ו-לנזיפה הדו-חודשית

net the jet

New member
ו-לנזיפה הדו-חודשית../images/Emo4.gif

אני מקבלת יותר מדי מסרים לאחרונה מבנות עם "תלונות" שאני דרך אגב מקבלת באהבה וברכה. שוב עולה נושא ההעתקות, מתן קרדיטים, השראה, אי התיחסות מצד בנות אחרות בפורום לשאלות או לעוגות שמוצגות..... אז ככה: אמרתי את דעתי בכל הנושאים הנ"ל יותר מפעם אחת. אנחנו מנסים פה לקיים מקום שיעזור ויתן תמיכה לחברים ותיקים ופחות ותיקים ( ודרך אגב- למי שלא יודע, יש פורום מתחילים, ואפשר לכוון לשם ) קןרה שהפורום לא מאויש כל שעה ביממה, ואין מי שיענה ( מה לעשות, יש עוד דברים בחיים ) ומאד לא נעים לראות הודעות בנוסח "למה לא עונים, מתיחסים להודעה שלי".... קצת סבלנות... לגבי השראה, מי שעוד לא הבינה מה היא השראה ומה ההבדל בין השראה להעתקה, שתברר, או שפשוט לא תעלה את מה שהעתיקה , ואם בכל זאת בא לה נורא- שתיתן את הקרדיט המלא! זה מעליב, פוגע, ומזלזל בבנות שיושבות שעות, חושבות, מתאמצות להיות מקוריות, ואחרי שבוע רואות את פרי עמלן משוכפל ( בצורה לא הכי טובה ברוב הפעמים ) קצת נימוס וכבוד לעבודות של אחרים. כן, אני "מחוממת" הבוקר, כי פשוט חבל לי לשמוע שבנות ותיקות, מוכשרות שתורמות פה לא מעט שוקלות לעזוב בגלל הדברים האילו. אה.. אם כבר ... אז עוד דבר קטן, בנושא פירסום.....חתימה עם קישור בלינק וזהו. העלאת האתר החדש\משופץ וההודעה שממשיכה לעלות למעלה היא מעין "פירסום".... אנא המנעו מכך. מי שרוצה חוות דעת יכולה לפנות במסרים, או להסב תשומת לב בחתימה לאתר חדש.... תודה אז אנא- קחו לתשומת הלב.... שיהיה לכולנו יום נפלא
 
../images/Emo45.gifצריך להוסיף את המילה "ביצוע"

ללקסיקון שלנו - זו ההצעה שלי. מי שמבצעת עוגה שעיצבה מישהי אחרת (עוגה/דמות שהופיעה בספר/אתר/בפורום/בסדנה שהשתתפת) - תכתוב שזה הביצוע שלה לעיצוב של X. וגם אם המבצעת שינתה כמה דברים מינוריים - זה עדיין לא עיצוב שלה. זה לא השראה - זה ביצוע. ומי שקוראת לעצמה "מעצבת עוגות" ומתלוננת על החאפריות בענף - שתחשוב למה בכלל היא מעלה עוגה כזו לפורום??? האם היא מעוניינת לקבל הערות על טיב הביצוע? כי על העיצוב היא בטח לא מצפה לקבל ביקורת, זה הרי לא שלה... ולכן העלאת עוגות שבוצעו - מתאימה רק למתחילות. כשאת כבר מעצבת - לא חייבים להעלות כ ל דבר... וככה גם נעודד יצירה בתחום שלנו - לא העתקות. איך כתבה נטעים :כן, איכפת לי. לא חייבים להעתיק את מה שאני יצרתי. יש ה-מ-ו-ן ליצור שם בחוץ! חג שמח!!!
 

