ומה קרה לנו היום? ( ארוך)

ayagu

New member
ומה קרה לנו היום? ( ארוך)

שלום לכולם! לאחרונה מהרבה סיבות אני כמעט ולא נכנסת לכאן, אבל עוד מעט הכל יסתדר.. ואני מקווה שאוכל להיכנס יותר. הימים האחרונים היו דחוסי פעילות ורגשות. התחיל עם אבחון חוזר של קטנטונת שנערך בתנאים לא הולמים. לקראת אחר הצהריים, מינון נוסף של חצי כדור, העדר ארוחת בוקר וצהריים. ( כבר כתבתי פעם שקטנטונת בהשפעת הכדור מסרבת לאכול ארוחת בוקר, מחזירה את הכריך ומגיעה לארוחת הצהריים לקראת חמש בערך מה שלא התאפשר בגלל האבחון) לדעתי היתה גם בעייה עם המינון הנוסף שאליו קטנטונת לא רגילה. כמובן שהתוצאות של האבחון לא היו מספקות מה שגרם לי להתעמת עם המאבחנת בדרישה לחזור על חלק מן האבחון במועד מאוחר יותר. קטנטונת בעצמה הרגישה שלא מיצתה את עצמה וטענה כי פעלה בלי לחשוב.. ביום שישי הספקתי להתווכח עם המחנכת של קטנטונת וויכוח שהחל בטון שקט למדי הפך לסוער למדי, ללא הרמת קול. ויכוח על עניין עקרוני ביותר. והיום? הזמנו חברים לארוחת בוקר. קטנטונת התרגזה שלא שאלנו לדעתה, היא לא אוהבת אורחים. אםפשרנו לה לבלות הבוקר בחדרה מול טלוויזיה ומשחקים ולא להצטרף אלינו. קטנטונת טענה כי שבת הוא היום היחידי בו היא נחה והיא שונאת אורחים. בצהריים היינו אמורים לנסוע לאירוע משפחתי במרכז. קטנטונת התנגדה נחרצות בטענה כי גם לארח וגם להתארח זה קצת יותר מדי בשבילה ליום אחד.. וכמובן שהטענות שלה נלוו בשטף דיבור עז ובכי. השתטחות על הרצפה, רקיעות רגליים וכדומה. היא לא נוסעת! כמובן שויתרנו. ולאחר שפרקתי שאלות.. א. האם יש השפעה למועד בו נערך אבחון על תפקוד . ב. האם למינון כפול של ריטאלין יש השפעה על תפקוד? ג. האם צדקנו שויתרנו ולא התעקשנו על הנסיעה. מקווה לימים טובים יותר. אמא של קטנטונת.
 

פרחבר

New member
תשובה אחת (לפחות)...

לדעתי, ואני חושבת כי רוב העונים אחרי יסכימו - על הקטנטונת להבין, להפנים ולהבין כי מי ששולט בבית ומחליט החלטות - אלה אתם ולא היא, ואם קבעתם לעשות משהו, היא יכולה להביע התנגדות (בכל דרך שהיא) אבל את ההחלטה לביצוע קיבלתם וזהו. הצבת גבולות היא אחת הדרכים הבדוקות לארגון הילדים שלנו. אנחנו אמרנו תמיד (במידה והתנגד או שאל לכמה זמן נוסעים), נוסעים ל-X שעות. וז עבד, כי ידע שנוסעים לפרק זמן מוגדר ולא ארוך במיוחד. אם לבש בגד חדש או לא נוח אמרנו לו - זה רק לנסיעה שנחזור תוכל להחליף, וכל דבר דומה. וזה עזר לו (ולנו) מאוד.
 

2 1 2

New member
הצבת גבולות

זה דבר חשוב מאד (לא רק לילדי ADHD אלה לכל הילדים) הילדים ובמיוחד הילדים המיוחדים האלה שלנו אלה שהם ADHD חייבים לדעת שיש מי שמחליט והמחליטים הם ההורים. אני באופן אישי נותנת לו לפעמים להריש טוב ולשלוט על משהו מסויים אולם את החוקים,הכללים והחינוך בבית קובעים ההורים. לגבי מתן ריטלין נוסף אחה"צ אז גם אני נותנת לו פעם בשבוע באופן קבוע חצי כדור ומהשבוע אתחיל לתת שוב חצי כדור בהתאם למה שכתבה לי ד"ר מנור אז בכללי זה בסדר , נראה לי. אנחנו את האיבחון עשינו בבוקר.
 

zivadina

New member
שבוע טוב איה. טוב לראות אותך אצלנו.

השאלות שלך מקצועיות מדי בשבילי, ואענה רק את מה שאני חושבת (וזה לא מקצועי, כפי שציינתי): 1. אני משערת שאם האבחון נערך בשעה שהילדה עייפה, תהיינה תוצאות פחות טובות. מצד שני, כאשר אני נזכרת בתשובה כלשהי של ד"ר מנור, הרי משווים בין האבחון עם ובלי ריטלין באותו הזמן, ואז יכולים לראות את ההבדל היחסי של עם ובלי ריטלין. 2. מינון גדול מדי של ריטלין משפיע לרעה (זה מה שקרה באבחון שלי). הרופא המטפל צריך לדעת לזהות את זה ב"טובה". הבעיה שלא כל הרופאים הם מפענחים טובים של ה"טובה". 3. בקשר לנסיעה, יש המלצה להכין תמיד את הילד למה שעומד להתרחש, כדי שלא יופתע. לדעתי, הייתם צריכים לספר לה מראש שיהיו אורחים לארוחת הבוקר, ולספר לה מראש שנוסעים. אולי בזה שויתרתם על הנסיעה מנעתם בעיות לאורך כל היום (את זה אומרת אמא עקשנית שלא הייתה מוותרת ותמיד "אכלה אותה" בגלל העקשנות), אבל גם שידרתם לילדה שהיא יכולה לסדר את התוכניות שלכם, וזה בהחלט מחבל בתחושת הגבולות שלה. בכל אופן, מקרה אחד לא משפיע על כל הקו החינוכי. אתם, ההורים, צריכים לסכם ביניכם מהו הקו האדום שאסור לעבור. בבקשה תחזרי כבר!
 
למעלה