ושוב- הכנה לכתה א?

ושוב- הכנה לכתה א?

שוב השאלה הזאת על כל ההכנות לכתה א'- לאו דווקא בחוג
האם אתן מכינות בבית? מלמדות אותיות ולקרוא?

אנחנו בגישה שלא צריך וילמד כל מה שצריך כשיגיע לבי"ס. כרגע אנחנו עושים חוברת עבודה עם אותיות ומספרים, אבל יותר בשביל להרגיל אותו "לשבת על התחת" ולסיים מטלות, כי יש לנו בעית ריכוז

היום שמעתי משהו מפחיד מאמא אצלנו בשכונה, שבכתה של הבת שלה השנה (א), המורה לא לימדה את האותיות!!! ולמה? כי אם יש בכתה 39 ילדים, ורוב הילדים באו "מוכנים" וידעו חומר מסויים, היא רצה איתם קדימה תוך שהיא משאירה את האחרים מאחור!!!
אני בהלם מהסיפור הזה...

עוד מישהו שמע על דברים כאלה?
 
אנחנו 38 תלמידים

והמורה בהחלט התחילה מלימוד א-ב
ויותר מזה עד אחרי החגים כל רבע שעה אחרונה של כל
שיעור התלמידים שיחקו,צבעו,שרו ועוד.....
הוא הגיע לכיתה א רק עם מה שלימדו בגן וזה לזהות את
האותיות (לא כולן) ולזהות את השם שלו
 
...

אני ביקרתי עם הבת שלי בהכנה ל-א מטעם בית הספר בו היא הולכת ללמוד. הילדים מגיעים מגנים שונים בעיר . ונדהמתי מהרמות של כל גן . הילדים בגן חובה ושולטים בתרגילים של חיבור וחיסור ! אני בעד לשבת עם הילד לפני גם בבית או במסגרת חוג . וזאת כדי שהילדים לא ילכו לאיבוד בכיתה של כארבעים ילד .
 
נקרא לי מאד מוזר זה כמו שתגידו שתלמידים

שסיימו כיתה א בחופש הגדול מביאים להם מורה פרטית
שתלמד אותם אותיות בכתב או כפל
לאן הם רצים?...לאט לאט
 

nika27

New member
מה?

כל כך הרבה תלמידים? ולא מפצלים כיתה לשתים? נשמע נורא. אתם בטח ממרכז הארץ.
 
אנחנו בדרום דווקא

ולא מפצלים כיתה
יש עוד שתי כיתות שבכל אחת מספר דומה של תלמידים
זה לא כזה נורא מצד שני אין לי למה להשוות
 
אסור לפצל כיתות

אני חושבת שעל כל 40 תלמידים יש תקן למורה אחת, אם הם לא הגיעו ל41 תלמידים אסור להם לפצל כיתה.

יש בתי ספר קטנים יותר ואז מספר התלמידים מתחלק בצורה יותר טובה..
אצלנו למשל משהו כמו 550 תלמידים בבית הספר, כיתות א' ב' בדרך כלל יותר קטנות אבל זה תלוי בהרשמה, השנה נרשמו אצלנו משהו כמו 90 תלמידים לכיתה א' אז יצא בערך 30 תלמידים בכיתה, אבל במשך השנים תמיד מצטרפים יותר תלמידים מאשר עוזבים ובכיתות הגבוהות יותר יש ברוב הכיתות 38 תלמידים.
יש באזור שלנו עוד בית ספר שיותר קטן ונחשב לטיפה פחות טוב, יש בו משהו כמו 300 תלמידים או פחות ככה שבכל כיתה גם בכיתות הגבוהות יש משהו כמו 25 תלמידים ובן של חברה שלי בבית ספר הקטן, יצא להם כיתה ממש קטנה של 21 תלמידים ככה שזה לא ממש קשור לעיר (אנחנו מהצפון הרחוק) אלא תלוי בגודל הבית ספר ובמספר הנרשמים.
 