תמי פפו

New member
אז אפשר להעיר לאנשים להוסיף קרדיט

הייתה מישהיא שביצעה עוגה של לינדי סמית וכולם כל כך התלהבו שלא היה לי נעים להיות רעה להעיר.
 

net the jet

New member
נו... אמרת בעצמך, לא רצית להיות

הרעה. למה זה "רע" להעיר למשהיא על כך שעבודתה לא ממש "שלה".... סתם אי נעימות. קורה לפעמים שלכמה אנשים יש את אותו רעיון ( ואפילו באותו הזמן....זוכרות את עוגת "עולים לב' של אביגיל ושלי ? ממש טלפאטיה ) וקורה גם שמשהו חשב על משהו בלי שיראה כזה אצל משהו אחר ( כמו היונים שמחזיקות שלט... הרי זה קיים בצורות אומנות אחרות- בציורים, בשלטים קטנים מפורצלן.... ומכאן ההשראה ) אבל יש דברים כל כך ברורים שזה פשוט צורם. מה עוד, שההעתקה לפעמים מגיעה אפילו לא שבוע אחרי ה"אורגינל". אני לא חושבת שהמקום של אף אחת להיות שוטרת ולהזכיר למי שהעתיקה, זו בוודאי יודעת טוב מאד, רק מה, הרבה יותר נוח להתפאר בנוצות לא לך.... אני מדברת פה בכלליות ומקצינה, אבל מה לעשות, נשבר ה &%^ כבר מהפעמים שדנו בזה פה. ( ולא מוציאה עליך חס וחלילה...) יש באנגלית מילה שפירושה יושר פנימי, רק מה, זה נשמע הרבה יותר טוב באנגלית- integrity וזה משהו שלצערי לא ממש קיים אצל הרבה אנשים- וחבל. ועוד משהו קטן. לכל אילו שכבר עליתי על העצבים עם הנאומים שלי על הנושא, לא יעזור כלום, אני אמשיך לבלבל את המוח בענין כי זה צורם ומרגיז ומעצבן ברמות.
יום נעים לכולם
 

nililimor

New member
נטעלה' עכשיו אני מבינה למה לא הגבת

כשפרסמתי את האתר שלי.... ולמה אודליה הגיבה במסר. אני פרסמתי את האתר החדש כדי להתגאות בעמל הרב שהשקעתי בעיצוב שלו ובגלל הטראומה שעברתי עם המעצבת הקודמת... (הרי את כל העוגות שלי אני מציגה בפורום) לרגע לא חשבתי על פירסום. בשביל פירסום משלמים והמון כסף אם זה לגוגל ואם זה לעיתון.. באיזשהו מקום הפורום בשבילי נעשה כחלק מהמהשפחה וכך הרגשתי רצון לשתף... לגבי העתקת עוגות זוכרת מה קרה כשהעלתי את בוב הבנאי? לא העתקתי ולא לקחתי השראה מאף אחת ודריה התעקשה שכן העתקתי למרות שחזרתי שוב ושוב ואמרתי שלא... אז צריך לקחת בערבון מוגבל...
שיהיה לכולנו שבוע נפלא
 

דריה12

New member
גם הציפורים של מיכל בעוגה של חביבה

זאת השראה? כי הנה נעלמת לנו גם מיכל
 

net the jet

New member
מיכל לא נעלמה, רק אתמול היתה פה

ולידיעתך, אני עשיתי מזמן ציפורים כאלו שמחזיקות שלט לפני שנה בערך.... אז מה? קפצתי ? יש גבול לקטנוניות... באמת!
 

nililimor

New member
תגידי דריה12 זה מה שאת עושה בפורום

כל היום בודקת העתקות של אחרות? איפה העוגות שלך????? מתה לראות את העיצוב, העמדת הדמויות, הצבעים... או שהחשיבה היצירתית שלך מסתכמת לבדוק את הדשא של השכן????
 
שוב את מתחילה...

חוץ מלחרחר מלחמות - יש לך בכלל ענין בפורום הזה? ולעצם הענין - הציפורים לא היו העתקה ולא השראה - חשבתי על הרעיון עוד לפני שמיכל העלתה את שלה. ואם העלתה זה אומר שאני צריכה לוותר על הרעיון ?! או לא להראות את העוגה?! אין לי צורך או ענין להצטדק - אני משקיעה הרבה מחשבה ועבודה בעוגות שלי וכשאני נעזרת ברעיון של מישהו אחר אין לי בעיה לציין זאת!
 

