ועדת חריגים

PRINCER

New member
ועדת חריגים

השבוע תיסגר המשלחת הישראלית ללונדון 2012, פרט לאתלטים.

בהנחה שנמרוד שפירא ושחר פאר בפנים ואנדיוני בחוץ ובהנחה וזימרו או גזאצ'ו יהיו בלונדון, לפני ועדת החריגים גודל המשלחת הוא 31 ספורטאים.
לועדת החריגים יעלו:
סוסו פללשוילי
גולן פולק
טומי ארשנסקי
אמרי גניאל
גיא מצקין
מאור חטואל
תום קרמר (?)
אנסטסיה מוצ'קייב(?)

יכול להיות שידונו גם על קרויטר (יחליטו מה הוא צריך כדי לקבל קריטריון צעירים).

בכל אופן לדעתי 5 הראשונים יקבלו כרטיס טיסה ללונדון וגודל המשלחת יהיה 36 ספורטאים.
אם מיכאל דמיטרייב יעמוד בציפיות ויסיים בין תשעת הראשונים מחר, אז יטוסו 37.
אם קרויטר יצליח להשוות את שיאו האישי עד אליפות אירופה (כולל), אז גם הוא יטוס.
ואם יקרה נס וגם אנדיוני יכנסו איכשהו, אז אולי נגיע ל40 (הסיכוי לזה הוא בערך 0).
אני מניח שגם מוצ'קייב עשויה לקבל הקלה...
 

myaron

New member
טוב, זה ידוע ששלושה צעירים יתווספו

פולק די סגור, על השאר לא הייתי מהמר.
בנוסף לדעתי עוד מקסימום כרטיס אחד ינתן וזה כנראה יהיה סוסו. במקרה שסוסו ופולק באמת עוברים, לדעתי טומי יראה את האולימפיאדה בטלוויזיה.

35 ספורטאים. אם דמיטרייב יעשה את זה אז 36. זה היה הצפי של הועד הישראלי, לא?
 

BentzWatchJudo

New member
אני מהמר שלפחות אחד מהשלושה האלה יסיים 7 ..

ומעלה בלונדון (שני ניצחנות לפחות)
 

apy ape

New member
אני חושב שגורלו של ארשינסקי

יקבע לפי מצקין וגניאל. שניהם יכולים להיות מוכרים כחריגים, ושניהם יכולים להיות מוכרים כצעירים. גניאל יכול להקבע כחריג ע"ס גוסטמלסקי ב-2004 שקיבלה אישור חריג על הופעה בגמר אליפות אירופה. מצקין יכול להיות מוכר כצעיר כמו נעם מילס שקיבלה את הכרטיס בגיל 22.

בכל אופן אני מאמין שסוסו יקבל חריג, פולק יקבל צעיר. אני חושב שטוב יעשו בועד אם יודו בכך שלא השקיעו יותר מדי מחשבה בקביעת הקריטריון בקשתות (מתוך מחשבה שאין מתמודד ישראלי רציני) ויתנו למצקין אישור חריג בכדי לפנות מקום לצעיר נוסף.

בסוף אני חושב שזה יראה כך:

חריגים - מצקין וסוסו
צעירים - פולק גניאל וארשנסקי/מוצקייב

היתרון הגדול של מוצקייב הוא בכך שהיא אשה ואתלטית, היתרון של ארשנסקי הוא בכך שיש לו פוטנציאל להצליח יותר כבר בלונדון. אני מאמין שבמידה וקרטיור יקבע קריטריון B הוא יצורף בנוסף למי שיבחר. אין שום סיבה לצרף את קרמר או חטואל, הם לא עשו שום דבר שקרוב להיות מרשים
 

guinnart

New member
לא מסכים איתך לגבי קרמר

ראשית רק בתחילת יולי יהיה הזימון מפינ"א ואפשר יהיה לדעת אם בכלל הוא (וגם גניאל ושפירא) ברשימת המוזמנים.
בכל מקרה מדובר בבחור בן 18 שהיה בשני חצאי גמר באליפות אירופה, הוא בשמינייה המהירה באירופה לנוער בלא פחות משישה משחים (!) ובחלק מהם מדורג ראשון.
התוצאה שקבע ושאולי תכניס אותו לזימונים ללונדון היא ב200 פרפר - 1:58.34, היא תוצאה יוצאת מהכלל.
אם יש מישהו שהוא באמת ובתמים צעיר מבטיח זה הוא. לא שנה או שנתיים מגיל נוער, אלא שחיין נוער ממש שעושה תוצאות איכותיות מאוד גם ביחס לבוגרים.
אני אשמח לראות אותו בלונדון.
 

yati6

New member
הצפי לא משנה, הרבה ספורטאים הפתיעו

וקיבלו כרטיס בינ"ל ללונדון בזכות ולא בחסד.

בכל מקרה, ארשנסקי לדעתי חייב לעלות . איזה מסר הוועד האולימפי ישלח לפונטי וסמדג'ה אם לא יאשרו את שלושתם ??

הג'ודו הוא אחד מהענפים האישיים שהראה הכי הרבה הרבה עומק השנה.

עם השינוי החיובי באיגוד , האופטימיות והאמונה הם צריכים לאשר , לתת לטומי לצבור ניסיון לקראת לונדון (כי אני לא מבין את ההבחנה על 4 מקומות שעושים בינו לבין פולק שהם בערך באותו גיל ועם הישגים די דומים), והאמת ?? איך שהוא ופולק נראים בחודשים האחרונים , וכמובן סוסו (שניצח ב3 תחרויות האחרונות יריבים מהחזקים בעולם ולדעתי יכול לנצח כמעט כל אחד) בנץ צדק - אחד מהשלושה האלו בהחלט יכול לעשות דירוג באולימפיאדה ואפילו יותר.
 

nitsansh

New member
איזה מסר?? שאתם לא הענף היחידי שיש בו

צעירים מבטיחים...
 

BentzWatchJudo

New member
צריך לאשר אותם בלי קשר לענפים אחרים...

ולא על חשבון צעירים מבטיחים בענפים אחרים שגם אותם צריך לאשר.
התחרות הזאת בין ספורטאים מענפים שונים רק מראה כמה כל שיטת הקרטריון הישראלי היא פתטית.
 

BentzWatchJudo

New member
עזוב אותך מספינים תקשורתיים

בנוסף יכול להיות שזה היה מתאים בעבר. ממה שאני רואה בשנה האחרונה השיטה הקיימת לא טובה, הרבה פעמים שרירותית ולא מקצועית והגיע הזמן להודות בכך.
 

doron62

New member
לא מדובר בספין תקשורתי

אני עוד זוכר מה היה כאן לפני שהכניסו את הקרטריונים.זה לא סתם צרוף מקרים שפתאום יש השגים.יתכן וצריך לבדוק שוב את השיטה, .אולי צריך להרחיב אצ ענין הספורטאים הצעירים.כדי לאפשר ליותר כשרונות פוטנציאלים לצבור נסיון ולהתפתח.אבל בניגוד אלך לא היתי ממליץ על ביטול הקרטריון הישראלי לגמרי.כי כמו שנדמה לי ניצן אמר אנחנו לא שיכים למדינות שהעיקר ההשתתפות.ולעניין השרירותיות כבר הזכירו פה את השיטה האמרקאית שהיא הרבה יותר אכזרית הכקם ונופל על תחרות אחת,אבל אצלם לאור העומק זה אפשרי.
 

BentzWatchJudo

New member
השיטה האמריקאית לפחות לא שרירותית.

וזה שונה שם יש עומק והם ממלאים את המכסות. פה אם ישראלי אחד לא יוצא לא יצא במקומו אחר.

הפתרון להישגיות (ולשימור המשרות של האנשים שקובעים את הקרטריונים) זה שיהיו קרטריונים הישגיים לתגמול כספי של הספורטאים והאיגודים אבל לא להעפלה לאולמפיאדה. זה יתן מספיק מוטבציה להישגיות.
 

doron62

New member
המטרה בקביעת הקרטריונים הישראלים הייתה

העלאת רמת ההשגים במשחקים האולימפים עצמם.ללא מחקר מדויק מהתרשמות שלי המטרה הזאת הושגה חד משמעית .עובדתית ההשגים באולימפיאדות מאז הכנסת הקרטריונים עלו.אני חוזר שוב יתכן ויש לשנות את השיטה בשולים להגמיש את הקרטריונים בחלק מהמקצועות .אולי להגדיל מכסות לצעירים.אבל כבסיס נראה לי שלא נכון לזרוק את השיטה לפח.הקרטריונים באים לקבוע השגים נדרשים פר מקצוע ,מעבר לדרישת סף הכניסה שקובעים הקרטריונים הבנלאומים.ומי שלא מוכן להסתפק בעצם ההשתתפות חייב לעלות את סף הכניסה.גם אם יהיו ספורטאים שלכאורה יפגעו.
 

BentzWatchJudo

New member
אז אנחנו לא מסכימים.

אני אצטט שוב את אריק זאבי שאומר שהעיקר שכל ספורטאי יממש את הפוטנציאל שלו. יש מי שהפוטנציאל שלו זה מדליה ויש מי שהפוטנציאל זה השתתפות ואני לא רואה סיבה לשלול מאף אחד את הזכות להשתתף.
אם רוני שוורץ אחרי כל המאמצים היתה משיגה כרטיס אירופאי, למה היה צריך לשלול ממנה את הזכות להשתתף (ורוני נסעה הרבה על חשבונה ולבד, אפילו בלי מאמן מלווה). וזאת רק דוגמא אחת.

אני מסכים עם ברוכי2 שלא צריך לממן כל אחד. השמיכה קצרה והמימון צריך להיות ע"פ הישגים וסיכויי הצלחה. גם של הספורטאים וגם של האיגודים.

אם טומי יסע ללונדון זה הרי ברור שזה יתן לו זריקת מוטבציה אדירה וכמובן נסיון באירוע גדול ואולי אולי הוא יפתיע וישיג דירוג 7 או גבוה יותר. מה רע בזה?
אם הוא לא יסע אני לא אתפלא אם נראה אצלו משבר. לא לנסוע בגלל פולטיקה מגעילה, למה ספורטאי כמו טומי צריך לעבור את זה?
 

doron62

New member
אז אנחנו באמת לא מסכימים

אם כל הכבוד לאריק ויש לי המון כבוד אילו..........לא העיקר ההשתתפות..יש סף כניסה שצרייך לעמוד בו.ולעניין הפוליטיקה בענינו של טומי ..........כאן אני בהחלט חושב וגם אמרתי שיש מקום להרחבה של השתתפות צעירים במידה והם באמת בעלי פוטנציאל עתידי.........
 

BentzWatchJudo

New member
לא התייחסת למקרה של רוני שוורץ. והבהרה

הציטוט של אריק זאבי זה רק עד הנקודה הראשונה. אריק אומר שהעיקר שכל ספורטאי יממש את הפוטנציאל שלו וכמובן שלכל ספורטאי יש פוטנציאל אחר.
 

doron62

New member
בעניין רוני שוורץ

קודם כל נראה לי שהמקרה שלה חריג-לגבי מימון אישי בהקף כזה.מלבד זאת היא ידעהמראש מה חוקי המשחק ומה ההישג שאליו היא צריכה להגיע.המדינה החליטה ששולחים רק מי שיכול להגיע להישג שנקבע כהישג מטרה.ושוב בבעיני ברמת המקרו זה נכון ומביא תוצאות גם עם לצערי בשולים ספורטי זה או אחר מרגיש נפגע.
 
למעלה