ונעבור לשלב המעשי....

דורון®

New member
קראתי בעיון את דברייך

וברשותך אתייחס למילים שלך, אני יודע שזה נחשב כאן "מעשה מגונה"
אבל היות ואני לא מכיר אותך, מעולם לא ראיתי אותך אפילו, כל מה שיש לי זה מילים שאני מניח (סובייקטיבית) שמופיעות בהקשר מסויים. אז אם תרשי לי להמחיש לך איך אני כקורא מפרש את המילים (לא אותך). לי זה נשמע כמו, " אני מציעה שתהיה "ערכת כללים" פֶר משתמש " או " האחריות להגדרת כללי הפניה היא של המשתמש "
 
פיספסת לגמרי את העיקר, נראה לי:

הבחורה שעליה מדובר יודעת שאני מופרע קשב. היא יודעת כבר זמן רב שאני שונא וסובל כשמפריעים לי במשימות מסויימות. כשהיא באה לשאול אותי שאלה, התעלמתי מהשאלה, מספר פעמים, בלי עלבון או משוא פנים. לא רציתי לצאת מהשוונג של הריכוז שהייתי בו. בפעם החמישית היא התחילה לדרוש ממני במגיע את תשומת הלב שלי. ואז עניתי לה בצורה ישירה ומפחידה. והיא נעלבה כמו הילד שנורית לקחה לו את התפוח. אז מה פה העיקר? לדעתי, היה לה הכי נכון באותו רגע, להבין שהיא פוגעת בי, ואולי באותו אופן היא גם פוגעת באנשים אחרים! הכי כדאי לה ללמוד את המקרה. אני לא עסוק בלהעלב ולהעליב, ואני מנסה לשפר את עצמי בכל מקרה. גם את ההערה שלך לקחתי לתשומת לב מלאה.
 

נושש

New member
ונעבור לשלב המעשי....

האמת שהופתעתי... לא חשבתי שלכל כך הרבה אנשים מציק אותו דבר. שמחתי גם על הביקורת העניינית. אז הוצאנו קיטור. מה הלאה? איך אנחנו יכולים לשפר את הפורום? מה אנחנו יכולים לעשות כדי ששוב יהיה לנו נעים? האם כמו כל חברה שמתפתחת אנחנו צריכים לבנות איזו שהיא אמנה? האם אנחנו צריכים לדחוף ליצירת ערכת קבלת פנים שתכלול גם כללי התנהגות? האם אנחנו צריכים ללמוד להתעלם ? או אולי צריך לבנות מערך של דיונים ושאלות שיבואו מחוץ להתנהלות היום יומית? אני לא יודעת. אבל התשובה נמצאת כאן. אני לא רוצה לוותר על המקום הזה הוא חשוב לי מידי. ואני יודעת שגם לכם. אז בואו נעשה משהוא...בוא נחבר את המוחות הקופצנים ומבריקים שלנו ונראה בדיוק מה הבעיה ואיך אפשר לתקן אותה. אז אני קוראת לכולם... לציין בעיה ברורה עם פיתרון אפשרי. אני מדגישה השירשור הזה הוא לנסות לפתור את הבעיה ולא המשך של הדיון הקודם. ואז נוכל להציע למנהלי הפורום לפעול לטובת כולם. נוכל להציע רעיונות פרקטים. רעיונות?
 
OK, זאת עצה בעיקר לדראוש,

אבל כל אחד יכול לראות שם את עצמו. אתמול מישהי נורא נעלבה כשאמרתי לה שהיא מפריעה לי לקרוא. במקום לחכות עם השאלה ה"בוערת", היא העדיפה להוציא אותי מריכוז. אבל לי הרי קשה נורא אח"כ לחזור לנושא המקורי. אז אחרי כמה ניג'וסים מצידה, הגבתי בצורה קצת קיצונית, אבל ברורה: זה לא מעניין אותי עכשיו. והיא? במקום להסיק מסקנות, התחילה להעלב ולהיות צינית, ולקבור את המסקנות בחול. בדיוק כמו אמא שלה.
 

