זהו, אפילו האחות המליצה על מטרנה...

זהו, אפילו האחות המליצה על מטרנה...../images/Emo7.gif

שקלנו את פיצי היום בטיפת חלב, ואכן הוא פיצי... האחות אצלנו ממש עדינה, אז היא ממש ניסחה את זה עדין: "כנראה שאין מנוס מלהתחיל לתת תחליף"... (ועשתה פרצוף די עגום) עכשיו אני לא יודעת למה עצוב לי, כי במילא די החלטנו שנתחיל קצת מטרנה כשאני לא בבית. האיש המתוק שלי לא מבין "למה אני לוקחת את זה אישית", ואני לא מצליחה להסביר לו שזה כן עניין רגשי, ההנקה והחלב שלי. הוא רואה את זה כמשהו טכני בלבד... אח, ההבדלים בין אישישה... לא נורא, נתמודד.
<---- לשיפור המצברוח.
 

תריגה

New member
זה לא בהכרח כזה "אפילו"

לא היתי מתחילה תמ"ל על סמך המלצה של אחות טיפת חלב (עשיתי את זה עם הבכורה שלי, היא כבר עולה לגן חובה ועדיין לא הפסקתי להתחרט שלא התייעצתי עם גורם מקצועי יותר) תכתבי משקלים וינסו לעזור לך גם כאן, ואם צריך יש רשימת יועצות הנקה שהן הגורם המקצועי באמת בקישורים.
 
משקלים:

לידה - 3.365 חודש ושבוע - 4.250 חודשיים - 4.650 חודשיים וחצי - 4.890 שלושה וחצי - 5.080 אני כבר לא מדברת על הצד הטכני, כי כבר די הסכמנו לתת לו מטרנה (שוב, גם מבחינת הנוחות, לא רק המשקל), אני לא "אדוקה" כמו רובכן כאן בהנקה. אני מדברת יותר רגשית, על מה שכתבתי קודם. למה זה כל כך קשה לי?
 

27חומד

New member
../images/Emo201.gifהמשקלים אכן לא מספקים.

ונכון הוא שהדבר הכי חשוב הוא תזונה מספקת לתינוק. האם גם רופא ילדים נמצא בתמונה מלבד אחות טיפת חלב? האם נשללה חלילה בעיה אצל התינוק הגורמת לחוסר עלייה מספקת במשקל? אין פה עניין של "אדיקות", יש עניין של רצון להניק ויכולת של כל אמא בפני עצמה ללא שיפוטיות. ועובדה היא שרגשית לא קל לך לוותר כי הנקה היא לא רק אוכל היא הרבה מעבר. קודם כל, תמיד טובת התינוק ומילוי הצרכים שלו הם הראשונים, לזה את דואגת בעזרת תוספת. מכאן כשאנחנו יודעים שלזה דאגנו אפשר לך הציע לך לעשות כמה דברים, ראשית לפנות ליועצת הנקה טובה מאד ומוסמכת על מנת לעזור לך לאבחן את הסיבה לחוסר עליה במשקל. האם תפיסת התינוק אינה יעילה ולכן אינו מצליח לקבל את כמות האוכל הדרושה לו או האם את אכן נמנית(לצערי כמובן) על המיעוט שאכן סובלות מחוסר חלב אמיתי (בגלל מבנה שד או בעיה אחרת). אין ספק שכמות מסויימת של חלב יש לך ולכן גם אם אין ברצונך לעבור את כל הבירור הנ"ל את יכולה להמשיך להניק חלקית ולהשלים בעזרת תמ"ל. על מנת לעשות זאת בדרך הטובה ךשימור הנקה וייצור חלב ונכונות של התינוק לינוק ולא לקחת רק בקבוק, כדאי לעשות הפדרה מוחלטת בין ארוחות בקבוק להנקות ולא לסיים כל הנקה בבקבוק. את הבקבוק כדאי לתת בתנוחה אחרת מתנוחת הנקה על מנת שיהיה ברור לתינוק מה עומד לקרות. אין ספק שהפסקת הנקה כאשר היא נכפית עליך ולא משנה באיזה גיל היא לא פשוטה רגשית. אני מקווה שתוכלו להמשיך ליהנות מהחוויה לפחות חלקית ולספק את הצורכים הרגשיים האחרים שהא מספקת מלבד תזונה בלבד.
 
וואו, תודה רבה!../images/Emo13.gif

תודה על הטיפ להפריד בין ארוחות - הנקה לארוחות בקבוק. (האאחות אמרה ההיפך...) אבל זה מוזר שאין לי מספיק חלב, כי דווקא בחודשיים וחצי הראשונים היה לי המון, היו לי גם כל הזמן דליפות. אבל זה כן יכול להסביר שבחודש האחרון הוא התחיל להקטין מרוויחי אכילה משמעותית (אכל כל שעתיים, ולפעמים גם במשך הרבה זמן). חוצמזה, אמרו לי שהחלב שלי כנראה משביע מאוד, כי הינוקא ישן כ-10 שעות בלילה!
טפו טפו. יכול להיות שגם בגלל זה הוא אוכל פחות ולכן לא משמין? וחוצמזה, גם אנחנו, ההורים, פיצקיים (אני למשל הייתי נחשבת "תת תזונה" לפני ההריון - 44 קילו).
 

