עד כמה שנראה לי הגיוניועוד שאלה
האם ידוע על כוונה לבנות תחנת רכבת בכביש מס´ 1, באיזור מחלף שפירים,וזאת על מנת לאפשר לנוסעי הרכבת הבאים מכיוון דרום (רחובות וב"ש), לרדת שם ולהחליף לרכבת העתידית לכיוון נתב"ג? זה לא נראה הגיוני שנוסעים אלו יצטרכו לנסוע עד ת"א כדי לעלות על הרכבת לנתב"ג.
הקו מת"א לנתב"ג לא עובר בלוד.עד כמה שנראה לי הגיוני
ההחלפה לנוסעים מכיוון דרום לנתב"ג תתבצע בתחנת לוד
רעיון למיקום תחנת המעברהקו מת"א לנתב"ג לא עובר בלוד.
ההתפצלות לנתב"ג היא מיד אחרי מחלף שפירים (בין בית דגן לאור יהודה), שזה לפני לוד.
אם כבר אזוררעיון למיקום תחנת המעבר
לדעתי,אין טעם להקים תחנה שייעודה היחיד הוא מעבר בין רכבות,ושלא תהיה מקושרת לסביבה בה היא מוקמת. לכן אין טעם להקים מסילה ליד מחלף שפירים באמצע הכביש. לעומת זאת,אפשר למקם את התחנה הנ"ל ליד העיר אזור,לא רחוק ממחלף שפירים. לתחנה יהיה גשר להולכי רגל שישמש את תושבי אזור,ואז יהיה משתלם להפעיל אותה. אם לכפר חבד ובאר יעקב יש תחנה,למה לא לאזור? וגם מקצרים את הדרך לתושבי הדרום להגיע לנתב"ג. מענין אם שקלו את זה בעבר, ואם כן,מה היו השיקולים לדחות את הרעיון.
המסילה פשוט לא עוברת בחולון.אם כבר אזור
אז למה שלא יהיה חולון? הרי גם ככה זה קרוב ובחולון יש הרבה יותר תושבים ואם יעשו שם תחנה, אז זה בטח יהיה באיזור התעשייה ככה שאנשים יוכלו להגיע לעבודה שלהם ברכבת לא יותר טוב מאזור?? זה ישמש גם את תושבי חולון שנוסעים לנתב"ג ,במקום להזמין מונית. גם את תושבי חולון שנוסעים לאן שהקו ייתחבר גם את תושבי אזור , כי זה קרוב איכשהו... וזה איזור תעשייה = עבודה, מי שעובד שם יוכל לחזור/לזוע ברכבת לעבודה/בחזרה ממנה...
לדעתי עדיף בתוך תל אביברעיון למיקום תחנת המעבר
לדעתי,אין טעם להקים תחנה שייעודה היחיד הוא מעבר בין רכבות,ושלא תהיה מקושרת לסביבה בה היא מוקמת. לכן אין טעם להקים מסילה ליד מחלף שפירים באמצע הכביש. לעומת זאת,אפשר למקם את התחנה הנ"ל ליד העיר אזור,לא רחוק ממחלף שפירים. לתחנה יהיה גשר להולכי רגל שישמש את תושבי אזור,ואז יהיה משתלם להפעיל אותה. אם לכפר חבד ובאר יעקב יש תחנה,למה לא לאזור? וגם מקצרים את הדרך לתושבי הדרום להגיע לנתב"ג. מענין אם שקלו את זה בעבר, ואם כן,מה היו השיקולים לדחות את הרעיון.
זה לא יעבוד טובלדעתי עדיף בתוך תל אביב
במחלף קיבוץ גלויות, סמוך לתחנת ת"א דרום הישנה. הנימוקים לכך הם: א. אנחנו מסכימים שכל הרכבות הבינעירוניות (ב"ש/ירושלים) צריכות לעצור בתחנה הזאת, כי זאת תחנת מעבר לנתב"ג, נכון? ובכן, אזור לא צריכה כל כך הרבה עצירות. תראה כמה מתוך הרכבות שעוברות בכפר חב"ד או בבאר יעקב עוצרות שם. סדר הגודל של אזור הוא כמו באר יעקב. לעומת זאת תחנת ת"א דרום קרובה למספר שכונות תל-אביביות, והמרחק בינה לבין ההגנה הוא כמו שאר המרחקים בין התחנות בתל אביב, לכן יש הצדקה לבנייתה. ב. תחנה במחלף קיבוץ גלויות יכולה לשמש גם כתחנת מעבר לקו חולון/בת-ים/ראשון, וכך ע"י איחוד שני המעברים חסכנו עצירה מיותרת לרכבות הבינעירוניות. ג. המרחק בין אזור לקיבוץ גלויות לא גדול (דקת נסיעה? שתי דקות?) ולכן העברת תחנת המעבר מאזור לקיבוץ גלויות לא תפגע כמעט בזמן הנסיעה לנתב"ג. מה גם שממילא זמני ההמתנה בתחנות מעבר של רכבת ישראל הם מסדר גודל של רבע שעה.
נסיון אישי מלפני חודשייםזה לא יעבוד טוב
כי בגדול המטרה היא לקצר את זמן ההגעה לנתב"ג ולא להאריך אותו באופן משמעותי. אני בתור באר שבעי שצריך לנסוע לנתב"ג ברכבת לא אסע בה אם אני אצטרך לנסוע עד לתל אביב ואז בתל אביב להחליף רכבת ואז לחזור בחזרה כמעט עד ללוד. זה לא הגיוני ולא מעשי ולא מצדיק בכלל את ההקמה של הקו הזה אם הוא מתוכנן להיות כזה. המטרה של קו כזה הוא לקצר משך נסיעה ולא להאריך אותו....
אולי היית צריך להחליף בתחנה אחרת?נסיון אישי מלפני חודשיים
נחתתי בנ"ת בריסל, והייתי צריך להגיע לעיר (Leuven(Louvain. לקחתי את הרכבת מהשדה עד בריסל-מרכז, עברתי רציף והחלפתי לרכבת אחרת, שעברה בכיוון הפוך כמה ק"מ באותו מסלול מהשדה, עד ההסתעפות לכיוון Leuven. כל הסיפור כולל הכל: כשעה. מבחינת הנוחיות והידידותיות - שווה כל גרוש! קל לדמיין נסיעות דומות מ/אל נתב"ג אל/מ-יעדים שונים דרך ת"א...
באחד הכיוונים לא היתה שם עצירהאולי היית צריך להחליף בתחנה אחרת?
בריסל-נורד, אני מניח...
הפתרון האופטימלילדעתי עדיף בתוך תל אביב
במחלף קיבוץ גלויות, סמוך לתחנת ת"א דרום הישנה. הנימוקים לכך הם: א. אנחנו מסכימים שכל הרכבות הבינעירוניות (ב"ש/ירושלים) צריכות לעצור בתחנה הזאת, כי זאת תחנת מעבר לנתב"ג, נכון? ובכן, אזור לא צריכה כל כך הרבה עצירות. תראה כמה מתוך הרכבות שעוברות בכפר חב"ד או בבאר יעקב עוצרות שם. סדר הגודל של אזור הוא כמו באר יעקב. לעומת זאת תחנת ת"א דרום קרובה למספר שכונות תל-אביביות, והמרחק בינה לבין ההגנה הוא כמו שאר המרחקים בין התחנות בתל אביב, לכן יש הצדקה לבנייתה. ב. תחנה במחלף קיבוץ גלויות יכולה לשמש גם כתחנת מעבר לקו חולון/בת-ים/ראשון, וכך ע"י איחוד שני המעברים חסכנו עצירה מיותרת לרכבות הבינעירוניות. ג. המרחק בין אזור לקיבוץ גלויות לא גדול (דקת נסיעה? שתי דקות?) ולכן העברת תחנת המעבר מאזור לקיבוץ גלויות לא תפגע כמעט בזמן הנסיעה לנתב"ג. מה גם שממילא זמני ההמתנה בתחנות מעבר של רכבת ישראל הם מסדר גודל של רבע שעה.
אבל זה לא קשור.הפתרון האופטימלי
זה להתחיל בבניית קו נתב"ג-מודיעין כך שגם רכבות הבאות מראש העין\כ"ס וגם מכיוון דרום יוכלו להיכנס לשדה.
הפתרון האופטימלי-ריאלי(?)הפתרון האופטימלי
זה להתחיל בבניית קו נתב"ג-מודיעין כך שגם רכבות הבאות מראש העין\כ"ס וגם מכיוון דרום יוכלו להיכנס לשדה.
לפי דעתי אין שום בעיה!הפתרון האופטימלי-ריאלי(?)
הפתרון האופטימלי-ריאלי(?) לדעתי הוא סלילת קטע קצר מנתב"ג מזרחה עד מסילת ראש העין- לוד הקיימת. זה יאפשר שירות "שאטל" נוח (נסיעה בת דקות ספורות) בין לוד לנתב"ג, וזאת לתועלת הנוסעים המגיעים מאשדוד, רחובות וב"ש (ובעתיד הלא רחוק: ראשל"צ, אשקלון, ירושלים ואף כפר סבא). פתרון זה אינו כרוך בהוצאות מיותרות שכן קטע המסילה הנ"ל אמור להיות מתוכנן, מאושר ומבוצע ממילא במסגרת הקו למודיעין וירושלים. לדעתי תהיה בהפעלתו יתרון ניכר במשיכת נוסעים שהיום אינם מנוסעי הרכבת הקבועים. גם התפזרות הביקוש על פני היממה שונה מזו של קווים אחרים ודומה כי לא תעמיס עומס ניכר על הציוד הקיים. אשר לריאליות ההצעה - אם למישהו מחברי הפורום ידוע קונקרטית מה עלול להכשילה - תבוא עליו הברכה! יובל
לפי דעתי אין שום בעיה!הפתרון האופטימלי-ריאלי(?)
הפתרון האופטימלי-ריאלי(?) לדעתי הוא סלילת קטע קצר מנתב"ג מזרחה עד מסילת ראש העין- לוד הקיימת. זה יאפשר שירות "שאטל" נוח (נסיעה בת דקות ספורות) בין לוד לנתב"ג, וזאת לתועלת הנוסעים המגיעים מאשדוד, רחובות וב"ש (ובעתיד הלא רחוק: ראשל"צ, אשקלון, ירושלים ואף כפר סבא). פתרון זה אינו כרוך בהוצאות מיותרות שכן קטע המסילה הנ"ל אמור להיות מתוכנן, מאושר ומבוצע ממילא במסגרת הקו למודיעין וירושלים. לדעתי תהיה בהפעלתו יתרון ניכר במשיכת נוסעים שהיום אינם מנוסעי הרכבת הקבועים. גם התפזרות הביקוש על פני היממה שונה מזו של קווים אחרים ודומה כי לא תעמיס עומס ניכר על הציוד הקיים. אשר לריאליות ההצעה - אם למישהו מחברי הפורום ידוע קונקרטית מה עלול להכשילה - תבוא עליו הברכה! יובל
סליחה...לפי דעתי אין שום בעיה!
עד שנתב"ג (באג) 2000 יפתח זה יהיה כבר 2010 פלוס מינוס (ואני לא מנסה להיות סרקסטי) ועד אז אמורים כבר לסיים את הרכבת לירושלים (בעזרת השם) כך שיהיה קטע בו המסילה נתב"ג - י-ם חוצה את המסילה לוד - כ"ס כל מה שנשאר לעשות זה להוסיף את הצומת שבעזרתה כל רכבת תוכל לעבור מנסיעה בציר דרום - צפון לנסיעה בציר מזרח - מערב. אתם רואים? נפתרה הבעיה! אנשים שרוצים לנסוע לנתב"ג יסעו ברכבות מיוחדות שעוברות דרך נתב"ג. אנשים שרוצים לנסוע לתל-אביב יסעו בקו שנוסע לתל אביב. ואם אתם אומרים שאני אופטימי שהקו לירושלים יפתח עד 2010 אז בואו נגיד שרק הקטע למודיעין יפתח. גם ככה המסילה שחוצה את קו לוד - כ"ס תיבנה כתוצאה מכך.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.