דורון®

New member
המציאות חזקה מכל אמנה

חברה בהתהוות,עוד לפני האמנה, צריכה רעיון, מטרה. האמנה אמורה לשמש כאמצעי להשגת מטרת הרעיון, ולא להפוך למטרה בעצמה. ועם כל הכבוד, רעיון מהותי עדיין אין כאן... ערכת קבלת פנים משולה בעיניי "לשרשרת חיול" על כל המשמעויות שלה. בכל פורום מתוקן ישנה פינה בה מנהלי הפורום רושמים את האני מאמין שלהם לגבי הפורום שבאחריותם, וזה אמור להספיק. אני מניח שכולם כאן מכירים את כללי ההגינות הבסיסית בין אדם לחברו, לטחון שוב את " ואהבת להודעת רעך כמוך ", למסגר ולתלות על קיר הפורום, מקסימום יכול לשמש כקוריוז. היות ואני עדיין עומד מאחורי הרעיונות אותם הצגתי בכניסתי הסוערת לפורום ( אולי כיום הייתי מנסח אותם קצת אחרת ) הפורום הזה זקוק לניעור רציני, ולאו דווקא מבחינת "כללי התנהגות" , אלא במישור הרעיוני.
 

kniaper

New member
הפורום לא זקוק לניעור

אילו היה זקוק, לא היו כותבים בו אנשים ומספרים שהם מרגישים בו תחושה של מקום נעים וחם. מקום שהם יכולים לשאוב ממנו אנרגיה ולמלא את המאגרים בכל פעם שמרגישים שקשה. זו המטרה של הפורום ולאורך די הרבה זמן היא הושגה. כך שאם אתה חושב שהפורום צריך ניעור זה רק מכיוון שמסיבה כל שהי משהו פה (כפי שאתה טוען מבחינה רעיונית) לא מתאים לך. לאחרים הוא מתאים מאד ואני ממש מבקש ממך להפסיק לנסות לנער את הפורום כי כך הוא יתחיל לחטוא בגדול למטרה שלשמה הוא הוקם.
 
צעדים טקטיים

יש לי מספר עצות במישור האינדיבידואלי , של כל אחד עם עצמו : * לאנשים שכותבים בציניות - אני מציע שיחשבו פעמיים עם יש סיכוי סביר לכך שמישהו יפגע מנימתם העוקצנית והסרקאסטית. ואם כן , שישתדלו לכתוב במשנה איפוק. * לאנשים שנפגעים מכתיבה עוקצנית - להשתדל לא לקחת ללב. * לאנשים שלא מוצאים את עצמם - שיחפשו את החברים שלהם - לא במובן הגנאי של הביטוי - אלא ינסו להתעלם או לסנן את מה שנכתב שלא לרוחם ולדלות מהפורום את החלק שכן נושא חן בעיניהם ולהשתדל להרחיב לעבות אותו(בבחינת "להוציא את המוץ מן התבן").והכוונה ב"לחפש את החברים" שלהם - בתוך הפורום. * לחדשים ולוותיקים - לשבור "דיסדנס" ולפעול לבטל את ה"מעמדות" הללו. * לעצמי - שאפסיק להשיא עצות לאחרים. והכי חשוב - שכל אחד יאמין בעצמו.
 

madog

New member
כבודו רפטטיב או סתם חזרתי

עוד בשילהי המלחמה הניתשת עת ראיתי את המגיע ניסיתי בדרכי (שכניראה אכן רק שלי היא ולא מובנת לאחרים) להקדים תרופה ל... אך אללי קצרו ידי ולא נותר לי אלא לחזור להעתיק ולהדביק המפלט האחרון הגיג יום חורף: אז הנה זה מתחיל 1.לקחת אחריות: לקחת אחריות על מי מה שאנחנו לבחור בטוב כל פעם מחדש כבר לא מה שהיה עם ההנחות דרך שביל כיון לבדוק ב7 עיניים(מה מקור הביטוי משהויא יודע?) שלא הדרך חזקה מההולכים בה לבחור הדרך כל רגע מחדש 2.חופש: החופש היחיד שיש הוא החופש לבחור כל השאר תוצאות ומזל החופש של לעשות מה בא לי לא חופש הוא אלה כלא רצונותינו אנו כלואים ברצונותינו 3.פואנטה: מה חייבים ;-\ ?. עברנו את פרעה נעבור גם את זה MaDog עד כאן אשר נכתב כבר יש עימי האמונה שבקריאה נכונה של הנאמר באמת מהלב יבוא מזור לכאב מעט עדינות ורוחב לב לא יקרים המה אך לצערי כי רב נדירים במחוזותינו
 
קשיי גדילה

זה מה שקורה פה עכשו,מה שצריך זאת טיפה התחשבות בזולת,פחות בדיחות עוקצניות,מינימום שלום נימוסי לחדשים לא צריך לענות לכל אחד ולא חייבים לכתוב מגילות,אתם יודעים הדברים הקטנים האלה שעושים את החיים יותר ניסבלים. שלכם חנה גונן
 

