זה הגיוני שמחיר נסיעה רגילה נשאר 6.60 אבל

מצב
הנושא נעול.

מני אה

New member
זה הגיוני שמחיר נסיעה רגילה נשאר 6.60 אבל

זה הגיוני שמחיר נסיעה רגילה נשאר 6.60 אבל
חופשי חודשי עלה ב 11 שח?
 

olli3

New member
מנהל
זה לא קשור לממשלה אלא למדד המחירים לצרכן.

ממשלה מעפנה
זה לא קשור לממשלה אלא למדד המחירים לצרכן.
אותה הממשלה דחתה לפני שנה את עליית המחיר בתחבורה הציבורית ולכן העליה עכשיו היא חדה יותר.

מחירי התחבורה הציבורית כפופים אך ורק למדד המחירים לצרכן והם מתעדכנים פעמיים בשנה בלבד. ב1.1 וב-1.7 של כל שנה.

המחירים אינם כפופים לעליית/ירידת מע"מ.
 

מני אה

New member
קשור מאוד. אין עידוד לתח"צ

זה לא קשור לממשלה אלא למדד המחירים לצרכן.
אותה הממשלה דחתה לפני שנה את עליית המחיר בתחבורה הציבורית ולכן העליה עכשיו היא חדה יותר.

מחירי התחבורה הציבורית כפופים אך ורק למדד המחירים לצרכן והם מתעדכנים פעמיים בשנה בלבד. ב1.1 וב-1.7 של כל שנה.

המחירים אינם כפופים לעליית/ירידת מע"מ.
קשור מאוד. אין עידוד לתח"צ
 

olli3

New member
מנהל
איך זה קשור בדיוק?

קשור מאוד. אין עידוד לתח"צ
איך זה קשור בדיוק?
הדלק לא עולה? החלפים לרכב לא עולים? טיפולים במוסך לא מתייקרים?

כל אלו משפיעים באופן קשה יותר על בעלי הרכב הפרטי ויש משפחות רבות שהחליטו לוותר על העניין של להחזיק שני כלי רכב ולרדת להחזקת רכב אחד, בדיוק מהסיבות האלו.

מי שכבר נוסע בתח"צ כי אין לו ברירה - ימשיך לנסוע בתח"צ.

מי שנוסע בתח"צ לצורכי עבודה - גם ככה מקבל החזרי נסיעות מהמעסיק, אז זה לא משנה לו.

ומי שעבר לתח"צ בשל כך שהרכב היה יקר לו מידי, לא יחזור עכשיו לרכב, כי עדיין התח"צ זולה משמעותית מנסיעה ברכב פרטי.

אז איך זה קשור בעידוד נסיעה בתחבורה הציבורית?
 

asmopil

New member
ועוד איך זה קשור

איך זה קשור בדיוק?
הדלק לא עולה? החלפים לרכב לא עולים? טיפולים במוסך לא מתייקרים?

כל אלו משפיעים באופן קשה יותר על בעלי הרכב הפרטי ויש משפחות רבות שהחליטו לוותר על העניין של להחזיק שני כלי רכב ולרדת להחזקת רכב אחד, בדיוק מהסיבות האלו.

מי שכבר נוסע בתח"צ כי אין לו ברירה - ימשיך לנסוע בתח"צ.

מי שנוסע בתח"צ לצורכי עבודה - גם ככה מקבל החזרי נסיעות מהמעסיק, אז זה לא משנה לו.

ומי שעבר לתח"צ בשל כך שהרכב היה יקר לו מידי, לא יחזור עכשיו לרכב, כי עדיין התח"צ זולה משמעותית מנסיעה ברכב פרטי.

אז איך זה קשור בעידוד נסיעה בתחבורה הציבורית?
ועוד איך זה קשור
העלאת התעריפים בתחבורה הציבורית דינה כדין מס לכל דבר ועניין, רק השאלה היא על מי מטילים את המס הזה. נוסעי התחבורה הציבורית מתחלקים לשניים: עובדים (חלשים) שמקום העבודה מממן עבורם את הנסיעות, וקשישים. בעוד שעל הקבוצה הראשונה ההשפעה תהיה כמובן קטנה, אזי ההשפעה של הקבוצה השנייה היא דרמטית. כלומר, שר התחבורה מבקש מציבור הקשישים בישראל לממן את הוצאות הממשלה.
 
