זה טוב או רע לאוטובוסים

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
זה טוב או רע לאוטובוסים ../images/Emo35.gif

זה טוב או רע לאוטובוסים

בקרוב בישראל פסי האטה חדשים ומעברי חצייה מוגבהים להולכי הרגל נועדו להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל בכבישים משרד התחבורה גיבש כללים חדשים לבניית פסי האטה בכבישים העירוניים הכוללים גם הנחיות להקמת מעברי חצייה מוגבהים להולכי רגל שיאפשרו לנהגים לזהות בקלות את פסי ההאטה ולהאט את מהירות נסיעתם. ועדה מיוחדת בראשות מנהל אגף תכנון תעבורתי במשרד התחבורה, אינג´ ישעיהו רונן גיבשה מספר מודלים של פסי האטה שיופצו לרשויות המקומיות ויונהגו כדרישות חובה לכל הרשויות. הכללים החדשים מחליפים את ההנחיות הקיימות שפורסמו בשנת 1983 ואינן תואמות את דרישת הבטיחות כיום. לדברי רונן, ההנחיות החדשות גובשו בעקבות נסיון רב שהצטבר בנושא בישראל ובעולם והן נועדו להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל בכבישים. פסי ההאטה החדשים יבנו בצורת קשת או טרפז, בשיפועים מתונים, תוך הקפדה שלא לגרום נזקים לכלי הרכב ובמיוחד לרכב כבד, אוטובוסים ורכב דו -גלגלי. רובם של הפסים יהיו באורך של כארבעה מטרים ובגובה שבין 8 – 10 סנטימטרים בפסגה. פסי ההאטה יבנו מאספלט או מאבן משולבת. פסי ההאטה החדשים ישתלבו עם ההנחיות החדשות להקמת "איזורי מיתון תנועה" בשכונות או באזורי מגורים שפורסמו לאחרונה על ידי משרד התחבורה. אזורים אלה מעניקים עדיפות ניכרת להולכי הרגל על חשבון התנועה הפרטית. במסגרת התוכנית להקמת איזורי "מיתון תנועה בערים" תוגבל מהירות הנסיעה באזורים אלה ל- 30 קמ"ש, באמצעות פסי האטה, מפרצי חניה ומעגלי תנועה. מבדיקות שנערכו בישראל עולה כי מיתון התנועה הביא להפחתה ניכרת של מהירות הנסיעה ולהגברת בטיחות, זאת בנוסף לצימצום בזיהום האוויר באזורים אלה. מקור: דובר משרד התחבורה
 
יש עוד שיטות מיתון תנועה

זה טוב או רע לאוטובוסים

בקרוב בישראל פסי האטה חדשים ומעברי חצייה מוגבהים להולכי הרגל נועדו להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל בכבישים משרד התחבורה גיבש כללים חדשים לבניית פסי האטה בכבישים העירוניים הכוללים גם הנחיות להקמת מעברי חצייה מוגבהים להולכי רגל שיאפשרו לנהגים לזהות בקלות את פסי ההאטה ולהאט את מהירות נסיעתם. ועדה מיוחדת בראשות מנהל אגף תכנון תעבורתי במשרד התחבורה, אינג´ ישעיהו רונן גיבשה מספר מודלים של פסי האטה שיופצו לרשויות המקומיות ויונהגו כדרישות חובה לכל הרשויות. הכללים החדשים מחליפים את ההנחיות הקיימות שפורסמו בשנת 1983 ואינן תואמות את דרישת הבטיחות כיום. לדברי רונן, ההנחיות החדשות גובשו בעקבות נסיון רב שהצטבר בנושא בישראל ובעולם והן נועדו להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל בכבישים. פסי ההאטה החדשים יבנו בצורת קשת או טרפז, בשיפועים מתונים, תוך הקפדה שלא לגרום נזקים לכלי הרכב ובמיוחד לרכב כבד, אוטובוסים ורכב דו -גלגלי. רובם של הפסים יהיו באורך של כארבעה מטרים ובגובה שבין 8 – 10 סנטימטרים בפסגה. פסי ההאטה יבנו מאספלט או מאבן משולבת. פסי ההאטה החדשים ישתלבו עם ההנחיות החדשות להקמת "איזורי מיתון תנועה" בשכונות או באזורי מגורים שפורסמו לאחרונה על ידי משרד התחבורה. אזורים אלה מעניקים עדיפות ניכרת להולכי הרגל על חשבון התנועה הפרטית. במסגרת התוכנית להקמת איזורי "מיתון תנועה בערים" תוגבל מהירות הנסיעה באזורים אלה ל- 30 קמ"ש, באמצעות פסי האטה, מפרצי חניה ומעגלי תנועה. מבדיקות שנערכו בישראל עולה כי מיתון התנועה הביא להפחתה ניכרת של מהירות הנסיעה ולהגברת בטיחות, זאת בנוסף לצימצום בזיהום האוויר באזורים אלה. מקור: דובר משרד התחבורה
יש עוד שיטות מיתון תנועה
כגון הצרת הנתיב בקטע שמותקן בו פס האטה; זה יכול גם לשמש למניעת כניסת רכב כבד לאזורי מגורים, למשל. אגב, לגבי פסי האטה מהסוגים שהונהגו עד עתה: אין ספק שהם מגדילים בלאי, כך שמפעילי תחבורה ציבורית שונאים אותם, וייצרני חלפים אוהבים אותם.
 