net the jet

New member
נילי- בוקר טוב. קודם כל, אמנם את

הייתי האחרונה, אבל לא הראשונה , והפניה לא היתה מכוונת אליך ישירות אלה לקודמים ולבאים..... אני מבינה כמה קשה ומתסכל זה להעלות אתר, ( זו הסיבה שסגרתי את שלי , כי לא היה לי כוח להתעסק איתו ) ומבינה ויודעת ב 100% שהעלת כי את עבדת קשה ( כמו על עוגה שעבדת קשה ) וזה פרי עמלך... אין לי בעיה עם זה. הבעיה היא שלצערי הרב יש כל כך הרבה קטנוניות מסביב, שבאיזה שהוא מקום יקום מי שיגיד שזו פירסומת ( ויש עוד צורות תאמיני לי... אני תמימה ולומדת , אבל יש כאלו שהתחכום אצלם רב...) אז הוספתי את מה שכתבתי למען הסדר הטוב, לא חס וחלילה לפגוע- ואם נפגעת אז אני מתנצלת. אני בטוחה במליון % שנכנסות כאן כאלו שכל מה שמענין אותן זה להעלות עוגות, כשבתחתית ההודעה יש קישור לאתר .... הן בחיים לא עונות ומגיבות לאחרות, במקרים רבים לא מתחיחסות לשאלות שנשאלות לגבי מה שהעלו, וגם לוקח זמן עד שרואים אותן שוב.... אף אחת מאיתנו לא מטמטמת וכולנו מבינות מה המטרה של אותה תצוגה.... ויש עוד ועוד.... בגלל זה , אודליה ואני כמנהלות צריכות להיות עם יד על הדופק ( ועל הטיפקס ) לאפשר פה הזדמנות שווה לכולן ( לוח מוכרות\סדנאות\קישור בחתימה , הטבות לבעלי עסקים ) אבל זהו ! מקוה שמובן ושוב- שלא פגעתי. יום נפלא
 

nililimor

New member
נטע, תודה על ההתיחסות המפורטת

והעניינית. לא נפגעתי - היה לי חשוב להבהיר את עמדתי דווקא בגלל שאני העלתי אחרונה. אני רואה את השיתוף באתר בדיוק כמו את ההשתתפות במשחק שמשחקים בפורום: על הכביסה, על איך התחלנו, מה אני אוהבת לאכול, מה אני אוהבת ללבוש, מה יש לי בתיק וכו' וכו' וכו' - הרי כולנו רוצות להכיר אחת את השניה זאת המטרה. אם אני שיתפתי את הפורום במשבר שהיה לי בשנת 2006 שזה הכי אינטימי שיכול להיות אזי בטח לבטח ארצה לשתף בהעלאת אתר חדש שזה בשבילי בדיוק כמו ללדת ילד שלישי... אני אוהבת את הפורום הזה חייבת לו את תחילת דרכי ולומדת ממנו המון. שמחה להגיב ולעזור ועוד יותר שמחה שמתייחסים ליצירות שלי.
 

רונאסטל

New member
ואני לפעמים מרגישה קצת נודניקית

עם התגובות שלי. מרגישה קצת חוצפנית כשאני כותבת קצת יותר מ"מקסים" "נהדר" ו"מופלא" (במיוחד לכאלו תותחיות שאני בהחלט לא מתקרבת לרמתן) אז פה הבמה להתנצל בפני כולן, שאני אדם מאד ישיר ומאד אמיתי, וקשה לי לא להגיד את מה שאני חושבת. ברור לי שיש אנשים שיחשבו לגמרי אחרת ממני. מי שהתגובות שלי מעצבנות אותה, בבקשה שלחו לי מסר. תודה. ונטע את סופר סופר בסדר בעיני. גדולה מהחיים.
 

פיץ66

New member
כנ"ל, כי אני יכולה להיות ממש ../images/Emo191.gif

ולמרות שידוע לרובכן שאני אף פעם לא מתכוונת לפגוע, יכול להיות שזה קורה לפעמים, אז תמיד אפשר לשלוח מסר ולהבהיר את העיניינים, כדי שימשיך להיות לנו כאן הכי כיף בעולם.
 

yaeli beli

New member
הערה קטנה. קטנטנה. ממש פיצית

לגבי העתקות, השראות ושאר ירקות: אין ספק שמעצבן לראות ביצועים שונים לעוגה שאת/ה עיצבת ללא קרדיט. מסכימה לגמרי. רציתי להסב את תשומת לבכן/ם למשהו קטן ומאוד חכם שאמרה המאפרת ורד ספיבק: "את הראש, הידיים וארבע עשרה שנות הניסיון אף אחד לא יכול לגנוב לי". תחשבו על זה...
 
למעלה