ועכשיו יש לנו גם מפכ"ל חדש

ועכשיו יש לנו גם מפכ"ל חדש ../images/Emo6.gif

עכשיו כל מה שצריך זה נשיא חדש, ראש ממשלה חדש ושר ביטחון חדש! במקום אחר זה היה מצחיק
... כאן זה כבר מתחיל להיראות פאתטי...
 

a e q u i t a s

New member
זה נורא עצוב, מטריד ומעייף../images/Emo4.gif

למרות שזה לא הכי קשור לפורום, זה בהחלט רלוונטי אבל מהכיוון השני, תרבות הסמוך עלי, יהיה בסדר, החפיפניקיות ועצימת עיניים - זה מה שהפיל את קארדי, את חלוץ ובתקווה גם את אולמרט, פרץ, קצב, הנגבי, הירשזון, קפלינסקי, ידלין, שטרן ואולי שכחתי עוד כמה.
 

kopfschmerzen

New member
תרבות הסמוך עליי

יש לך נטייה כל הזמן לרדת על מדינת ישראל ולהשוות אותה לארה"ב. השוות גם את המערכת הצבאית האמריקנית ושאלת את עצמך האם מצב מסוג כזה היה קורה בצבא ארה"ב?? המצב של ארה"ב גרוע יותר אפילו משלנו תראה מה קורה בעיראק ואפגניסטן באפגניסטן 1.3 מיליארד דולר ירדו לתימיון האמריקנים ידעו שלא יוכלו להקים שם צבא ומשטרה אפגנים עם הכנופיות והמחוזות הענקיים בעיראק כשנישאלו בכירי צבא ו-CIA מה על מה הסכסוך בין השיעה לסונה הם השיבו שאין להם מושג מה שקרה בלבנון קורה והרבה יותר גרוע ובגדול לצבא ארה"ב שלא מצליח להתמודד עם מדינות שבהם אירגוני טרור וסכסוכים על רקע דתי כפי שקורה בלבנון. למעשה למדינה לדמוקרטיה מערבית נאורה אין את היכולת להתמודד עם מדינות כאלה יש לה צבאות חזקים ועוצמה אבל הדמוקרטיה היא זו שאיננה יכולה להתמודד עם שיטת הלוחמה הנוכחית.
 

a e q u i t a s

New member
יש נטייה אובסיסית לשוות את ישראל

יש לי נטייה אובסיסית להשוות את ישראל למדינות המערב, מערב אירופה, צפון אמריקה, אוסטרליה - אבל כנראה שישראל היא לא ממש מערבית ולכן הנטייה שלי היא שגויה מהיסוד.
 

kopfschmerzen

New member
יש נטייה כי ישראל היא מערבית

הבעיה היא אך ורק המיקום הגיאוגרפי בו לא ניתן לנהל מדינה מערבית נאורה תקינה לחלוטין כמו המדינות שהזכרת שממשיכות להתעשר על חשבונם של אחרים ונמצאות במיקומים הטובים ביותר. אבל אל דאגה המצב הולך להשתנות אסיה מתעוררת והמדינות שהזכרת יאלצו להתרגל לסדר עולמי חדש ואז נראה כמה מערביות נאורות הם יהיו כאשר יהיה להם חוסר במשאבי טבע.
 
אי אפשר להשוות את ישראל למדינות

כמו מערב אירופה, צפון אמריקה ואוסטרליה... מה שנכון זה להשוות את ישראל למדינות מזרח התיכון. ישראל קיימת רק 60 שנה, בערך כמו שאר המדינות במזרח התיכון. ישראל נמצת במקום מוכה מלחמות כמו כל האזור. קשה להגיד שהאוכלוסיה של ישראל היא אוכלוסיה מערבית מתקדמת, המנטליות והתרבות פה שונים לגמרי. אין בישראל משאבים. ישראל במשך שנות קיומה הייתה צריכה להתמודד עם קליטת עליה עצומהההההה ואינספור מלחמות. אסור להסתכל על זה בצורה אבסולוטית ולהגיד ישראל היא ככה והנה מדינות המערב הן ככה. צריך להסתכל על מגמה. צריך להסתכל מרחוק ולראות את כל התמונה. זה מדהים שישראל בכלל יכולה להרשות לעצמה להשוות את עצמה למדינות מערב אירופה, צפון אמריקה ואוסטרליה... בתקופה הקצרה של קיומה של מדינת ישראל מה שהשגנו זה מדהים...בניגוד לשאר מדינות העולם שקיימות אותה תקופה כמו ישראל (ועוד למדינות האלה הייתה מסורת לפני הקמתן...ישראל כמה מאפס!!) אנחנו יכולים להרגיש גאים רק בזה שמשווים אותנו לעולם המערבי.
 

a e q u i t a s

New member
אתה יודע שזה תירוץ

אתה יודע שזה תירוץ, אפילו לא ממש משכנע.. למדינה יש נטייה לייצר אויבים חיצוניים כדי להתמודד עם בעיות פנימיות אמיתיות.. וואלה, יש את איראן למה לא להפוך אותה לקיום קיומי, באותה מידה גם פלסטינים, סורים ומה שביניהם. אתה רוצה להשוות את ישראל למצרים? ירדן? ערב הסעודית? סוריה? איראן? סבבה לך, יש אנשים שמתפשרים על בינוניות.
 
אני לא מתפשר על בינוניות

אבל להגיד שהמדינה שלנו זה בזיון בגלל השחיטות לעומת מדינות מתקדמות אחרות זה התיימרות וזה לחיות בסרט. אי אפשר להשוות את ישראל למדינות מתקדמות אחרות. ישראל לא קיימת מאות שנים עם מסורת עתיקה. ישראל לא נמצאת במקום "ידידותי לסביבה", בישראל יש תרבות ומנטליות מזרחיים לרוב, ישראל מוכת מלחמות ושאר קשיים וירקות. אני לא אומר שצריך לנשום לרווחה ולהגיד טוב לפחות אנחנו יותר מתקדים מירדן וסוריה (שאליהן אנחנו מקבילים ולא לשוודיה ופינלנד). ואנחנו צריכים להיות גאים בזה שמשווים אותנו למדינות מערביות ואנחנו צריכים לשאוף להגיע לטוהר השלטון כמו בפינלנד אבל לא צריך לבכות ולהגיד כמה שאנחנו בזיון כי אנחנו המדינה המערבית הכי מושחתת.
 

a e q u i t a s

New member
למה ללכת סחור סחור? תגיד את זה

היהודים המזרחיים האלה, בעלי המנטליות של ערבים מורידים את הרמה, למה ללכת סחור סחור? לא צריכים לשאוף לטוהר השלטון כמו פינלנד? אתה נורא מאכזב - לא רק שאתה מתפשר על בינוניות, אתה גם מאשים את המזרחיים - ואני משער לעצמי שאתה....?
 
מה אתה מנסה לעשות?

אני אמרתי שכן צריך לשאוף לטוהר השלטון כמו בפינלנד ולא להתפשר על בינוניות...אבל צריך לדעת איפה אתה נמצא. כמו שתלמיד טיפש רוצה להתקבל לאוקספורד...זה יפה שהוא רוצה, אבל קודם הוא צריך לשפר בגרויות, לגשת לSAT ורק אז לנסות להתקבל ולא לבכות למה הוא טמבל ולא נמצא באוקספורד. וזה שאנשים אומרים שיש לו את הפוטנציאל להתקבל לאוקספורד זה מחמאה מאוד גדולה. ואני לא מבין מה אתה מנסה לעשות? מנסה להפיל עלי שאני גזען? שונא מזרחיים? אתה פותח תיבת פנדורה שאתה לא רוצה שהיא תיפתח מה לעשות שבארץ יש אנשים מעדות שונים עם מנטליות שונה. וכן אני נולדתי רוסי ואני לא יכול לעשות בקשר לזה כלום. אבל מה? עכשיו כל פעם שאני יגיד משהו על מנטליות מזרחית יפילו את זה על השד העדתי? אי אפשר להעביר ביקורת עניינית בלי שיגידו שאתה גזען? חברים רבים וטובים שלי הם יוצאי עדות המזרח ואני מאוד אוהב אותם ומעריך אותם. אבל יש מה שנקרא יוצאי עדות המזרח ויש מה שנקרא מנטליות מזרחית. תלמד להפריד בין 2 הדברים. וכמו שיש יוצאי עדות מזרח עם מנטליות מזרחית יש מלא אשכנזים עם מנטליות מזרחית. מנטליות ששוררת כאן בארץ, ובין היתר אותה תרבות הסמוך עלי שאתה יוצא כל כך נגדה. חברי בטח שלא בעלי מנטליות מזרחית, בלי קשר לעדה ממנה הם יצאו. וזה נחמד שאתה מנהל אז אתה יכול לרשום הודעה אחת, היא לא מוצאת חן בעיניך אז מחקת אותה ורשמת משהו אחר. אני לא יודע מה רשמת בהודעה הראשונה שענית לי, אבל זה לא בסדר ההתנהלות שלך.
 
למעלה