Brendan

New member
זיהום אויר - תחבורה ציבורית

זה טוב או רע לאוטובוסים

בקרוב בישראל פסי האטה חדשים ומעברי חצייה מוגבהים להולכי הרגל נועדו להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל בכבישים משרד התחבורה גיבש כללים חדשים לבניית פסי האטה בכבישים העירוניים הכוללים גם הנחיות להקמת מעברי חצייה מוגבהים להולכי רגל שיאפשרו לנהגים לזהות בקלות את פסי ההאטה ולהאט את מהירות נסיעתם. ועדה מיוחדת בראשות מנהל אגף תכנון תעבורתי במשרד התחבורה, אינג´ ישעיהו רונן גיבשה מספר מודלים של פסי האטה שיופצו לרשויות המקומיות ויונהגו כדרישות חובה לכל הרשויות. הכללים החדשים מחליפים את ההנחיות הקיימות שפורסמו בשנת 1983 ואינן תואמות את דרישת הבטיחות כיום. לדברי רונן, ההנחיות החדשות גובשו בעקבות נסיון רב שהצטבר בנושא בישראל ובעולם והן נועדו להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל בכבישים. פסי ההאטה החדשים יבנו בצורת קשת או טרפז, בשיפועים מתונים, תוך הקפדה שלא לגרום נזקים לכלי הרכב ובמיוחד לרכב כבד, אוטובוסים ורכב דו -גלגלי. רובם של הפסים יהיו באורך של כארבעה מטרים ובגובה שבין 8 – 10 סנטימטרים בפסגה. פסי ההאטה יבנו מאספלט או מאבן משולבת. פסי ההאטה החדשים ישתלבו עם ההנחיות החדשות להקמת "איזורי מיתון תנועה" בשכונות או באזורי מגורים שפורסמו לאחרונה על ידי משרד התחבורה. אזורים אלה מעניקים עדיפות ניכרת להולכי הרגל על חשבון התנועה הפרטית. במסגרת התוכנית להקמת איזורי "מיתון תנועה בערים" תוגבל מהירות הנסיעה באזורים אלה ל- 30 קמ"ש, באמצעות פסי האטה, מפרצי חניה ומעגלי תנועה. מבדיקות שנערכו בישראל עולה כי מיתון התנועה הביא להפחתה ניכרת של מהירות הנסיעה ולהגברת בטיחות, זאת בנוסף לצימצום בזיהום האוויר באזורים אלה. מקור: דובר משרד התחבורה
זיהום אויר - תחבורה ציבורית
שלב נוסף במערכה נגד זיהום האוויר מתחבורה ציבורית: השר הנגבי הטיל על כל חברות האוטובוסים הבין עירוניות הנחיות מחמירות. לפני כשנה חייב השר לאיכות הסביבה, צחי הנגבי, את חברת "אגד" וחברת "דן" לאמץ כללי פעילות מחמירים, שימנעו את המשך זיהום האוויר הקשה בערים הגדולות בישראל. בימים אלה הטיל השר הנגבי חובות זהות גם על 5 חברות האוטובוסים הפרטיות, באמצעות צווים אישיים שנמסרו למנהלים באופן אישי. ההנחיות האישיות ניתנו לחמש החברות המפעילות קווי תחבורה ציבוריים ופרבריים, על מנת לצמצם עוד יותר את פליטת מזהמי האוויר במרכזי הערים. מקור: דובר משרד איכות הסביבה.
 
מתי נראה הפחתת זיהום של פרטיות...?

זיהום אויר - תחבורה ציבורית
שלב נוסף במערכה נגד זיהום האוויר מתחבורה ציבורית: השר הנגבי הטיל על כל חברות האוטובוסים הבין עירוניות הנחיות מחמירות. לפני כשנה חייב השר לאיכות הסביבה, צחי הנגבי, את חברת "אגד" וחברת "דן" לאמץ כללי פעילות מחמירים, שימנעו את המשך זיהום האוויר הקשה בערים הגדולות בישראל. בימים אלה הטיל השר הנגבי חובות זהות גם על 5 חברות האוטובוסים הפרטיות, באמצעות צווים אישיים שנמסרו למנהלים באופן אישי. ההנחיות האישיות ניתנו לחמש החברות המפעילות קווי תחבורה ציבוריים ופרבריים, על מנת לצמצם עוד יותר את פליטת מזהמי האוויר במרכזי הערים. מקור: דובר משרד איכות הסביבה.
מתי נראה הפחתת זיהום של פרטיות...?
 

