זהירות!!! מנוחה ממכרת

joeker

New member
זהירות!!! מנוחה ממכרת

אני לא זוכר מתי נחתי לאחרונה. אולי לאחר מרתון ת"א, כלומר לפני שנה בערך. אני מתכוון למנוחה ארוכה, לא יום יומיים ללא ריצה, אלא ממש הפסקה, בלי תוכנית אימון, בלי קובץ האקסל, כלום. חופש. המחשבות על מנוחה, התחילו להתגבש וסוכמו סופית במהלך האולטרה (חצי מנה). לא מכיוון שהרגשתי שחוק/מותש/עייף אלא מתוך החלטה ששבועיים (נבחר שרירותית) מנוחה פיסית ומנטאלית, יכולים להועיל להמשך האימונים. ואולי גם ייעלמו להם הכאבים הקטנים והכרוניים שהצטברו (אכילס, ITB ועוד). בכל ספרי הריצה, כתוב על חשיבות המחזוריות בתוכנית האימונים – אז אני במחזור. במהלך השבועיים הללו, מלבד חיסול כל מלאי הממתקים, החטיפים, הגלידות (של הילדים) והאלכוהול (שלי מהגלגול הקודם), הגעתי למספר תובנות ומסקנות: 1. הקריז נמשך 3-4 ימים, בהם אתה עדיין מקיץ טבעית בחמש, בודק מזג-אויר ומרגיש לא ממוצא. 2. השעון מעורר יודע לצלצל גם בשבע. 3. הילדים רואים אותי בבוקר עם פיג'מה ושואלים למה לא רצתי. 4. יום שישי, הרגשתי ריקנות ומחסור – אז צבעתי את כל הבית. 5. אחרי ארץ נהדרת ורמזור, ראיתי עם זוגתי את ששת הפרקים הראשונים של העונה האחרונה של אבודים – שעת השינה: 3 לפנות בוקר! 6. בנ.ב.א יש שחקנים חדשים שאני לא מכיר (ולמה צריך רק בגלל כספי להתענות עם סקרמנטו). 7. הרבה יותר קשה להירדם- סיימתי שני ספרים שחיכו זמן רב שיקראו בהם יותר משורה כל לילה. 8. אחרי 3 פעמים שאתה לא מופיע, "החברים" מפסיקים לשלוח אליך זימונים ב-SMS לריצה של מחר. הם מתקשרים לברר אחרי שבוע אם אתה חי, ולא מבינים איך אפשר להיות בהפסקה. 9. שוקולד למריחה השחר עדיין מנצח בוק-אאוט את עלית ונוטלה. 10. יש גלידת יוגורט 2% שלאחר הפשרה של רבע שעה הקופסה מתחסלת מבלי שתרגיש. 11. יכולת גמיעת הוויסקי חוזרת ומהר. 12. עפ"י שלושת הסעיפים הקודמים- העליתי 3 ק"ג בשבועיים. 13. תחלופת המלצריות והברמנים בפאבים גבוהה, לא מכירים אותי- צריך לשלם על כל הצ'ייסרים. 14. לאחר כעשרה ימים, מתרגלים, ואפשר להתמכר בקלות לבטלה. הריצה נראית כזיכרון רחוק. 15. אם לא האמנתי שאחזיק מעמד שבועיים בגמילה – די הכרחתי את עצמי לצאת היום לריצה. 16. התרגשתי וחששתי לפני הריצה היום בבוקר – כמעט כמו לפני הפעם ראשונה. 17. מהירות שיוט קלילה + עליה מתונה = קוצר נשימה. לא להאמין שלפני שבועיים סיימתי די בקלילות 50K של עליות באולטרה במקום עשירי. לאיפה נעלם הכושר בתוך שבועיים? 18. כבר בירידה הראשונה התחילו כאבים בברך שמאל, שוב ITB – איזו אכזבה, איפה יכולת הריפוי. 19. היזהרו מהמנוחה. יש סכנת התמכרות לבטלה, השמנה ואלכוהוליזם. הכושר פג. הכאבים לא. 20. לפני שכולם קופצים, איני מטיף לאימונים בלתי פוסקים. חשיבות המנוחה ומחזוריות האימון יבחנו בעוד 3-6 חודשים. מנוחה הבאה כבר מתוכננת לחופשת הקיץ על החוף בתאילנד (חוץ מכדורעף חופים) ולאחריה אימונים קדחתניים למרתון ניו-יורק. היה נחמד לנוח, יותר כיף לרוץ. Joe
 
עכשיו באים?

דוקא כשאני רחוקה? תרשום לך כבר הזמנה לחמישי בבוקר- שעה וחצי ריצת הרים משובחת. כולל זריחה פצצה. בלי תירוצים. מתגעגעת.
 

ead1

New member
עדיף לא לנוח

נשמע רק רע גם מאבדים כושר וגם לא מרפאים פציעות אני אומר - 7 אימונים בשבוע, רצוי כל יום לרוץ מרתון ;)
 

BeNzl

New member
אני אישית לא יכול לנוח.

אני במנוחה רק חושב על הריצה הקרובה, משתגע בבית משיעמום ומהשרירים שלא תפוסים:( אצלי האימונים ממכרים והבטלה בידיוק להפך.
 
יש המלצות למנוחה?

האם הרצי העלית מבצעים הפסקות אימון מוחלטות? לכמה זמן? מה המטרה? מה ההמלצות לחובבים? (אני רץ בין 60 ל 80 ק"מ בשבוע- 5 או 6 אימונים) תודה.
 

hirschi

New member
נשמע כל כך מוכר אבל ...

גם אני לקחתי מנוחה ארוכה אחרי איירונמן. אכלתי, שתיתי עישנתי, השמנתי, ישנתי 12 שעות ביממה. בקיצור כל הדברים הטובים. נראה היה שהכושר הלך לאיבוד די מהר. במקביל לשכרות ולהשמנה, התחלתי לרוץ מעט, כ-3 פעמים בשבוע. אחרי 3 חודשים התחרפנתי לגמרי ופתאום התחיל רעב מטורף לאימונים. חזרתי להתאמן ובתוך שבועיים הכושר חזר. כעבור עוד כחודשיים הכושר פשוט מטורף, הרבה יותר טוב ממה שהיה והאימונים הפכו לכיף. בקיצור מומלץ מאוד !!!
 
גדול, חותם על הכל, נדבקו לי 5 ק"ג

מסרבים לרדת למדתי לרוץ איתם וזה רע... בחמישי חצי מרתון י"ם בשישי רעננה.. לא תקין...(-:
 

Avinoaml1

New member
מגיע לך לנוח ../images/Emo45.gif

אחרי שעשית דרך כ"כ ארוכה בזמן כ"כ קצר. כל הכבוד ובהצלחה ב - NY. אבינועם
 
למעלה