ושוב עולה השאלה ההסטורית האם..

ושוב עולה השאלה ההסטורית האם..

לתת או לא לתת ריטלין ? התרופה הזו מככבת חדשות לבקרים וכל מי שאינו מרוצה מהתרופה מחליט "להשמיץ" אותה למרות שהיא ידועה כתרופה ממתנת ומרגיעה.. בואו נפתח דיון בעד ונגד התרופה ולמי נראה שהתרופה הזיקה לו
 
../images/Emo10.gifלשי התרופה לא עזרה

רק החימרה את המצב
 

השגיא

New member
תיקי אני באופן אישי מכירה

פסיכולוגית ששנים משתמשת בריטלין. כשהיא מנסה לשכנע הורים לתת לילדים שלהם ריטלין, הם אומרים לה: "את בחיים לא היית נותנת לילדים שלך.." ואז היא מספרת להם על עצמה, לפעמים זה משכנע ולפעמים לא. אני גם מכירה ילד, מטופל שלה, שמתחנן בפני ההורים שלו שירשו לו לקחת ריטלין, כי הוא לקח את זה תקופה מסוימת, וזה כ"כ עזר לו... וההורים לא מוכנים בשום אופן. נדמה לי שלא יכולה להיות כאן המלצה גורפת. יש כאלו שזה מתאים להם ויש כאלו שלא. לפעמים צריך שתהיה קצת תבונה, להפסיק את השימוש כשזה לא מתאים. ולא להתיחס לרופאים כאל יודעי-כל! ההורים וגם הילד יודעים הכי טוב מה משפיע טוב ומה גורם לנזק. גלית
 

ש ל י ק

New member
אצלנו הרופאה לא מוכנה לתת ריטלין

בטענה שזה מגביר טיקים. אני מכירה ילדים שלוקחים ריטלין וזה עושה להם טוב. בתחילה היו להם תופעות של חוסר תאבון ומצבי רוח אבל זה השתנה לטובה.
 

השגיא

New member
תיקון- כתבתי בפזיזות

אם תציצו בשעה תבינו למה.. (7 בערב? זו לא שעה לפורום, זו שעת א.ערב, מקלחות, סיפור ולישון..) רציתי לדייק ולתקן את עצמי, לצערי, לא תמיד ההורים והילד יודעים הכי טוב. ואין כזה דבר אמת אבסולוטית. האמת ובת-לוויתה - הדרך הנכונה, מורכבת מהמון משתנים ונדרש חוש, אינטואיציה, אינטלגנציה ריגשית ושיכלית שלובות זו בזו, כדי לנהל נכון בעיות רפואיות. בעיקר בעיות רפואיות של הילדים שלנו. הלוואי שזה היה פשוט יותר. אבל זה לא! גלית
 

mazy

New member
ריטלין- כן או לא../images/Emo35.gif

אצלנו באופן אישי לא עלה מעולם העניין, מכיוון שלא נזקקנו לתרופה המסויימת הזו. אבל דווקא הייתי רוצה לחוות דיעה על העניין, מצידו השני של המתרס, כמורה. נתקלתי בעבר ונתקלת יום יום בעבודתי בילדים שנוטלים את התרופה, וגם בכאלה שהוריהם מסרבים לתת להם את התרופה מתוך עיקרון כזה או אחר. לדעתי, בילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז שנוטלים את התרופה- היא פשוט מחוללת פלאים. הילד יכול לשבת, רגוע , פנוי ללמידה. אינו קופץ כל היום ואיננו אחוז תזזית. ואני מתקוממת נגד הדיעות הגורסות שהריטלין נועד כדי שלמורה יהייה שקט בכיתה, ושמעתי זאת לא פעם בשנות עבודתי. ממש רואים את ההבדלים כאשר הילד נוטל את התרופה וכאשר פספס ולא נטל. ואני חושבת שהורים המסרבים לתת לילדם את התרופה בזמן שהוא נזקק לה, עושים לו עוול.
 

yakovs

New member
מזי אני מסכים ש

התרופה הזו יכולה לעזור לילדים מסויימים. ושאם הילד צריך אותה כדי שתעזור לו וגם לסביבה, אז חובתם של ההורים לסייע. מצד שני, קשה לשפוט הורים שמתלבטים. ככלל, מורה גם לא אמור לשפוט את ההורים. וחוץ מזה, עוד מעט יגיעו החברה ליצים מוועדת דוברת, ואז הכל יסתדר. כלומר, שום דבר לא ישתנה ולא יסתדר. יעקב.
 