Brendan

New member
תכנון שדה תעופה בינלאומי בחיפה

זה טוב או רע לאוטובוסים

בקרוב בישראל פסי האטה חדשים ומעברי חצייה מוגבהים להולכי הרגל נועדו להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל בכבישים משרד התחבורה גיבש כללים חדשים לבניית פסי האטה בכבישים העירוניים הכוללים גם הנחיות להקמת מעברי חצייה מוגבהים להולכי רגל שיאפשרו לנהגים לזהות בקלות את פסי ההאטה ולהאט את מהירות נסיעתם. ועדה מיוחדת בראשות מנהל אגף תכנון תעבורתי במשרד התחבורה, אינג´ ישעיהו רונן גיבשה מספר מודלים של פסי האטה שיופצו לרשויות המקומיות ויונהגו כדרישות חובה לכל הרשויות. הכללים החדשים מחליפים את ההנחיות הקיימות שפורסמו בשנת 1983 ואינן תואמות את דרישת הבטיחות כיום. לדברי רונן, ההנחיות החדשות גובשו בעקבות נסיון רב שהצטבר בנושא בישראל ובעולם והן נועדו להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל בכבישים. פסי ההאטה החדשים יבנו בצורת קשת או טרפז, בשיפועים מתונים, תוך הקפדה שלא לגרום נזקים לכלי הרכב ובמיוחד לרכב כבד, אוטובוסים ורכב דו -גלגלי. רובם של הפסים יהיו באורך של כארבעה מטרים ובגובה שבין 8 – 10 סנטימטרים בפסגה. פסי ההאטה יבנו מאספלט או מאבן משולבת. פסי ההאטה החדשים ישתלבו עם ההנחיות החדשות להקמת "איזורי מיתון תנועה" בשכונות או באזורי מגורים שפורסמו לאחרונה על ידי משרד התחבורה. אזורים אלה מעניקים עדיפות ניכרת להולכי הרגל על חשבון התנועה הפרטית. במסגרת התוכנית להקמת איזורי "מיתון תנועה בערים" תוגבל מהירות הנסיעה באזורים אלה ל- 30 קמ"ש, באמצעות פסי האטה, מפרצי חניה ומעגלי תנועה. מבדיקות שנערכו בישראל עולה כי מיתון התנועה הביא להפחתה ניכרת של מהירות הנסיעה ולהגברת בטיחות, זאת בנוסף לצימצום בזיהום האוויר באזורים אלה. מקור: דובר משרד התחבורה
תכנון שדה תעופה בינלאומי בחיפה
משרד התחבורה ועיריית חיפה חתמו על הסכם לתכנון שדה תעופה בינלאומי בחיפה משרד התחבורה יעביר 4 מיליון שקלים לצורך תכנון השדה מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון וראש עיריית חיפה, עמרם מצנע חתמו על הסכם להאצת תכנון שדה התעופה בחיפה והפיכתו לנמל תעופה בינלאומי. על פי ההסכם, קידום עבודות התכנון בפרוייקט שדה התעופה בחיפה יבוצע על ידי עיריית חיפה. עלות התכנון נאמדת בכ- 4 מיליון שקלים. משרד התחבורה העביר השבוע לעיריית חיפה 200 אלף שקלים ראשונים לצורך התכנון. על פי התחזית, תכנון השדה ימשך כשנתיים ועלותו תסתכם בכ- 10 מיליון שקלים. עלות הפרוייקט כולו נאמדת בכ- 430 מיליון דולר, מתוכם תשקיע המדינה כ- 280 מיליון דולר והזכיין הפרטי ישקיע את 150 מיליון הדולר הנותרים. במסגרת הפרוייקט, שיבנה בשיטת ה- B.O.T, יוכפל אורך המסלול של שדה התעופה בחיפה מ- 1200 מטר ל- 2400 מטר, מתוכם כ- 400 מטר בתוך הים. ועדת ההיגוי המשותפת למשרדי התחבורה, הביטחון ועיריית חיפה, המלווה את הפרטת השדה, החליטה להאיץ את ההליכים הסטטוטורים הנדרשים להקמת השדה ולפעול להסרת החסמים העשויים להתעורר במהלך הפרוייקט. מנכ"ל משרד התחבורה, המשמש כיו"ר ועדת ההיגוי של הפרוייקט, מסר כי משרד הביטחון יעביר בתוך חודש את פירוט העלות הכספית הנדרשת לצורך פינוי המחנה והמתקנים של צה"ל מהשטח המיועד לשדה התעופה. עוד הוחלט בועדה כי בתוך חודש יוחל בהכנת מסמכי המכרז הבינלאומי להקמת השדה ויוכרז על שדה התעופה בחיפה כפרוייקט תשתית לאומי. מקור: דובר משרד התחבורה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה