ושוב הדילמה

ושוב הדילמה ../images/Emo268.gif

אתמול הייתי בביקורת אצל קרפ - להזכירכן אני אצל קרפ וקופרמינץ קופרמינץ ראה אותי בשבוע 6 לדופק וקבע לי למאי לשקיםות שאז אהיה בשבוע 10 - ז"א חודש קדימה ואחכ הייתי אצל קרפ .. אמר לי תבואי לביקורת עוד שבועיים .. אז אתמול באתי .. לא שילמתי שוב זה היה במסגרת התשלום של לפני שבועיים .. בדק אותי .. הוא מאוד נחמד .. נתן לנו לשמוע את הדופק . היה מאוד כיף. אמר לי יופי . אני רוצה לראות אותך עוד שבועיים. עכשיו בחמישי למאי אני אצל קופרמינץ כאמור לסקירה וקרפ רצה לתת לי תור לשישי במאי .. אז אמרתי שלא מסתדר אז הוא נתן לי שבוע אחרי .. כשיצאנו בעלי אומ לי אני לא מבין אותך .. אני לא מבין מה קורה כאן .. בשביל בדיקה של 10 דק' ? זה הזוי .. אמרתי לו אני רגישה ככה הכי בטוח - אל תתוכח וזהו - אכ בערב היינו אצל חברים .. היא בהרין מתקדם ודיברנו על זה .. אז היא אמרה שבתכלס אין לה ללכת למעקב פרטי .. בטח בשבועות האלה אין מה כי הרי אם משהו לא תקין אין מה לעשות ממילא .... היא אמרהלי אני יכולה להבין שקיפות .. סקירה .. שפיר ... פרטי .. אבל סתם ביקורת ? תעשי אתל הרופא קופה . מה ההבדל ? תלכי למעקב של סיכון גבוה בקופה מה ההבדל ? ובעלי ישר התלהב .. את רואה אמרתי לך ואת לא מקשיבה אז עכשיו משני מומחים אני צריכה לרדת לאחד .. ואחכ גם לדלל את המפגשים אצלו כי באמת שזה המון כסף .. השאלה - מה אתן עושות ? האם אתן בביקורת רק אצל הפרטי ? או משלבות רופא קופה והפרטי זה פעם ב ?? אם אני גרה בגבעתיים .. איזה רופא מומחה לסיכון גבוה אתן ממליצות לי באזור ??
 
תשמעי

דבר ראשון מוזר לי שאת הולכת לסקירה אצל קופרמינץ- הוא בכלל לא עושה סקירות אישית- הייתי נפרדת מקרפ. הטיפול שהוא התווה לך רלוונטי לשליש ראשון והמומחיות שלו לא משנה כרגע כי את מטופלת.... לגבי מעקב בקופה- זה אכן אפשרי. אבל מעקב הוא לכל ההריןו ולדעתי- יש ערך מוסף לרופא שמומחה בתחום הבעייתי הזה שרואה את הבדיקות חווה את דעתו ומנחה אותך- וזה חשוב בעיקר לקראת סוף ההריון. אני עכשיו בהחלט מברכת על זה שאני אצלו- זה נותן לי בטחון בהחלטות שלי למשל מתי ללכת להתאשפז, מתי זה בסדר ללכת הביתה, מתי ליילד וכו'. את זה אי אפשר לעשות כשהולכים לפגישה אקראית באמצע ההריון חברה שבהריון זו לא פנקציה- הריונות רגילים וללא בסיכון אכן אין סיבה ללכת למומחה. לצערנו- אנחנו זכינו בהריונות מסובכים. פה יש סיבה למומחיות וזה יכול לעשות את ההבדל בין פגות קשה/אובדן לבין הריון סה"כ עם תוצאות לידה טובות (למשל לידה כמעט במועד או אפילו ממש במועד)
 
אני לא הולכת לסקירה אצלו ..

עוד לא הגעתי לשלב הזה
הוא קבע לי תור לשקיפות .. זה בעוד שבוע וחצי .. רק מה .. קשה לי להפרד מאחד מהם .. לגבי הפניה למרפאת הריון בסיכון גבוה .. אני יודעת שבתהש איפה שקרפ מטפל .. זה סיוט .. זה לשרוף שם יום שלם .. האם אני יכולה לקבוע תור למרפאת סיכון גבוה של מכבי או שאני חייבת הפניה של הרופא נשים שלי ?
 
כן בתה"ש זה כמעט יום שלם

ברב בתי החולים זה ככה אין לי מושג איך זה במכבי- בכללית הייתי במרפאת הריון בסיכון בהריון הקודם שלי ותור ל-8 הייתי מסיימת לפחות ב-11 (לא חיכיתי המון פשוט עושים מעקב אחות, מעקב US אחרי שבוע מסויים גם מוניטור ואז לרופא. מספיק שמחכים 5-10 דקות בין אחד לשני וזה מגיע ל3-4 שעות) אני חושבת שאת לא ממש מבינה מה רופא מעקב טוב עושה- זמן הבדיקה הוא חשוב אבל צריך גם לראות את המכלול- הוא בודק את בדיקות הדם שלך, החל משבוע מסויים (ודי מוקדם- משהו כמו 20) עושים הערכות משקל בUS, חווה את דעתו להמשך, נותן לך הוראות, את שואלת שאלות וכו'. החל משלב מסויים אני הייתי אצל קופרמינץ כל פעם ל-20-30 דקות. מעבר לכך הנוכחות הטלפונית אם משהו משתבש או לא הולך כצפוי- היא יקרת ערך (ועל זה אני מעידה מנסיון אישי של החודש האחרון)
 
עינב כבר ענתה על הכל אז רק אוסיף

שבשלב הזה את בהחלט יכולה להגיד שלום יפה לכארפ, כמו שאני עשיתי, ולהשאר אצל קופרמינץ בלבד. החוזק של כארפ הוא בהתחלת ההריון. לגבי המשך מעקב בפרטי - לדעתי את צריכה גם להשאר עם קופרמינץ. כמו שאמרו לך, הריון רגיל זה לא הריון בסיכון ויש הבדל גדול ומשמעות גדולה למומחה שמבין את העניין ויכול לתפוס בעיות בהתהוותן (לדוגמא, רופא הקופה שלי לא מבין כלום אבל כלום בקרישיות ולא היה לו ברור למה אני צריכה להמשיך לקחת קלקסן אחרי שליש ראשון). יש גם את העניין שיש רופאי קופות שקשה מאוד לקבוע אליהם תור בזמן ואת מוצאת את עצמך מבזבזת המון זמן בלשבת ולקוות שיכניסו אותך בין התורים. לגבי הדילול של המפגשים - אני חושבת שזה יקרה לבד עכשיו בשלב הזה, ואז התכיפות שוב תעלה לקראת סוף שליש שלישי.
 
מעבר למה שאמרו לך

תעשי מה שמרגיש לך נכון, אני הלכתי לרופאים הכי טובים שיש לסקירות וממש לא הרגשתי צורך בלשתף בזה אנשים. ברור לי שיש תגובות לכאן ולכאן, העיקר שאת תהיי רגועה ושקטה. וסליחה, המשפט שאם משהו לא תקין בשבועות מתקדמים בהריון - אין מה לעשות, הוא פשוט בורות לשמה. זה כל כך לא נכון מהרבה מובנים. אם יש בעיה שאפשר לחיות איתה - צריך ללמוד אותה ולהתייעץ עם מומחים, אם יש בעיה שדורשת חלילה סיום הריון ? אם יש בעיה שפשוט צריכים לדעת עליה? וכן, הבדיקות האלה הן עשר דקות בהתחלה, אחכ עושים בדיקות שתן ודם ובודקים אותם, אחכ עושים א"ס, והערכת משקל. זה רק ההתחלה יקירתי.
 
למעלה