זה לא נראה לכם קצת מוגזם?

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
זה לא נראה לכם קצת מוגזם?

זה לא נראה לכם קצת מוגזם?
שבציור של תחנת הרכבת בדימונה רואים מכונית מדגם porsche? (מתוך הדמיה של תחנת הרכבת בדימונה מאתר רכבת ישראל) Raminec
 

oren*

New member
האנשים והמכוניות בהדמיות תלת מימד

זה לא נראה לכם קצת מוגזם?
שבציור של תחנת הרכבת בדימונה רואים מכונית מדגם porsche? (מתוך הדמיה של תחנת הרכבת בדימונה מאתר רכבת ישראל) Raminec
האנשים והמכוניות בהדמיות תלת מימד
נרכשים מתוך מאגרים. כנראה שמעצב הפרוייקט לא הקדיש יתר תשומת לב לבחירת הפריטים הנלווים (בחלקים אחרים של ההדמיה ניתן להבחין בטנדר ומכוניות משפחתיות מסוגים שונים).
 

seffic

New member
פורשה בתחנת דימונה?

זה לא נראה לכם קצת מוגזם?
שבציור של תחנת הרכבת בדימונה רואים מכונית מדגם porsche? (מתוך הדמיה של תחנת הרכבת בדימונה מאתר רכבת ישראל) Raminec
פורשה בתחנת דימונה?
זה נראה דימיוני, כמו המחשבה שאי פעם בעתיד תגיע רכבת נוסעים לשם....
 

יהוושע

New member
הגיוני מאוד שתגיע לשם רכבת נוסעים

פורשה בתחנת דימונה?
זה נראה דימיוני, כמו המחשבה שאי פעם בעתיד תגיע רכבת נוסעים לשם....
הגיוני מאוד שתגיע לשם רכבת נוסעים
בעתיד הלא רחוק , עם קצת רצון ועזרה ממשלתית . אכן פחות הגיוני , שבתחנה תחנה מכונית פורשה .
 

raminec

New member
יכול להיות

הגיוני מאוד שתגיע לשם רכבת נוסעים
בעתיד הלא רחוק , עם קצת רצון ועזרה ממשלתית . אכן פחות הגיוני , שבתחנה תחנה מכונית פורשה .
יכול להיות
שהם ציירו פורשה על מנת ליצור רושם שהרכבת תגרום לאנשים עשירים לעבור לדימונה או לאנשים בדימונה להיות עשירים. חחחחח......
 
דימונה - אוי דימונה !

יכול להיות
שהם ציירו פורשה על מנת ליצור רושם שהרכבת תגרום לאנשים עשירים לעבור לדימונה או לאנשים בדימונה להיות עשירים. חחחחח......
דימונה - אוי דימונה !
אני באופן אישי מכיר מס´ אנשים מאוד נחמדים מדימונה. כמו-כן, אני מכיר אקדמאים דימונאים ובשנים האחרונות מתפתחת בדימונה קב´ אוכ´ מאוד משכילה. מחירי הבתים שם סבירים ואנשי אוניברסיטה מבאר-שבע גילו את הקסם של המדבר... הבעיה הקריטית טמונה בעובדה שתחנת הרכבת מרוחקת מהעיר ואינה אטרקטיבית. חבל שמתחילים לשדרג את הקו ולהקים במקום תחנה חדשה משום שבקצת יצירתיות ניתן היה להעביר את התחנה החדשה למקום מרכזי כמו מרכז העיר. יש שם מגרש פנוי גדול עם נגישות מצויינת. אז... להת´ בתחנת "דימונה-מרכז"... אביתר.
 