שתי הערות

ועוד איך זה קשור
העלאת התעריפים בתחבורה הציבורית דינה כדין מס לכל דבר ועניין, רק השאלה היא על מי מטילים את המס הזה. נוסעי התחבורה הציבורית מתחלקים לשניים: עובדים (חלשים) שמקום העבודה מממן עבורם את הנסיעות, וקשישים. בעוד שעל הקבוצה הראשונה ההשפעה תהיה כמובן קטנה, אזי ההשפעה של הקבוצה השנייה היא דרמטית. כלומר, שר התחבורה מבקש מציבור הקשישים בישראל לממן את הוצאות הממשלה.
שתי הערות
א. עידוד התחבורה הציבורית, כפי שכתב olli3, הוא על בסיס היחס בין התחבורה הציבורית לבין הרכב הפרטי. אם התחבורה הציבורית מתייקרת, אבל הרכב הפרטי מתייקר יותר - אז בהחלט מעודדים את התח"צ. הבעיה, כמו תמיד, היא עם מי שלא משלם את הוצאות הרכב שלו...
ב. לתחבורה הציבורית בארץ יש הרבה מאד בעיות. אבל יקרה היא לא. כלומר, יכול להיות שהיא יקרה ביחס לרמת השירות, אבל בהשוואה למדינות אחרות, כולל שיקלול של PPP, היא לא יקרה. גם עכשיו.
 

tal902

New member
אבל השירות שאתה מקבל בתמורה למחיר

שתי הערות
א. עידוד התחבורה הציבורית, כפי שכתב olli3, הוא על בסיס היחס בין התחבורה הציבורית לבין הרכב הפרטי. אם התחבורה הציבורית מתייקרת, אבל הרכב הפרטי מתייקר יותר - אז בהחלט מעודדים את התח"צ. הבעיה, כמו תמיד, היא עם מי שלא משלם את הוצאות הרכב שלו...
ב. לתחבורה הציבורית בארץ יש הרבה מאד בעיות. אבל יקרה היא לא. כלומר, יכול להיות שהיא יקרה ביחס לרמת השירות, אבל בהשוואה למדינות אחרות, כולל שיקלול של PPP, היא לא יקרה. גם עכשיו.
אבל השירות שאתה מקבל בתמורה למחיר
שעלה לעומת התמורה שמקבלים בחו"ל עבור תשלום לתחבורה ציבורתי הוא בכלל לא בר השוואה.
 
אולי במרכזי המטרופולינים אתה צודק

אבל השירות שאתה מקבל בתמורה למחיר
שעלה לעומת התמורה שמקבלים בחו"ל עבור תשלום לתחבורה ציבורתי הוא בכלל לא בר השוואה.
אולי במרכזי המטרופולינים אתה צודק
אבל ברגע שמתרחקים מהמטרופולין ומגיעים לערים קטנות יותר, פתאום מגלים תחבורה יקרה ולא סדירה.
בסופו של דבר בארץ התחבורה די סבירה יחסית לעולם.
 
נסיעה באוטובוס עולה לי יותר מנסיעה באוטו

שתי הערות
א. עידוד התחבורה הציבורית, כפי שכתב olli3, הוא על בסיס היחס בין התחבורה הציבורית לבין הרכב הפרטי. אם התחבורה הציבורית מתייקרת, אבל הרכב הפרטי מתייקר יותר - אז בהחלט מעודדים את התח"צ. הבעיה, כמו תמיד, היא עם מי שלא משלם את הוצאות הרכב שלו...
ב. לתחבורה הציבורית בארץ יש הרבה מאד בעיות. אבל יקרה היא לא. כלומר, יכול להיות שהיא יקרה ביחס לרמת השירות, אבל בהשוואה למדינות אחרות, כולל שיקלול של PPP, היא לא יקרה. גם עכשיו.
נסיעה באוטובוס עולה לי יותר מנסיעה באוטו
כולל תיקונים וכו'.
משפחה 3 ילדים.
אני בעד תחבורה ציבורית זה פשוט עולה לי כפול.
 

olli3

New member
מנהל
האם החישוב שעשית הוא לפי תשלום במזומן פר נסיע

נסיעה באוטובוס עולה לי יותר מנסיעה באוטו
כולל תיקונים וכו'.
משפחה 3 ילדים.
אני בעד תחבורה ציבורית זה פשוט עולה לי כפול.
האם החישוב שעשית הוא לפי תשלום במזומן פר נסיע
 

einat162

New member
האם את מחשבת לפי נסיעה עלות בודדת-

נסיעה באוטובוס עולה לי יותר מנסיעה באוטו
כולל תיקונים וכו'.
משפחה 3 ילדים.
אני בעד תחבורה ציבורית זה פשוט עולה לי כפול.
האם את מחשבת לפי נסיעה עלות בודדת-
או לפי עלות של חודשי חופשי?
 

einat162

New member
אז קודם כל- להרבה אנשים משתלם חופשי חודשי

עלות בודדת
אז קודם כל- להרבה אנשים משתלם חופשי חודשי
תלוי בשימוש.
רלוונטי יותר בעיני להשוות את המחירים של החופשי חודשי על פני "מחיר כולל" של שימוש ברכב.
 
