך לדבר על ערכים, להעביר פעולות אקטואליה וכד'. עם ירידת מעמדן של תנועות הנוער בסוף שנות השמונים, משרד החינוך לא התעדכן בירידה, ובגרפים שמראים שרוב הנוער, כבר לא בתנועות הנוער, והמשיך עד היום לפעול כמשרד הלימוד. לכן על מנת לשפר את המצב הארצי, והעירי שלנו יש לעשות מס' דברים לדעתי: 1.) למנות שר חינוך אמיתי. 2.) לתת תקציבים גדולים יותר לחינוך. 3.) לאכוף יתר על המידה את עקרון שניים עשר שנות הלימוד. 4.) להתחיל ללמד אזרחות מכיתה י', ובשיעורי האזרחות יהיה נתינת דגש על הקניית ערכים דמוקרטים, כמו: פתרון סכסוכים בדרכי שלום (ולא לירות במישהו על מקום חנייה), שיוויון ערך האדם, פלורליזם, וערכים נוספים. 5.) לחייב כל תלמיד במערכת החינוך, לבצע שנת שירות, או מחויבות אישית משמעותית מאוד, לאורך כל חטיבת הביניים או התיכון, או לאורך כל שש השנים בחטיבות השונות. 6.) להעתיק את מערך החינוך של יאנוש קוראצ'ק (מחנך אמיתי) לתוך מערכת החינוך הישאלית. ופה הייתי רוצה לשים דגש חד וחלק: יאנוש קוראצ'ק אחד המחנכים הגדולים של כל הזמנים, ואני מכיר הרבה אנשים שהם יענו מחנכים, אם זה מדריכים בתנועות נוער, אם זה מורים שחושבים את עצמם שהם אנשי חינוך, אם זאת שרת החינוך שלא יודעת דבר חינוך, וכ'ו וכ'ו. אבל חינוך אמיתי, זה גם נתינת אמון בחניכים שלך, ונתינת דמוקרטיה ופלורליזם לשאר הדיעות. 7.) יש לשים דגש חזק מאוד על ערך הסובלנות, ולחנך לדברי וולטר שאמר: "איני מסכים עם מילה מדבריך, אך אלחם עד טיפה דמי האחרונה כדי שדבריך ישמעו". 8.) ישום אמיתי וכנה של חוק חינוך חובה וחינם ! ! ! ! 9.) ביטול תנועות הנוער כמסגרת פרטית, ואחרי הצוהרים, והפיכתו לחלק ממערכת החינוך, כלומר אחרי שסיימת ללמוד, 6 שעות שבהם למדת ג"ג, מת', ולשון, תהיה לך פעולה על שיוויון ערך האדם. כל פעם יבוא מדריך מתנועה אחרת שיחנך לערכים דמוקרטים, ויהודים. לדוגמא: מדריך מבני עקיבא יעביר פעולה על מורשת יהודית, מדריך מהנוער העובד יעביר פעולה על שיוויון ערך האדם, ומדריך מבית"ר יעביר פעולה על ציונות. כמובן שאני יכול לכתוב רפורמה אמיתית לחינוך, ולא רפורמה שבה יש 80% שטויות, ו- 20% דברים שבאמת צריכים ליישם (הכוונה כמובן לדו"ח דוברת). עברתי על הדו"ח הזה חלקית, ממה שקראתי הוא בסדר, ויש כמה דברים שצריך ליישם כמו מה שאמרתי, על אכיפת חוק הלימוד לשתיים עשרה שנה. לרעיונות ופתרונות נוספים תתפסו אותי במהלך החופש בבית שמש, ואספר לכם עוד רעיונות איך לשנות את פני המדינה. אביחי גרעין נב"ו 2005
 

charmillion

New member
יש צדק בדברים שלך!