יהוושע

New member
מרחק הוא עניין יחסי בעיר קטנה

דימונה - אוי דימונה !
אני באופן אישי מכיר מס´ אנשים מאוד נחמדים מדימונה. כמו-כן, אני מכיר אקדמאים דימונאים ובשנים האחרונות מתפתחת בדימונה קב´ אוכ´ מאוד משכילה. מחירי הבתים שם סבירים ואנשי אוניברסיטה מבאר-שבע גילו את הקסם של המדבר... הבעיה הקריטית טמונה בעובדה שתחנת הרכבת מרוחקת מהעיר ואינה אטרקטיבית. חבל שמתחילים לשדרג את הקו ולהקים במקום תחנה חדשה משום שבקצת יצירתיות ניתן היה להעביר את התחנה החדשה למקום מרכזי כמו מרכז העיר. יש שם מגרש פנוי גדול עם נגישות מצויינת. אז... להת´ בתחנת "דימונה-מרכז"... אביתר.
מרחק הוא עניין יחסי בעיר קטנה
ונידחת ( אם כי בהחלט איכותית ) כמו דימונה . הרי פקקים אין שם , ואוטובוס/מונית שירות יוכלו להביא את הנוסעים " העירה " in no time . אז לא עדיפה תחבורה מסילתית לפאתי העיר על אי תחבורה מסילתית כלל? אגב , גם מי שירצה להגיע למקומות נוספים במרכז הנגב יוכל להשתמש ברכבת זו ומשם להמשיך הלאה , ואז אין רלוונטיות למיקום התחנה בתוך העיר ומחוצה לה . אגב מצב דומה שורר גם בהרצליה , נתניה ( שם התחנה היא בכלל בצידה השני של העיר ) חדרה ועוד , ואין זה גורע כהוא זה מכמות המשתמשים ברכבת .
 
הליכה ברגל בדימונה!

מרחק הוא עניין יחסי בעיר קטנה
ונידחת ( אם כי בהחלט איכותית ) כמו דימונה . הרי פקקים אין שם , ואוטובוס/מונית שירות יוכלו להביא את הנוסעים " העירה " in no time . אז לא עדיפה תחבורה מסילתית לפאתי העיר על אי תחבורה מסילתית כלל? אגב , גם מי שירצה להגיע למקומות נוספים במרכז הנגב יוכל להשתמש ברכבת זו ומשם להמשיך הלאה , ואז אין רלוונטיות למיקום התחנה בתוך העיר ומחוצה לה . אגב מצב דומה שורר גם בהרצליה , נתניה ( שם התחנה היא בכלל בצידה השני של העיר ) חדרה ועוד , ואין זה גורע כהוא זה מכמות המשתמשים ברכבת .
הליכה ברגל בדימונה!
תנסה ללכת ברגל ממרכז העיר לתחנה. זה יקח לך יותר מחצי שעה. דימונה בכלל לא קטנה ויש לה עתודות קרקע רבות. לא נאה ולא יאה למקם תחנת רכבת במקום הנוכחי. יש שם מפעלים ומזבלה, ואבק רב מקרונות האשלג. למה לא לעשות משהו בעבור הדימונאים ? יש להם מרכז עיר די מוזנח והקמת תחנה במקום עשויה להוות מנוף לפיתוח השיקום באזור. מה גם, שאין בעיה להעביר קו עד למרכז. יום טוב.
 
תחנת הרכבת בדימונה

הליכה ברגל בדימונה!
תנסה ללכת ברגל ממרכז העיר לתחנה. זה יקח לך יותר מחצי שעה. דימונה בכלל לא קטנה ויש לה עתודות קרקע רבות. לא נאה ולא יאה למקם תחנת רכבת במקום הנוכחי. יש שם מפעלים ומזבלה, ואבק רב מקרונות האשלג. למה לא לעשות משהו בעבור הדימונאים ? יש להם מרכז עיר די מוזנח והקמת תחנה במקום עשויה להוות מנוף לפיתוח השיקום באזור. מה גם, שאין בעיה להעביר קו עד למרכז. יום טוב.
תחנת הרכבת בדימונה
אני מסכים עם כולם - המיקום הנוכחי לא מושלם מהסיבות שאביתר אמר, אבל תחנות נתניה, בית יהושע ועוד מוכיחות שמיקום זה לא הכל - מילת המפתח היא נגישות (בין אם בתחבורה ציבורית ובין אם כחניות וכבישים לרכב פרטי). גם אופיה הפעיל של התחנה מבחינת רכבות משא עלול להעיק על פעילות הנוסעים(אם כי אני בכלל לא בטוח שזה כל-כך נורא), ובאמת לא תזיק לדימונה תחנת רכבת מרכזית ומהודרת שתזניק את מרכז העיר לאנשהו. אבל (וזה אבל גדול!) - מה שזמין כיום, מבחינת מחויבות ותקציבים, זו תחנה על הקו הקיים ועם השטחים הקיימים. אם נתחיל להסתבך עם שלוחה חדשה למרכז העיר כאשר בסך הכל מתוכננות כמה רכבות בודדות ליום בשלב ראשון, הרי שיש סיכוי טוב שכלום לא ייצא מזה. ולהזכירכם, הקו לבר שבע התחיל מאפס וגדל ושגשג למרות עוד לפני הקמתה של תחנת ב"ש מרכז, למרות המיקום המחורבן של התחנה המקורית.
 

