מחיר נסיעה יהיה 6.90 ש"חזה הגיוני שמחיר נסיעה רגילה נשאר 6.60 אבל
חופשי חודשי עלה ב 11 שח?
זה לא קשור לממשלה אלא למדד המחירים לצרכן.ממשלה מעפנה
קשור מאוד. אין עידוד לתח"צזה לא קשור לממשלה אלא למדד המחירים לצרכן.
אותה הממשלה דחתה לפני שנה את עליית המחיר בתחבורה הציבורית ולכן העליה עכשיו היא חדה יותר.
מחירי התחבורה הציבורית כפופים אך ורק למדד המחירים לצרכן והם מתעדכנים פעמיים בשנה בלבד. ב1.1 וב-1.7 של כל שנה.
המחירים אינם כפופים לעליית/ירידת מע"מ.
איך זה קשור בדיוק?קשור מאוד. אין עידוד לתח"צ
ועוד איך זה קשוראיך זה קשור בדיוק?
הדלק לא עולה? החלפים לרכב לא עולים? טיפולים במוסך לא מתייקרים?
כל אלו משפיעים באופן קשה יותר על בעלי הרכב הפרטי ויש משפחות רבות שהחליטו לוותר על העניין של להחזיק שני כלי רכב ולרדת להחזקת רכב אחד, בדיוק מהסיבות האלו.
מי שכבר נוסע בתח"צ כי אין לו ברירה - ימשיך לנסוע בתח"צ.
מי שנוסע בתח"צ לצורכי עבודה - גם ככה מקבל החזרי נסיעות מהמעסיק, אז זה לא משנה לו.
ומי שעבר לתח"צ בשל כך שהרכב היה יקר לו מידי, לא יחזור עכשיו לרכב, כי עדיין התח"צ זולה משמעותית מנסיעה ברכב פרטי.
אז איך זה קשור בעידוד נסיעה בתחבורה הציבורית?
שתי הערותועוד איך זה קשור
העלאת התעריפים בתחבורה הציבורית דינה כדין מס לכל דבר ועניין, רק השאלה היא על מי מטילים את המס הזה. נוסעי התחבורה הציבורית מתחלקים לשניים: עובדים (חלשים) שמקום העבודה מממן עבורם את הנסיעות, וקשישים. בעוד שעל הקבוצה הראשונה ההשפעה תהיה כמובן קטנה, אזי ההשפעה של הקבוצה השנייה היא דרמטית. כלומר, שר התחבורה מבקש מציבור הקשישים בישראל לממן את הוצאות הממשלה.
אבל השירות שאתה מקבל בתמורה למחירשתי הערות
א. עידוד התחבורה הציבורית, כפי שכתב olli3, הוא על בסיס היחס בין התחבורה הציבורית לבין הרכב הפרטי. אם התחבורה הציבורית מתייקרת, אבל הרכב הפרטי מתייקר יותר - אז בהחלט מעודדים את התח"צ. הבעיה, כמו תמיד, היא עם מי שלא משלם את הוצאות הרכב שלו...
ב. לתחבורה הציבורית בארץ יש הרבה מאד בעיות. אבל יקרה היא לא. כלומר, יכול להיות שהיא יקרה ביחס לרמת השירות, אבל בהשוואה למדינות אחרות, כולל שיקלול של PPP, היא לא יקרה. גם עכשיו.
אולי במרכזי המטרופולינים אתה צודקאבל השירות שאתה מקבל בתמורה למחיר
שעלה לעומת התמורה שמקבלים בחו"ל עבור תשלום לתחבורה ציבורתי הוא בכלל לא בר השוואה.
נסיעה באוטובוס עולה לי יותר מנסיעה באוטושתי הערות
א. עידוד התחבורה הציבורית, כפי שכתב olli3, הוא על בסיס היחס בין התחבורה הציבורית לבין הרכב הפרטי. אם התחבורה הציבורית מתייקרת, אבל הרכב הפרטי מתייקר יותר - אז בהחלט מעודדים את התח"צ. הבעיה, כמו תמיד, היא עם מי שלא משלם את הוצאות הרכב שלו...
ב. לתחבורה הציבורית בארץ יש הרבה מאד בעיות. אבל יקרה היא לא. כלומר, יכול להיות שהיא יקרה ביחס לרמת השירות, אבל בהשוואה למדינות אחרות, כולל שיקלול של PPP, היא לא יקרה. גם עכשיו.
