ושוב בקשת עזרה בזהוי סוג של קטר

מצב
הנושא נעול.

ה דרומי

New member
ושוב בקשת עזרה בזהוי סוג של קטר

ושוב בקשת עזרה בזהוי סוג של קטר
ולעוזרים מלא תודות
 
זהו כמובן:

ושוב בקשת עזרה בזהוי סוג של קטר
ולעוזרים מלא תודות
זהו כמובן:

KRAUSS 0-6-0T קטר מס' 10 לשעבר מס' 1,או 5 סידור גלגלים: 0-6-0T יצרן: KRAUSS מס' יצרן: 4723 שנת יצור: 1902 הועבר לסוריה לתקופת מה ואח"כ לרכבת המנדאט (PR). קטר מס' 10 מופיע כקטר פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה הצרה בידי רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת 1934, עמ' 123, אר"י). הוכנס למצאי קטרי רכבת-ישראל ביום 15.05.1948. מופיע כקטר עיתוק פעיל הנמצא בידי הרכבת הישראלית ליום 15.05.1948 – ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל" בשנת 1951/2 (אסמכתא: דין וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 – 1951/52, חיפה, טבת תשי"ג (ינואר 1953), עמ' 79, אר"י). הועבר למוזיאון-הארץ, רמת-אביב, תל-אביב בשנת 1956 ואח"כ שוקם לתצוגה (לא למצב נסיעה !) בסדנאות הרכבת בקישון והועבר בשנת 1982 למוזיאון-הרכבת בתחנת- הרכבת חיפה-מזרח, שם הוא מוצג כיום בתוך מוסך הקטרים החיג'אזי ששוקם ונפתח למבקרים כחלק אינטגרלי מהמוזיאון בחודש מאי 2000. דגם מדוייק של קטר זה בגודל HO הכולל צביעה בצבע שחור נבנה ומופעל על-ידי ירון דוזטס (יהוד).
 
תיקונים קלים על קטר 10

זהו כמובן:

KRAUSS 0-6-0T קטר מס' 10 לשעבר מס' 1,או 5 סידור גלגלים: 0-6-0T יצרן: KRAUSS מס' יצרן: 4723 שנת יצור: 1902 הועבר לסוריה לתקופת מה ואח"כ לרכבת המנדאט (PR). קטר מס' 10 מופיע כקטר פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה הצרה בידי רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת 1934, עמ' 123, אר"י). הוכנס למצאי קטרי רכבת-ישראל ביום 15.05.1948. מופיע כקטר עיתוק פעיל הנמצא בידי הרכבת הישראלית ליום 15.05.1948 – ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל" בשנת 1951/2 (אסמכתא: דין וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 – 1951/52, חיפה, טבת תשי"ג (ינואר 1953), עמ' 79, אר"י). הועבר למוזיאון-הארץ, רמת-אביב, תל-אביב בשנת 1956 ואח"כ שוקם לתצוגה (לא למצב נסיעה !) בסדנאות הרכבת בקישון והועבר בשנת 1982 למוזיאון-הרכבת בתחנת- הרכבת חיפה-מזרח, שם הוא מוצג כיום בתוך מוסך הקטרים החיג'אזי ששוקם ונפתח למבקרים כחלק אינטגרלי מהמוזיאון בחודש מאי 2000. דגם מדוייק של קטר זה בגודל HO הכולל צביעה בצבע שחור נבנה ומופעל על-ידי ירון דוזטס (יהוד).

