ושוב תאונה בנתיב התחבורה הציבורית בשדרות גולדה מאיר בירושלים

מצב
הנושא נעול.

aviy99

New member
ושוב תאונה בנתיב התחבורה הציבורית בשדרות גולדה מאיר בירושלים

ושוב תאונה בנתיב התחבורה הציבורית בשדרות גולדה מאיר בירושלים
הולכת רגל כבת 60 נפגעה מאוטובוס בנתיב התחבורה הציבורית בשדרות גולדה מאיר בירושלים, מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'ירושלים' העניקו לה טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן היא פונתה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבה מוגדר בינוני, וכשהיא סובלת מחבלה בראשה. זה כבר לא ציר ז'בוטינסקי אבל זה מוכיח שזה נבלה וזה טריפה.http://2525.co.il/read_newsflash.php?id=6747
 
הגיע הזמן לשינוי חוקתי הקשור לנת"צ:

ושוב תאונה בנתיב התחבורה הציבורית בשדרות גולדה מאיר בירושלים
הולכת רגל כבת 60 נפגעה מאוטובוס בנתיב התחבורה הציבורית בשדרות גולדה מאיר בירושלים, מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'ירושלים' העניקו לה טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן היא פונתה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבה מוגדר בינוני, וכשהיא סובלת מחבלה בראשה. זה כבר לא ציר ז'בוטינסקי אבל זה מוכיח שזה נבלה וזה טריפה.http://2525.co.il/read_newsflash.php?id=6747
הגיע הזמן לשינוי חוקתי הקשור לנת"צ:
זה אולי לא ייראה קשור אך זה קשור:
בכל כביש שיש בו נת"צ, ייאסר על אוטובוסים ומוניות לנסוע בכביש המקביל לנת"צ של כלי רכב פרטיים. נהג אוטובוס או מונית שייתפס נוסע בכביש המיועד לתנועת כלי רכב פרטיים, יקבל בדיוק את אותו עונש המקבל נהג פרטי שנתפס בנת"צ. לעיתים, אוטובוס הנוסע בנתיב של כלי הרכב הפרטיים מסתיר את שדה הראייה של הולך הרגל או הרכב הפרטי וגורם לסיכון. בשדרות גולדה מאיר קורה מראה מטומטם לחלוטין: בכל שעות הבוקר יש פקקים נוראיים בנתיב של כלי רכב פרטיים אך הנת"צ ריק ! במילים אחרות: גם עם תנועת האוטובוסים בבוקר בנת"צ, עדיין עוברים יותר נוסעים בנתיב הרכב הפרטי. מסקנה: ביטול נת"צ גולדה מאיר חיוני מעין כמוהו. ביטולו יביא לפחות תאונות ופקקים בכביש. משול הדבר למצלמות המהירות החדשות: בכל כביש שהן מופעלות עלה באופן משמעותי ביותר מספר תאונות הדרכים. מסקנה: ביטול מיידי של מצלמות מהירות חיוני. הייתי מעיז להרחיק לכת ואומר שהמשטרה על הכבישים ברובה מיותרת. עדיף שהשוטרים יעסקו בפשעים רציניים ומספרם על הכביש יורד בתשעים אחוזים. ומה יקרה?? מספר תאונות הדרכים והפקקים בכבישים יירד מאוד ללא ניידות על הכביש. שמתם לב פעם מה קורה כאשר שוטר מכוון תנועה?? מיד נוצרים פקקים נוראיים.
 

londonisrael

New member
לבטל את כל הנת"צ בישראל

ושוב תאונה בנתיב התחבורה הציבורית בשדרות גולדה מאיר בירושלים
הולכת רגל כבת 60 נפגעה מאוטובוס בנתיב התחבורה הציבורית בשדרות גולדה מאיר בירושלים, מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'ירושלים' העניקו לה טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן היא פונתה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבה מוגדר בינוני, וכשהיא סובלת מחבלה בראשה. זה כבר לא ציר ז'בוטינסקי אבל זה מוכיח שזה נבלה וזה טריפה.http://2525.co.il/read_newsflash.php?id=6747
לבטל את כל הנת"צ בישראל
לרוב הנת"צ הם בכבישים סואנים, ודוקא בהם החליטו לדחוף את הולכי הרגל נוסעי התח"צ, לאמצעו של הכביש הסואן.
אין החלטה מטומטמת מזו.
נוהגים להאשים כאן עברייני תנועה, הולכי רגל שחוצים באדום ונהגים הנוסעים במהירות מופרזת. אולם מיקומם של הולכי הרגל בלב הכביש הסואן הוא יסוד הבעיה.
&nbsp
 
מה שעובד בכל העולם יעבוד גם פה. למשל, באיסטנבול

לבטל את כל הנת"צ בישראל
לרוב הנת"צ הם בכבישים סואנים, ודוקא בהם החליטו לדחוף את הולכי הרגל נוסעי התח"צ, לאמצעו של הכביש הסואן.
אין החלטה מטומטמת מזו.
נוהגים להאשים כאן עברייני תנועה, הולכי רגל שחוצים באדום ונהגים הנוסעים במהירות מופרזת. אולם מיקומם של הולכי הרגל בלב הכביש הסואן הוא יסוד הבעיה.
&nbsp
מה שעובד בכל העולם יעבוד גם פה. למשל, באיסטנבול
לעיונך, תמונה מייצגת של נתיב מרכזי באיסטנבול. אז אתה רוצה להגיד שהפתח תקוואי הממוצע מפגר יותר מתושב איסטנבול? לא נראה לי.

 
אבל מה שיש באיסטנבול שונה מאוד ממה שיש בפתח תקוה

מה שעובד בכל העולם יעבוד גם פה. למשל, באיסטנבול
לעיונך, תמונה מייצגת של נתיב מרכזי באיסטנבול. אז אתה רוצה להגיד שהפתח תקוואי הממוצע מפגר יותר מתושב איסטנבול? לא נראה לי.
אבל מה שיש באיסטנבול שונה מאוד ממה שיש בפתח תקוה
בתמונה התחנות לשני הכיוונים נמצאות באי רציפים אחד והאוטובוסים מחליפים כיוון.
זה לא המבנה של המת"צ בפתח תקוה.
אז הפתח תקוואי הממוצע לא מפגר יותר מתושב איסטנבול, אבל המת"צ בפתח תקוה בהחלט מפגר יותר מהמת"צ באיסטנבול.
 
נכון לגמרי

אבל מה שיש באיסטנבול שונה מאוד ממה שיש בפתח תקוה
בתמונה התחנות לשני הכיוונים נמצאות באי רציפים אחד והאוטובוסים מחליפים כיוון.
זה לא המבנה של המת"צ בפתח תקוה.
אז הפתח תקוואי הממוצע לא מפגר יותר מתושב איסטנבול, אבל המת"צ בפתח תקוה בהחלט מפגר יותר מהמת"צ באיסטנבול.
נכון לגמרי
אבל אין צורך בשינוי חוקתי או בביטול הנתיבים כמו שהציעו פה. כל מה שצריך הוא פתרון הנדסי מתאים. בעיה הנדסית פותרים בעזרת הנדסה, לא בעזרת חקיקה.
 
שום פתרון לא יהיה רלוונטי בפ"ת לשנים הקרובות כי ממילא חלקו

נכון לגמרי
אבל אין צורך בשינוי חוקתי או בביטול הנתיבים כמו שהציעו פה. כל מה שצריך הוא פתרון הנדסי מתאים. בעיה הנדסית פותרים בעזרת הנדסה, לא בעזרת חקיקה.
שום פתרון לא יהיה רלוונטי בפ"ת לשנים הקרובות כי ממילא חלקו
המערבי של המת"צ (בין צומת שנקר-איינשטיין למחלף גהה) לא שמיש.
כל שיפור ופתרון שיוצעו ויבוצעו יהיו רלוונטים רק לעידן הרכבת הקלה.
מבחינת אוטובוסים המת"צ בפ"ת סיים את תפקידו (ואפשר לומר שמעולם לא ממש שירת את נוסעי האוטובוסים היטב).
 
אז למה לא להשתמש בשאר המת"צ?

שום פתרון לא יהיה רלוונטי בפ"ת לשנים הקרובות כי ממילא חלקו
המערבי של המת"צ (בין צומת שנקר-איינשטיין למחלף גהה) לא שמיש.
כל שיפור ופתרון שיוצעו ויבוצעו יהיו רלוונטים רק לעידן הרכבת הקלה.
מבחינת אוטובוסים המת"צ בפ"ת סיים את תפקידו (ואפשר לומר שמעולם לא ממש שירת את נוסעי האוטובוסים היטב).
אז למה לא להשתמש בשאר המת"צ?
 
אין טעם וזה יהיה רק יותר גרוע מבחינת האוטובוסים

אז למה לא להשתמש בשאר המת"צ?
אין טעם וזה יהיה רק יותר גרוע מבחינת האוטובוסים
החלק המזרחי ביותר (עד מערבית לבילינסון) היה סגור כבר מתחילת שנת 2013 וזה לא ממש הפריע למישהו.
אין שום טעם לפתוח רק את הקטע שבין צומת רבין-משה דיין לצומת שנקר-איינשטיין כי זה קטע קצרצר שפתיחתו תחייב את האוטובוסים לסטייה בכניסה למת"צ וביציאה ממנו (אגב אין כניסות ויציאות מוסדרות בצומת שנקר-איינשטיין).
אין גם טעם לפתוח את כל הקטע המזרחי ועד שנקר, כי הקטע שממזרח לבילינסון בדרך כלל לא פקוק גם בשעות השיא, והנסיעה בנתיבים הרגילים דווקא עדיפה.
בבני ברק ממילא הנת"צ בצד ימין והמעבר בין המת"צ האמצעי לנת"צ הימני היה אחד מצווארי הבקבוק עבור האוטובוסים.
הפתרון העדיף לאוטובוסים בשעות השיא במצב הנוכחי זה נת"צ ימני גם בפתח תקוה שיהיה ברצף עם הנת"צ בבני ברק. ובשעות השפל אין צורך לא במת"צ ולא בנת"צ ועדיף לאוטובוסים ליסוע בנתיבים הרגילים.
 
צודק.

אין טעם וזה יהיה רק יותר גרוע מבחינת האוטובוסים
החלק המזרחי ביותר (עד מערבית לבילינסון) היה סגור כבר מתחילת שנת 2013 וזה לא ממש הפריע למישהו.
אין שום טעם לפתוח רק את הקטע שבין צומת רבין-משה דיין לצומת שנקר-איינשטיין כי זה קטע קצרצר שפתיחתו תחייב את האוטובוסים לסטייה בכניסה למת"צ וביציאה ממנו (אגב אין כניסות ויציאות מוסדרות בצומת שנקר-איינשטיין).
אין גם טעם לפתוח את כל הקטע המזרחי ועד שנקר, כי הקטע שממזרח לבילינסון בדרך כלל לא פקוק גם בשעות השיא, והנסיעה בנתיבים הרגילים דווקא עדיפה.
בבני ברק ממילא הנת"צ בצד ימין והמעבר בין המת"צ האמצעי לנת"צ הימני היה אחד מצווארי הבקבוק עבור האוטובוסים.
הפתרון העדיף לאוטובוסים בשעות השיא במצב הנוכחי זה נת"צ ימני גם בפתח תקוה שיהיה ברצף עם הנת"צ בבני ברק. ובשעות השפל אין צורך לא במת"צ ולא בנת"צ ועדיף לאוטובוסים ליסוע בנתיבים הרגילים.
צודק.
 

Ccyclist

Active member
זה בכלל טירוף כשהאוטובוסים נוסעים בניגוד לכיוון התנועה.

מה שעובד בכל העולם יעבוד גם פה. למשל, באיסטנבול
לעיונך, תמונה מייצגת של נתיב מרכזי באיסטנבול. אז אתה רוצה להגיד שהפתח תקוואי הממוצע מפגר יותר מתושב איסטנבול? לא נראה לי.
זה בכלל טירוף כשהאוטובוסים נוסעים בניגוד לכיוון התנועה.
אני מניח שזה נעשה כדי שהאוטובוסים יסעור בכיוון של הרכבות, אבל ללא הפרדה מוחלטת זה מסוכן.
&nbsp
לגבי "בכל העולם" בבריטניה יש נתיבי אוטובוסים בצד המדרכה (שמאל אצלנו, את ב"עברית" זה ימין).
 
או שעשו את זה משיקולי בטיחות

זה בכלל טירוף כשהאוטובוסים נוסעים בניגוד לכיוון התנועה.
אני מניח שזה נעשה כדי שהאוטובוסים יסעור בכיוון של הרכבות, אבל ללא הפרדה מוחלטת זה מסוכן.
&nbsp
לגבי "בכל העולם" בבריטניה יש נתיבי אוטובוסים בצד המדרכה (שמאל אצלנו, את ב"עברית" זה ימין).
או שעשו את זה משיקולי בטיחות
כי שם אדם יכול להסתכל כרגיל שמאל-ימין-שמאל כמו שלימדו בבית ספר כשהוא חוצה את הכביש ולא שמאל-שמאל-ימין-ימין כמו שצריך כשחוצים את המת"צ בפתח תקווה.
&nbsp
ברור שיש מקומות בהם יש נתיב ימני. אבל הנקודה היא שיש נתיבים מרכזיים שעובדים טוב בעולם, גם לאוטבוסים וגם לרכבות קלות שנוסעות גם הן בנתיב מרכזי. מה שאפשר שם - אפשר גם כאן.
 

alantan

New member
זה לא - הם מחליפים כיוון רק במבואות התחנה

זה בכלל טירוף כשהאוטובוסים נוסעים בניגוד לכיוון התנועה.
אני מניח שזה נעשה כדי שהאוטובוסים יסעור בכיוון של הרכבות, אבל ללא הפרדה מוחלטת זה מסוכן.
&nbsp
לגבי "בכל העולם" בבריטניה יש נתיבי אוטובוסים בצד המדרכה (שמאל אצלנו, את ב"עברית" זה ימין).
זה לא - הם מחליפים כיוון רק במבואות התחנה
 

alantan

New member
בדיוק כך. בגלל שאין מאסות של אוטובוסים הדבר אינו בעיה

אז האוטבוס נוסע בדרך כלל מימין
ורק לפני התחנה עובר לשמאל כדי להגיע לתחנה עם הדלת הימנית?
בדיוק כך. בגלל שאין מאסות של אוטובוסים הדבר אינו בעיה
 

londonisrael

New member
אין לי מושג לגבי תאונות בנת"צ באיסטנבול

מה שעובד בכל העולם יעבוד גם פה. למשל, באיסטנבול
לעיונך, תמונה מייצגת של נתיב מרכזי באיסטנבול. אז אתה רוצה להגיד שהפתח תקוואי הממוצע מפגר יותר מתושב איסטנבול? לא נראה לי.
אין לי מושג לגבי תאונות בנת"צ באיסטנבול
אך העובדה שיש עוד מקומות שכך נוהגים, לא מצדיקה את הטמטום.
כפי שצוין כאן, לפחות בלונדון נתיב התח"צ הוא סמוך למדרכה, פחות תשתיות ועלויות, והרבה פחות סיכון.
 
והרבה הרבה פחות אפקטיבי

אין לי מושג לגבי תאונות בנת"צ באיסטנבול
אך העובדה שיש עוד מקומות שכך נוהגים, לא מצדיקה את הטמטום.
כפי שצוין כאן, לפחות בלונדון נתיב התח"צ הוא סמוך למדרכה, פחות תשתיות ועלויות, והרבה פחות סיכון.
והרבה הרבה פחות אפקטיבי
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה