ויכוח עם הנהג

מצב
הנושא נעול.

מיכי 10

Member
חול נטוש היָּקר,

הנהג צודק מאה אחוז
כנראה בבוקר נסעת יחד עם עוד מישהו ושילמת עליו.
ואחרי זה אתה בא ומנסה לדרוש לנסוע שוב בחינם.


זה בדיוק מה שהנהג אמור לחשוב, אם המצב שונה אתה צריך לפנות למרכז שירות. וגם שם יחזירו את הכסף רק לפנים משורת הדין, אם בכלל.
חול נטוש היָּקר,
גם אם הנהג יכול היה לחשוב שמנסים להונות אותו, למה אתה כותב בצורה פוגעת כזאת למישהו שאינך מכיר?
הרי הוא לא היה כותב את כל הסיפור כאן בפורום סתם כך, אלא בגלל שהוא כן שילם כרטיס הלוך וחזור לעצמו בלבד.
למה אתה יוצא מתוך הנחה שהוא משקר? ולמה לתקוף אותו במילים?
מציעה לך להאמין לכל אדם, כל עוד לא תפסת אותו בשקר. זה מקל מאד את החיים. :)
 
מה שכתבתי זה מה שהנהג אמור לחשוב

חול נטוש היָּקר,
גם אם הנהג יכול היה לחשוב שמנסים להונות אותו, למה אתה כותב בצורה פוגעת כזאת למישהו שאינך מכיר?
הרי הוא לא היה כותב את כל הסיפור כאן בפורום סתם כך, אלא בגלל שהוא כן שילם כרטיס הלוך וחזור לעצמו בלבד.
למה אתה יוצא מתוך הנחה שהוא משקר? ולמה לתקוף אותו במילים?
מציעה לך להאמין לכל אדם, כל עוד לא תפסת אותו בשקר. זה מקל מאד את החיים. :)
מה שכתבתי זה מה שהנהג אמור לחשוב
לא התכוונתי לפגוע, ולא אמרתי שאני חושב כך
 

מיכי 10

Member
מעולה. באמת לא נראָה לי מתאים לך

מה שכתבתי זה מה שהנהג אמור לחשוב
לא התכוונתי לפגוע, ולא אמרתי שאני חושב כך
מעולה. באמת לא נראָה לי מתאים לך
להתכוון לפגוע במישהו. אז הכל בסדר!
 

מיכי 10

Member
טוב שכתבת כאן את שאלתך


ויכוח עם הנהג
אתמול בלילה עליתי על קו 400 של 'קונקס' בחזרה מירושלים, כשבידי רב-קו עם נסיעת חזור מוטענת (מתוך כרטיסיית הלוך ושוב שהטענתי בבוקר). להפתעתי הנהג טען שברב-קו לא מוטענת נסיעה, ושאני צריך לשלם עבור כרטיס נסיעה. הראיתי לו בקבלה, שבבוקר שילמתי עבור הלוך ושוב, אבל להפתעתי, ראיתי שבנסיעה הלוך, שהיתה בבוקר, הנהג ניקב בטעות גם את ההלוך וגם את החזור. הראיתי לו שזה טעות של הנהג מהבוקר, כי שעת ניקוב נסיעת הלוך היא 09:31 בבוקר, וגם שעת החזור מופיעה 09:31, והרי לא ייתכן שבו זמנית נסעתי בשני הכיוונים הלוך וחזור...
הנהג אמר שעלי לשלם עבור הנסיעה, ואחר כך לדרוש את הכסף בחזרה. אמרתי לו: "מה פתאום, את הכסף אולי בסוף יחזירו, אבל מי יחזיר לי את החצי שעה שאני אפסיד בניסיונות לקבל את הכסף בחזרה?"
הנהג התקשר לממונה עליו, וזה אמר לו שאני חייב לשלם. הנהג אמר בקול, מול כל הנוסעים: 'אני לא נוסע עד שאתה משלם'. אמרתי, גם אני בקול 'אני כבר שילמתי בבוקר, מה אשמים הנוסעים המסכנים, שבגלל טעות של נהג אתה מעכב אותם?'.
זה גרם לי אי נעימות קלה (גם אם נשארתי די רגוע) ובתוך האוטובוס נמצא כבר מישהו חסר סבלנות, שהצדיק את הנהג וקרא לי לשלם, בעוד מישהו אחר בא אליו בטענות "איך אתה מדבר, אתה לא רואה שזה טעות? למה ישר להצדיק את הנהג?"