fireman

New member
התחיל לשגשג לפני הקמת תחנת ב"ש

תחנת הרכבת בדימונה
אני מסכים עם כולם - המיקום הנוכחי לא מושלם מהסיבות שאביתר אמר, אבל תחנות נתניה, בית יהושע ועוד מוכיחות שמיקום זה לא הכל - מילת המפתח היא נגישות (בין אם בתחבורה ציבורית ובין אם כחניות וכבישים לרכב פרטי). גם אופיה הפעיל של התחנה מבחינת רכבות משא עלול להעיק על פעילות הנוסעים(אם כי אני בכלל לא בטוח שזה כל-כך נורא), ובאמת לא תזיק לדימונה תחנת רכבת מרכזית ומהודרת שתזניק את מרכז העיר לאנשהו. אבל (וזה אבל גדול!) - מה שזמין כיום, מבחינת מחויבות ותקציבים, זו תחנה על הקו הקיים ועם השטחים הקיימים. אם נתחיל להסתבך עם שלוחה חדשה למרכז העיר כאשר בסך הכל מתוכננות כמה רכבות בודדות ליום בשלב ראשון, הרי שיש סיכוי טוב שכלום לא ייצא מזה. ולהזכירכם, הקו לבר שבע התחיל מאפס וגדל ושגשג למרות עוד לפני הקמתה של תחנת ב"ש מרכז, למרות המיקום המחורבן של התחנה המקורית.
התחיל לשגשג לפני הקמת תחנת ב"ש
מרכז?!?!!? יהוושע שלח אותי לקרוא את הודעתך ואני חייב לומר לך שאני מופתע, אני מאז שהחזירו את רכבות הנוסעים בקו באר שבע תל אביב נוסע בקו ותמיד הרכבות היו ריקות, לא היה שום שגשוג בקו הזה חוץ מרכבת עמוסה בסביבות השעה 5 בצהרים שהסיעה כמה מאות סטודנטים, מעבר לזה בשאר הרכבות (8 ליממה) הרכבות היו ריקות ולעיתים הגיעו למצב של 10 נוסעים בקרון, על איזה שגשוג אתה מדבר? הכפלת כמות הרכבות ל16 התרחש עם פתיחת תחנת באר שבע מרכז ולאחר מכן הכפלה נוספת ל32 רכבות ביממה. תחנת באר שבע צפון הייתה שוממת מאז ומתמיד ואני אומר לך את זה בתור נוסע שראה את זה בעיניים, קרונות ריקים מאדם ולגבי דימונה, יסלח לי יהוושע על שכיניתי את דבריו "קשקוש" אך צר לי מאוד שאינני מסכים עם טענתו להזכירכם דימונה זה לא נתניה ולא הרצליה והטיעון של לבנות את התחנה ולא להלחם על תחנה במרכז העיר הוא מוטעה, לדעתכם יש להקים תחנה וזהו? למה שלא יבנו אותה במישור רותם? גם זה לא רחוק מדימונה היות והזמן קצר אני אמשיך אחר כך
 