האם החישוב שעשית הוא לפי תשלום במזומן פר נסיענסיעה באוטובוס עולה לי יותר מנסיעה באוטו
כולל תיקונים וכו'.
משפחה 3 ילדים.
אני בעד תחבורה ציבורית זה פשוט עולה לי כפול.
האם את מחשבת לפי נסיעה עלות בודדת-נסיעה באוטובוס עולה לי יותר מנסיעה באוטו
כולל תיקונים וכו'.
משפחה 3 ילדים.
אני בעד תחבורה ציבורית זה פשוט עולה לי כפול.
עלות בודדתהאם את מחשבת לפי נסיעה עלות בודדת-
או לפי עלות של חודשי חופשי?
אז קודם כל- להרבה אנשים משתלם חופשי חודשיעלות בודדת
והערה שלישיתועוד איך זה קשור
העלאת התעריפים בתחבורה הציבורית דינה כדין מס לכל דבר ועניין, רק השאלה היא על מי מטילים את המס הזה. נוסעי התחבורה הציבורית מתחלקים לשניים: עובדים (חלשים) שמקום העבודה מממן עבורם את הנסיעות, וקשישים. בעוד שעל הקבוצה הראשונה ההשפעה תהיה כמובן קטנה, אזי ההשפעה של הקבוצה השנייה היא דרמטית. כלומר, שר התחבורה מבקש מציבור הקשישים בישראל לממן את הוצאות הממשלה.
נכון, רק קשישים ואנשים עובדים נוסעים בתח"צ.ועוד איך זה קשור
העלאת התעריפים בתחבורה הציבורית דינה כדין מס לכל דבר ועניין, רק השאלה היא על מי מטילים את המס הזה. נוסעי התחבורה הציבורית מתחלקים לשניים: עובדים (חלשים) שמקום העבודה מממן עבורם את הנסיעות, וקשישים. בעוד שעל הקבוצה הראשונה ההשפעה תהיה כמובן קטנה, אזי ההשפעה של הקבוצה השנייה היא דרמטית. כלומר, שר התחבורה מבקש מציבור הקשישים בישראל לממן את הוצאות הממשלה.
קשישים ועובדים חלשיםנכון, רק קשישים ואנשים עובדים נוסעים בתח"צ.
ומה תגיד על זה? http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000905083
עלאק עובדים חלשים, אתה כנראה חי בסרט. תסתכל על הרכבות ותסתכל גם על לא מעט אוטובוסים ותראה אם יש בהם רק עובדים חלשים. אחרת איך אתה מסביר את הביקוש ההולך וגובר של תח"צ לאיזורי הייטק?
אתה יודע כמה מרצים באוניברסיטת בן גוריון מגיעים לעבודה ברכבת? ממש לא מעט וכשקו הרכבת היה מושבת, יכולת לראות את חניוני האוניברסיטה מפוצצים. זה קצת אומר משהו, לא?
וזו סתם דוגמא אחת, רבים מעדיפים את הרכבת בשל הנוחות ובשל אי הפקקים. ואת זה אף רכב יוקרתי לא יכול לנצח, כך שהרכב היוקרתי נשאר בחניון הרכבת...
כמו שציינתי קודם - אני חושב שאתה טועהקשישים ועובדים חלשים
למה לך להסתפק ברכבת? לך על מטוסים. מן המפורסמות שקשישים ועובדים חלשים אינם טסים במטוסים, וכמובן שאף מטוסים נכללים במסגרת של תחבורה ציבורית. אני מציע לך לעלות על קו האוטובוס הסמוך לסורוקה ולראות בעצמך מי ומי הנוסעים עליו או מאזור התעשייה המזרחי של העיר. אוסף גיבובי שטויות בנוגע לזהות הנוסעים בתחבורה ציבורית כבר מזמן לא שמעתי.
עידוד תחבורה ציבוריתכמו שציינתי קודם - אני חושב שאתה טועה
גם באוטובוסים, אני לא חושב שיש כ"כ הרבה קשישים כמו שנדמה לך.
לגבי עובדים ברמת הכנסה נמוכה - אני דווקא מסכים איתך. מאידך, כפי שציינת - חלק גדול מהם מקבל פיצוי על העליה במחיר.
ושוב - שים לב שהדיון הוא על עידוד הנסיעה בתחבורה ציבורית, לא על יוקר המחיה. בהקשר הזה, המפתח הוא לא המחיר של התחבורה הציבורית, אלא היחס בינו לבין הרכב הפרטי.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.