בעיני זה היה מובן מאליו שאני לא צריך לשלם. הקבלה שהעידה על תשלום נסיעה הלוך ושוב היתה בידי, והיה ברור שחלה טעות בבוקר, ושצריך לתת לי לממש את נסיעת החזור ששילמתי עבורה בבוקר. היה סיכוי קלוש שיעלה מבקר בשעת לילה זו, ובמקרה זה הייתי מסביר לו את הטעות.

האם נהגתי כשורה כשסירבתי לשלם?
____
אגב, הטעות בבוקר חלה לאחר תקלה של הנהג עם נוסעת שעלתה לפני עם תעודת נכה שלא הציגה בזמן, וגם אחרי שהנהג ניסה להחזיר את הגלגל לאחור, הוא לא מצא קוד של נכה אלא רק קוד של עיוור, ובסוף חייב את הנוסעת בתשלום מלא. כשהגיע אלי כנראה כבר היה נסער וזה מה שגרם לו לניקוב פעמיים.
טוב שכתבת כאן את שאלתך

ככל שיגיעו יותר תלונות במקרים כאלה - יהיה יותר סיכוי לשיפור המצב


ברור ששילמת על נסיעה הלוך ושוב, ולא שילמת עבור מישהו אחר. הרי לא היית מטריח את הנהג בירושלים סתם כך, כדי לעבוד על החברה ולא לשלם. אמון הדדי הוא דבר אלמנטרי.
טעות האנוש של הנהג הראשון ברורה, עקב הנסיבות עליהן סיפרת. לנהג השני, כפי שהסביר אורן, לא היתה ברירה, והוא נהג (התנהג
) לפי הנהלים. וזאת בדיוק הבעיה, וזה בדיוק מה שמכעיס בעיני:

לא ההתנהגות של הנהגים, שאפשר להבין אותה כטעויות אנוש, וגם לא הכעסים של נוסעים כמוך, שבצדק אינם מוכנים לשלם שנית על משהו שכבר שילמו.
מרגיז אותי שמערכת התשלום בתח"צ אינה טובה, וגורמת להמון תקלות, עוגמות נפש הדדיות ובזבוזי זמן ואנרגיות.

קראתי כאן בפורום כבר לא מעט סיפורים דומים, וגם שמעתי כמה וכמה כאלה מחברים. יש באמת הרבה יותר מדי תקלות. אז זה אומר שהמערכת פגומה, או שהנהגים אינם יכולים להשתלט עליה עד הסוף, כי הם צריכים גם לנהוג את האוטובוסים ולהתרכז בנהיגה.
ועוד יותר מרגיז שעניין ההנחות לעוורים ולנכים אחרים, כנראה אינו סגור לגמרי. אז הם בכלל מיטרטרים המון, ולהם זה אפילו הרבה יותר קשה ויותר מביך מאשר לנוסעים האחרים.

אין לי כל עניין אישי בנושא התשלומים בתח"צ, כי אני משתמשת בה מעט, ואין לי רב-קו. לא חוויתי טעויות בתשלומים על הנסיעות שלי, למעט פעם לפני כמה חודשים, כשנהג אוטובוס בתל-אביב נתן לי בטעות כמה שקלים יותר מדי כשהחזיר לי עודף. וכשנוכחתי בכך, הלכתי והחזרתי לו אותם.

אבל באמת כואב לי לשמוע את הסיפורים החוזרים ונִשנים של טעויות בתשלומים עם הכרטיסים ה"חכמים", ואני חושבת שהגיע הזמן לשפר את מערכת התשלום. ויחד עם זה, יש לערוך השתלמויות לנהגים, כך שידעו בדיוק איך לנהוג בכל מקרה, כדי להימנע מעימותים לא נעימים. ואולי גם לפרסם הוראות מדוייקות עבור ציבור הנוסעים.

מיכל.
 