כוכבו של הריטלין דרך דווקא בשל קשרו

"למרשם" שניתן ע"י מורה כזו או מנהלת אחרת, ולאו דווקא ע"י רופא. מעין דרישה של המערכת החינוכית : התנייה של השתתפות הילד בשיעורים בנטילת ריטלין, ובכך קוממו עליהם הורים וייצרו התנגדות שלא לצורך. אלמלא הגישה, בוודאי לא היה מתעורר הויכוח ,וזה היה עוד כדור בספר התרופות. הרי לא ניתן לקבוע אם זה טוב או לא, משום שזה יכול להיות נהדר לאחד וגרוע לאחר, כמו כל תרופה אחרת. הצגת הריטלין כאילו נועד לרצות את המערכת הפכה לקו העיקרי של המתנגדים והזדקקותו של הילד לריטלין נעשתה מישנית ביותר. אינני יכולה לחוות דעה אישית, אולם אני בעד כל מה שיכול לשפר "סבל" של ילד , בתנאי שהילד מעוניין וזה אכן משפר את הרגשתו שלו ולא של המערכת החינוכית ואף לא את הרגשתם של הוריו.
 

מוצארט

New member
מעולם לא נטלתי את התרופה הזו

ונוירולוג שאיתו הוריי התייעצו, אמר שהתרופה הנ"ל רק תחמיר את הטיקים.
 

חגית35

New member
זהו אתר שמגוייס לסיינטולוגים

אני אישית החרמתי אותו כי אני נגד הטפה ומיסיונריות שלא לדבר על דמגוגיה ופגיעה בציבור תמים וזה מה שעושים הסיינטולוגים במסווה של תמימות- לא אטרח להוסיף עוד דבר אבל לא הייתי מתרגשת משום איזכור או ציטוט שעומדים מאחריו האתר הזה וכתביו המגוייסים לכנסיה הסיינטולוגית. תשאלי שאלה זו גם בפורום ADHD לקויות וזכויות כאן בתפוז ותראי שתיעני בהרחבה על הנושא.
 
אני בעד!!!!

התרופה הוכיחה את עצמה כממתנת, היא פועלת ללא תופעות לוואי "שנשארות" והיא מתפוגגת בדם אחרי מספר שעות. התרופה ללא ספק , בעלת פוטנציאל , "להוציא" תיקים החוצה. אבל זה לא קורה אצל כל הלוקים בטוראט, אלא רק על חלק מהם. כרגיל , כל מקרה לגופו. אי לכך, אני תמיד בעד לנסות!!!!! עדיף לנסות בבית ביום חופשה, כך אפשר לראות עם תופעות הלוואי קיימות. לדאבוני במקרה שלנו, זה לא עבד, זה הוציא תיקים החוצה בצורה קיצונית, אבל זה לא אומר כלום לגבי לוקים אחרים. הורים יקרים , תנסו!!!! נזק זה לא יכול לעשות.
 

zivadina

New member
למה לא לקרוא מחקרים מתקדמים?

אני מחלקת את הרופאים לשניים: כאלה שאינם מעודכנים ומחזיקים בכל הדעות העתיקות, וכאלה שמתעדכנים או חוקרים בעצמם. אני תמיד מקשימה לאלה שמתעדכנים. אחותי נמנעה שנים רבות מלתת ריטלין לבנה שסבל מטיקים רבים, בגלל חוות דעות של נוירולוג ידוע מאוד. לפני שנה היא החליפה את הנוירולוג והתחילה לתת לילד ריטלין, והטיקים שלו נרגעו. המחקרים המעודכנים אומרים שיש מקרים מועטים שבהם ריטלין מעורר טיקים למי שזה תורשתי אצלו, אבל בהרבה מקרים הוא איננו מעורר ויש מקרים שהוא אף מרגיע טיקים. בכנס הרופאים האחרון על הפרעות קשב ורכוז הייתה סקירה של פרופ' אלן אפטר על תרופות, ושם נאמר כך: בשיקולי רווח והפסד של ריטלין, יש לקחת בחשבון שהטיקים עוברים והפרעת הקשב איננה עוברת. אני תמיד ממליצה לנסות טיפולים באישור והשגחת הרופא המטפל ולראות את השפעת התרופה על הילד המסוים שלנו.
 

הלנה

New member
באופן כללי אני בעד, כשהילד חייב

אותה. באופן אישי, ניסינו אותה לפני שנה בהמלצת הפסיכולויגת והפסיכיאטר (למרות שערן לא אובחן רשמית כסובל מבעיות של קשב וריכוז...אבל כנראה שהוא כן). מהר מאד הופיעו אצלו טיקים קשים של טלטול הראש (שלא היו לו אף פעם) ומיד הפסקנו. מאחר וערן לא היפראקטיבי ומכיוון שהוא מסתדר גם בלעדיה (אם כי אני מניחה שהיה לו יותר קל איתה, אנחנו לא מתכוונים לחזור על הניסיון.
 
למעלה