ויכוח קטן עם אבא

ויכוח קטן עם אבא

הוא אומר שכדור הארץ לא קיים יותר מ4 מיליון שנים. אני חושב שהוא טועה ממש ממש בגדול. הוא אפילו אומר שהדינוזאורים נכחדו לפניי מיליון שנה. מישהו יודע את התשובה ?
 

dansha

New member
אתה יכול להגיד לו ש...

אתה יכול לספר לו שמצאו שלד של אישה (שקראו לה לוסי) והיא בת 10 מליון שנים. כן כן, לפני 10 מליון שנים כבר היו בני אדם. וגילו של כדור הארץ הוא באמת כ4.5 מליארד שנה.
 
לא לא לא

לוסי היא בת 3.5 מליון שנה. והיא לא הייתה בן אדם היא הייתה משהו שבין אדם לקוף (אחת מיני מינים רבים כאלה). שם המין שלה הוא אוסתרלו-פיתקוס אפארנסיס. הומר
 
כמו כן

המידע שמוסרים לך הוא בטוח ביותר ניתן להעריך גיל של כל חפץ אורגני וכמעט כל חפץ אחר בעזרת טכניקות של פריקים (מהפחמן שנשאר על מאובן או משהוא מוזר כזה) מה שמעניין אם נגיד ימצאו גופה של מישהוא יכולו למצוא כמעט במאה אחוז דיוק את שנת לידתו כמובן שאחרי כמה מליוני שנים הדיוק מתפוגג אך הוא כבר אינו חשוב למען האמת הריי הדינוזאורים לא נכחדו לפני 60 מליון שנה , זה בערך יכול להיות 65 מיליון או 55 מיליון זה הטווח ומה שבטוח כדור הארץ קיים יותר זמן רק שאלה לי לפורום איך יודעים את גילו של כדוה"א ? איך אומרים שעוד כמה (אני לא זוכר את המספר) מיליארדי שנים השמש תיכבה איך הם יודעים את זה ?
 

טל ר

New member
כמה דברים

שלום אופס, א. ע"י פחמן 14 ניתן לתארך חומרים אורגניים בני עד כ-60,000 שנה. זמן מחצית החיים שלו הוא כ-5,600 שנה. ב. תיארוך פחמן 14 נותן את פרק הזמן מאז מותו (לא לידתו). ג. לגבי תיארוך מאובנים, ראה בקישור. טל.
 

ailag

New member
בנוגע לעתיד

(כי על העבר כבר דיברו
) אני לא מומחית גדולה בעניין (עדיין
), אבל העניין הוא שהשמש לא סתם תיכבה, אלא תהפוך לענק אדום שיתפרש, נדמה לי, עד כדוה"א או מאדים (בכל מקרה, הלך עלינו) ואז תקטן לננס לבן. דבר זה קורה בגלל דרך פעולתה של השמש. השמש מכילה מימן בכמויות עצומות והיא מאחדת אטומי מימן ע"י תהליך של היתוך גרעיני (הופכת אטום מסוג אחד לאטום מסוג אחר, אם נפשט את זה). מתישהו, יגמר לה המימן. כשיגמר לה המימן, היא תתחיל להתיך את ההליום, ואח"כ את היסודות הבאים, תוך כדי כך היא תתפח ותתפח עד ש.. יגמר החומר להתיך. משלב זה והלאה, היא תקרוס לתוך עצמה ותצטמק, עד שתהפוך לננס לבן וקר. לו היתה גדולה יותר מלכתחילה, היא היתה יכולה להפוך גם לחור שחור, באותה דרך רק בסקאלה גדולה יותר. אנחנו יודעים כמה מימן יש בשמש ע"י מדידות של ספקטרום (מה בדיוק היא מאירה אלינו) וקרינה (נדמה לי).
 

mandark

New member
אבל -

בתאוריה השמש תחסל אותנו עוד זמן מה.. אבל! ע"פ המורה שלי לפיסיקה מדדו את תנועתה של גלקסיה לא רחוקה מפה - 200 מיליון שנות אור אם אני זוכר נכון.. והיא מתקרבת דיי מהר.. תוך 2 מיליארד שנה היא אצלנו ומי יודע מה יהיה אז... מכאן שהשמש כניראה לא תזכה לחסלנו.. וזמננו כאן קוצץ בחצי. - תתחילו לארוז איל
 

qet1

New member
אם הבני-אדם לא ייחסלו את עצמם עד אז

נראה לי הגיוני שהם יצליחו לצאת ממערכת השמש הרבה לפני שהשמש תחסל את כדור-הארץ (בהתחשב בהתקדמות שלנו בזמן הקצר שאנחנו קיימים לעומת הזמן העצום שנשאר עד אז). אבל לצאת מהגלקסיה ולהגיע למקום מבטחים בגלקסיה אחרת? זה כבר סיפור אחד לחלוטין שלדעתי גם בעוד שני מליארד שנה ייחשב מדע בדיוני. כך שהגלקסיות ייתנגשו וכובים יעופו לכל עבר(תנסו לדמיין את זה
) זה בטח יהיה הסוף...
 

bigbang

New member
תנגשות הגלקסיות?

הסיכוי שמי שיהיה על כדור הארץ בעוד 2 מיליארד שנה יוכל להרגיש בצורה כלשהי את התנגשות הגלקסיות די קרוב לאפס. נכון, הכוכבים עפים לכל עבר, אבל זה לא בגלל שהם "מקבלים מכות" מכוכבים אחרים (הסיכוי להתנגשות בין שני כוכבים בכלל שואף לאפס), אלה בגלל כוחות הכבידה, שברוב המקרים ישפיעו בדיוק באותה צורה גם על כדור הארץ, כלומר ברוב הגדול מאוד של המקרים לא תהיה אפילו השתנות במרחק בין השמש לכדור הארץ.
 
למעלה