זהו כמובן:ושוב בקשת עזרה בזהוי סוג של קטר
ולעוזרים מלא תודות![]()
זהו כמובן:
KRAUSS 0-6-0T קטר מס' 10 לשעבר מס' 1,או 5 סידור גלגלים: 0-6-0T יצרן: KRAUSS מס' יצרן: 4723 שנת יצור: 1902 הועבר לסוריה לתקופת מה ואח"כ לרכבת המנדאט (PR). קטר מס' 10 מופיע כקטר פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה הצרה בידי רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת 1934, עמ' 123, אר"י). הוכנס למצאי קטרי רכבת-ישראל ביום 15.05.1948. מופיע כקטר עיתוק פעיל הנמצא בידי הרכבת הישראלית ליום 15.05.1948 – ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל" בשנת 1951/2 (אסמכתא: דין וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 – 1951/52, חיפה, טבת תשי"ג (ינואר 1953), עמ' 79, אר"י). הועבר למוזיאון-הארץ, רמת-אביב, תל-אביב בשנת 1956 ואח"כ שוקם לתצוגה (לא למצב נסיעה !) בסדנאות הרכבת בקישון והועבר בשנת 1982 למוזיאון-הרכבת בתחנת- הרכבת חיפה-מזרח, שם הוא מוצג כיום בתוך מוסך הקטרים החיג'אזי ששוקם ונפתח למבקרים כחלק אינטגרלי מהמוזיאון בחודש מאי 2000. דגם מדוייק של קטר זה בגודל HO הכולל צביעה בצבע שחור נבנה ומופעל על-ידי ירון דוזטס (יהוד).
חן יקירי ! אני מודה לך על התיקוניםתיקונים קלים על קטר 10
קטר מספר 10 הועבר ממוזיאון הארץ לסדנאות הקישון של רכבת ישראל רק בשנות ה-90, ולא ב-1982, ורק אחרי 'שיפוץ' חיצוני בסדנאות הועבר (ב-1993?) למוזיאון הרכבת. כמובן שהדגם של ירון לא יכול להיות 'מדויק' באמת אם הוא עומד על מסילה מסוג H0, היות ומסילה זו תייצג בקנ"מ 1:87 מסילה אמיתית ברוחב תקני, בעוד שקטר זה פעל על מסילה צרה (שנין לייצגה בקנ"מ 1:87, בקירוב, על ידי מסילה מסוג TT). אני מודה שלא ראיתי עדיין את הדגם, ולכן אינני יכול להתייחס לדיוק שאר הפרטים בו.
חן: אתה מזהה את קרון הנוסעיםתיקונים קלים על קטר 10
קטר מספר 10 הועבר ממוזיאון הארץ לסדנאות הקישון של רכבת ישראל רק בשנות ה-90, ולא ב-1982, ורק אחרי 'שיפוץ' חיצוני בסדנאות הועבר (ב-1993?) למוזיאון הרכבת. כמובן שהדגם של ירון לא יכול להיות 'מדויק' באמת אם הוא עומד על מסילה מסוג H0, היות ומסילה זו תייצג בקנ"מ 1:87 מסילה אמיתית ברוחב תקני, בעוד שקטר זה פעל על מסילה צרה (שנין לייצגה בקנ"מ 1:87, בקירוב, על ידי מסילה מסוג TT). אני מודה שלא ראיתי עדיין את הדגם, ולכן אינני יכול להתייחס לדיוק שאר הפרטים בו.
תיקונים לתיקוניםתיקונים קלים על קטר 10
קטר מספר 10 הועבר ממוזיאון הארץ לסדנאות הקישון של רכבת ישראל רק בשנות ה-90, ולא ב-1982, ורק אחרי 'שיפוץ' חיצוני בסדנאות הועבר (ב-1993?) למוזיאון הרכבת. כמובן שהדגם של ירון לא יכול להיות 'מדויק' באמת אם הוא עומד על מסילה מסוג H0, היות ומסילה זו תייצג בקנ"מ 1:87 מסילה אמיתית ברוחב תקני, בעוד שקטר זה פעל על מסילה צרה (שנין לייצגה בקנ"מ 1:87, בקירוב, על ידי מסילה מסוג TT). אני מודה שלא ראיתי עדיין את הדגם, ולכן אינני יכול להתייחס לדיוק שאר הפרטים בו.
מה עם הקרון בביתן-אהרון ??תיקונים לתיקונים
ביררתי עם פול קוטרל, ממוזיאון הרכבת, שאכן אישר כי הקטר נלקח ממוזיאון הארץ לסדנאות הרכבת בקישון כבר בתחילת שנות ה-80, כמו שכתבת, אולם גם אישר שהוא הגיע לראשונה למוזיאון הרכבת רק ב-1993. כאמור, לא ראיתי את הדגם של ירון, אבל הוא סיפר לי שכשהסב דגם של קטר דיזל U20C בקנ"מ H0 (1:87) לתצורה הירדנית, לא טרח להסב אותו למסילת TT כמו שהצעתי, מפני שזה 'לא נראה לו חשוב מספיק' (כמובן שעל דעות כאלו אי אפשר להתווכח, ולכן לא התווכחתי, למרות שדעתי שונה).
ביררתי: אכן פול טועה ובגדול.תיקונים לתיקונים
ביררתי עם פול קוטרל, ממוזיאון הרכבת, שאכן אישר כי הקטר נלקח ממוזיאון הארץ לסדנאות הרכבת בקישון כבר בתחילת שנות ה-80, כמו שכתבת, אולם גם אישר שהוא הגיע לראשונה למוזיאון הרכבת רק ב-1993. כאמור, לא ראיתי את הדגם של ירון, אבל הוא סיפר לי שכשהסב דגם של קטר דיזל U20C בקנ"מ H0 (1:87) לתצורה הירדנית, לא טרח להסב אותו למסילת TT כמו שהצעתי, מפני שזה 'לא נראה לו חשוב מספיק' (כמובן שעל דעות כאלו אי אפשר להתווכח, ולכן לא התווכחתי, למרות שדעתי שונה).
בשיחתי האחרונה עם אילן פלקוב ז"לתיקונים לתיקונים
ביררתי עם פול קוטרל, ממוזיאון הרכבת, שאכן אישר כי הקטר נלקח ממוזיאון הארץ לסדנאות הרכבת בקישון כבר בתחילת שנות ה-80, כמו שכתבת, אולם גם אישר שהוא הגיע לראשונה למוזיאון הרכבת רק ב-1993. כאמור, לא ראיתי את הדגם של ירון, אבל הוא סיפר לי שכשהסב דגם של קטר דיזל U20C בקנ"מ H0 (1:87) לתצורה הירדנית, לא טרח להסב אותו למסילת TT כמו שהצעתי, מפני שזה 'לא נראה לו חשוב מספיק' (כמובן שעל דעות כאלו אי אפשר להתווכח, ולכן לא התווכחתי, למרות שדעתי שונה).
זהו כמובן:
KRAUSS 0-6-0T קטר מס' 10 לשעבר מס' 1,או 5 סידור גלגלים: 0-6-0T יצרן: KRAUSS מס' יצרן: 4723 שנת יצור: 1902 הועבר לסוריה לתקופת מה ואח"כ לרכבת המנדאט (PR). קטר מס' 10 מופיע כקטר פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה הצרה בידי רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת 1934, עמ' 123, אר"י). הוכנס למצאי קטרי רכבת-ישראל ביום 15.05.1948. מופיע כקטר עיתוק פעיל הנמצא בידי הרכבת הישראלית ליום 15.05.1948 – ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל" בשנת 1951/2 (אסמכתא: דין וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 – 1951/52, חיפה, טבת תשי"ג (ינואר 1953), עמ' 79, אר"י). הועבר למוזיאון-הארץ, רמת-אביב, תל-אביב בשנת 1956 ואח"כ שוקם לתצוגה (לא למצב נסיעה !) בסדנאות הרכבת בקישון והועבר בשנת 1982 למוזיאון-הרכבת בתחנת- הרכבת חיפה-מזרח, שם הוא מוצג כיום בתוך מוסך הקטרים החיג'אזי ששוקם ונפתח למבקרים כחלק אינטגרלי מהמוזיאון בחודש מאי 2000. דגם מדוייק של קטר זה בגודל HO הכולל צביעה בצבע שחור נבנה ומופעל על-ידי ירון דוזטס (יהוד).
זה אומר שירון מתגורר ביהוד.אביתר מה זה יהוד בסוגריים![]()
יש לו אוסף ענק של רכבות חשמליותזה אומר שירון מתגורר ביהוד.
יש לו אוסף מאוד מרשים.יש לו אוסף ענק של רכבות חשמליות![]()
אביתר רב תודות עתקתי ושמתי אתושוב בקשת עזרה בזהוי סוג של קטר
ולעוזרים מלא תודות![]()
תודה רבה על כל מה שאתה עושה ואביתר רב תודות עתקתי ושמתי את
זה בפורום ששאלו אתה יודע ומכיר לאיזה פורום הכונה. ד.א מה שלום אמך מסור לה המון בריאות והחלמה מהירה.
אביתר,אנחנו לא מהססים להביע הערכהתודה רבה על כל מה שאתה עושה ו
כותב גם בפורומים אחרים. אני מודה לך מקרב לב והלוואי שיכולתי לחייך עכשיו.
תודה רבה מאירק'ה ! אני שמח להוסיףאביתר,אנחנו לא מהססים להביע הערכה
לאנשים נחמדים, וכשהם גם ידענים, אז יש שתי סיבות, ואל תשכח, לפרגן זה עושה טוב לשני הצדדים.
תודה רבה מאירק'ה ! אני שמח להוסיף
לאנשים מהידע שיש בארכיון שלי אבל קשה לי מאוד לקבל מאחרים. תמיד נדמה לי שאני מטריח אותם. חייבים לתעד בכתב את כל הנושא הרכבתי למען אחרים ולמען הדורות הבאים. הסי.די. רום שעליו אני עובד כבר מס' שנים מיועד למטרה זו. זה לא הוגן שהמידע החשוב הזה ישאר רק אצלי וזו המחוייבות שלי ומפעל חיים למען כלל הקהילה. המחיר שאקח על הדיסק כולל רק את העלויות שהיו לי ואין בו שום הפקת רווחים. הכסף שיכנס מיועד אך ורק למטרה הקדושה של המשך המחקר ושדרוג הדיסק, אחת לשנה. אני מקווה שאעמוד ביעד שהצבתי לעצמי לסיים את המהדורה הראשונה של הדיסק בסוף 2005 אך כפי שאתה רואה, ישנם אילוצים חיצוניים חשובים יותר כמו מצבה הבריאותי של אימי שמחייבים אותי להאט את קצב העבודה אך אני משתדל לא להפסיקה לגמרי. אם אראה שאני "מזייף", אבקש מאחד ממכם לבוא אלי ולהמשיך את המפעל הענק הזה יחד איתי. קשה מאוד להתרכז בעצם ימים אלה ויתכן שאבקש עזרה בהמשך הפרויקט. אני משוכנע שיש פה אנשים נחמדים שיסכימו לסייע בפרויקט חשוב זה.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.