ועוד משהו מעניין

ornan

New member
אל תפספסו - רבים מאיתנו ימצאו שם

פרטים, הורוביץ, בק, הרב מרומאן סדיגורא הרבי מלובאביטץ ועוד רבים אחרים וטובים. כל כתבה מכילה עמודים רבים כדאי להוציא להדפסה ולקרוא בעיון.
 

ornan

New member
סנדר ו א 77 וחנה המל כדאי לכם לקרוא

את הכתבה יש שם שלשלות רבנים שלדעתי יענינו אתכם.
 

שרה המל

New member
אם הכוונה אלי -

אזי, לצערי, השורשים שלי הם ברומניה - ולא בארץ-הקודש! (עוד לא בדקתי, אם אני מתקשרת לדוד המלך או לחשמונאים). בכל אופן - כרגע הם לא בירושלים, ולא בטבריה, וגם לא בצפת... בשבועות הקרובים מתוכננות לי כמה פגישות לבירור שורשים של חלקי-המשפחה השונים. מקווה שיהיו לי גילויים מעניינים - ואז אספר עליהם. שרה
 

שרה המל

New member
ההורים שלי הם

מאזור בסרביה הצפונית - קרוב לבוקובינה. בתקופת ילדותם זה היה שייך לרומניה. יותר מאוחר עבר לשליטת בריה"מ, והיום - מולדובה, אם אינני טועה. חלק מן הדודים שלי התחתנו, ואף גרו ברומניה ממש. אגב, הסבים של הורי - מוצאם מאוקראינה, אך הם עברו לבסרביה. שרה
 

א77

New member
וודאי, זה הכל שם באיזור...

מיאסי ועד לטשרנוביץ. ואגב, לפני כשעה סיפרתי לאחד הצדיקים, ממשפחת בית רוז´ין כמובן. על הימצאותם של מכתבים של סביך, שהיה חסידו של הרבי מבאיאן טשרנוביץ - , עם כל מיני ד"ת ועובדות מהרבי. התלהבותו ניכרה בבירור.
 

א77

New member
תודה תודה

אני מכיר את החומר, ואגב: בין האתר הגדול הזה, וביני היתה התכתבות, ולאחרונה שוב. הוא מעוניין לפרסם יצירותיי, אבל במתכונת שהוא רוצה, ולא כמו שביקשתי. באי מייל האחרון שהוא כתב לי, עניתי בתעוזה קטנה, שירד מכל הנושא, כי למדתי מההתכתבות בינינו שחבל על הזמן. החומר שבצלאל לנדוי כתב, זה מעניין, ומוכר. שבוע טוב ומבורך ועכשיו לאחר בדיקת ובקרת האיכות, יכולני באמת לומר ששמן הזית הינו מהודר שבמהודר. תודה רבה.
 

א77

New member
רציתי להעתיק את הנכתב אודות

בית הכנסת תפארת ישראל. דיי מעניין, אבל בהעתק, האותיות הופכות עצמן. וכל מילה נקראת מסופה לתחילתה. תודה ארנה.
 

א77

New member
באותו קישור ועמוד שארנה הביאה

תגלול, עם פס הגלילה עד כדי שליש העמוד לערך. יש קטע בצבע וורוד, המתחיל במילים: המפעל הציבורי הראשון שהוחל בו... שם הוא מאריך יותר ממה שאני תמצתתי.
 

וינונה

New member
בבקשה - החלק על "תפארת ישראל"

המפעל הציבורי הראשון שהוחל בו ע"י כוללות החסידיים שזכה לפרסום רב היה הקמת ביהכ"נ "תפארת ישראל" (חומר רב אסף נ. בן- מנחם, במאמרו על בית כנסת זה ב"לוח ירושלים" של ברינקר לשנת תש"ד). רבי ישראל מרוזין נטל חלק פעיל בבנייתו של בית הכנסת "תפארת ישראל" שנקרא על שמו ושימש במשך עשרות בשנים כבית כנסת מרכזי לכוללות החסידים. עוד בשנת תר"ג, כאשר לו על כוונתו של הצאר ניקולאי לרכוש את המגרש, המריץ את נציגו בא"י, ר´ ניסן, להחיש נודע את קניית המגרש ולהתחיל בבניה. שנים ארוכות נמשכה עבודת הבניה, ובפי זקני ירושלים סיפורים רבים על המערכה שהבונים עמדו בה מול השכנים והשלטונות, ועל הפגנות המחאה שנערכו במסגד עומר אשר על הר הבית, נגד בניית ביהכ"נ במקום זה, ועל כן נמשכה הבניה למעלה מעשרים שנה. לפי מסורת חסידים הורה רבי ישראל מרוזין עצמו להפסיק את הבניה, שכן הראו לו בחלום את הפסוק שנאמר לדוד המלך: "האתה תבנה לי בית לשבתי" --- "והקמותי את זרעך אחריך - הוא יבנה בית לשמי". לאחר פטירתו בשנת תרי"א, עלה על כסאו בנו רבי אברהם יעקב מסדיגורא, והלה קיים משאלת אבותיו, להחיש את הבניה. גם בימיו עמדו מכשולים רבים בדרך הבנייה והיה צורך בהתערבות בשלב גבוה ביותר, עד אשר נתקבל ה"פירמאן" (רשיון)להקמת בית הכנסת. הבניה התקדמה השלימו את הקירות והגיעו עד לגג, אולם היא התעכבה שוב בגלל חוסר אמצעים ורק בשנת תרל"ב- ל"ג הושלמה בנייתו של בית הכנסת, ובשבת נחמו, ט"ו באב תרל"ד, נערכה חגיגת בית הכנסת ברוב פאר והדר בהשתתפות החזן ר´ בצלאל אדעסער. היה זה ביהכ"נ המרכזי לעדת החסידים, אם כי עוד קודם להשלמת בנין בית כנסת זה הוקמו בתי כנסת קטנים לכוללות החסידים, ר´ משה נחמיה כהניו מחאסלאוויטש, ראש ישיבת "עץ חיים" ומגדולי הפרושים, מזכיר בחוברת "שאלו שלום ירושלים" שהוציא באייר תרכ"ז את בתי הכנסת החסידים דלהלן: ביהמ"ד חב"ד, שתי בתיהמ"ד השייכים לכולל בני מדינת עסטרייך (גליציה), וביהמ"ד השייך לכלל חסידים ווארשא "אהל משה", שנוסד בשנת תרי"א, עם בואו של רבי משה מלעלוב. עדת החסידים זכתה אפוא לבית כנסת מפואר משלה, והיה זה צעד נוסף בהבלטת קיומה והתפתחותה של עדת החסידים, והשתחררותה מאפוטרופסותם של ממוני כוללות הפרושים בשטח זה, אולם שינוי חשוב יותר היתה בניית המקוה בקומת הקרקע של ביהכ"נ. בניית המקוה המיוחדת לחסידים סיימה את הויכוח הממושך עם ממוני כוללות הפרושים שהיו שליטים בחורבת רבי יהודה החסיד והתנגדו לפתיחת המקוה בשבת, והסיפורים על דברי הריבות בנידון, זכורים עדיין ע"י זקני ירושלים. ב"פירמאן" (רשיון) שניתן בשעתו להקמת ביהכ"נ פורטו המבנים: "ביהכ"נ - בקומה עליונה, בתחתונה - חדרים לרבנים" (מגנזי ירושלים א´ ע´ ל"ב), אך למעשה הוקמה שם מקוה טהרה שצוינה לשבח ע"י ר´ משה נחמיה כהניו בחוברתו הנ"ל "אשר כמותו לא היה עדיין בירושלים ועל דבר זה זכרם לטוב, כי טובה גדולה עשו לרבים, וכפקוח נפשות יחשב לאנשים בראשית בואם לעיה"ק שהורגלו מנעוריהם לזיעת המרחצאות".
 

וינונה

New member
תוכנה להיפוך עברית - עובדת ברוב

המקרים. אתה מעתיק את הקטע לתוך השטח הפנוי ואז נותן את הפקודה שלמטה. http://corky.net/hebflip.html ואם תצטרך עזרה נוספת - אני כאן
 

א77

New member
נווו, צריך אנטיביוטיקה?!

מקווה שהכל בסדר. אין וירוס, אין שפעת...
 

א77

New member
והנה נקב ההשקה שבין שתי בורות המקוה

שבמפלס התת קרקעי. מיכיון שמוזכר שם המקווה. ומיכיון ששם היה המקום ש"נתפסתי על חם-וצולמתי" כמו שסיפרתי כבר, אז הנה זה.
 
למעלה