fireman

New member
יהוושע, זה קשקוש מוחלט

מרחק הוא עניין יחסי בעיר קטנה
ונידחת ( אם כי בהחלט איכותית ) כמו דימונה . הרי פקקים אין שם , ואוטובוס/מונית שירות יוכלו להביא את הנוסעים " העירה " in no time . אז לא עדיפה תחבורה מסילתית לפאתי העיר על אי תחבורה מסילתית כלל? אגב , גם מי שירצה להגיע למקומות נוספים במרכז הנגב יוכל להשתמש ברכבת זו ומשם להמשיך הלאה , ואז אין רלוונטיות למיקום התחנה בתוך העיר ומחוצה לה . אגב מצב דומה שורר גם בהרצליה , נתניה ( שם התחנה היא בכלל בצידה השני של העיר ) חדרה ועוד , ואין זה גורע כהוא זה מכמות המשתמשים ברכבת .
יהוושע, זה קשקוש מוחלט
אולי הדגמת עם כמה דוגמאות כמו הרצליה ונתניה ששם כנראה אנשים גררו את עצמם עד לתחנת הרכבת הרחוקה כי אין אלו ערים מרכזיות שמהן יש אוטובוסים ישירים לכל מקום כך שהרכבת היא בגדר אלטרנטיבה יחידה אני יכול להזכיר לך שקו הרכבת מבאר שבע לתל אביב שבו היו פועלות רכבות נוסעים כבר לפני יותר משני עשורים דרך תחנת באר שבע מרכז הושבת לתקופה מאוד ממושכת ונפסח שוב לתנועת נוסעים לפני מספר שנים עדיין מתחנת באר שבע מרכז, אתה זוכר כמה אנשים היו נוסעים ברכבת אז? מעטים, רכבות היו נוסעות כמעט ריקות כי מיקום התחנה אינו אטרקטיבי, אינני מדבר על תחנה שנמצאת מחוץ לעיר כמו שאתה מאר בדימונה שזה בכלל טמטום רציני למקם תחנה בסמוך למסוף אשלג, זה מרחק של כ4 ק"מ ממרכז העיר. בבאר שבע מיקום תחנת באר שבע צפון אינו נגיש להרבה אנשים, מונית ספיישל מנאות לון למשל בקצה השני של העיר לתחנת רכבת צפון זה משהו כמו 25 שקל או שעה וחצי בתחבורה ציבורית, למה שיסעו עד לשם בשביל הרכבת שהייתה יוצאת פעם ב3 שעות? לאחר שנסללה המסילה למרכז העיר באר שבע והוקמה תחנת באר שבע מרכז חלה עלייה מיידית של 600% בכמות הנוסעים בקו, ותאמין לי שזה לא בגלל שהרכבת הסיעה המונים בחינם או שדרשה מחיר זעום אלא המיקום של תחנת הרכבת בסמוך למרכז המסחר והעסקים של באר שבע הפכה לאטרקטיבית יותר ובמקום 2 קווי אוטובוס עירוניים שמגיעים לתחנת באר שבע צפון יש 40 קווי אוטובוס עירוניים שמגיעים לתחנת באר שבע מרכז מה שהפך את הקו הזה על כל 30 הרכבות ביום לאחד מהקווים העמוסים ביותר בארץ. הקמת תחנת רכבת במיקום המיועד לה בדימונה עתידה להיות כמו תחנת באר שבע צפון השוממת ויפה שעה אחת קודם
 

יהוושע

New member
קרא את תגובתו של חן - וכול מילה

יהוושע, זה קשקוש מוחלט
אולי הדגמת עם כמה דוגמאות כמו הרצליה ונתניה ששם כנראה אנשים גררו את עצמם עד לתחנת הרכבת הרחוקה כי אין אלו ערים מרכזיות שמהן יש אוטובוסים ישירים לכל מקום כך שהרכבת היא בגדר אלטרנטיבה יחידה אני יכול להזכיר לך שקו הרכבת מבאר שבע לתל אביב שבו היו פועלות רכבות נוסעים כבר לפני יותר משני עשורים דרך תחנת באר שבע מרכז הושבת לתקופה מאוד ממושכת ונפסח שוב לתנועת נוסעים לפני מספר שנים עדיין מתחנת באר שבע מרכז, אתה זוכר כמה אנשים היו נוסעים ברכבת אז? מעטים, רכבות היו נוסעות כמעט ריקות כי מיקום התחנה אינו אטרקטיבי, אינני מדבר על תחנה שנמצאת מחוץ לעיר כמו שאתה מאר בדימונה שזה בכלל טמטום רציני למקם תחנה בסמוך למסוף אשלג, זה מרחק של כ4 ק"מ ממרכז העיר. בבאר שבע מיקום תחנת באר שבע צפון אינו נגיש להרבה אנשים, מונית ספיישל מנאות לון למשל בקצה השני של העיר לתחנת רכבת צפון זה משהו כמו 25 שקל או שעה וחצי בתחבורה ציבורית, למה שיסעו עד לשם בשביל הרכבת שהייתה יוצאת פעם ב3 שעות? לאחר שנסללה המסילה למרכז העיר באר שבע והוקמה תחנת באר שבע מרכז חלה עלייה מיידית של 600% בכמות הנוסעים בקו, ותאמין לי שזה לא בגלל שהרכבת הסיעה המונים בחינם או שדרשה מחיר זעום אלא המיקום של תחנת הרכבת בסמוך למרכז המסחר והעסקים של באר שבע הפכה לאטרקטיבית יותר ובמקום 2 קווי אוטובוס עירוניים שמגיעים לתחנת באר שבע צפון יש 40 קווי אוטובוס עירוניים שמגיעים לתחנת באר שבע מרכז מה שהפך את הקו הזה על כל 30 הרכבות ביום לאחד מהקווים העמוסים ביותר בארץ. הקמת תחנת רכבת במיקום המיועד לה בדימונה עתידה להיות כמו תחנת באר שבע צפון השוממת ויפה שעה אחת קודם
קרא את תגובתו של חן - וכול מילה
נוספת - מיותרת . זה מה שיש כרגע , ובתנאים הקיימים גם זה משהו . ואל תשווה את נפח התנועה בב"ש לנפח התנועה בדימונה . ואנא , אל תגדיר את דבריי כקישקוש , כמו שגם אני חושב שדבריך א י נ ם קישקוש אך זכותי לחלוק עליהם .
 

david80

New member
שאלה: מה לגבי שאר הערים בעניין...

קרא את תגובתו של חן - וכול מילה
נוספת - מיותרת . זה מה שיש כרגע , ובתנאים הקיימים גם זה משהו . ואל תשווה את נפח התנועה בב"ש לנפח התנועה בדימונה . ואנא , אל תגדיר את דבריי כקישקוש , כמו שגם אני חושב שדבריך א י נ ם קישקוש אך זכותי לחלוק עליהם .
שאלה: מה לגבי שאר הערים בעניין...
הנחת מסילות למרכזי ערים (או לחילופין, הסטת מסילות), כגון:פתח תקווה, אשדוד, אשקלון, הרצליה, נתניה ועוד (לצערי) ערים רבות???
 

luckydude

Member
מרכז העיר

שאלה: מה לגבי שאר הערים בעניין...
הנחת מסילות למרכזי ערים (או לחילופין, הסטת מסילות), כגון:פתח תקווה, אשדוד, אשקלון, הרצליה, נתניה ועוד (לצערי) ערים רבות???
מרכז העיר
לדעתי הקמת תחנה במרכז העיר הנה מטרה נעלה וכמה שיותר מהר יותר טוב מכיוון שכל שעובר הזמן ניצבים יותר ויותר מכשולים לפלס דרך למרכז העיר. הלוואי שבעת שבנו את מסילת החוף בשנות החמישים היה להם יותר קצת חזון והיו בונים את המסילה הרבה יותר קרוב למרכזי הערים כנהוג באירופה למשל. בקשר לפ"ת, ישנה תוכנית להביא את הרכבת למרכז העיר, ראו עמוד 4 בלינק הנלווה. אם זה יצא לפועל ומתי, נחייה ונראה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה