...ומה לא אהבתי ביום הראשון?

או, שאלה לרוחי! ../images/Emo13.gif

לא אהבתי את העובדה שמקומות הישיבה נתפסים לפי סדר ההגעה. וגם את העובדה שהיום הראשון היה קצר מיום רגיל גם כשלא מדובר בילדים חדשים בביה"ס (לא כיתות א').
 

נוRית

New member
וכמובן - אני אתחיל:

לא אהבתי את העובדה שצ'ומפי היתה חולה. אז אחרי שהטקס בביה"ס הסתיים, הלכתי עם צ'ומפי לגן, רק כדי להגיד שלום, לראות איפה המקום שלה (המגירה, המתלה וכ"ו...), להגיד שלום לצוות ולילדים (את חלקם הא מכירה), וחזרנו הביתה. לא אהבתי את הקושי שעדיין קיים אצל קסם להפרד (גם הבוקר היא לא הסכימה שאלך עד שהמורה הגיעה - אני אתן לה צ'אנס עד אחרי החגים, ואם לא יהיה שיפור - אשוחח על כך עם המורה ונראה איך אפשר לעזור לה) עדיין אין לנו מערכת מסודרת, והיום יש שיעור ספורט, אז שלחתי אותה נעולה בנעלי ספורט והסנדלים בתיק (היא ילדה שחם לה, וממש סובלת בתוך הנעלים הסגורות בקיץ) - אם הייתי יודעת ששעור ספורט הוא בסוף היום, נניח, הייתי שולחת אותה בסנדלים, עם נעלי הספורט בתיק. לא אהבתי להגיע הבוקר ולראות שעדיין הכיתות נעולות ואין איפה להפרד מהילדים (הבטוחו לנו שלפחות המבוא יהיה פתוח ולילדים תהיה תעסוקה) אבל.... אני יודעת שכל אלה הם קשיים רגעיים של התחלה, ושהכל רק ילך וישתפר...
 

ג e ש e ם

New member
לא אהבתי אותו

אבל הבנות כן. גם הלחוצה אמרה שהיה לה כיף ו...אפילו לפני ששאלתי. זה העיקר.
 

galizoe

New member
שלי בינתיים מבואסת מהמורות החדשות...

מילדה שבכיתה א אהבה כל מורה שנכנסה לכיתה השנה היא לא אוהבת אף אחת.... (חוץ מהמורה לאמנות שהיא אותה מורה) לא שיש לה סיבות הגיוניות - אחת 'מתולתלת מדי' ואחרת 'לא הרשתה לשתות במהלך השעור' (זה אכן נשמע לי מוזר...) מקווה שאלה רק תסמיני געגוע לישן (מין 'נאמנות' לצוות הקודם) שתעבור בקרוב. סה"כ היא מאוד מרוצה מזה שהיא 'ילדת מפתח' וחוזרת לבד הביתה (אני מגיעה חצי שעה אחריה) ואני מרוצה שסוף סוף מתגשמת הפנטזיה שלי שבגללה הלכתי ללימודי חינוך לפני 10 שנים - להגיע הביתה לאכול צהריים עם הילדה, לדבר על היום ואפילו להתפנק יחד במיטה עם סרט/ספר בצהריים... (לפני שמתחיל טירוף החוגים - השנה כמעט כל אחה"צ תפוס...)
 

אורora

New member
../images/Emo123.gif../images/Emo123.gif../images/Emo123.gif../images/Emo123.gif../images/Emo123.gif

קיבלנו אתמול אלון צהוב ומבדר שבו הוזמנו לאמירת סליחות יחד עם שאר ילדי כיתות ב , מחר יום שישי ב 5:45 בבוקר בבית הכנסת המקומי. גיכחתי, העברתי קצת קטעים עם דשדש ושכחתי מזה. היום חוזרת הילדה ואומרת לי שחייבים לבוא, שזה חלק מלימוד התורה שלהם והמורה אמרה שחייבים לבוא. אני כועסת, אפילו כועסת מאוד. על הניסיון לאלץ אותי לבוא לאיזשהו מקום ב 5:45 בבוקר ויותא מכך על הניסיון לכפות עלי ועל ביתי להשתתף בתפילה בבית כנסת אורתודוקסי , מה שמנוגד בצורה בוטה להשקפת עולמי. אין לי עניין או רצון לקחת חלק בדבר כזה בשום נסיבות גם בשעות סבירות. אז שלחתי מייל מורה ואמרתי המ שאמרתי לכן ( בלי כעס ). אבל התעצבנתי. מה עוד עיצבן אותי. עוד משהו מהאלון הבית ספרי: "תל"י : תגבור לימודי יהדות . לאחר שנה של חשיפה ולמידה של תוכנית תל"י במסגרת חדר המורים, בחר צוות המורים בשיתוף עם ועד ההורים המרכזי, בסיום שנה"ל הקודמת להצטרף לרשת בתי-הספר של תל"י. הדגש בבית-הספר "שלנו" יהיה על תרבות וערכים ברוח תל"י. שימת דגש על נושאים כמו: מורשת, תרבות יהודית, מסורת, אהבת הארץ, ערכי כבוד ודרך-ארץ, ציונות ויהדות וחינוך ערכי. קרן תל"י המלווה את בתי הספר המצטרפים לתהליך מוכרת על-ידי משרד החינוך ותוכניות הלימודים של תל"י אינן שונות מאלו של משה"ח ." אני לא יודעת מה זה אומר. אבל טוב זה לא עושה לי ומה הצחיק אותי ביום הראשון: הבית ספר הצטרף לאופק חדש. קיבלנו חוזר שבו בין השאר הסבירו לנו מה זה אומר. להלן ( ואני מצטטת) "אופק חדש – בית הספר מצטרף השנה לרפורמת אופק-חדש שמשמעותה: הסכם העסקה למורים ומעבר לעולם של קבוצות. ל"אופק חדש" שני מובנים הבאים לידי ביטוי בביה"ס: פיתוח פרופסיונאלי של המורים עפ"י תחומי דעת. ביה"ס הופך לעולם של קבוצות." מי שמבינה עכשיו מה זה אופר חדש שתקום.
 

דש1דש

New member
כל כך מסכימה עם הכעס

בהחלט הגזימו. הילדים הסבירו לי היום שזה חצי מלימוד התורה שלהם השנה. נו באמת..... בקשר לתל"י - קודם כל גם בועד המרכזי היתה התנגדות וחששות מהנושא. הם הראו לנו את הספרים שילמדו בהם והם נראים פרווה ולא משהו דתי דוקא.... הטענה היתה שזה חוסך למורות את הצורך ליצור חומר לתלמידים בנושאי החגים כי יש ספר מסודר. באמת שנה שעברה לא היה משהו מסודר בחגים אלא דפים בודדים.... בואי נראה לאן זה צומח. בגדול המנהלת אמרה שזה מה יש ולא יעזור לועד כלום - ככה שלהגיד שזה בהסכמת הועד זה קצת.... נו מילא..... בקשר לאופק חדש - היתה בכמה מצגות של זה (בישיבות ועדת חינוך של המועצה) והכוונה היא מצד אחד - מורים חייבים למצוא נושא וללמוד אותו לעמוק וללמד אחר כך בכל הכיתות (כל מורה מה שמתאים לו), מורים צריכים להיות בבית הסםר יותר שעות (יש שעות קבלת הורים / תלמידים שלא היו רשמיות עד עכשיו שהם מקבלים עליהן משכורת) ויש X שיעורים בשבוע שהכיתה תחולק ל-5 קבוצות לימוד, כל קבוצה עם מורה ותלמד נושאים בקבוצות קטנות.... לא שזה מסתדר עם כמות החללים שיש בבית הספר ועוד מה שניסו לעשות (והצליחו רק חלקית) ששללה מבית הספר כמה כיתות נוספות.... בקיצור - עוד נראה. אה ואמורה להיות גישה לתלמידים למחשבים בבית הספר. רק שבלי חדר מחשבים מענים איך יעשו את זה
דרך אגב - איפה כלך החוזרים האילו? לא ראיתי אותם
 

דש1דש

New member
וזה שאמרו שיש ספורט ולא היה?

הילדה הגיעה חדורת החלטות שהשנה היא תהיה בכל השיעורים, לא תתחמק, באה עם נעלי ספורט ו.... לא היה
אין מערכת עדין והמורה בלבלה אותם (או שהילדה התבלבלה?
 

ענת 5555

New member
אז ככה

מה את רוצה בדיוק מאלון? אז מה עם העלון הצהוב עצבן אותך...
בכל אופן. תדבקי אם זה חוקי לעשות דבר כזה, להצטרף ככה לתל"י או להפוך את בי"ס לבי"ס עם מסלול מיוחד בלי ליידע את ההורים קודם. זה נראה לי קצת הזוי.
 

אנה מ

New member
שר החינוך הצהיר שמהשנה יהיה תגבור

של לימודי יהדות ומורשת. להבדיל מרבות מכן אני לא רואה בכך שום דבר רע, שילדינו ידעו קצת מהי יהדות, ומהם השורשים שלהם על קצה המזלג (וזה לא הגפילטע עם הגזר). ידע על העם שלך, הדת, מהם שורשיך התרבותיים - יכולים רק להועיל. לגבי ה"חובה" להגיע לבית הכנסת - פה היא כבר ניסחפה. ודומני שזה גם לא חוקי. ובכל מקרה - הייתי אומרת לה שתלך לחפש...
 

דש1דש

New member
ממתי מתיעצים עם ההורים

לגבי ספרי הלימוד של הילדים? אומרים מה לקנות. הם צריכים להגיד כי בקרוב ההורים ידרשו לשלם דמי שכפול ובתוכם יהיה כתוב 40-50 שח לספרי תל"י ולכן דיווחו שלא יגידו הורים "מה זה?" מה שזה אומר אצלנו זה ספרי לימוד בנושא החגים מתוך תל"י לפחות בנתיים. מה יהיה בשנים הבאות עוד נראה (אולי כדאי שאהיה בועד המרכזי גם השנה כדי לפקח או לפחות לדעת
)
 

יולי 7

New member
באמת אולי כדאי

ולו רק כדי שלא יתכננו לכם פעילויות לאמצע הלילה. הזוי לגמרי...
 

אורora

New member
ועכשיו קיבלתי תשובה מהמורה

שאומרת שהתפילה רק חצי שעה ( אז....) ומה שחשוב יותר שאח"כ תהיה הרצאה של הרב על תשמישי הקדושה הנימצאים בבית כנסת שזה נושא שהולכים ללמוד אחרי החגים לפני ספר בראשית לבחירתכן אז ככה: 1. תגידו התבלבלתי....ורשמתי אתה ילדה לבית ספר ממלכתי דתי. מה זה כל חגיגת הדת הזאת .... 2. אז בחרתי ושמתי שעון מעורר ל 7:00 בבוקר. 3. מה הרב הזה כל כך עסוק שהוא לא יכול להסביר לילדים על תשמישי קדושה סתם באמצע היום בשעות בית הספר זה חייב להעשות ב 6:15 בבוקר (ובלעדי....אני יודעת על תשמישי קדושה הרבה יותר מאשר הייתי רוצה לדעת ). נורא רציתי לשאול את המורה את זה במייל חוזר. התאפקתי. שתהיה שנת לימודים פוריה ב"ה יתברך שמו.( זה כניראה ברוח תל"י לא? )
 

אורora

New member
הבעיה שאם רוצים לעשות משהו

עם התלי הזה , הזמן הוא עכשיו. עוד 4 שנים....כבר יהיה מאוחר מידי. השאלה אם אפשר להפוך בית ספר ממלכתי רגיל שלתלמידיו אין אלטרנטיבה (ז"א לא בחרנו בו אלא שובצנו ע"פ איזור ואנינו יכולים לעבור) לבית ספר שמשתייך למשהו כמו תל"י.
 

catנוע

New member
כזכור לך

אני שקלתי לרשום את חבצלת לבית ספר תל"י ובסוף בחרתי בשכונתי. אבל - בבתי ספר תל"י יש סממני דת מאוד ברורים. אמנם לא מחייבים את הבנים לחבוש כיפה ויש הרבה חילונים שהולכים לבתי הספר האלה, אבל כן יש תפילת בוקר, ויש הליכה משותפת לבית כנסת בחגים ולימוד על תפילות החגים ועוד ועוד. ספרי הלימוד לא 'מאיימים', אין שם ממש דת, ואין ציורים של בנות בחצאית ובנים בכיפה, אבל התכנים מועברים ועוד איך. יש גם הרבה דגש על לימודי ארץ ישראל, הכרת הארץ אהבת הארץ...וגם הרבה מאוד ערכים של בין אדם לחברו. בעיני הערכים האלה חשובים, והם הסיבה ששקלתי לשלוח אותה לשם. אבל אי אפשר להתעלם מהפן הדתי של תל"י.
 