אנחנו ממרכז הארץ ויש לנו בכיתה 28 ילדים

(בעצם 27 כי אחד עבר דירה ועזב 9 .... זה סתם עניין של מזל וכמות נרשמים וכו ... (כמו שגופי כתבה)
 

שמש 33

New member
אצלנו קצב הלימוד היה מאד איטי

ברמה של שיעור שלם להתעכב על כתיבה נכונה של הספרה 1.
אותיות הם לומדים יחד עם התנועות(מתחילים מקמץ/פתח=עם כח ובמקביל שווא=בלי כח) כרגע הם עדיין בחיריק. ילדים שיודעים מקבלים אישור להתקדם הלאה. אבל הקצב הכללי של הכיתה הוא מאאד איטי.
מספר הילדים בכיתה - 35.
 
אני לא בעד הכנה

חשבון בסיסי ומעבר הבן שלי ידע כשנכנס לכיתה א', הוא ידע הרבה לפני כי זה עניין אותו ושחקנו במספרים ובתרגילי חשבון כבר מגיל מאד צעיר, לפעמים עשה חוברות של תרגילי חשבון (לא משהו שקניתי במיוחד, חוברות שהיו זרוקות בבית של אבא שלי מכל מיני שטויות שהוא קנה או שאחייניות שלי עשו).
בכל מקרה אפילו שהיו עוד הרבה ילדים ששלטו בחשבון בכיתה שלו, עדיין כל הכיתות מתקדמות באותו הקצב, לא רצים קדימה עם הילדים שבאו עם ידע מוקדם, לכל מספר הוקדש היום שלו, מלמדים אותם גם כתיבה נכונה, כיוון ההתחלה של המספר, מרחק בין המשבצות וכו'...
אנחנו כבר בסוף ינואר ורק עכשיו הם סיימו עם הכרת המספרים עד 10+תרגילים..
עכשיו הם עובדים עם החוברת של הכרת המספרים עד 20, רק כשיסיימו אותה הם יתחילו עם תרגילי חיבור וחיסור עד 20 (אני רושמת לך את זה בכדי שתביני את הקצב האיטי).

לגבי שפה- הבן שלי נכנס לכיתה א' בלי להכיר את כל האותיות, הכיר וידע לזהות בערך מחצית מהן (אולי קצת יותר), אותיות פשוט לא עניינו אותו אז לא טרחתי להציק לו בעניין כדי שלא יגיע לכיתה א' עם הרגשת תסכול מראש.
המורה מלמדת לפי החוברת בקצב איטי ואחיד, גם הילדים הבודדים שנכנסו לכיתה עם ידע בקריאה\כתיבה, לא רצים בחומר, תמיד יש מה ללמוד, שוב כמו שרשמתי מלמדים אותם גם על צורות כתיבה נכונות וכו', זה לא שמי שנכנס לכיתה א' ושולט בקריאה אין לו מה לעשות בשיעור.
אגב- אפילו שהבן שלי הגיע בלי לדעת את כל האותיות כרגע הוא תלמיד טוב בעברית, הוא עדיין לא קורא ברצף (עוד לא למדו את כל הניקודים), אבל אני בשקט יכולה להגיד שהוא בעשירייה הפותחת של הכיתה ואולי אפילו יותר מבחינת החומר הנלמד.

אגב- יש אצלנו 3 כיתות א' ולפי מה שאני יודעת מורות בכיתות מקבילות מלמדות את אותו החומר באותו הקצב (פלוס מינוס של כמה ימים) ולכן נראה לי מוזר שאת אומרת שמורה רצה עם כיתה מסויימת קדימה כי היא אמורה להיות באותו הקצב של הכיתה המקבילה לה.
 
אצלנו גם לא רצים בחומר

אבל יש גם שיעורים פרטניים לילדים שמתקשים בחומר. לא נראה לי שמשאירים מישהו מאחור.
בחשבון אני יודעת שלילדים החזקים (שמסיימים את המשימה הכיתתית תוך עשרים שניות) המורה ביקשה שנקנה חוברת עבודה למתקדמים וברגע שהם מסיימים את המשימה הכיתתית הם עוברים לחוברת שלהם וממשיכים בחומר. כך הכיתה יכולה להתקדם בקצב שלה בלי להחליש את החזקים.
אולי זה עובד גם בעברית ככה (אין לי מושג כי הבן שלי לא חזק בעברית עדין...)
 
סתם שתדעי שהשיעורים הפרטניים האלו

זה מה ששלמת בתחילת השנה ל"קרן קרב".
כולם אמורים לקבל אותם, גם אלו שמתקדמים בחומר אמורים להנות מהשיעורים האלו, אמורים להעשיר להם את הידע ולא רק לקדם את החלשים.
לצערי בפועל ברוב הבתי ספר זה לא עובד ככה ורק ה"חלשים" מרוויחים מזה.
מכירה מקומות שההורים נלחמו וקיבלו טיפה העשרה ושיעורים פרטניים גם לקבוצה של החזקים (כי תכלס הם משלמים על זה בדיוק באותה המידה שההורים של ה"מתקשים" משלמים על זה) ,לי אין כח למלחמות האלו ותכלס גם נוח לי שהוא לא נשאר עוד שעה נוספת אחרי הלימודים.
 

ליאור53

New member
ממש לא בהכרח

גם אצלנו יש שיעורים פרטניים, כחלק מעבודת המורה, ולא בתשלום חיצוני.
אצלנו אין בכלל תל"ן.. מכל סוג. אין שום תשלום לתכנים נוספים לשמחתי.
 
תל"ן זה לא קרן קרב

והשיעורים הפרטניים שאני מדברת עליהם זה לא שיעורים באמצע היום, זה עוד שעה נוספת שהמורה נשארת עם קבוצת ילדים בסוף היום כשכולם כבר הולכים הביתה, לא בטוחה אם זה בגלל האופק חדש או בגלל הקרן קרב אבל כן אני יודעת בוודאות שכל הילדים זכאים להשתתף בכמה שעות כאלו! זה מיועד להעשרת החזקים בדיוק באותה המידה שזה מיועד לחיזוק החלשים ובפועל זה לא קורה.
את לא אמורה לשלם על זה באופן חיצוני, יכול להיות ששלמת על זה בתחילת השנה ואת אפילו לא יודעת.
 
זה לא קשור לקרן קרב. קרן קרב היא גוף חיצוני שמביאה אנשים משלה. זה לא קשור לשעות ה"פרטני" שהמורה נותנת.
ואגב - גם אצלנו מי שנהנה מהשעות האלו הם רק החזקים. בית הספר שלנו הוא ב"אופק חדש" והבכור (עכשיו באמצע כיתה ב') לא נשאר מעולם לשעה נוספת. לא כל הילדים זכאים להשתתף בזה, וזה נתון לשיקולים ולהחלטות של הצוות המלמד.
 
אמממ זה בדיוק מה שרשמתי לפני יומיים

תסתכלתי בהודעה מתחת, תקנתי את עצמי שזה "אופק חדש".

אגב- רשמת שאצלכם החזקים נשארים, אני מניחה שהתבלבלת, בכל מקרה אני לא בטוחה שזה נתון לשיקול הצוות, כי אני יודעת שזה משהו שכולם אמורים לקבל ואני מכירה כאלו שהקימו מהומה שהילדים שלהם לא מקבלים ואז כן נתנו להם כמה שעות.
אז זה שכל בית ספר עושה מה שנוח לו זה ברור אבל בשורה התחתונה הם "חייבים" לתת את הזכות הזאת לכולם, חלשים ומתקדמים כאחד.
אבל כאמור כל מנהל\ת עושים כטוב בעיניהם, אצלנו למשל שולחים להצגה בסיפרייה שנמצאת בתוך העיר שלנו כיתה שלמה (30 ילדים) עם מורה אחת (באוטובוס כמובן), אפילו שאמרתי להם שבחוזר מנכ"ל רשום שמעל 20 ילדים חייבים עוד מלווה
 
למעלה