זה לא הגיוני....

זה לא הגיוני....

עברתי בשבוע שעבר קורס עזרה ראשונה.. בחלק קטן מהקורס הייתה הצהרה לא הגיונית של המדריך: הוא טוען שהדם שזורם לנו בגוף נהיה אדום רק אחרי שהוא בא במגע עם חמצן.. מישהו יכול לסתור או לאמת את זה?
 

la DVD

New member
לדעתי הוא צודק

בגלל זה תמיד בציורים של הגוף, העורקים שמובילים את הדם שיוצא מהריאות (מתמלא בחמצן) הם אדומים, והורידים כחולים.
 

shany5

New member
אם זה נכון

אז זה אומר שבכולנו עובר "דם אצילים"..אהה רגע,אני אנסטסיה..
 

sagife

New member
הדם מקבל את צבעו האדום

מהכדוריות האדומות המרכיבות אותו. הכדורית עצמה מקבלת את צבעה האדום מחלבון בשם המוגלובין שהיא מכילה. צבעו של ההמוגלובין הוא אדום,ולכן הדם הוא אדום. המוגלובין משנה את המבנה שלו,וגם את צבעו, כאשר הוא קושר או לא קושר חמצן. המדרך צדק חלקית: דם מחומצן (עורקי) צבעו אדום עז,ארגמני. דם שאינו מחומצן (ורידי) צבעו עדיין אדום,אך עז פחות. ולראיה-בבדיקת דם רגילה,שואבים דם ורידי,כזה שאינו מחומצן ,וצבעו (אני מקווה עבור הנבדק) אדום. במסגרת קורס עזרה ראשונה בסיסי, יש להתמקד באיך לעצור דימום ולא בשאר ירקות- מקווה שבתחום זה היו פחות אי דיוקים.
 
הסבר נוסף, קצת צולע

המרכיב שמסייע לקשירת החמצן לדם הוא ברזל. ברזל הוא כחול, כעיקרון, וכאשר הוא בא במגע עם חמצן הוא הופך לאדום. (איפה אנשי הרפואה שירביצו לי?
)
 

tmaz

New member
מה???

"ברזל, כעיקרון הוא כחול". יש סוג של ברזל שאני לא מכיר? כל מי שחטף פעם שטף- דם פנימי מכיר את הצבעים הססגונים שמופיעים במהלך הימים הבאים. הצבעים הם כתוצאה ממצב החימצון המשתנה של מולקולת ההמוגלובין. ברזל שבא במגע עם חמצן נקרא בדרך-כלל "חלודה". הוא לא בדיוק אדום, וזה לא מה שקורה אצלנו בדם.
 

john111

New member
אכן כן, והמדריך צודק

דם שאינו מחומצן יהיה ציבעו כחול.
 

lostharpy

New member
אז איך זה כשלוקחים דם במזרק ישירות

מהוורידים הוא עדיין אדום?
 

john111

New member
דם שמגיע מהגוף הוא

כמובן דם מחומצן כבר. כאשר אדם נחנק או לא נושם הוא מכחיל בדיוק בגלל הנקודה הזו. כאשר לא מגיע חמצן הצבע של הדם הופך לכחול-סגול ומכאן ההכחלה של אנשים שנחנקים.
 

Chief san

New member
אני חושש שמדובר באותו "כחול" של

הורידים שרואים דרך העור.
 

dafnaleh

New member
הדם בורידים הכחולים

הוא דם שאינו רווי בחמצן, אלא בפחמן דו חמצני, לכן הם כחולים.
 

sagife

New member
נתתי קודם תשובה

המבוססת על ידע אמיתי ובדוק. ע"מ לשכנע את הקוראים בצדקת הדברים מצורף לינק,המבהיר את הנושא מעבר לכל ספק. כאמור המוגלובין מחומצן צבעו אדום בוהק,והמוגלובין שאינו מחומצן צבעו אדום כהה. אין דם כחול!
 

romor

New member
../images/Emo45.gif

הורידים והעורקים שלנו נראים לנו לעיתים כחולים מבעד לעור אך ורק בגלל עניינים אופטיים שקטונתי מלהבין. בכדי לא לחזור על שאמרו חכמים ממני, אסכם בנקודות - כדוריות דם אדומות-> מוגלובין-> ברזל -> מובילות חמצן -> חמצן+ברזל=אדום. ישנן מורות לביולוגיה שקרביהן מתהפכים כרגע.
 

קשכפית

New member
מה פתאום כחול? בכל מקום שמחפשים

לקרוא על דם כתוב שהוא אדום. הנה מה שכתוב בויקיפדיה צבע דם האדם הוא אדום כאשר הצבע משתנה במידה זניחה בין העורקים לורידים. בעורקים הדם עשיר יותר בחמצן ולכן צבעו יהיה אדום יותר בעוד בורידים הדם עני יותר בחמצן ולכן צבעו יהיה אדום פחות. משתמשים בהבדלי צבע אלו כדי לגלות את כמות החמצן בדם באמצעות מתקן אופטי אשר מאיר דרך האצבע, ובודק את מידת הבליעה של האור.
 

מוּסקט

New member
משפט מוזר

מכיוון שהדם שזורם לנו בגוף בא במגע עם חמצן כל הזמן - גם בגוף.
 
למעלה