זה לא אנושי

ogeroger

New member
זה לא אנושי

איך אני אמור לזכור 91 פוזיציות של סולמות מאזוריים 91 פוזיציות של סולמות מינוריים 65 פוזיציות של סולמות פנטטוניים מאזוריים 65 פוזיציות של סולמות פנטטוניים מינוריים 91 פוזיציות של סולמות הרמונים מינוריים 91 פוזיציות של סולמות מלודים מנוריים ? שאלות 1) בן אדם שרוצה להתקדם עם הגיטרה וכל הקטע הזה ואולי להגיע קצת יותר רחוק מלנגן במדורות צריך לדעת את כל זה? 2) חסר לי עוד משהו שאולי חשוב לדעת? 3) יש לכם טיפים שיעזרו לזכור את כל הפוזיציות והסולמות האלו? 4) יש לכם טיפים שיעזרו לאלתר על סולם מסויים על כל הפרטבורד בלי לחשוב יותר מידי אם אני יוצא מהסולם? (אני ירגיש לבד אם יצאתי אבל אני מתכוון איך לא להגיע למצב שאני יוצא מהסולם) 5) תודה
 

rabbyjoe

New member
איך מאדונה אומרת:

TIMe goes by... so slowly הקיצר.. הזמן יעשה את שלו וטיפ ממני-בשביל ללמוד את הפרטבורד תלמד את התווים של כל שריג לפי כל מיתר,בנוסף תלמד גם איך בונים סולמות לפי מרווחים ואז תיהיה מסודר.
 
נכון, ותבדוק

ותראה איך הגיטרה עובדת, כלומר הרווחים. הגיד אם אתה על דו, תדע לדעת איפה האוקטבה שלו, אוטומטית. תזכור את כל הדברים האלו ואתה לא תסתבך.
 
שמע, בתכלס?

בסוף הכל מסתכם ביכולת שלך לנגן ולהלחין שיר\סולו טוב. אז גם אם אתהל א תלמד שום סולם אבל תלחין שיר מעולה, כי פשוט יש לך את זה, זה ממש לא משנה כמה סולמות אתה יודע. זה תלוי בך. אם אתה מרגיש שאתה נהנה ללמוד סולמות, אז למה לא, תלמד. זה לא מועיל ללמוד את כולם. בעצם כן, זה יכול רק לתרום, אבל אני בספק אם יש מישהו שמשתמש בכולם. לכל אדם יש את העדפות שלו. בשלב מסויים, אתה כבר לא תלמד את הסולמות ככה מהספר - זה בלתי אפשרי. תחשוב שאתה לומד את כל המודוסים של c, ואז תתחיל ללמוד את כל המודוסים של A. שמע, אתה תשתגע. לכן תנסה להבין איך כל סולם עובד, כך שתוכל ליצור אותם בעצמך. כשאתה מאלתר אל תחשוב יותר מדי איפה אתה, אל תחשוב "גיטרה", תנסה יותר להרגיש. שום גיטריסט, בין אם יש לו יותר פיל או טכניקה חושב בזמן האילתור "וואי, אני מקווה שאני נשאר בסולם". אם הוא לא נשאר בסולם הוא שומע את זה. להשאר בסולם זה לא יבטיח שתשמע טוב. יש סולמות עם מרווחים שלפעמים נשמעים לא משהו, לכן זה תלוי אם אתה יודע להשתמש בהם כמו שצריך. פשוט תתאמן ותנגן. תלמד סולמות, שתדע שתשתמש בהם, כמו מז'ורי (פנטטוני תסתכל עליו כסולם ללא החצאים), מינורי, מודוסים, סולם בלוז ובתכלס זהו. יש עוד מלא סוגים, אבל תמיד יהיו עוד ועוד. אין לזה סוף. אז כמו שאמרתי נגיד אתה מתאמן על משהו קבוע כל יום, כמו למשל תרגילים לאצבעות, סולמות, שיר, אחרי זה תשב וסתם תנגן, תנסה לנגן מה שיש לך בראש. זה משהו שבא לבד, זה שתלמד סולמות כל היום לא יביא אותך לרמת אילתור טובה, אבל גם אם תשב ולא תעשה כלום ותנגן על הגיטרה פה ושם עם גישה של "סולמות זה לא חשוב - אני מנגן בלוז, יש לי פיל אז אני יכול לאלתר" גם לא תקדם אותך. פשוט תשלב, תנגן וזה יבוא ען הזמן אני מניח.
 

thewierdo

New member
חחחחח

זה לא עובד ככה. זה כמו שאתה יודע אקורד ברה אז דרכו אתה יודע את כל הבארה האחרים שדומים לו. אם אתה יודעה פוזיציה אחת אתה יכול להניח אותה איפה שבא לך. מצד שני הרעיון הזה עובד רק עם גיטרה... עם פסנתר אתה צריך באמת לזכור.
 

ferry

New member
טיפ טוב

קח סולם( בהנחה שאתה יודע תיאוריה) ותסתכל על סימני העתק שלו נניח יש לך דו מאז'ור בדו מאז'ור אין דיאזים ואין במולים אז אתה מנגן את התווים דו רה מי פה סו לה סי דו על כל רחבי הפרטבורד. אם לדוגמא יש לך לה מאזו'ר שיש בו שלוש דיאזים(פה#,דו# וסול #) אז אתה מנגן אותו הדבר בדיוק רק שבמקום דו רה מי פה סול לה סי דו אתה מנגן דו # רה מי פה# סול# לה סי דו#. וזה המודוס השלישי(פריגיאני) בסולם לה מאז'ור מקווה שהבנת אם לא אז אני מקווה שמחר בשעה קצת יותר שפויה אני אוכל להסביר לך
 

Guitar Girl1

New member
..

ת'אמת, מכל כיוון שתסתכל על זה: בשביל להיות מקצועי אתה חייב לדעת תאוריה. קשה להשלים עם זה.. לפחות לי באמת תדע מרווחים ואיך לבנות סולמות ותסתדר עם זה יותר.. אני אישית גם לא מכירה הכל, זה לוקח לי זמן.. אבל ככה זה
 
למעלה