והערה שלישית

ועוד איך זה קשור
העלאת התעריפים בתחבורה הציבורית דינה כדין מס לכל דבר ועניין, רק השאלה היא על מי מטילים את המס הזה. נוסעי התחבורה הציבורית מתחלקים לשניים: עובדים (חלשים) שמקום העבודה מממן עבורם את הנסיעות, וקשישים. בעוד שעל הקבוצה הראשונה ההשפעה תהיה כמובן קטנה, אזי ההשפעה של הקבוצה השנייה היא דרמטית. כלומר, שר התחבורה מבקש מציבור הקשישים בישראל לממן את הוצאות הממשלה.
והערה שלישית
יש לך סימוכין להנחה (הנפוצה, אגב) שהקשישים הם חלק כ"כ מרכזי מהנוסעים בתחבורה הציבורית?
אני לא מכיר מספרים כאלה. לדעתי יש פה הטייה תפיסתית שנובעת משלושה מרכיבים:
א. קשישים נוסעים בתחבורה הציבורית יותר משהם נוסעים ברכב פרטי. לכן, אם שיעורם באוטובוסים הוא כמו שיעורם באוכלוסייה (אפילו נמוך יותר), עדיין רואים אותם יותר באוטובוסים מאשר במכוניות.
ב. קשישים הם חלק מרכזי מהשירות באוטובוסים דלילי נוסעים - הם מוכנים לחכות לקו שנוסע פעם בחצי שעה (כי זה חוסך להם הליכה ברגל), הם נוסעים בשעות השפל (כי סדר היום שלהם שונה) וכו'.
ג. קשישים נוסעים באוטובוסים גם אם הם מאוכלוסייה מבוססת יותר, ולכן מייצגים את נוסעי התחבורה הציבורית גם בקרב חתכים סוציו-אקונומיים שנוסעים פחות בתחבורה ציבורית
 

olli3

New member
מנהל
נכון, רק קשישים ואנשים עובדים נוסעים בתח"צ.

ועוד איך זה קשור
העלאת התעריפים בתחבורה הציבורית דינה כדין מס לכל דבר ועניין, רק השאלה היא על מי מטילים את המס הזה. נוסעי התחבורה הציבורית מתחלקים לשניים: עובדים (חלשים) שמקום העבודה מממן עבורם את הנסיעות, וקשישים. בעוד שעל הקבוצה הראשונה ההשפעה תהיה כמובן קטנה, אזי ההשפעה של הקבוצה השנייה היא דרמטית. כלומר, שר התחבורה מבקש מציבור הקשישים בישראל לממן את הוצאות הממשלה.
נכון, רק קשישים ואנשים עובדים נוסעים בתח"צ.
ומה תגיד על זה? http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000905083

עלאק עובדים חלשים, אתה כנראה חי בסרט. תסתכל על הרכבות ותסתכל גם על לא מעט אוטובוסים ותראה אם יש בהם רק עובדים חלשים. אחרת איך אתה מסביר את הביקוש ההולך וגובר של תח"צ לאיזורי הייטק?

אתה יודע כמה מרצים באוניברסיטת בן גוריון מגיעים לעבודה ברכבת? ממש לא מעט וכשקו הרכבת היה מושבת, יכולת לראות את חניוני האוניברסיטה מפוצצים. זה קצת אומר משהו, לא?

וזו סתם דוגמא אחת, רבים מעדיפים את הרכבת בשל הנוחות ובשל אי הפקקים. ואת זה אף רכב יוקרתי לא יכול לנצח, כך שהרכב היוקרתי נשאר בחניון הרכבת...
 

asmopil

New member
קשישים ועובדים חלשים

נכון, רק קשישים ואנשים עובדים נוסעים בתח"צ.
ומה תגיד על זה? http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000905083

עלאק עובדים חלשים, אתה כנראה חי בסרט. תסתכל על הרכבות ותסתכל גם על לא מעט אוטובוסים ותראה אם יש בהם רק עובדים חלשים. אחרת איך אתה מסביר את הביקוש ההולך וגובר של תח"צ לאיזורי הייטק?

אתה יודע כמה מרצים באוניברסיטת בן גוריון מגיעים לעבודה ברכבת? ממש לא מעט וכשקו הרכבת היה מושבת, יכולת לראות את חניוני האוניברסיטה מפוצצים. זה קצת אומר משהו, לא?

וזו סתם דוגמא אחת, רבים מעדיפים את הרכבת בשל הנוחות ובשל אי הפקקים. ואת זה אף רכב יוקרתי לא יכול לנצח, כך שהרכב היוקרתי נשאר בחניון הרכבת...
קשישים ועובדים חלשים
למה לך להסתפק ברכבת? לך על מטוסים. מן המפורסמות שקשישים ועובדים חלשים אינם טסים במטוסים, וכמובן שאף מטוסים נכללים במסגרת של תחבורה ציבורית. אני מציע לך לעלות על קו האוטובוס הסמוך לסורוקה ולראות בעצמך מי ומי הנוסעים עליו או מאזור התעשייה המזרחי של העיר. אוסף גיבובי שטויות בנוגע לזהות הנוסעים בתחבורה ציבורית כבר מזמן לא שמעתי.
 
כמו שציינתי קודם - אני חושב שאתה טועה

קשישים ועובדים חלשים
למה לך להסתפק ברכבת? לך על מטוסים. מן המפורסמות שקשישים ועובדים חלשים אינם טסים במטוסים, וכמובן שאף מטוסים נכללים במסגרת של תחבורה ציבורית. אני מציע לך לעלות על קו האוטובוס הסמוך לסורוקה ולראות בעצמך מי ומי הנוסעים עליו או מאזור התעשייה המזרחי של העיר. אוסף גיבובי שטויות בנוגע לזהות הנוסעים בתחבורה ציבורית כבר מזמן לא שמעתי.
כמו שציינתי קודם - אני חושב שאתה טועה
גם באוטובוסים, אני לא חושב שיש כ"כ הרבה קשישים כמו שנדמה לך.
לגבי עובדים ברמת הכנסה נמוכה - אני דווקא מסכים איתך. מאידך, כפי שציינת - חלק גדול מהם מקבל פיצוי על העליה במחיר.
ושוב - שים לב שהדיון הוא על עידוד הנסיעה בתחבורה ציבורית, לא על יוקר המחיה. בהקשר הזה, המפתח הוא לא המחיר של התחבורה הציבורית, אלא היחס בינו לבין הרכב הפרטי.
 

asmopil

New member
עידוד תחבורה ציבורית

כמו שציינתי קודם - אני חושב שאתה טועה
גם באוטובוסים, אני לא חושב שיש כ"כ הרבה קשישים כמו שנדמה לך.
לגבי עובדים ברמת הכנסה נמוכה - אני דווקא מסכים איתך. מאידך, כפי שציינת - חלק גדול מהם מקבל פיצוי על העליה במחיר.
ושוב - שים לב שהדיון הוא על עידוד הנסיעה בתחבורה ציבורית, לא על יוקר המחיה. בהקשר הזה, המפתח הוא לא המחיר של התחבורה הציבורית, אלא היחס בינו לבין הרכב הפרטי.
עידוד תחבורה ציבורית
יש פה השלכות גדולות:

העלאת התעריפים אינה קשורה בעידוד נסיעה בתחבורה הציבורית אלא במס שהטילה הממשלה על השכבות החלשות:

העלאת התעריפים גורמת למעסיקים לא להעסיק עובדים שגרים רחוק, ובדר"כ מדובר בעובדים חלשים. מדיניות הממשלה הופכת העסקת עובדים שלא גרים מטר ממקום העבודה ללא כדאית למעסיק, זה פוגע גם ובעיקר בפריפריה.
דבר נוסף, אני מאד מסתכל על המשתמשים שלא מקבלים סובסידיה ויש כאלה רבים, הם בדרך כלל מבוגרים או קבוצות חלשות בחברה. וכל המס מוטל עליהם. ואני עוד לא התייחסתי בכלל לעצם העובדה שבשל מדיניות הסבסוד הצולב של המחירים (הם הרי נקבעים על ידי משרד התחבורה ולא על ידי המפעילים), השכנה הקשישה והענייה שלי מממנת את התחבורה הציבורית לילדי העשירים של גוש תפן למשל. אבסורד בריבוע!!
העלאת התעריפים היא מס, ולא מס פרוגריסיבי, אלא מס שמוטל על האוכלוסייה החלשה בחברה, וזה שונה מאד מהבלו על הדלק, משום שלבעלי רכב יש אופציה (בדרך כלל) לנסוע בתחבורה ציבורית אך לא ההפך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה