ושום מילה על אי העדפה ברמזורים

מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
דווקא יש מלה

ושום מילה על אי העדפה ברמזורים
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4659207,00.html
דווקא יש מלה
"ביפה נוף אומרים עוד כי הם פועלים במרץ לשדרוג המערכת באמצעות מתן העדפה למטרונית ברמזורים. עד כה קיימת העדפה כזו בשלושה צמתים בחיפה, אך עד יולי 2016 אמורה להסתיים העבודה על 50 צמתים נוספים, וכך תעלה המהירות הממוצעת אף יותר."
 

איטלקי8

New member
מהם הצמתים?

דווקא יש מלה
"ביפה נוף אומרים עוד כי הם פועלים במרץ לשדרוג המערכת באמצעות מתן העדפה למטרונית ברמזורים. עד כה קיימת העדפה כזו בשלושה צמתים בחיפה, אך עד יולי 2016 אמורה להסתיים העבודה על 50 צמתים נוספים, וכך תעלה המהירות הממוצעת אף יותר."
מהם הצמתים?
ואפשר הסבר למה זה כל כך מסובך?
הרי זה אפילו לא חייב להיות מבוסס מצלמה.. אפשר לעשות את זה מבוסס GPS.
 
הרמזורים המתועדפים נמצאים על התוואי

מהם הצמתים?
ואפשר הסבר למה זה כל כך מסובך?
הרי זה אפילו לא חייב להיות מבוסס מצלמה.. אפשר לעשות את זה מבוסס GPS.
הרמזורים המתועדפים נמצאים על התוואי
של קווים 1 ו-2 בלבד, והם 5 במספר:

1. תחנת "הטחנות הגדולות" בכיוון דרום: מיד ביציאה מהתחנה המטרונית משתלבת לנתיב התחבורה הרגיל, ושם יש רמזור העוצר את התנועה לטובת המטרונית, ושם יש תיעדוף.
2. תחנת "בן גוריון" בשני הכיוונים: מיד בכניסה/יציאה מתחנת המטרונית ישנו רמזור הולכי רגל (בלבד!), ועליו שמו חיישן תיעדוף.
כ-100 מטרים בערך לפני/אחרי התחנה הנ"ל מרוכזים עוד שלושה רמזורים מתועדפים שכאלה:
3.מעבר המטרונית וחציתה את נתיב התחבורה הרגיל בעת יציאתה מרכז הדרך אל צדה בסמוך ליציאה מסמטת רד"ק
4. רמזור הולכי רגל (בלבד!) בתוך העיקול (סכנה בטיחותית כשלעצמה!) בכניסה/יציאה מתחנת "המושבה הגרמנית".
5. מעבר המטרונית וחציתה את נתיב התחבורה הרגיל בעת חזרתה מצד הדרך אל מרכזה בסמוך לכניסה לרחוב הגנים.

אם תשים לב, תקבל תמונה מעניינת: 4 מתוך חמשת הרמזורים עם התיעדוף מרוכזים בקטע של בערך 200 מטרים, ושניים מהם רמזורים שנחיצותם מוטלת בספק גדול.

מקווה בשביל צוות הנהגים (שבעבר הייתי חלק ממנו), ובעיקר בשביל תושבי העיר המשתמשים במטרונית, שיישמו בהקדם את התכנית לתעדף את כל הרמזורים בדרך, או לפחות את רובם אם לשמור על ריאליות.

העסק עובד פשוט: חיישנים שהוטמנו בקרבת הרמזורים ומשדרים על המטרוניות.
 
הקווים העתידיים לפי המפה:

