ושוב השחף

ושוב השחף

מספר תמונות של שחף שנאסף על ידי צער בעלי חיים ת"א. להלן: השחף על השולחן שלי ליד הפתיון שבו נלכד, השחף בידי יו"ר צב"ח לפני ותוך כדי שחרור השחף עף לחופשי לאחר מספר ימי טיפול והשגחה. אציין שנקטנו כאן בגישה הסברתית לא שכיחה בקרב "אוהבי חיות מול דייגים" הצגתי את התמונות בפורום דייג באופן שמפציר בדייגים לגלות יותר אחריות ולאו דווקא תוקף אותם וזכיתי להיענות. אני קורא גם לאנשי הפורום הזה להשתתף בחינוך דייגים ולהסביר להם את חשיבות המקצועיות למצער והשימוש בחוטים עבים מספיק לגודל הפתיון ומה שאמור לנגוס בו כך שפחות חוטים יקרעו ופחות חוטים, רשתות וקרסים יזהמו את הים וחופיו ויפגעו בבעלי חיים גם ללא כוונה. לא נוכל להפסיק את הדייג אך נוכל ללמד את הדייגים לפגוע פחות בסביבה ו.. אפשר ללחוץ באופן מאורגן על רשות הטבע והגנים לחייב בחוק ולאכוף רשיון דייג המותנה בלימוד של איך ומה מותר ומה אסור כמו באירופה, וכך לצמצם באופן ניכר את הנזק לחי האקווטי ולסביבה. צ.
 

dudik5

New member
כחבר פורום דייג ודייג נלהב

אני שמח שהשחף ניצל ונהנה לראות אותו עף לחופשי בריא ושלם. כל הכבוד לכם ,עבודה נפלאה
אנו בפורום דייג עושים ונמשיך לעשות למען שמירת הטבע ונקיונו. דודיק.
 

Rebeccan

New member
../images/Emo51.gif על העדכון

צודק לגבי חינוך ושיתוף והסברה בכלל - כל ענין הדייג מפותח מאוד בארצות עשירות במים ובנחלים בקנדה - שם ביקרתי לפני שנים, יש להצטייד ברשיון דייג, לפני כל קמפינג (אלא אם כן יש רשיון קבוע). חבל שאצלנו עוד לא פרינצסה
בגן הפרחים
פעמיים גשם
בבקשה, ומנת
גם
 

בשרטי

New member
שלום לחברי הפורום!../images/Emo140.gif

אני שמח לראות שהשחף ניצל והבריא. ברצוני להסב לתשומת ליבכם לצורת הדיג שפגעה בשחף. ישנה שיטה הנקראת זירזור-גרירת דמוי דג המדמה פתיון לדגים טורפים,לצערי לא אחת אנו נתקלים בשחפים ש"עוקבים" וזוממים על אותו דמוי דג. הפתרון היחיד שהדייג יכול לעשות הוא החזרת הדמוי במהירות רבה שתבריח ותציל את השחף מפגיעה. אין ולא יכולות להיות תקנות שקשורות לדיג ע"י דמויי דג-הפיתרון היחיד הוא מניעה המפגש בין הדמוי לשחף ע"י הדיג. הרי את מה יש פה להגביל/לאסור? הגבלת שימוש בדמויים-לא רלוונטית מאחר והמקרים של פגיעה בשחף מאוד נדירים. גם הגבלת גודל הדמוי-לא רלונטית-מאותה סיבה. לדעתי באשפרותנו לחנך בכל הקשור לשמירה על חופים נקיים מחוטי דיג,קרסים,ושאר מרעין שיכולים להזיק חלילה לסביבה. אשמח לנהל דיון הוגן וענייני. בברכה, רוני בשרטי מנהל פורום דיג.
 
דייג../images/Emo19.gif

ראשית ברוך הבא אלינו
. הנושא יחסית אינו מוכר לחברי הפורום (אם כי שניים לפחות מגולשי פורום דייג היו בעבר פעילים גם כאן), ולרוב אנו נחשפים אליו כתוצאה מדיווחים מזדמנים. חלק ניכר מהתודעה של שמירת טבע בעולם, החלה לראשונה ע"י ציידים שזיהו את הצורך בהגנה על חיות הציד, ולו כדי להבטיח את המשך היכולת לצוד אותן בעתיד. אני מאמין שגם לפורום דייג יש אינטרס בשמירת הטבע והסביבה, כדי לאפשר את המשך התחביב לאורך שנים, וממילא דייג חכה מותר גם בשמורות טבע ימיות בארץ. ממה שהבנתי, הבעיה העיקרית הקשורה לדייג היא יותר דיג רשתות מסחרי (ולא כל כך מזמן פורסם כאן קישור המתעד דייג רשתות מורשה בתחומי שמורת ים דור-הבונים, וקיים גם דייג לא מורשה ולא מבוקר). הידע של גולשי פורום שמירת טבע בנושא, לצערי אינו רב. עניין נוסף, בו אני מאמין שאתם יכולים לתרום, הוא לגבי דיג כרישים/ערכי טבע מוגנים אחרים. בעוד שהבנתי שלדייגים עומדת הגנת אי יכולת לדעת מה הם מעלים בחכתם, הרי שהחוק אוסר במפורש על סחר בערכי טבע מוגנים, ובכלל זה בשר כרישים הנמכר למסעדות. אשמח אם תהיה מודעות לנקודה זו, ואי יצירת אווירה המעודדת דיג כרישים (אם זה המצב כיום, אני מתנצל מראש).
 

pinig 2

New member
גם אני מפורום דייג

את רוב הדברים כבר אמרו קודמי אבל לגבי הכרישים אז להוציא כריש בחכה זה מקרה נורא נדיר כי גם אם בא כריש(וכרישים כידוע הם נדירים)ואכל את הפתיון אין סיכוי להוציא אותו בגלל השינים החדות שקורעות חוטים רגילים בלי הרבה מאמץ וגם בגלל שרוב הדיגים מסוגלים להתמודד בעזרת ציוד רגיל עם דגים של גג 3 קילו והכרישים שוקלים כידוע הרבה יותר. אבל יש דרך להוציא את הכרישים בעזרת חכה נורא חזקה והקצה של החוט עשוי מפלדה(בשביל השיניים)ולפתיון שמים דג חי(למשל בורי)את זה יש דיגים שהם שומעים שיש כריש בנקודה מסוימת ואז הם באים ומנסים לדוג אותו. הפורום שלנו מחנך לשמירה על החוק ועל ערכי טבע מוגנים ולכן לא מעודד דיג כרישים אבל את הרוב המוחלט של הטבח בכרישים מבצעים דיגי הרשתות והמכמורת ובגלל חוסר אכיפה מספקת הבשר של הכרישים מתגלגל לעזה ולמסעדות. דרך אגב יש לכם אחלה פורום (דוקטור צחי נבו אני יכול לקבל את הדמוי
)
 
למעלה