זהו, שעכשיו אני מאד כועסת על המערכת

גברת x

New member
זהו, שעכשיו אני מאד כועסת על המערכת

הזו של החינוך. תקשיבו, כי אני באמת לא יודעת,,, ביום א' גיא (כתה ג'), שכח את הציוד לשיעור מוזיקה שמתקיים בחדר מוזיקה. המורה, נתנה לו עונש ללכת לחדר ילדים - ככה זה בבית הספר שלו- חדר ילדים זה חדר בו יש מורה (זה התפקיד הבזויי שלה לדעתי- ישנו תקן למורה בחדר ילדים) שם הילדים מופנים כאשר הם צריכים ללמוד לקח!!!! גיא, לדבריו התבלבל, לקח את הציוד שלו מהכתה לשיעור מוזיקה וחזר לחדר מוזיקה. המורה כמובן שלחה אותו שוב לחדר ילדים. בזמן הזה, היה מעשה וונדליזם בכתה- ילדים נכנסו לכתה הריקה ושפכו מיים על תיקים שנשארו שם. המנהלת נכנסה לכתה לאחר מכן לברר אתה עניין, וגיא סיפר לה מה ראה כאשר הוא קיבל את העונש ללכת לחדר ילדים ועבר דרך הכתה וסיפר שכאשר היה שם עדיין לא ראה ששפכו מיים, המנהלת, אופס- "עלתה" על זה שגיא קיבל עונש ללכת לחדר ילדים- ובעצם הלך לכתה להביא את הציוד וחזר לחדר מוזיקה- ועל זה גיא נענש שוב- גיא קיבל עונש לשבת עד סוף היום (שלוש שעות) בחדר ילדים!!!!!! דברתי איתה קצרות- היא מיהרה לישיבת מורות: והיא הסבירה: א. כי היה צריך ללכת לחדר ילדים ולא ללכת לכתה. ב. לא ביקש רשות ללכת לכתה- להביא את הציוד. ג. לא ביקש רשות לחזור לחדר מוזיקה ועשה זאת על דעת עצמו. בעצם גיא לא "מילא" אחר העונש שקיבל. (היא פרקה את התנהגותו לגורמים כל כך מטופשים לדעתי) היא אמרה :"שמעכשיו, גיא כבר לא יעשה "דברים" כאלו יותר, זה בטוח". שואלת אותכם חברי היקרים:
האם המנהלת, זכותה/יכולה על "דבר כזה" בכלל לנתק את הילד מלמידה לשלוש שעות, להפסיד שיעורים חשובים?
העונש לא חמור מידי?
האם בגלל ישיבת המורות, לא יכלה לשמור על נימוס ולתת לי אפשרות לשיחה הוגנת, וכן, לאחר קצת לישיבה?! אני מניחה שיש עוד שאלות של "הוגנות" כלפי העונש שלא עולים על דעתי עכשיו, אני מאד מבולבלת, אני חשה שהייתי חברה טובה של המנהלת עוד מזמנים שהייתי פעילה בבית הספר, אבל כאשר יש משהו שהיא צריכה להסביר לי את פשר החלטתה להתנהגות עם הבן- נוצר מרחק בלתי מוסבר. מבולבלת ובעיקר כועסת!! כן, אני בפרוש מבקשת, ממכם חיזוקים להתמודדות מולה- כי ככה היא נתנה לי תחושה, שעכשיו זה היא - מולי! אני יודעת שבעיקר אני מבקשת לדעת איך להתמודד- ממש עם הבעיה. כי אני לא חושבת שנעשתה פה - ענישה הוגנת, וענישה מלמדת!
 

חני ב

New member
אז שמך הוא גם תמי? ../images/Emo13.gif

אני אנסה לכתוב לך מה שאני חושבת אחרי קריאה מהירה של הודעתך, אח"כ אקרא שוב ואולי יהיה לי מה להוסיף (רק חזרתי מהעבודה, מכורה כמוני רצה קודם למחשב לפני האוכל). אז ככה: 1. כנראה שזכות המנהל לעשות מה שהוא רוצה. 2. העונש בעיני חמור מאד מאד ולא מקובל עלי בכלל. 3. לגבי ישיבת המורות, לא מסכימה איתך, יש לה לו"ז והיא תלך קודם לישיבה. אח"כ היא יכולה להתפנות אלייך, אבל היא חייבת לחזור אלייך אם בטלפון או לקבוע פגישה ליום המחרת. אבל, היא בהחלט לא חייבת (לדעתי) "לעמוד דום" כי את רוצה "כעת" לדבר איתה. 4. הילד שכח להביא ציוד. קורה. אז מה? עונש לא להיות בשעור? לא נראה לי בכלל. שישב בשעור ואולי ישתעמם כי לא הביא ציוד אבל בגלל זה הוא צריך ללכת לחדר הילדים? (שאני מבינה ממך שלחדר זה יש סטיגמה שלילית).
 

חני ב

New member
תמוש, יש לי הרגשה

כשאני קוראת את זה שאני נמצאת בצבא. ממש אבל ממש מפחיד. הוא הפר פקודה? מה הוא כבר עשה? מאד מאד מאד מרגיז ומסכימה איתך שהענישה מאד לא הגיונית. לא של המורה ובטח ובטח לא של המנהלת.
 