תיקונים קלים על קטר 10
קטר מספר 10 הועבר ממוזיאון הארץ לסדנאות הקישון של רכבת ישראל רק בשנות ה-90, ולא ב-1982, ורק אחרי 'שיפוץ' חיצוני בסדנאות הועבר (ב-1993?) למוזיאון הרכבת. כמובן שהדגם של ירון לא יכול להיות 'מדויק' באמת אם הוא עומד על מסילה מסוג H0, היות ומסילה זו תייצג בקנ"מ 1:87 מסילה אמיתית ברוחב תקני, בעוד שקטר זה פעל על מסילה צרה (שנין לייצגה בקנ"מ 1:87, בקירוב, על ידי מסילה מסוג TT). אני מודה שלא ראיתי עדיין את הדגם, ולכן אינני יכול להתייחס לדיוק שאר הפרטים בו.
 
חן יקירי ! אני מודה לך על התיקונים

תיקונים קלים על קטר 10
קטר מספר 10 הועבר ממוזיאון הארץ לסדנאות הקישון של רכבת ישראל רק בשנות ה-90, ולא ב-1982, ורק אחרי 'שיפוץ' חיצוני בסדנאות הועבר (ב-1993?) למוזיאון הרכבת. כמובן שהדגם של ירון לא יכול להיות 'מדויק' באמת אם הוא עומד על מסילה מסוג H0, היות ומסילה זו תייצג בקנ"מ 1:87 מסילה אמיתית ברוחב תקני, בעוד שקטר זה פעל על מסילה צרה (שנין לייצגה בקנ"מ 1:87, בקירוב, על ידי מסילה מסוג TT). אני מודה שלא ראיתי עדיין את הדגם, ולכן אינני יכול להתייחס לדיוק שאר הפרטים בו.
חן יקירי ! אני מודה לך על התיקונים
אך עלי לציין מס' דברים בהקשר זה: באחת הקופסאות שנמצאות על המדף העליון מימין (בחדר הפנימי) יש תמונות של הצבת הקטר במוזיאון בשנת 1982. בביקורי במוזיאון בשנת 1987 ראיתי כבר את הקטר שם. מה שנראה לי הוא שאח"כ לקחו את הקטר שוב לקישון למקצה שיפורים כי בשנת 1987 היה הקטר כולו שחור. הקטרון של ירון הוא בסקלת HO אך על מסילה חשמלית צרה בהתאם לקנה-המידה. אני אצלם אותו בהזדמנות כאשר אהיה ביהוד וכפי שאתה לבטח יודע, זה לא יהיה בקרוב עקב המצב של אמא שלי.
 
חן: אתה מזהה את קרון הנוסעים

תיקונים קלים על קטר 10
קטר מספר 10 הועבר ממוזיאון הארץ לסדנאות הקישון של רכבת ישראל רק בשנות ה-90, ולא ב-1982, ורק אחרי 'שיפוץ' חיצוני בסדנאות הועבר (ב-1993?) למוזיאון הרכבת. כמובן שהדגם של ירון לא יכול להיות 'מדויק' באמת אם הוא עומד על מסילה מסוג H0, היות ומסילה זו תייצג בקנ"מ 1:87 מסילה אמיתית ברוחב תקני, בעוד שקטר זה פעל על מסילה צרה (שנין לייצגה בקנ"מ 1:87, בקירוב, על ידי מסילה מסוג TT). אני מודה שלא ראיתי עדיין את הדגם, ולכן אינני יכול להתייחס לדיוק שאר הפרטים בו.
חן: אתה מזהה את קרון הנוסעים
מביתן-אהרון ?
 
תיקונים לתיקונים

תיקונים קלים על קטר 10
קטר מספר 10 הועבר ממוזיאון הארץ לסדנאות הקישון של רכבת ישראל רק בשנות ה-90, ולא ב-1982, ורק אחרי 'שיפוץ' חיצוני בסדנאות הועבר (ב-1993?) למוזיאון הרכבת. כמובן שהדגם של ירון לא יכול להיות 'מדויק' באמת אם הוא עומד על מסילה מסוג H0, היות ומסילה זו תייצג בקנ"מ 1:87 מסילה אמיתית ברוחב תקני, בעוד שקטר זה פעל על מסילה צרה (שנין לייצגה בקנ"מ 1:87, בקירוב, על ידי מסילה מסוג TT). אני מודה שלא ראיתי עדיין את הדגם, ולכן אינני יכול להתייחס לדיוק שאר הפרטים בו.
תיקונים לתיקונים
ביררתי עם פול קוטרל, ממוזיאון הרכבת, שאכן אישר כי הקטר נלקח ממוזיאון הארץ לסדנאות הרכבת בקישון כבר בתחילת שנות ה-80, כמו שכתבת, אולם גם אישר שהוא הגיע לראשונה למוזיאון הרכבת רק ב-1993. כאמור, לא ראיתי את הדגם של ירון, אבל הוא סיפר לי שכשהסב דגם של קטר דיזל U20C בקנ"מ H0 (1:87) לתצורה הירדנית, לא טרח להסב אותו למסילת TT כמו שהצעתי, מפני שזה 'לא נראה לו חשוב מספיק' (כמובן שעל דעות כאלו אי אפשר להתווכח, ולכן לא התווכחתי, למרות שדעתי שונה).
 
מה עם הקרון בביתן-אהרון ??

תיקונים לתיקונים
ביררתי עם פול קוטרל, ממוזיאון הרכבת, שאכן אישר כי הקטר נלקח ממוזיאון הארץ לסדנאות הרכבת בקישון כבר בתחילת שנות ה-80, כמו שכתבת, אולם גם אישר שהוא הגיע לראשונה למוזיאון הרכבת רק ב-1993. כאמור, לא ראיתי את הדגם של ירון, אבל הוא סיפר לי שכשהסב דגם של קטר דיזל U20C בקנ"מ H0 (1:87) לתצורה הירדנית, לא טרח להסב אותו למסילת TT כמו שהצעתי, מפני שזה 'לא נראה לו חשוב מספיק' (כמובן שעל דעות כאלו אי אפשר להתווכח, ולכן לא התווכחתי, למרות שדעתי שונה).
מה עם הקרון בביתן-אהרון ??
אין כבר סבלנות. המתח בשיאו !!!!!!
 
ביררתי: אכן פול טועה ובגדול.

תיקונים לתיקונים
ביררתי עם פול קוטרל, ממוזיאון הרכבת, שאכן אישר כי הקטר נלקח ממוזיאון הארץ לסדנאות הרכבת בקישון כבר בתחילת שנות ה-80, כמו שכתבת, אולם גם אישר שהוא הגיע לראשונה למוזיאון הרכבת רק ב-1993. כאמור, לא ראיתי את הדגם של ירון, אבל הוא סיפר לי שכשהסב דגם של קטר דיזל U20C בקנ"מ H0 (1:87) לתצורה הירדנית, לא טרח להסב אותו למסילת TT כמו שהצעתי, מפני שזה 'לא נראה לו חשוב מספיק' (כמובן שעל דעות כאלו אי אפשר להתווכח, ולכן לא התווכחתי, למרות שדעתי שונה).
ביררתי: אכן פול טועה ובגדול.
הקטר הגיע כבר בעת מלחמת לבנון למוזיאון, הוצג שם לתקופה קצרה ונלקח לקישון שם שהה בשיקום הרבה זמן. לא כל מה שפול טוען זה קדוש ידידי ובחודש מרס 87 היה הקטר במוזיאון.
 
בשיחתי האחרונה עם אילן פלקוב ז"ל

תיקונים לתיקונים
ביררתי עם פול קוטרל, ממוזיאון הרכבת, שאכן אישר כי הקטר נלקח ממוזיאון הארץ לסדנאות הרכבת בקישון כבר בתחילת שנות ה-80, כמו שכתבת, אולם גם אישר שהוא הגיע לראשונה למוזיאון הרכבת רק ב-1993. כאמור, לא ראיתי את הדגם של ירון, אבל הוא סיפר לי שכשהסב דגם של קטר דיזל U20C בקנ"מ H0 (1:87) לתצורה הירדנית, לא טרח להסב אותו למסילת TT כמו שהצעתי, מפני שזה 'לא נראה לו חשוב מספיק' (כמובן שעל דעות כאלו אי אפשר להתווכח, ולכן לא התווכחתי, למרות שדעתי שונה).
בשיחתי האחרונה עם אילן פלקוב ז"ל
דיברנו על הקטר הזה. פול בכלל לא היה בארץ בשנה שעליה אני מדבר ! כידוע לך הוא היה בקנדה במשך 6 שנים. פלקוב ז"ל הוא האיש שדאג להביא את הקטר למוזיאון ולא אחר. אני אשאל גם את אליהו ברוננברגר. הרי בינינו אתה יודע שפול טועה מדי פעם כמו כולנו כי אנחנו טועים כי אנחנו רק בני-אדם.
 

ליילנד

New member
אביתר מה זה יהוד בסוגריים../images/Emo35.gif

זהו כמובן:

KRAUSS 0-6-0T קטר מס' 10 לשעבר מס' 1,או 5 סידור גלגלים: 0-6-0T יצרן: KRAUSS מס' יצרן: 4723 שנת יצור: 1902 הועבר לסוריה לתקופת מה ואח"כ לרכבת המנדאט (PR). קטר מס' 10 מופיע כקטר פעיל ברשימות נייד הרכבת של המסילה הצרה בידי רכבת המנדאט משנת 1934 (אסמכתא: התוספת לחוקים והוראות רכבת המנדאט משנת 1934, עמ' 123, אר"י). הוכנס למצאי קטרי רכבת-ישראל ביום 15.05.1948. מופיע כקטר עיתוק פעיל הנמצא בידי הרכבת הישראלית ליום 15.05.1948 – ברשימות נייד הרכבת של המסילה התקנית בידי "רכבת-ישראל" בשנת 1951/2 (אסמכתא: דין וחשבון מינהלי מאת המנהל הכללי של רכבת ישראל לשנים 1948/49 – 1951/52, חיפה, טבת תשי"ג (ינואר 1953), עמ' 79, אר"י). הועבר למוזיאון-הארץ, רמת-אביב, תל-אביב בשנת 1956 ואח"כ שוקם לתצוגה (לא למצב נסיעה !) בסדנאות הרכבת בקישון והועבר בשנת 1982 למוזיאון-הרכבת בתחנת- הרכבת חיפה-מזרח, שם הוא מוצג כיום בתוך מוסך הקטרים החיג'אזי ששוקם ונפתח למבקרים כחלק אינטגרלי מהמוזיאון בחודש מאי 2000. דגם מדוייק של קטר זה בגודל HO הכולל צביעה בצבע שחור נבנה ומופעל על-ידי ירון דוזטס (יהוד).

אביתר מה זה יהוד בסוגריים
 

ה דרומי

New member
אביתר רב תודות עתקתי ושמתי את

ושוב בקשת עזרה בזהוי סוג של קטר
ולעוזרים מלא תודות
אביתר רב תודות עתקתי ושמתי את
זה בפורום ששאלו אתה יודע ומכיר לאיזה פורום הכונה. ד.א מה שלום אמך מסור לה המון בריאות והחלמה מהירה.
 
תודה רבה על כל מה שאתה עושה ו

אביתר רב תודות עתקתי ושמתי את
זה בפורום ששאלו אתה יודע ומכיר לאיזה פורום הכונה. ד.א מה שלום אמך מסור לה המון בריאות והחלמה מהירה.
תודה רבה על כל מה שאתה עושה ו
כותב גם בפורומים אחרים. אני מודה לך מקרב לב והלוואי שיכולתי לחייך עכשיו.
 

shapira meir

New member
אביתר,אנחנו לא מהססים להביע הערכה

תודה רבה על כל מה שאתה עושה ו
כותב גם בפורומים אחרים. אני מודה לך מקרב לב והלוואי שיכולתי לחייך עכשיו.
אביתר,אנחנו לא מהססים להביע הערכה
לאנשים נחמדים, וכשהם גם ידענים, אז יש שתי סיבות, ואל תשכח, לפרגן זה עושה טוב לשני הצדדים.
 
תודה רבה מאירק'ה ! אני שמח להוסיף

אביתר,אנחנו לא מהססים להביע הערכה
לאנשים נחמדים, וכשהם גם ידענים, אז יש שתי סיבות, ואל תשכח, לפרגן זה עושה טוב לשני הצדדים.
תודה רבה מאירק'ה ! אני שמח להוסיף
לאנשים מהידע שיש בארכיון שלי אבל קשה לי מאוד לקבל מאחרים. תמיד נדמה לי שאני מטריח אותם. חייבים לתעד בכתב את כל הנושא הרכבתי למען אחרים ולמען הדורות הבאים. הסי.די. רום שעליו אני עובד כבר מס' שנים מיועד למטרה זו. זה לא הוגן שהמידע החשוב הזה ישאר רק אצלי וזו המחוייבות שלי ומפעל חיים למען כלל הקהילה. המחיר שאקח על הדיסק כולל רק את העלויות שהיו לי ואין בו שום הפקת רווחים. הכסף שיכנס מיועד אך ורק למטרה הקדושה של המשך המחקר ושדרוג הדיסק, אחת לשנה. אני מקווה שאעמוד ביעד שהצבתי לעצמי לסיים את המהדורה הראשונה של הדיסק בסוף 2005 אך כפי שאתה רואה, ישנם אילוצים חיצוניים חשובים יותר כמו מצבה הבריאותי של אימי שמחייבים אותי להאט את קצב העבודה אך אני משתדל לא להפסיקה לגמרי. אם אראה שאני "מזייף", אבקש מאחד ממכם לבוא אלי ולהמשיך את המפעל הענק הזה יחד איתי. קשה מאוד להתרכז בעצם ימים אלה ויתכן שאבקש עזרה בהמשך הפרויקט. אני משוכנע שיש פה אנשים נחמדים שיסכימו לסייע בפרויקט חשוב זה.
 

shapira meir

New member
../images/Emo45.gif ../images/Emo24.gif

תודה רבה מאירק'ה ! אני שמח להוסיף
לאנשים מהידע שיש בארכיון שלי אבל קשה לי מאוד לקבל מאחרים. תמיד נדמה לי שאני מטריח אותם. חייבים לתעד בכתב את כל הנושא הרכבתי למען אחרים ולמען הדורות הבאים. הסי.די. רום שעליו אני עובד כבר מס' שנים מיועד למטרה זו. זה לא הוגן שהמידע החשוב הזה ישאר רק אצלי וזו המחוייבות שלי ומפעל חיים למען כלל הקהילה. המחיר שאקח על הדיסק כולל רק את העלויות שהיו לי ואין בו שום הפקת רווחים. הכסף שיכנס מיועד אך ורק למטרה הקדושה של המשך המחקר ושדרוג הדיסק, אחת לשנה. אני מקווה שאעמוד ביעד שהצבתי לעצמי לסיים את המהדורה הראשונה של הדיסק בסוף 2005 אך כפי שאתה רואה, ישנם אילוצים חיצוניים חשובים יותר כמו מצבה הבריאותי של אימי שמחייבים אותי להאט את קצב העבודה אך אני משתדל לא להפסיקה לגמרי. אם אראה שאני "מזייף", אבקש מאחד ממכם לבוא אלי ולהמשיך את המפעל הענק הזה יחד איתי. קשה מאוד להתרכז בעצם ימים אלה ויתכן שאבקש עזרה בהמשך הפרויקט. אני משוכנע שיש פה אנשים נחמדים שיסכימו לסייע בפרויקט חשוב זה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה