זה טוב או רע לאוטובוסים ../images/Emo35.gif
זה טוב או רע לאוטובוסים
בקרוב בישראל פסי האטה חדשים ומעברי חצייה מוגבהים להולכי הרגל נועדו להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל בכבישים משרד התחבורה גיבש כללים חדשים לבניית פסי האטה בכבישים העירוניים הכוללים גם הנחיות להקמת מעברי חצייה מוגבהים להולכי רגל שיאפשרו לנהגים לזהות בקלות את פסי ההאטה ולהאט את מהירות נסיעתם. ועדה מיוחדת בראשות מנהל אגף תכנון תעבורתי במשרד התחבורה, אינג´ ישעיהו רונן גיבשה מספר מודלים של פסי האטה שיופצו לרשויות המקומיות ויונהגו כדרישות חובה לכל הרשויות. הכללים החדשים מחליפים את ההנחיות הקיימות שפורסמו בשנת 1983 ואינן תואמות את דרישת הבטיחות כיום. לדברי רונן, ההנחיות החדשות גובשו בעקבות נסיון רב שהצטבר בנושא בישראל ובעולם והן נועדו להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל בכבישים. פסי ההאטה החדשים יבנו בצורת קשת או טרפז, בשיפועים מתונים, תוך הקפדה שלא לגרום נזקים לכלי הרכב ובמיוחד לרכב כבד, אוטובוסים ורכב דו -גלגלי. רובם של הפסים יהיו באורך של כארבעה מטרים ובגובה שבין 8 – 10 סנטימטרים בפסגה. פסי ההאטה יבנו מאספלט או מאבן משולבת. פסי ההאטה החדשים ישתלבו עם ההנחיות החדשות להקמת "איזורי מיתון תנועה" בשכונות או באזורי מגורים שפורסמו לאחרונה על ידי משרד התחבורה. אזורים אלה מעניקים עדיפות ניכרת להולכי הרגל על חשבון התנועה הפרטית. במסגרת התוכנית להקמת איזורי "מיתון תנועה בערים" תוגבל מהירות הנסיעה באזורים אלה ל- 30 קמ"ש, באמצעות פסי האטה, מפרצי חניה ומעגלי תנועה. מבדיקות שנערכו בישראל עולה כי מיתון התנועה הביא להפחתה ניכרת של מהירות הנסיעה ולהגברת בטיחות, זאת בנוסף לצימצום בזיהום האוויר באזורים אלה. מקור: דובר משרד התחבורה
זה טוב או רע לאוטובוסים
בקרוב בישראל פסי האטה חדשים ומעברי חצייה מוגבהים להולכי הרגל נועדו להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל בכבישים משרד התחבורה גיבש כללים חדשים לבניית פסי האטה בכבישים העירוניים הכוללים גם הנחיות להקמת מעברי חצייה מוגבהים להולכי רגל שיאפשרו לנהגים לזהות בקלות את פסי ההאטה ולהאט את מהירות נסיעתם. ועדה מיוחדת בראשות מנהל אגף תכנון תעבורתי במשרד התחבורה, אינג´ ישעיהו רונן גיבשה מספר מודלים של פסי האטה שיופצו לרשויות המקומיות ויונהגו כדרישות חובה לכל הרשויות. הכללים החדשים מחליפים את ההנחיות הקיימות שפורסמו בשנת 1983 ואינן תואמות את דרישת הבטיחות כיום. לדברי רונן, ההנחיות החדשות גובשו בעקבות נסיון רב שהצטבר בנושא בישראל ובעולם והן נועדו להגביר את בטיחותם של הולכי הרגל בכבישים. פסי ההאטה החדשים יבנו בצורת קשת או טרפז, בשיפועים מתונים, תוך הקפדה שלא לגרום נזקים לכלי הרכב ובמיוחד לרכב כבד, אוטובוסים ורכב דו -גלגלי. רובם של הפסים יהיו באורך של כארבעה מטרים ובגובה שבין 8 – 10 סנטימטרים בפסגה. פסי ההאטה יבנו מאספלט או מאבן משולבת. פסי ההאטה החדשים ישתלבו עם ההנחיות החדשות להקמת "איזורי מיתון תנועה" בשכונות או באזורי מגורים שפורסמו לאחרונה על ידי משרד התחבורה. אזורים אלה מעניקים עדיפות ניכרת להולכי הרגל על חשבון התנועה הפרטית. במסגרת התוכנית להקמת איזורי "מיתון תנועה בערים" תוגבל מהירות הנסיעה באזורים אלה ל- 30 קמ"ש, באמצעות פסי האטה, מפרצי חניה ומעגלי תנועה. מבדיקות שנערכו בישראל עולה כי מיתון התנועה הביא להפחתה ניכרת של מהירות הנסיעה ולהגברת בטיחות, זאת בנוסף לצימצום בזיהום האוויר באזורים אלה. מקור: דובר משרד התחבורה