השאלה היא מה עיריית בית שמש יכולה לעשות. התשובה המתבקשת - כלום. אבל זו תשובה של אנשים שמרימים ידיים. יש שיגידו להפנות לתנועות הנוער את הכסף - זו התחמקות מהמטרה של הארגון המוניציפלי ומחובתה בחינוך הנוער. יש דרכים לגרום לפשיעה לרדת ברמה העירונית. ראשית לשפר את מערכות החינוך בעיר, לתת אלטרנטיבות כדי שהנוער ילמד. אך יש צורך להעסיק את הנוער בשעות אחר הצהריים - וכאן שוב עולות תנועות הנוער. לא כל אחד רוצה ללכת לתנועת נוער - לא כל אחד מתאים אישית. חוגים לעומת זאת, כן יכולים להתאים לנוער רב. ענפי ספורט מפותחים מושכים נוער. משמר אזרחי נוקב גם מגייס נוער וגם פועל להכחדת האלימות, הסמים וכו'. עידוד ההתנדבות בבתי הספר וברשות העירונית עוזר לתלמידים שלא להדרדר. להקות ריקוד ושירה מגייסות ילדים רבים בערים אחרות. למה לא אצלנו??? זה לא בלעיש, בואו נודה. העיר כבר 20 שנה מזניחה כל פרט אפשרי בנושא. העיר בפיגור של כ-20 שנה מכל עיר אחרת. כבר 20 שנה יש את אותם פרצופים בעירייה ובראשה. לא הגיע הזמן לשינוי?
 
מסכים איתך מאוד ! ! ! ../images/Emo45.gif

קיצר אנחנו חושבים באותו קו. וחשוב להדגיש שלדעתי אתה צודק שאין התשובה היא בהפניית תקציבי עתק לתנועות הנוער, שמקומן ירד. אלא יש להציע מגוון של אלטרנטיבות, שככה כל נער בבית שמש יוכל לעשות משהו יותר טוב מלדקור אחד את השני. אני מדבר על משהו שלמדתי בקורס מד"צים לפני שלוש שנים, כל נער - כל אדם הוא שונה, והוא אוהב דברים שונים, לדוגמא יש אנשים שירצו ללכת לחוג ציור, יש אנשים שירצו ללכת לחוג מוזיקה - או להקים להקה באותו נידון, יש אנשים שאוהבים אומניות לחימה, וירצו ללכת ללמוד קרטה או כל אומנות לחימה אחרת. וכן אני מסכים שאירועי ענק כמו אקזיט אינן במקום, אלא יש צורך במקום זה, לעשות הפניג לנוער, שבו יש פרסום של חוגים, ופעילויות לאחר הצוהרים, שיתנו מענה ל98% מהנוער בבית שמש.
 

charmillion

New member
נראה לי שאתם קצת טועים

אני דווקא חושב שארוע אקזיט הוא לא בעיה כלל. אני לא חושב שהמטרה או החובה או הצורך של התוכנית הזאת או של כל תוכנית אחרת, היא בחינוך הילדים והנוער (אולי מלבד ערוץ הילדים וחינוכית 1 ו-23 ששמו לדגל את הנושא). יש גופים שזו מטרתם. המדיה באה להעביר נשואים רבים שחלקם באמת מסית לאלימות, סמים וסקס. לא כך אקזיט. אזיט עשתה ועושה הרבה למען חינוך הנוער למרות שהיא באה להיות תוכנית של כיף והנאה. אותו אירוע העסיק את הנוער למשך הערב. אני חושב שהלוואי והעירייה הייתה מעסיקה את הנוער כך. עזבו את עופר שכטר, הוא ממש לא הבעייה, לחשוף תחת רחוק אלפי מילין מלהכות מישהו או לקלל - וזה המסוכן באמת.
 

MS6

New member
על איזה תקציבי עתק אתה מדבר?

אני מדבר על סכום זעום של כמה עשרות אלפי שקלים (שזה זעום במונחי תקציב) על חשבון העשרות אלפי שקלים שהולכים משום מה לצעירי העיר, ארגון שאין לו שום שאיפה חינוכית כלשהי. המטרה של תנועות הנוער היא לא שכל הנוער יתחנך בה.. זה טוב בשביל להציב את זה כמטרה שתמיד אפשר לשאוף אליה (כשברור שהיא לעולם לא תתגשם) המטרה של תנועות הנוער היא ליצור איזשהו הוואי שבד"כ צומחים ממנו מנהיגים. מבט קצר על הכנסת מוכיח שרוב חברי הכנסת והשרים התחנכו בתנועות נוער. מבחינת החינוך בית שמש צריכה לעשות שינוי רציני בחינוך העל יסודי (ביסודי אני חושב שהמצב בסדר גמור). כשהמטרה היא להקים בית ספר עם שאיפות למצויינות.. בית ספר שיהיה קשה מאוד להתקבל אליו ושיחנך מכיתה ז' שהלימודים לא יגמרו בכיתה י"ב אלא באוניברסיטה אחרי שהתלמיד יקבל תואר. בבית שמש יש מעט מאוד אקדמאים.. הרבה בגלל שמטרת הבתי ספר בעיר היא להעביר אנשים בגרות ולא להכין אותם ללימודים אקדמאים. ברגע שתיווצר מערכת כזאת, כמו שנוצרה במקומות אחרים, תהיה מעין תגובת שרשרת שתסייע גם בהפחתת אלימות וגם בפיתוח האוכלוסיה בבית שמש אי אפשר להכריח נערים להישאר בבתי ספר. אין מצב כזה. אז הפיתרון לאותה אלימות שאני רואים זה גם אכיפה עירונית יותר רצינית (אפשר לבצע זאת ע"י חקיקת חוקים עירוניים מגבילים) וגם ע"י פתיחת עוד מוסדות אשר מסייעים לנוער במצוקה.
 

L i r a n 5

New member
תנועות הנוער

בסך הכל מעט מאוד ילדים משתתפים בתנועות הנוער, לכן אני לא מבין למה לתת כסף לתנועות הללו במקום לחוגי כדורסל, כדורגל ומקצועות ספורט נוספים, שם נמצא רוב הנוער.
 

MS6

New member
אני יגיד לך למה..

כי בתנועות נוער מקנים ערכים. זה לא חוג שהמטרה שלו היא העברת זמן, אלא הקניית ערכים ואידיאולוגיה מסוימת שגורמת לאדם להיות אזרח טוב יותר ומועיל יותר. אני לא מבין איך בכלל אפשר להשוות תנועות נוער לחוג.. העובדה שמישהו יודע יותר טוב כדורסל תורמת איזשהי תרומה לחברה? זה שרוב הנוער נמצא בחוגים זה אומר שהמצב טוב? זה אומר שהמצב איום! זה אומר שרוב הנוער לא מחונך, שהחברה והמדינה לא מעניינים אותו ואידיאולוגיה מבחינתו היא סתם מילה בלועזית... הרי בבית ספר לומדים איך לעבור בגרויות ובחוגים לומדים מה לעשות בזמן הפנוי.. איפה יש זמן לערכים פה? שים לב איך הנוער החילוני נראה גרוע היום.. מעולם לא הייתה רמת פשיעה כ"כ גדולה.. תסתכל לעומת זאת על הנוער הדתי שהוא ברובו נוער ערכי, נוער שמאמין בערכים מסוימים ומוכן להקריב הרבה מאמץ להגשמתם.. אתה חושב שאנשים הולכים לגור בהתיישבויות במקרה הטוב או חוסמים כבישים במקרה הרע סתם כי משעמם להם?? זה בגלל שהם מוכנים להקריב תמורת העקרונות שלהם.. תחשוב איך המדינה הייתה נראית אם כולם היו ככה.. ואגב שאף אחד לא יגיד לי שזה בגלל אמונה בה' או משהו כזה בגלל שגם החילונים היו ככה פעם. כמעט כל הנוער הדתי חונך בתנועות נוער. אני רוצה לראות את הילד הדתי שלא היה אף פעם בבני עקיבא/אריאל/עזרא/צופים דתי/נוער עובד דתי.. אין דבר כזה! וזו הסיבה שהם הכי איכותיים במדינה. אתה רוצה לקצץ בהשקעה בתנועוה? ההשקעה בתנועות הנוער גם ככה דלה ביותר, פשוט כלום. במקום להשקיע כמות רצינית של כסף משרד החינוך מעדיף להמשיך ולקצץ.. בקצב הזה עוד 20 שנים לא ישאר כלום.
 

charmillion

New member
אם היינו בכנסת,

הייתי פוסל אותך על ניגוד אינטרסים! ראשית, לא כל אחד מתאים או רוצה להיות בתנועת נוער. לא כל אחד צריך להיות בעל דעים, איש של חינוך והגיגים. חלק צריך להיות ספורטאי, וחלק איש תרבות, וחלק סתם מצליחים באומנות לחימה. איזה נוער איכותי יש לתנועה הדתית לאומית, אכן נוער מוצלח. לא למגזר הדתי ולא לכל אדם לאומי, אלא להכלאה שבינהם!!! זהו הנוער האיכותי!!! אתה תולה את ההצלחה רק בערכים או רק בדת, אבל הנוער החרדי לא כזה איכותי, וגם לא נוער המושבים והקיבוצים הלאומי. כמה אפשר להשקיע בתנועות הנוער? גם אחרים צריכים להיות מועסקים בשעות האלה, אחרת מה השגנו? ש-10% מהנוער עסוק והשאר מדרדר?
 

MS6

New member
חחח ניגוד אינטרסים..

אהבתי. תשמע זה שלא כל אחד מתאים או רוצה להיות- זה נכון. לא אמרתי שאני רוצה שכולם יהיו כי אני בטוח שלא כולם יהיו.. אמרתי להשקיע הרבה יותר כסף בתנועות סה"כ.. צריך להגיע למצב שבמקום ש5% מהנוער בארץ נמצא בתנועות נוער (מה שקורה היום.. אגב בקרב הנוער החילוני מדובר בפחות בהרבה.. אסור לשכוח שהדתיים מין הסתם מעלים את שיעור החברים בתנועת נוער) אז 30% יהיו. תנועות הנוער לא יוצרות אך ורק אנשי חינוך.. הם יוצרות גם אנשי צבא (כמו הרמטכ"ל היוצא בוגי יעלון שגדל ב'מחנות העולים') ראשי חברות וגם מנהיגים (אגב כמו יו"ר הסוכנות היוצא.. סלי מרידור שגדל והיה בבית"ר) התנועות יוצרות אנשים איכותיים בכלל. מספיק שתגיע לערב של תנועות הנוער בבית שמש כגון יום הזיכרון לחללי צה"ל ותראה את החבר'ה שנמצאים בתנועות נוער.. מהר מאוד תבין שמדובר באנשים היותר איכותיים בבית שמש. לא דיברתי פה על החרדים.. דיברתי על אלו שגדלים בתנועות נוער. הדתיים לאומים גדלים בתנועות נוער.. וזו הסיבה שהם כ"כ איכותיים. לצערי הרב בנוגע למושבים הסוציאליסטים (לא למושבי עולים כמו זכריה או זנוח) ולקיבוצים מדובר בחבר'ה איכותיים מאוד (למרות שאני אישית מתנגד לכל המפעל שלהם) החבר'ה האלה יוצאים ליחידות מובחרות בצה"ל וממלאים תפקידים חשובים מאוד במשק הישראלי.
 

charmillion

New member
זה יפה ליצור אליטה

אבל האספסוף שולט ברחוב ואותו יש לאלף! כל הבוגים והמרידורים לא מעניינים את האלימות שגואה ברחובות! הבאנגים מתגלגלים ברחובות, הפינלנדיות מתנפצות על הקירות, ואתה מדבר על בני עקיבא/בית"ר??? אולי אתה לא מכיר את המציאות. ומה אתה מציע? חוקים מוניציפלים? שמי יאכוף? מי יעצור? אתה רוצה שמנהיגי העתיד יעצרו את הנוער של היום? האלימות קורה כאן ועכשיו. הנוער בחוץ ואין לו מה לעשות. מחכים להצעות...
 

spake

New member
טוב אל תגזים.......

