זה חינוך זה???

זה חינוך זה???

אשתי מורה, והיא מתייעצת אתי לעתים בחומרים שהיא עורכת להעברה לילדים. אתמול היא הראתה לי דף ששלחו לה שנכתב ע"י הרב אבינר. לא מבין בכלל איך מפרסמים דבר כזה !
 
תפתחי את הקובץ..

הרב אבינר ממליץ על מחזה חדש של מעשה יוסף ואשת פוטיפר לילדי בי"ס יסודי. הוא כתב סקריפט מפורט על מה שהיא צריכה ללבוש (פעם נצנצים ירוק, פעם שחור) ואיך היא צריכה לדבר ("אתה לא חושב שאני יפה? תסתכל עלי... גם אם אני אכנס להריון לא ידעו שזה ממך..")... מזכיר לי את דנה, למרות שלא הייתי פה בתקופת הזוהר שלה...
 
זה ממש לא מה שכתוב שם ../images/Emo70.gif חבל שאתם מוטעים.

אין שם שום המלצה על המחזת הסיפור. אל תמציאי. יש שם *ספור* לילדים שכולל בתוכו לימוד לילדים ש: א. לא מסתכלים על אשה. צריך להוריד את העינייים. ב. עמידה בנסיון גם כשמנסים לפתות אותך, לאיים עליך וכו'. ג. אמונה בבורא עולם שיציל מכל צרה- שימו לב לתשובות יוסף. וכו'. שימי לב שמדובר שם על חתונה כביכול ויוסף עונה לה שאינו יכול *להתחתן* איתה. הרב אבינר, כמו כל תלמודי התורה בשיטת הרב זילברמן וברקאי וכדו' מאמינים בלימוד התורה על פי הסדר ללא שום דילוגים. "בן 5 למקרא" כפשוטו. מי שיש לו בעיה עם זה- יש לו מחלוקת עם גדולי ישראל שבכל הדורות הורו כך. ת'אמת- כנראה שיש לו בעיה עם רבש"ע שהחליט מה ראוי להכנס לתורה ומה לא. מאיפה היצר ללכלך על ת"ח? ... לא ברור לי. * הכל מתוך המדרשים, ומובא שם המקור המדוייק במדרש לכל עניין ועניין.
 

רמבש א

New member
אולי במקום

לדבר רכילות מישההו מוכן להעלות את זה ? ואז נדע סוף כל סוף על מה המהומה לאחרונה..
 

הפרסר

New member
זה לא מיועד לציבור חרדי

אלא לציבור שהילדים יודעים מה בדיוק היה ככה שזה לא כזה גרוע
 

רמבש א

New member
יש לי תחושה

שאני מסכים עם פרסר צריך תמיד לדעת למי על מי ולמה... לפני שמשמיצים
 
זה לא משנה לאיזה ציבור זה עובר!

גם הילדים יודעים במה המדובר זה עדיין לא מצדיק לפתח את הנושא! הנזקים הם עצומים! לטווח הקצר: מיהו הגדול בישראל שמאשר להמחיז את סיפורי התורה?? המחזת ו/או המחשת סיפורי התורה היא בעייתית! אלו הם מושגים שלנו קשה הרבה פעמים להבין את הרעיונות מאחורי זה, ק``ו להראות את זה לילדים. בטווח הארוך:אנחנו נשמע ברדיו עוד מיני תועבה שמתפרסמים מידי יום ביומו. ומי אח``כ יקח על עצמו את האחריות? מזעזע!
 

הפרסר

New member
לא קשור למה שקורה בארץ

ולדעתו כן אפשר להמחיז את התורה ויש צורך שידעו בדיוק כמה היה גדול הנסיון
 
אפשר להמחיז,אולי...

אבל זה לא ענין של אפשרות! זה אסור! זה כמו שתגיד לי שימחיזו את חטא העגל.בחיים אנחנו לא נצליח להבין מה היה שם בו בעת! ואם תאמר שבכ``ז אפשר, ונעזוב בצד את הויכוח ביננו, אז תסביר לי איך אתה יכול להמחיז לי את בריאת העולם? את משה רבנו? את נח? ויותר מזה, אתה רוצה להמחיז? בבקשה--- תמחיז סיפורים שלא יהיה בהם גם אפשרות להבנה לקויה/חוסר הבנה. קח את הסיפור של אברהם בכבשן האש, של מלחמת 4 המלכים. לא חסר תאמין לא!
 

הפרסר

New member
את העגל אולי א``א

אבל איזה חוסר הבנה יכול להיות בסיפור הזה. היא ניסתה לפתות אותו ולא הצליחה
 
אל תשכח שלא ממחיזים את הסיפור

לגילאי 18+ וזה גם אחרי שהם למדו ויודעים משו מהחיים שלהם. ימחיזו את זה לגילאי יסודי! וילדים בד``כ מחקים כל סרט/תיאטרון שהם רואים!
 
למעלה