סימה40

New member
יש כמה דברים

אני באופן אישי לא אוהבת את הרעיון של "חדר ילדים", אבל זה לא הנושא כאן. ולשאלתך: א. כן, המנהל/ת יכולים להעניש את הילדים בצורה זו, היא לא העליבה אותו היא לא היכתה אותו, היא נתנה לו עונש ממאגרי העונשים המקובלים בבית הספר שלכם. ב. בעיניי העונש חמור מידיי. אלא אם כן נוספו דברים מסביב. ג. על מנהל/ת או מורה ללכת קודם כל לישיבה, אלא אם כן נקבעה פגישה עם ההורים קודם לכן. לא יתכן שכל הורה שיבוא וירצה עכשיו לדבר עם המורה או עם המנהלת יפרשו לו מיד שטיח אדום. אפשר לפתוח יומן ולקבוע פגישה. זה לא קורה באף מגזר אחר זה גם לא צריך לקרות במערכת החינוך.
 

noa128

New member
אכן מרגיז ../images/Emo46.gif מסכימה שאין פרופורציה

בין החטא לעונשו - וזה בערך כמו הגבול בין הצבת גבולות ושמירה על כללים לבין השלטת סדר בסגנון כוחני. אין לי עיצה - רק סימפטיה
 

גברת x

New member
מנהלת / מחנכת ?

תודה על האמפטיה, אני מרגישה שחיזקתם את חושי, את התיסכול של הבן, ובעיקר את האני מאמין שבי. אני כלל לא מאמינה בעונשים, רק בדיבורים, לכן הייתי חייבת לשמוע מכאן. מחכה לטלפון של המנהלת.
 

droli

New member
מאד מרגיז, מקווה שזה מקרה

חד פעמי. בהחלט לא נעים להתקל במערכת ככה. אפשר להציע עוד קצת סימפטיה??
 

ענתר

New member
מסכימה אם כל מה שנכתב

מעבר לכך מרגיז אותי שגיא שהתנדב לתת לה פרטים שיעזרו לפטור את בעית הוונדליזים נענש פעם נוספת קודם כל לא נראה לי שיש כפל עונש על מעשה אחד הוא כבר קיבל עונש מהמורה על ה"חטא" של שכיחת הציוד וחזרה לכיתת המוזיקה שנית אם זה לא מעשה שחוזר על עצמו אצל גיא, אז העונש חמור היה מלחתחילה כולנו בני אדם ומותר לנו לשכוח, מעניין אם המנהלת היקרה לא שכחה אף פעם משהו, וגיא ילד צעיר אבל מעבר לכך, המנהלת במעשה החינוכי לימדה את גיא לא לעזור, לא להתנדב, להפוך לאזרח גולם מקווה לשמוע איך הייתה שיחתך עם המנהלת
 

ענתר

New member
נזכרתי במקרה שקרה ל M1

היא הייתה כבר בחטיבה, הציקו לה רבות, וביחוד ילדה שרצתה לעלות בסולם החברתי זו התחילה במכות, בתי החזירה המנהלת השעתה אותה בעלי מאוד התרגז שלך מכתב למנהלת ולפיקוח וטען שהוא משעה את ביתו בבית עד לקבלת מכתב המסביר איך במקום להגן על הבת, ובמקום לבדוק מי התחילה משעים אותה אני מציעה, אינך חיבת לקבל, כדי להראות לגיא שאת אתו ולא כועסת עליו, ושיש לו תמיד גב מאחוריו, אם לא תקבלי טלפון מהמנהלת, לשלוח במקום גיא מכתב למנהלת שעד שלא מתבררים הדברים, אינך מרגישה שקטה לשלוח את גיא למקום הנוקט אמצעים "חינוכיים" כאלה
 

גברת x

New member
מסתיימת היממה.

אני מאד שמחה שאתם מכאן נותנים לי גב מורלי. אני באמת זקוקה לזה. ומכל המילים שנכתבו כאן, אני חושבת שכולם מדברים על אותו דבר. מחכה לטלפון של המנהלת. ואני אחכה עד מחר בערב. לא יותר.
 

גברת x

New member
הבוקר../images/Emo151.gif

הבוקר מסיבת פורים בבית הספר, הייתה תחרות תחפושות באולם הספורט, ואופס... היא לא ראתה אותי, גם כשעזרתי לה להזיז את הרמקול הכבד. אני?! לא הייתי שם. וזה מחזק אותי לחשוב, שהיא אולי מבינה שהעונש היה גדול מדי או שלא ברור לי מדוע כאשר יש "בעיות" עם הילד בבית הספר, צריך להיות "קֵצר" בתקשורת עם הנפשות הפועלות שם. מתוסכלת, וחושבת איך "לצאת" מזה עם הכי פחות פגיעה לגיא...שם. ועדיין להעביר את המסר שזה לא היה מהלך נכון שלה, לפחות לדעתי.
 

חני ב

New member
לא חושבת שהיא חושבת

שהיא הגזימה עם העונש. אני חושבת שעלייך להתקשר ולקבוע איתה פגישה ע"מ לאמר לה מה את חושבת על הארוע.
 

vered4

New member
גם לדעתי, אל תנסי לנחש מה היא חושבת

בנוסף לפגישה איתה, אחרי שתבברי מה קורה -תקבעי פגישה איתה ועם הבן. לדעתי מאוד חשוב להעביר לו מסר תמיכה הכי גדול שאפשר.
 
למעלה