זה לא ייצור אליטה זה יצירת נוער איכותי ואם תנועות הנוער היו מוצלחות יותר בבית שמש או/ו היו משקיעים בהם כספים גדולים יותר היית יכול לראות השפעה גדולה יותר של אלו שמדברים כאן בצ'ט על איך שכיניתה אותם "האספסוף".... וד"א משה חינוך מתחילים מאפס.......אפס זה יסודי לא חטיבה וזו חלק מהבעיה שלכם בתנועות הנוער ותחשוב על זה....... ואני חייב לשאול: כמה זמן קיימות תנועות הנוער בבית שמש?....
 

charmillion

New member
זו לא הגזמה

נגיד שזו יצירה של נוער איכותי, אבל זה ברמות של כפי שנאמר עד 5%. אז זו לא אליטה מהבחינה הכספית, אלא הרוחנית והחינוכית. אליטה היא קבוצה מבודדת מהשאר ברמתם הגבוהה. חבר'ה, ההשקעה צריכה להיות לכל וברמה גבוהה. מה עם עזרה כלכלית למשפחות שרוצות שילדיהם ילכו לקייטנות בחופש? העזרה חייבת לבוא! למה לא לפתוח תיאטרון שהנוער יופיע בו? חוג צילום? ציור? להקת שירה? להקת ריקוד? עיתון נוער קהילתי? מרכז התנדבות איזורי? והרעיונות רבים. כך ירוויח ה"אספסוף"!!!
 
תלוי איזה תנועות נוער ...

בצופים אני חושב שהם פה משנות ה-60. והנוער העובד, היה פה פעם קן ענק של הנוער העובד, הבעיה שהקן כל פעם נפל, וקם מחדש, נפל וקם מחדש. אני מקווה שהקן שאני ועוד ארבעה בנות ומדריכה הקמנו ישאר פה לזמן רב ! מי יתן גם ומצבו יראה יותר טוב ממה שהוא נראה כעת.
 

MS6

New member
אני לא מסכים איתך..

אצלנו יש חניכים מכיתה ג' (אפילו היה אחד שיצא לתל חי והוא בכיתה א') אני מסכים איתך שחינוך מתחילים מאפס.. ואני חושב שאנחנו מתחילים אותו די מוקדם דווקא. כמה זמן קיימות תנועות הנוער בבית שמש? אני יודע שבית"ר הוקמה בערך 4 פעמים בעיר.. החל משנות ה-50, אח"כ הוקמה שוב בשנות ה-70 אח"כ היה ניסיון ב-90 וב-2001 המעו"ז הוקם מחדש.. אני חושב גם שהנוער העובד די הרבה זמן פה, בטוח שגם הצופים.. בני עקיבא דווקא די חדשים (20 שנים האחרונות או משהו כזה) ככה לפחות אני הבנתי.. גם היה פה פעם קן של השומר הצעיר.
 

Dark faith

New member
../images/Emo45.gifמסכימה...

וגם עם אביחי.... וסלחו לי שאין לי כוח להרחיב- פשוט אני גמורההההה
 

L i r a n 5

New member
למשה - נוער "איכותי"

אני מתנגד לקביעה שלך שרק שרים, אנשי צבא ושאר מנהיגים הם אנשים "איכותיים". שוב אני חוזר לנושא הספורט שכבר העלתי, האם גל פרידמן איננו אדם "איכותי"? נניח שחלומך הגדול יתממש, 100% מהנוער בישראל ישתתף בתנועות הנוער השונות, 100% מאזרחי ישראל יהיו מנהיגים, מה עכשיו? מי יבנה את הבתים? תאילנדים? מי ינהג באוטובוסים? שורה תחתונה: לא רק מנהיגים הם אנשים "איכותיים", יש לפתח גם נושאים שונים, למשל מנהל עסקים או כדורגל. אני רוצה לראות שיצמח לנו כאן איזה פלה ואתה תגיד שהוא לא איכותי.
 

MS6

New member
לא קראת את ההודעות שלי.. אז אין לי

כוח להגיב לך סתם...תקרא ותבין שלא אמרתי את זה. אמרתי שאני יודע שלא כולם ילכו לתנועות נוער אבל אחוז החניכים בתנועות צריך לעלות לפחות ל30%.
 

spake

New member
לא יודע.....

אם צריך 30% אבל צריך שיהיו יותר....
 
למעלה