ועדת ביטוח לאומי - בזיון

דונטלה1

New member
ועדת ביטוח לאומי - בזיון

הגענו אתמול לועדה בביטוח הלאומי. אני רוצה גם לספר שזו היתה הפעם השניה שהיינו צריכים להגיע, מפני שבפעם הראשונה, הסתבר שהרופא שישב בועדה טיפל בבני כמה שנים במכון להתפתחות הילד, ומכיון שהכיר אותו היטב, היה צריך לפסול את עצמו מלבדוק אותו בועדה. למה לא קוראים את התיקים קודם? הרי הרבה ילדים חריגים מגיעים אליך, ובוודאי זו לא היתה הפעם הראשונה... מילא. ועדה מס' 2 - שוב, אדם בלתי סימפטי בעליל, שהתחיל לעלעל במרץ בתיק כשנכנסנו. לא ידע מה שם הילד ומעולם לא קרא את החומר. ושוב השאלה - מדוע אי אפשר לקרוא קודם את התיק? מדוע התאמצנו וביקשנו חוות דעת מכל המטפלים? מדוע הזלזול? הוא תקשר בצורה מאוד מזלזלת ולא נעימה ובני, והילד פרח שלי דווקא ענה בנעימות. למזלנו, כנראה בהשפעת האווירה המאוד לא נעימה, הוא לא עשה מה שנדרש ממנו. הוא מוסח מאוד בקלות, ו"שכח" מספר פעמים שהרופא ביקש ממנו להוריד את החולצה ואחר כך להוריד את הסנדלים. למרות שהוא בתפקוד מאוד גבוה, הוא ממש לא הצליח לנהל איתו שיחה והפטיר לעברנו: "אני באמת לא יודע מה יש לו. טוב, אני אצטרך לסמוך על חוות הדעת של ד"ר זימין". מזל מס' 2.... יצאנו עם טעם רע בפה ועם תקווה גדולה שבגלל האטימות וחוסר הידע שלו נקבל בכל זאת קצבה.
 

ליייייי

New member
מגעילים! פשוט עושה לי רע כל פעם מחד

מחדש לקרוא פה את הסיפורים האלו!!!!! זה פשוט לא יאומן, מה כואב להם? מה כל כך קשה להם? למה הם חייבים להיות מגעילים, חסרי רגישות, אנטיפטים ורעים כלפי אוכלוסיה נזקקת? כאילו שמדובר בכסף של אמא שלהם (ושאנחנו מיד רצים לאכול איזה קרפציו איתו...)? אנשים קטנים, עבד כי ימלוך, גועל נפש !!!!! שמחה בשבילכם בכל זאת שהשגתם את המטרה, עצובה וכועסת איתכם על הדרך הכל כך כל כך משפילה!
 

dd19

New member
הכסף בביטוח לאומי הוא הכסף שלנו

הרי כל אדם במדינה משלם ביטוח לאומי
 
חכמי חלם מכים שנית../images/Emo10.gif

אפשר להשתגע.
מאוד מקווה בשבילכם שתקבלו את הקיצבה ולא תצטרכו לרדוף אחריהם יותר. אם זה סוג השאלות ששואלים... אלא אם כן ניפול על טיפוס כמו שלכם... אין לנו סיכוי לקבל את הקיצבה.
 
האם זה חוקי לבקש מהילד

להתפשט, זה נראה לי ממש משפיל, הרי הרופא לא עושה לילד בדיקה פיזית , איפה כל הארגונים לזכויות האזרח הילד. מה זה צריך להביע התנהגות כזו.
 
ואני עדיין לא מבינה למה חושבים שם

שאם ילד יודע לפשוט וללבוש את בגדיו זה סימן שהוא בריא??? ומה עם זה שהוא לא מודע והוא עלול לפשוט את בגדיו איפה שלא צריך???אני חושבת שבכל הקשור לזכויות של הילדים על הספקטרום בבטוח לאומי - צריך לעשות רביזיה ולהשמיע רעש תקשורתי ולובי גדול גדול בכנסת. אפרופו - ידוע לי על מספר בג"צים שהוגשו על ידי עורכי דין (בהתנדבות אמנם, וכתקדים) ושנדחו על הסף, גם משום שלא היתה היענות מאורגנת של המשפחות או נציגיהם, וגם משום שלא הופעל הד תקשורתי, בבחינת "לא מעניין", ואני פשוט תוהה מה לא מעניין בלחץ שמפעיל הבטוח הלאומי על משפחות הספקטרום? למה קל יותר לסקטורים אחרים במשק לסחוט את הבטוח הלאומי על חשבון התחשבנויות פוליטיות אלו ואחרות, ואילו אנו שבאמת זקוקים לזה כדי לשקם את ילדינו לא מגיבים בצורה מגובשת .הייתי רוצה לדעת אם אלו"ט עושים משהו בנדון (בצורה של חקיקה)
 
את יודעת מה

זו שאלה מאד מעניינת . מדעו אין גל תקשורתי בעניין. איך זה שבכל חודש מושפלים יותר ויותר הורים. כל חודש יש הורים שמקבלים זימון ומשקשקים. מה עושים עם הצרה הזו. האם יש שם מישהו חולני שבאמת מאמין שאנו ההורים מנצלים את המדינה ובונים וילה על חשבון ביטוח לאומי. חייב להיות הד תיקשורתי בעניין. חייב להיות תביעה מייצגת שתדרוש מביטוח לאומי להפסיק להשפיל את החלשים. האיבחונים של המומחים ושל הצוותים המטפלים צריכים להספיק. האם ד"ר דיצה צחור תמציא אישור שהילד בספקטרום? האם ד"ר זימן יעשה זאת? ושאר הרופאים והמכונים להתפתחות הילד? הפרנויה כאן מוגזמת ומה שנשאר זו מגמה ומדיניות של השפלת הורים וילדים. חייבים להפסיק את זה לאלתר בכל דרך חוקית אפשרית. חייבים שאלו"ט תתערב ותעצור את זה גם במחיר של חשיפה תקשורתי מלאה או חלקית.
 
יש במדינה סקטורים שלמים

שניזונים מבטוח לאומי ושהם לא נכים או נזקקים. מדובר על הסקטור של מרובי הילדים למשל. לא מבינה למה צריך לעזור למשפחה שהחליטה מרצונה הטוב (וזכותה לכך כמובן) להרבות בהולדת ילדים? זה שיש להם הרבה ילדים זה נחמד ונעים וכיף שיש לך אפשרות לגדל שבט ולהנות מפרותיו בבוא הזמן, וזה גם בהחלט מעצים את כוחן. קל יותר להתבגר כשמסביבך שבט של ילדים ובני ילדים בריאים, אבל למה הציבור צריך לממן את זה? מה עם המשפחות של הילדים הנכים? למה את המשפחות מרובות הילדים לא מטרטרים ולמה באופן אוטומטי הם זכאים לקצבה קבועה מבלי להוכיח מאומה, ולמה את משפחות הילדים הנכים מטרטרים ומבזים אותם ואת ילדיהם (תראה לי אם אתה יודע לשטוף פנים או להחליף חולצה וכדומה).אלא מה - למשפחות מרובות הילדים יש לובי חזק בכנסת וקצבאותיהן מעוגנות בחוק וחס וחלילה למי שמעז לגעת בפרה הקדושה הזאת... כסאות יתמוטטו, מה שאין לילדים הנכים. הם לא יכולים לתבוע את זכאותם וקל מאד לרשויות "לדלג" עליהם.אבל בשביל זה הוקמו ארגונים לא כן? אז למה לא נשמע קולם?
 

דונטלה1

New member
את אישה חכמה מאוד ../images/Emo24.gif

מאז ומעולם התנהג הגוף העשיר והמסואב הזה כאילו כל התובע קצבה מנסה לעשוק אותם. לאמי יש נכות באחת מרגליה, שמן הסתם מגבילה אותה יותר ויותר עם השנים. זה אף פעם לא הפריע להם לזמן אותה אחת לכמה שנים לוועדה כדי לבדוק אם היא עדיין נכה, ואף להוריד לה, באחת הפעמים את אחוזי הנכות באופן משמעותי, כי בגיל ששים וחמש היא פתאום נראתה להם בריאה וזריזה יותר...
 

שר19

New member
עוד לא עברתי ועדה כזאת

אבל אני כבר כועסת... אם יבקשו מהבן שלי להתפשט (הוא לא יעשה זאת) אני ממש אכעס. ועוד לקבוע על פי זה זכאות? חרפה! בקרוב תהיה לנו ועדה ראשונה... צריך לחשוב למי לפנות. מה עם עוד בבר אילן שמתעסקת בתביעות לביטוח לאומי? אולי גם בזה היא תתעסק? מי מכיר אותה?
 
במקרה כזה של קביעת נורמה/נהלים

של זכאות בבטוח לאומי לא מספיק עורכי דין. צריך לובי לחקיקה
 

דן להב

New member
חקיקה היא לא תמיד הפיתרון

בטל"א נוקט במדיניות שלו מטעמים שהם מובנים לו ורק לו. יש ויכוח שלם על האם חקיקה היא הדבר הנכון לעשותו, צריך לחשוב על כך שחקיקה תגרום לכך כי הרבה ילדים שכיום מוגדרים אספרגר או אוטיסטים קלים יאבדו את הזכאות, כיון שבטל"א יגיד שלעומת נכים אחרים הם "יחסית" במצב טוב. אני לא שופט ויתכן כי באמת היה צריך לפעול בדרכים של עיתונות וללכת כסאח עם בטל"א, אני חושב שלא, לא כי יש לי סמפטיה לפקידי בטל"א .אני חושב שצריך לחשוב טוב טוב האם המלחמה שווה את הקורבנות. היום בעובדה כל אחד שקיבל תשובה שלילית ועירער זכה למלוא הגימלה. האם כשתגיע חקיקה כל אילו שמקבלים היום את מלוא הקיצבה יקבלו אותה גם אחרי החקיקה? אני בטוח שלא, תשאלו כל לוביסט בתחום והוא יגיד לכם שבטוח שלא. תמיד יהיו שוליים שיפגעו, השוליים שאגב יש להם נציגות לא מעטה כאן בפורום. אני בעד השארת העמימות כמה שיותר רחבה כל עוד כולם מקבלים, ברגע שיהיו כאלה שלא יקבלו או שיהיה חוק שמקבץ את כולנו לתוך אותה מטריה אני אהיה בעד. ו... אני נציג של אלו"ט , לא משהו אבל זה מה יש דני
 
צריך לתקן את הקריטריונים ואת

אופן הבדיקה . המדדים/הפרמטרים היום לזכאות של ילדי הפורום (ואלה שבשוליו) אינם נכונים. אי אפשר לקחת ילד, גם אם הוא בתפקוד גבוה מאד, ולפסוק על פי יכולתו להתלבש או להתרחץ כי קנה המידה , כידוע לך, לא רלוונטי. הילדים(לרוב) אינם מוגבלים ביכולתם הפיזית או ברמת ההבנה הבסיסית שלהם (ואת זה בדרך כלל הם רוכשים רק אחרי המון עבודה איתם, ובעבודה אינטנסיבית וסיזיפית, ורובם מבצעים פעולות אלה כשיגרה תבניתית) לעומת זאת, הילדים בספקטרום מוגבלים בשיום המטלות בסיטואציות שונות ובהבנה שלא על פי תבנית קבועה. אנחנו מלמדים את ילדינו פעולות רוטיניות נחוצות, וכשהם באים לוועדה בטל"א הם נדחים רק בגלל שאנו ההורים עבדנו קשות באימונם.
 
ובקשר למדיניות של בטל"א

הרי ששיקוליה נובעים בדרך כלל מהעומדים ברשותה, והנושאים הקרובים אליהם
 

דן להב

New member
אני בעד לא לתקן את הקריטריונים

כאן טמונה המחלוקת ביני לבין אחרים. אני טוען שצריך להשאיר את המצב כמו שהוא ולעגן אותו במסמרות- שישאר המשפט "אוטיזם ודומיו" ברגע שיתחילו הקיטריונים שם ניפול, שם יהיו משפטים סתומים שלא יעמדו במבחן בית משפט. האם לא עדיף לעבור מפגש אחד או שניים לא נעימים בועדות בטל"א ולהמשיך לקבל את הקיצבה. היום אין קריטריונים,ולכן בתי במשפט הם איתנו, זה היתרון שלנו,ברגע שיהיו קריטריונים שם הפקידים ישחו במים שלהם ואנחנו נטבע בים הקריטריונים. ההצקות של הבטל"א רוצות לגרום בדיוק לדבר הזה ,לעגן את הקריטריונים ובכך לפסול את הגימלה לרבים. אני נגד הרעיון הזה גם אם הוא נשמע הגיוני על פניו. אם זה לא מקולקל אני לא מתכוון לתת לאף אחד לנסות ולתקן אותו דני
 
תשומת לבך לעובדה שלא מדובר

רק בפגישות לא נעימות בוועדות אלא גם, ובפירוש - גם, בהורדת אחוזי נכות
 
מאד תמוה מה שאתה אומר

אז זה בסדר שילד עובר התעללות כי חס וחלילה אם נפתח את הפה יקחו לנו את הכל? באיזה זכות רופא שלא עושה בדיקה גופנית לילד מבקש ממנו להתפשט, הקלות בא במדינה שלנו מותר לעשות דברים לנכים ולילדים היא מזעזעת. עוד יותר מזעזע שזה בסדר בעיני ולא נורה אז יש כמה פגישות לא נעימות נו... , ומה אם ההורים שלא ישנים בלילה בגלל שהם יודעים שהם צריכים לעבור ועדה אצל סמואל? הגישה הזו ממש לא נשמעת לי כשרה ולא נראה לי שבגלל שאולי ילקחו זכויות לא ניתן לצפות מביטוח לאומי לכבד את ילדינו ואת ההורים.
 
למעלה