אפרת_ח

New member
האם התקשרת ללה-לצ'ה או ליועצת הנקה?

לעניות דעתי הבלתי מוסמכת, וסליחה שאני נדחפת בשרשור לא-לי. החלטה שההנקה אינה מספיקה הינה בתחום ההתמחות של יועצת הנקה.
 

27חומד

New member
שוב, צריך פה רופא וגם יועצת הנקה.

רופא - על מנת להיות בטוחים שהבעיה שבגללה התינוק לא עולהבמשקל היא בגללכמות אוכל ולא בגלל בעיה רפואית. יועצת - על מנת לראות תפיסה לבדוק את השדיים ולקבוע האם יש או אין מחסור בחלב. בגילו, הוא אמור לינוק לפחות 8 פעמים ביום ונומצפים לעלייה של כ-150 גר' לשבוע וזה כמובן אמור להתמתן לקראת חצי שנה אבל אתם ממש לא שם ו-200 גר' בחודש זה רחוק מלהיות מספיק. מאד קשה לענות לך על השאלות שלך דרך האינטרנט ובטח לא לאבחן אם יש לך מספיק חלב, אם הוא יונק נכון וכו'. אין קשר בין הגדל שלך לדפוס העלייה של התינוק כרגע, בגילו מצפים לקצב עלייה מסויים שכרגע לפי הנתונים שרשמת לא מתקיים.
 

27חומד

New member
ומצרפת לך מאמר בעברית של ד"ר ג'ק ניומן

על איך לדעת אם יש לי מספיק חלב. כמו שתוכלי לראות, שנת לילה ארוכה אינה מעידה על טיב או כמות החלב. מאמר
 

אשנתי

New member
ההודעה הזאת הקפיצה אותי

היית כבר אצל יועצת הנקה? לפי כל מה שאת מספרת, אני בספק אם חסר לך חלב. מהספרות שאני מכירה (וגם קצת מהניסיון) תינוק שלא מתעורר לינוק בלילה ויונק הרבה מאוד ורצוף במשך היום, הוא תינוק שהיניקה שלו לא יעילה (בדר"כ אחד כזה שלא עושה מספיק וואקום מכל מיני סיבות) אין סיבה שההנקה תפסק אם את רוצה להמשיך. יש סיכוי טוב שמפגש אחד עם יועצת מוסמכת יפתור את הכל. שווה לנסות!
 

העדשים

New member
העלייה איטית אבל יש עוד אפשרויות חוץ ממטרנה

קודם כל תתחילי לשאוב ואז לפחות חלק מהתוספת תהיה שאוב. בהדרגה הכמויות יעלו - תזכרי שאת מתחילה שאיבה מאפס כך שיכול להיות שתשאבי 10-15 CC ולאט לאט זה עולה ולפעמים אפילו עוצר קצת. בצורה כזאת את מגבירה את הכמויות שלך והוא יינק יותר, ייצטרך פחות תוספת וממילא חלקה יהיה שאוב. את יכולה להיעזר גם בכמוסות חילבה, טיפות חלב-רב ולפעמים גם בכדורי מוטיליום כדי להגביר את הכמויות. לגבי האטת הקצב - הרבה פעמים התינוק לא יונק טוב אבל אם יש הרבה חלב והוא לא פוצע אז פשוט לא מבחינים כי העלייה במשקל טובה. סביב גיל חודש וחצי - חודשיים, כשייצור החלב מותאם לביקש, זה הזמן שבו העליה במשקל כבר לא מספיק ואז מגלים את הבעיה. ייתכן וביקור אצל יועצת יכול לעזור ליעל את ההנקה דבר שגם יגביר את הכמויות. אם גם אתם רזים אז גם לגנטיקה יש השפעה ולכן כדאי לבדוק לעומק כמה ההבדל בין הרצוי ולמצוי גדול ואיך אפשר לשפר. יועצת הנקה, ורצוי רופאה שגם תוכל לבדוק את התינוק בצורה מעמיקה, תוכל להנחות אותך איך לתת התוספות בצורה הטובה ביותר לשימור ההנקה והבטחת התפתחות תקינה של התינוק. בהצלחה
 

avner1

New member
../images/Emo4.gif

למה לקחת דברים בצורה כל כך קשה אני יודעת שלהניק זה הכי מדהים בעולם וסיפרתי אפילו על הניסיון האישי שלי אבל שטויות עשית מה שיכולת עכשיו את צריכה עוד תוספת לדעתי את יכולה להמשיך להניק וגם לתת את התוספת אל תגדלי הפיצי שלך יגדל יפה
 

קרניתה1

New member
הפיצית שלי בדיוק אותו דבר

היא נולדה 2.900 וירדה במשקל וכשבאנו הביתה רציתי רק הנקה האיש שלי לא הבין מה אני רוצה הנקה וסימילק הוא טוען אותו דבר . והילדה בשבוע הראשון עלתה סך הכל 50 גרם ואחות טיפת חלב ביקשה שניתן תוספת סימילק וכך אני עושה היום במקביל להנקה אני נותנת לפחות 3 תוספות ביממה.
 
למעלה