דש1דש

New member
תראי

בית הספר איננו בית ספר של תל"י (כמו שזה שדיברת עליו) ואפילו לא קרוב לזה. כל מה (שלפחות בנתיים) מדברים עליו זה ללמוד נושא אחד לפי תל"י. אין מצב שבישוב שלנו יאפשרו תפילת בוקר, לא בודהיסטית ולא יהודית בבית הספר החילוני (יש בית ספר דתי למי שרוצה את זה) ההורים יעמדו על הרגליים האחוריות ולא יאפשרו. (מנהלת באה והולכת ככה שאני לא אדבר על זה שגם היא נגד כאלו דברים) אם יכניסו יותר כבוד בין אנשים וערכים כאלו (מי אמר שקשורים לדת?!) וכן לימודי ארץ ישראל ואהבת הארץ (כנ"ל - מי ניכס את זה לדת?) אין לי בעיה ההזמנה לתפילת סליחות זה נוהג בבתי הספר לכתות ב שנהוג כבר שנים, ככה שהוא לא קשור לתל"י המטרה פישלה בנסיון שלה לכפות ואחרי שדיברתי היום עם המנהלת אני מקווה שלא יחזור על עצמו.....
 

אורora

New member
קראתי בעומק באתר של תל"י

תהליך הפיכה לבית ספר תל"י הוא רב שנתי ולוקח זמן ארוך. יש פה מוטיווציה כספית הן לבית הספר והן ישירות למורים. זו הסיבה שדוחפים לכך. בסופו של דבר אנחנו בהחלט נימצא את עצמנו עם תפילות אם משהו לא יעשה כדי למנוע את זה.
 

catנוע

New member
כן, ובשורה התחתונה

יש קריטריונים שבית הספר צריך לעמוד בהם כדי להיות זכאי לכסף מקרן תל"י. התפילות אולי מגיעות בסוף אבל הן מגיעות. לי זה לא הפריע, וממילא חשבתי לרשום אותה לבית ספר כזה. וגם בהחלט ראיתי יתרון גם בדגשים הנוספים על הכרת הארץ ועל הנושאים החברתיים, אבל אני יכולה בהחלט להבין איך זה יכול מאוד לקומם הורים שרושמים לבית ספר רגיל ופתאום מגלים שהוא הופך לתל"י בלי שיש להם מה להגיד על זה. הסכומים הם מאוד מפתים עבור בית הספר וכמו שאמרת, השינויים הם איטיים ולכן לא מאיימים על פניו.
 

אורora

New member
בכל בית ספר ממלכתי

מלמדים את הכרת הארץ, אהבת האדם, כבוד הדדי וכו. יש אפילו תוכניות מיוחדות לכך עם שיעורים מיוחדים ( מפתח הלב וכו ) זה לא תל"י ....זו סתם התהדרות כדי להצניע את האמת - שזו דת. ( כמובן שאיכות הביצוע תלויה בבית הספר, במורים במנהל/ת וכו אבל זה נכון גם לבית ספר תל"י )
 

אורora

New member
מצד שני בישוב שלנו יהיה מאוד קשה

לעשות זאת. בואי נדבר על העתיד ולא על מי שכבר לכוד בפנים. אם יהיו תפילות וכו יהיו הורים שיתנגדו שילדיהם ילכו לבית הספר הזה. מן הסתם רבים רבים, ולא ניתן יהיה לאלץ אותם. הישוב יהפוך שוב לישוב של 2 בתי ספר ממלכתיים, עם כל המיגבלות שהיו קודם. שהיו קשות ביותר. ( ובית ספר תלי יהפוך ל"איזורי" ) אזורי הרישום שעבדו עליהם כל כך קשה ימוססו באויר. הכיתות הקטנות שהשיגו בעמל רב יעלמו ומדובר בבית הספר בגדול ביותר בישוב. איך שהוא אני בספק שהמועצה תיתן לזה לקרות.
 
למעלה