האם מישהו יכול להביא לכאן את המצגת של יפה נוף?
יש שם את התכנון/קווים עתידיים במטרופולין חיפה.
הקווים העתידיים לפי המפה:
קו בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל והגרנד קניון על בסיס המסלול של קו 101.
קו בין רכסים לבין טירת הכרמל דרך נשר והדר על בסיס המסלול של קווים 110/111.ושלוחה לקו הזה בין יגור לשכונות החדשות שנבנות בכניסה הדרומית לחיפה (באזור אצטדיון סמי עופר) דרך נשר והדר.
קו בין עכו להדר דרך כביש 4 ומרכזית המפרץ.
קו בין מרכז הכרמל לאוניברסיטת חיפה על בסיס מסלול קווים 37/30.
קו בין הטכניון למרכז הכרמל על בסיס מסלול קו 31.
קו בין הטכניון להדר דרך נוה שאנן על בסיס מסלול קו 19.
קו בין הטכניון לבת גלים דרך נוה שאנן והעיר התחתית על בסיס מסלול קו 17.
קו בין מרכזית הקריות לקרית אתא דרך כביש 4 עד צומת הצריף ומשם דרך כביש 781 לקרית אתא.
קו בין מרכזית הקריות לקרית אתא דרך קרית ים (במסלול קו 3 של המטרונית), שדרות בן גוריון בקרית מוצקין ובקרית ביאליק והמשך מזרחה לצפון קרית אתא בתוואי חדש.
קו בין מרכזית הקריות לקרית אתא דרך צפון ומזרח קרית ביאליק (בתוואי שממזרח לעוקף קריות ולגבעת הרקפות), בהמשך הקו חוזר מערבה למרכז קרית ביאליק ומשם מזרחה בתוואי החדש של הקו הקודם ולשכונות הצפון מזרחיות של קרית אתא.
קו מעגלי מרכזית הקריות - קרית ים - קרית מוצקין - קרית ביאליק - מרכזית הקריות (הקו הזה חופף בקטעים שונים לשלושת הקווים הקודמים).

רכבת קלה בין מרכזית המפרץ לנצרת דרך קרית אתא וכביש 79.
רכבת קלה בין מרכזית המפרץ לעכו דרך תוואי כביש עוקף קריות.
רכבל בין מרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה.

וכן תחנת רכבת (כבדה) בסמוך למרכזית הקריות.
במפה מופיע גם תוואי מסילת רכבת בין תחנת חיפה מרכז לבין חוף הכרמל דרך מנהרה בהר.
 
הקו שנחיצותו ממש לא ברורה לי זה קו הרכבת הקלה בין עכו למפרץ

הקווים העתידיים לפי המפה:
קו בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל והגרנד קניון על בסיס המסלול של קו 101.
קו בין רכסים לבין טירת הכרמל דרך נשר והדר על בסיס המסלול של קווים 110/111.ושלוחה לקו הזה בין יגור לשכונות החדשות שנבנות בכניסה הדרומית לחיפה (באזור אצטדיון סמי עופר) דרך נשר והדר.
קו בין עכו להדר דרך כביש 4 ומרכזית המפרץ.
קו בין מרכז הכרמל לאוניברסיטת חיפה על בסיס מסלול קווים 37/30.
קו בין הטכניון למרכז הכרמל על בסיס מסלול קו 31.
קו בין הטכניון להדר דרך נוה שאנן על בסיס מסלול קו 19.
קו בין הטכניון לבת גלים דרך נוה שאנן והעיר התחתית על בסיס מסלול קו 17.
קו בין מרכזית הקריות לקרית אתא דרך כביש 4 עד צומת הצריף ומשם דרך כביש 781 לקרית אתא.
קו בין מרכזית הקריות לקרית אתא דרך קרית ים (במסלול קו 3 של המטרונית), שדרות בן גוריון בקרית מוצקין ובקרית ביאליק והמשך מזרחה לצפון קרית אתא בתוואי חדש.
קו בין מרכזית הקריות לקרית אתא דרך צפון ומזרח קרית ביאליק (בתוואי שממזרח לעוקף קריות ולגבעת הרקפות), בהמשך הקו חוזר מערבה למרכז קרית ביאליק ומשם מזרחה בתוואי החדש של הקו הקודם ולשכונות הצפון מזרחיות של קרית אתא.
קו מעגלי מרכזית הקריות - קרית ים - קרית מוצקין - קרית ביאליק - מרכזית הקריות (הקו הזה חופף בקטעים שונים לשלושת הקווים הקודמים).

רכבת קלה בין מרכזית המפרץ לנצרת דרך קרית אתא וכביש 79.
רכבת קלה בין מרכזית המפרץ לעכו דרך תוואי כביש עוקף קריות.
רכבל בין מרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה.

וכן תחנת רכבת (כבדה) בסמוך למרכזית הקריות.
במפה מופיע גם תוואי מסילת רכבת בין תחנת חיפה מרכז לבין חוף הכרמל דרך מנהרה בהר.
הקו שנחיצותו ממש לא ברורה לי זה קו הרכבת הקלה בין עכו למפרץ
דרך עוקף קריות. בין עכו לחיפה וללב המפרץ הרי יש רכבת כבדה ובין עכו ליעדים בקריות השילוב של קווי ה-BRT (כולל קו BRT בין עכו לחיפה דרך כביש 4) וכן השילוב בין הרכבת הכבדה לקווי BRT וקווי אוטובוס רגילים במרכזית הקריות יתנו מענה טוב יותר. אז לשם מה צריך את הרכבת הקלה בתוואי הריק הזה?

המפה גם לא מתייחסת למסילת העמק.
 

איטלקי8

New member
מכל הדברים שמופיעים שם

הקו שנחיצותו ממש לא ברורה לי זה קו הרכבת הקלה בין עכו למפרץ
דרך עוקף קריות. בין עכו לחיפה וללב המפרץ הרי יש רכבת כבדה ובין עכו ליעדים בקריות השילוב של קווי ה-BRT (כולל קו BRT בין עכו לחיפה דרך כביש 4) וכן השילוב בין הרכבת הכבדה לקווי BRT וקווי אוטובוס רגילים במרכזית הקריות יתנו מענה טוב יותר. אז לשם מה צריך את הרכבת הקלה בתוואי הריק הזה?

המפה גם לא מתייחסת למסילת העמק.
מכל הדברים שמופיעים שם
מהם הקווים הריאלים במילים אחרות.. מה הקו הבא שהולכים לעבוד עליו ומה לוחות הזמנים.
 
יש לכך תשובה בכתבה עצמה:

מכל הדברים שמופיעים שם
מהם הקווים הריאלים במילים אחרות.. מה הקו הבא שהולכים לעבוד עליו ומה לוחות הזמנים.
יש לכך תשובה בכתבה עצמה:
"
בשנה הבאה צפוי להיפתח קו רביעי למטרונית, בין תחנות מרכזית המפרץ למרכזית חוף דרך מנהרות הכרמל, תוך שהוא אוסף נוסעים באזור ה"גרנד קניון" בנווה שאנן. באותה עת יחלו העבודות לקו שיחבר את הפרברים המרוחקים של המטרופולין - רכסים ונשר ממזרח דרך שכונת הדר לטירת כרמל הדרומית לחיפה.
"

אלה שני הקווים שהכי קל לבצע אותם על בסיס התשתיות הקיימות.
 

איטלקי8

New member
בקיצור אז הרעיון שלי הוא אפילו הראשון לביצוע.

יש לכך תשובה בכתבה עצמה:
"
בשנה הבאה צפוי להיפתח קו רביעי למטרונית, בין תחנות מרכזית המפרץ למרכזית חוף דרך מנהרות הכרמל, תוך שהוא אוסף נוסעים באזור ה"גרנד קניון" בנווה שאנן. באותה עת יחלו העבודות לקו שיחבר את הפרברים המרוחקים של המטרופולין - רכסים ונשר ממזרח דרך שכונת הדר לטירת כרמל הדרומית לחיפה.
"

אלה שני הקווים שהכי קל לבצע אותם על בסיס התשתיות הקיימות.
בקיצור אז הרעיון שלי הוא אפילו הראשון לביצוע.
איזה כיף :)
 
השיקול היחיד שיכול להצדיק את הקו הזה זה קישור בקרית אתא בין

הקו שנחיצותו ממש לא ברורה לי זה קו הרכבת הקלה בין עכו למפרץ
דרך עוקף קריות. בין עכו לחיפה וללב המפרץ הרי יש רכבת כבדה ובין עכו ליעדים בקריות השילוב של קווי ה-BRT (כולל קו BRT בין עכו לחיפה דרך כביש 4) וכן השילוב בין הרכבת הכבדה לקווי BRT וקווי אוטובוס רגילים במרכזית הקריות יתנו מענה טוב יותר. אז לשם מה צריך את הרכבת הקלה בתוואי הריק הזה?

המפה גם לא מתייחסת למסילת העמק.
השיקול היחיד שיכול להצדיק את הקו הזה זה קישור בקרית אתא בין
הרק"ל של עכו לרק"ל של נצרת שיצור קישור רק"לי (עם החלפה) בין עכו לנצרת.
האם זה באמת מצדיק רק"ל? אם כן אז כבר עדיף לעשות את הרק"ל הזה בתוואי כבישים 85 ו 70 ולהתחבר בשפרעם לרק"ל שבין חיפה לנצרת.
 

איטלקי8

New member
כשם שאמרת.. כנראה שלא יהיה מסלול מיוחד למטרונית בעוקף.

השיקול היחיד שיכול להצדיק את הקו הזה זה קישור בקרית אתא בין
הרק"ל של עכו לרק"ל של נצרת שיצור קישור רק"לי (עם החלפה) בין עכו לנצרת.
האם זה באמת מצדיק רק"ל? אם כן אז כבר עדיף לעשות את הרק"ל הזה בתוואי כבישים 85 ו 70 ולהתחבר בשפרעם לרק"ל שבין חיפה לנצרת.
כשם שאמרת.. כנראה שלא יהיה מסלול מיוחד למטרונית בעוקף.
זה לנצל פשוט כביש מהיר לקו מטרונית מהיר.
זה דווקא יהיה מעניין אם זה יצליח... קונספט דומה יכול להתממש במרכז למשל לקשר את הרצליה לתל אביב דרך איילון.
 
לא מדובר על קו מטרונית, אלא על קו רכבת קלה

כשם שאמרת.. כנראה שלא יהיה מסלול מיוחד למטרונית בעוקף.
זה לנצל פשוט כביש מהיר לקו מטרונית מהיר.
זה דווקא יהיה מעניין אם זה יצליח... קונספט דומה יכול להתממש במרכז למשל לקשר את הרצליה לתל אביב דרך איילון.
לא מדובר על קו מטרונית, אלא על קו רכבת קלה
 

איטלקי8

New member
רעיון שאני הצעתי ואתם קטלתם - אשכרה הולך להתממש?!

הקווים העתידיים לפי המפה:
קו בין מרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל והגרנד קניון על בסיס המסלול של קו 101.
קו בין רכסים לבין טירת הכרמל דרך נשר והדר על בסיס המסלול של קווים 110/111.ושלוחה לקו הזה בין יגור לשכונות החדשות שנבנות בכניסה הדרומית לחיפה (באזור אצטדיון סמי עופר) דרך נשר והדר.
קו בין עכו להדר דרך כביש 4 ומרכזית המפרץ.
קו בין מרכז הכרמל לאוניברסיטת חיפה על בסיס מסלול קווים 37/30.
קו בין הטכניון למרכז הכרמל על בסיס מסלול קו 31.
קו בין הטכניון להדר דרך נוה שאנן על בסיס מסלול קו 19.
קו בין הטכניון לבת גלים דרך נוה שאנן והעיר התחתית על בסיס מסלול קו 17.
קו בין מרכזית הקריות לקרית אתא דרך כביש 4 עד צומת הצריף ומשם דרך כביש 781 לקרית אתא.
קו בין מרכזית הקריות לקרית אתא דרך קרית ים (במסלול קו 3 של המטרונית), שדרות בן גוריון בקרית מוצקין ובקרית ביאליק והמשך מזרחה לצפון קרית אתא בתוואי חדש.
קו בין מרכזית הקריות לקרית אתא דרך צפון ומזרח קרית ביאליק (בתוואי שממזרח לעוקף קריות ולגבעת הרקפות), בהמשך הקו חוזר מערבה למרכז קרית ביאליק ומשם מזרחה בתוואי החדש של הקו הקודם ולשכונות הצפון מזרחיות של קרית אתא.
קו מעגלי מרכזית הקריות - קרית ים - קרית מוצקין - קרית ביאליק - מרכזית הקריות (הקו הזה חופף בקטעים שונים לשלושת הקווים הקודמים).

רכבת קלה בין מרכזית המפרץ לנצרת דרך קרית אתא וכביש 79.
רכבת קלה בין מרכזית המפרץ לעכו דרך תוואי כביש עוקף קריות.
רכבל בין מרכזית המפרץ לטכניון ולאוניברסיטה.

וכן תחנת רכבת (כבדה) בסמוך למרכזית הקריות.
במפה מופיע גם תוואי מסילת רכבת בין תחנת חיפה מרכז לבין חוף הכרמל דרך מנהרה בהר.
רעיון שאני הצעתי ואתם קטלתם - אשכרה הולך להתממש?!
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=178308355
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה