ועד הבית נפטר

EddieL1

New member
ועד הבית נפטר

שלום רב, לפני מספר חודשים נפטר הבעלים של הדירה שהיה ועד הבית.

ההתנהלות הייתה במזומן בלבד, עם קבלות.
היות שנפטר בחודש מאי, אבדו כספים שאסף מתחילת אותה שנה- כלומר בממוצע כ-500 שקל למשפחה (בניין של 20 דירות).סה"כ, עד כמה שידוע לנו, בעקבות ניהול מוצלח של הכספים, הצטברו שם כ-10 אלף שח שהתכוונו להשתמש בהם לשיפוץ הבניין.

המנוח התגורר לבדו ויש לו בן אשר גר בנפרד ממנו עם משפחתו מזה מספר שנים לא מועט (היה מבקר מדי פעם).

פנינו לבנו של המנוח בשאלה היכן הקופה. בתגובה הסביר לנו שיחפש ולאחר זמן מה הודיע כי על אף שחיפש ביסודיות אינו מוצא כל קופה שכזו. הוא מציין כי לא היה מעורב כלל בניהול ענייני הועד (מה שכנראה נכון) וכי אף אינו יודע כיצד נראית הקופה (גם כן נשמע סביר).

הוא הסביר כי בתור בעלי הדירה החדש יסכים להשתתף כמובן בכל הוצאה שתהיה אך אינו יודע היכן הקופה עם הכספים. מה נכון לעשות בשלב זה?
בנו של המנוח טוען כי אינו יודע מה קרה לכסף והתרעם על כך שרמזנו כי לקח אותו. בתגובה הוא הציע להציג לנו את חשבונות הבנק שלו ולאפשר לנו לחפש בדירה בנוכחותו. מה עוד ניתן לעשות?
 
נציג הוועד נפטר

הסוגיה מאוד מורכבת.
אתה טוען שקיבלתם קבלות בגין כל תקבול, זה עשוי לעזור לאתר את הכספים.
יחד עם זאת, אינני מוצאת בתיאורים שלך שאותו חבר נציגות ניהל חשבון בנק נפרד לצרכי הנציגות - אם בעלי הדירות לא עמדו על כך שחשבון הנציגות ינוהל בחשבון בנק נפרד, כך שכספים פרטיים לא יתערבבו עם כספים ציבוריים, אינני רואה כיצד אתם יכולים לדעת היכן הכספים העודפים, אם בכלל היו כאלו.
 

EddieL1

New member
תודה.

אמורות להיות קבלות. האם לא ניתן להצליב אותן עם קבלות על הוצאות ולראות מה המאזן? ולפי זה לתבוע מבנו של המנוח להשיב את מלוא הסכום? (הוא טוען שלא מוצא אותו למרות שחיפש היטב בבית וכן שלא היה מעורב כלל בניהול הועד היות שלא גר בבניין שנים רבות).
 
המשך

ואם היו הוצאות שאינן מכוסות בקבלות - דבר מאוד מקובל ונפוץ בניהול בתים משותפים לצערי - איך תטיל את האחריות על כך על היורשים?
 
וי וי איזה בעסה


 
למעלה