rilibi

New member
שלום קוראים לי ריליבי ואני ADHD

אולי זה מה שחסר פה. ה"ותיקים" מכירים אחד את השני כבר המון זמן ויודעים את כל ההתלבטויות והמחשבות של כולם, ורוב ה"חדשים" לא הציגו את עצמם אלא ישר נכנסו למערבולות חידודי לשון. אי אפשר לתמוך במישהו אם אתה לא יודע מה מציק לו. נכון שכולנו ADHD אבל אנחנו מאד שונים זה מזה. לא יכולה לנחש מה מציק עכשיו לדורון או לקסומה או לMADOG או לג'וני ווקר (רק לדוגמא של שמות שני אצליח עכשיו לכתוב בלי שגיאות). הם לא מדברים על עצמם הרבה. לא באמת. כן יכולה להבין על מה מומינאמא מדברת רק בשני משפטים כי הגענו בערך ביחד, ואני יודעת על מה היא מדברת. יכול להיות שהחדשים מרגישים כאילו הם נכנסו באמצע של הסרט. ואני מרגישה שבערך 90% מהפורום (מי שפעיל עכשיו, לא מי שקורא מאחורה ומתפלל לטוב) אני בכלל לא מכירה. הם שנונים ואינטיליגנטים רהוטים ויצירתיים. מה זה קשור לADHD? כשאני נכנסתי לפורום ישבתי וקראתי את הכל הכל והרגשתי כאילו אני מכירה את כולם, וגם היה גל שהגיע במחזור שלי שכנראה היה מוכן יותר לשתף בחוויות גילוי הADHD ואז כולנו שאלנו כל הזמן מה, גם אתם ככה, ולמי עוד מפריע הזהו ולמה תמיד נשרט השעון. וכך נוצרת הרגשה של קבוצה. אולי צריך לעשות הצגה מחודשת של הדמויות הפועלות (כן, גם כאלה שלא הציגו את עצמן אף פעם) ולנסות להפוך מחדש לקבוצה. והתנצלות בסוף (איך אני יכולה בלי). אם הזכרתי אותך כאילו שאני לא מכירה וכן הצגת את עצמך לפי כל הכללים, מצטערת. זיכרון שלי כמו מסננת. מה שכן, בטוח שזה לא נמשך.
 

דורון®

New member
קוראים לי דורון ונמאס לי להתאפק

הגיע הזמן לקרוא לתינוק שהצלחתם לשפוך עם המים בשמו !! תקשיבו לי ותקשיבו לי טוב. יש לי מנהג בחיים, אני נותן קרדיט לכל אדם באשר הוא אדם. על מנת לכשיאבד אותו, יוכל להאשים רק את עצמו. אני מרגיש (הנה רגש) שהטרחנות שלכם עוברת כל גבול. די מעייפות אותי (הפעם הרגשה) הודעות הדודות של הוועד למען החייל האלו. לא רוצה לעשות "סיבובי הכרות יזומים", מי שהגיע אל ליבי ולהיפך, זה קרה בטיבעיות, כמו שצריך. לא רוצה בכלל להיות חלק מ"הקבוצה" שלכם, כי יש לי תחושה חזקה (הנה חוש) שאתם פשוט צבועים, מסתתרים מאחורי נימוסים לכאורה, אבל לא מתביישים לעשות איפה ואיפה. מי שהיה במפגש, סבבה, כל אסוציאציה חופשית שלו, שאני יכול להמציא כאלו אלף בדקה, זוכה לגלי הערצה תמוהים, שלא לאמר מעליבים. אני את המחמאות שלי אוהב להרוויח ביושר... ככה אני...מוזר... השורה התחתונה של כל ההתעוררות הזו בפורום, היא פשוט תחושת אי נוחות של "הוותיקים" שהחדשים גונבים להם את ההצגה, ככה פשוט, ככה אנושי, ככה מכוער. לטעון שרמת הדיונים ירדה ? סליחה ? "שרשורי בוקר טוב" זה יותר אקדמי ונאור ? מה אתם ? מבקרי דיונים ? בכל תנאי שוק תקשורת נורמלי, אנשים כמוני, ננה, ואני הקסומה, מקבלים כסף על מה שהם כותבים, אתם מקבלים את זה בחינם... אני אולי ישיר, אבל לא מטומטם, בדקתי היטב בתנאי השימוש בפורומים והודעה זו עומדת בהחלט בקריטריון של חופש הבעת הדעה, קריטריון שגם מנהלי פורום כפופים אליו. זה לכל הכוכביות המיסתוריות שאני משוכנע שיצוצו לי תיכף ויטענו: " יו...לא הבנתי אף מילה...אבל נראה לי שאנחנו אמורים להיעלב...כקבוצה כמובן...אנחנו תמיד ביחד..." דורון - כוכב ראדיקלי * - אני אוהב לסגור את כל הזוויות כשצריך... ואני גם טוב בזה... יש סעיף חמקמק בקודקס הפורומים הנקרא "רלוונטיות" אז בבקשה, מחר אני עושה TOVA שבת שלום לכולם
 

madog

New member
בהצלחה במבחן התכוננתה?

האמת אתה לא מטומתם! (או כל סידור אחר שך האותיות מה לא כולם גם דיסלקטים?) אבל הנימה למה? ברכות אח יקר האמן! הכול כמו מים רך! זורם מתאגם ופורץ פורץ זה רק חלק! על מי אתה כועס? לא שטויות אתה כותב! טוב לא רק(מצטער לא יכול להתאפק):) תנשום עמוק תרגיע באמת שווה.
 

nana the first

New member
טוב, אני במילכוד.

לנושש מפריע שחדשים כותבים על הגילוי ומה לעשות איתו עכשיו (ציטוט לא מדויק אבל בערך רוח הדברים) וריליבי מרגישה שהיא לא מכירה אותי ורוצה שכל אחד יציג את עצמו. בתור בוגרת קורס בלוגיקה קצת התבלבלתי. (האם לזה התכוון המרצה כשדיבר על פרדוקסים?...) לאחר השירשור של אתמול החלטתי להוריד פרופיל. לא רוצה להפריע לאף אחד. אין לי בעיה להיות פאסיבית ורק לקרוא בפורום (כמו כל פולניה טובה פשוט נעלבתי לי לבד בחושך) אז ריליבי, מה אני עושה עכשיו??
 

kniaper

New member
אני מניח שהאמת היא איפה שהו באמצע

גם אם אני בהחלט יכול להבין את עייפותה של נושש מאנשים שכותבים על הגילוי, אני דיי מקווה שדוקא זה לא ייפסק. מי שרק עכשיו מתחיל בתהליך ומרגיש צורך לפתוח ולו מעט מתחושותיו מוזמן לעשות זאת כאן כי זה ממש המקום לכך. אני גם בטוח שהיא לא ממש התכוונה לכך שהיא הייתה מעוניינת שהעניין ייפסק. אבל, יש כמה דברים שבאמת אין טעם לחזור עליהם פעם אחר פעם ולשם כך הוצעה הערכה הזו ובעצם זיוהדינה בחריצות רבה הכינה ערכת קישורים כזו ממש מוצלחת. אני לא הייתי מוותר על אנשים שנכנסים מציגים את עצמם ואת תחושת הגילוי שלהם. זה משמח אותי לקרוא כל פעם מחדש. ולמען האמת ננה (אייתתי נכון?) לא הייתי רוצה לוותר גם עלייך. אני מקווה שתחזרי בך מההחלטה להוריד פרופיל. דוקא מתאימה לך הצדודית
.
 

מופרע1

New member
כמעט כנ"ל

כמו nana אני מבין שאי אפשר לצאת פה ראש עם כולם, אז אשתדל לעבור למצב פסיבי. לא נורא.
 
שלום אני מכונה וולטר

ואני ADD ,משהו ראה איזה H בסביבה? אני גוזר את התווית של הבגדים מאחורה ,חייב שהפס של הגרב ישב נכון ,אלוף העולם במידע לא שימושי ,ואני מצויין בלשכוח
מאז שגיליתי על הADD הומור מאד עוזר לי להתמודד עם הנושא, והאמת שאנחנו אנשים מאד משעשעים. אה ועוד משהו ,מעכשיו אם אני כותב משהו חיובי או נותן מחמאה ,שיהיה ברור-זה לא בציניות מתי בפעם האחרונה התקשרתם למשהו וכשהוא ענה לא זכרתם מי זה ומה רציתם?
 
ועוד משהו

הכינוי שלי לקוח מסיפור קצר באנגלית http://www.geocities.com/SoHo/Cafe/6821/thurber.html פעם רציתי לתרגם אותו ,אבל אתם יודעים
 

zivadina

New member
השלב המעשי:

אני חושבת שקודם כל צריך לחרוט על דגלנו את המשפט: לא להעליב! כל השאר נגזר ממנו. לדעתי, החמימות שהייתה פה התקררה בגלל אנשים שהפגינו פרובוקטיביות (ו"זכו" להערות ציבוריות ופרטיות ממני). אי אפשר לקיים פורום תמיכה כאשר מושמעת ביקורת. התנאי הראשון הוא לקבל כל תגובה של כל אחד, ואם היא מנדנדת/מרגיזה/ משעממת, פשוט לא לענות לה. אני חושבת שכל אחד פה יש זכות להשמיע ביקורת....רק על עצמו! יש בינינו אנשים שבגלל האנונימיות הוירטואלית העזו להפתח רק פה. אסור לנו לגזול מהם את הפתיחות הזאת. העולם מלא בפורומים "של אנשים רגילים". אנחנו לא צריכים להיות עוד אחד מהם. חייבים לשמור על הפתיחות, היושר והתום ה-ADHDי שלנו.
 
למעלה