נקודה חשובה שלא ראיתי שרשמו

ויכוח עם הנהג
אתמול בלילה עליתי על קו 400 של 'קונקס' בחזרה מירושלים, כשבידי רב-קו עם נסיעת חזור מוטענת (מתוך כרטיסיית הלוך ושוב שהטענתי בבוקר). להפתעתי הנהג טען שברב-קו לא מוטענת נסיעה, ושאני צריך לשלם עבור כרטיס נסיעה. הראיתי לו בקבלה, שבבוקר שילמתי עבור הלוך ושוב, אבל להפתעתי, ראיתי שבנסיעה הלוך, שהיתה בבוקר, הנהג ניקב בטעות גם את ההלוך וגם את החזור. הראיתי לו שזה טעות של הנהג מהבוקר, כי שעת ניקוב נסיעת הלוך היא 09:31 בבוקר, וגם שעת החזור מופיעה 09:31, והרי לא ייתכן שבו זמנית נסעתי בשני הכיוונים הלוך וחזור...
הנהג אמר שעלי לשלם עבור הנסיעה, ואחר כך לדרוש את הכסף בחזרה. אמרתי לו: "מה פתאום, את הכסף אולי בסוף יחזירו, אבל מי יחזיר לי את החצי שעה שאני אפסיד בניסיונות לקבל את הכסף בחזרה?"
הנהג התקשר לממונה עליו, וזה אמר לו שאני חייב לשלם. הנהג אמר בקול, מול כל הנוסעים: 'אני לא נוסע עד שאתה משלם'. אמרתי, גם אני בקול 'אני כבר שילמתי בבוקר, מה אשמים הנוסעים המסכנים, שבגלל טעות של נהג אתה מעכב אותם?'.
זה גרם לי אי נעימות קלה (גם אם נשארתי די רגוע) ובתוך האוטובוס נמצא כבר מישהו חסר סבלנות, שהצדיק את הנהג וקרא לי לשלם, בעוד מישהו אחר בא אליו בטענות "איך אתה מדבר, אתה לא רואה שזה טעות? למה ישר להצדיק את הנהג?"

בעיני זה היה מובן מאליו שאני לא צריך לשלם. הקבלה שהעידה על תשלום נסיעה הלוך ושוב היתה בידי, והיה ברור שחלה טעות בבוקר, ושצריך לתת לי לממש את נסיעת החזור ששילמתי עבורה בבוקר. היה סיכוי קלוש שיעלה מבקר בשעת לילה זו, ובמקרה זה הייתי מסביר לו את הטעות.

האם נהגתי כשורה כשסירבתי לשלם?
____
אגב, הטעות בבוקר חלה לאחר תקלה של הנהג עם נוסעת שעלתה לפני עם תעודת נכה שלא הציגה בזמן, וגם אחרי שהנהג ניסה להחזיר את הגלגל לאחור, הוא לא מצא קוד של נכה אלא רק קוד של עיוור, ובסוף חייב את הנוסעת בתשלום מלא. כשהגיע אלי כנראה כבר היה נסער וזה מה שגרם לו לניקוב פעמיים.
נקודה חשובה שלא ראיתי שרשמו
אין כרטיסיה הלוך ושוב, יש כרטיסיה עם שתי נסיעות,
ואפשר להשתמש בה לנסוע הלוך ושוב או לנסוע הלוך למקום אחד ואז עוד פעם נסיעה שהיא באותו קוד למקום אחר, או כאמור שני אנשים באותה נסיעה.
אף אחד כמובן לא מאשים אותך שניסית לנצל את הנסיעה חינם, אבל עדיין הנהג לא יכל לדעת שאכן נסעת לבד, רק הנהג הראשון, ולכן עדיף לבדוק את הפתק שקיבלת בנסיעה הראשונה.
 

DoronModan

New member
נכון, והבהרה

נקודה חשובה שלא ראיתי שרשמו
אין כרטיסיה הלוך ושוב, יש כרטיסיה עם שתי נסיעות,
ואפשר להשתמש בה לנסוע הלוך ושוב או לנסוע הלוך למקום אחד ואז עוד פעם נסיעה שהיא באותו קוד למקום אחר, או כאמור שני אנשים באותה נסיעה.
אף אחד כמובן לא מאשים אותך שניסית לנצל את הנסיעה חינם, אבל עדיין הנהג לא יכל לדעת שאכן נסעת לבד, רק הנהג הראשון, ולכן עדיף לבדוק את הפתק שקיבלת בנסיעה הראשונה.
נכון, והבהרה
ראיתי היום בקבלה שזה בעצם כרטיסייה עם שתי נסיעות, ולא הלוך ושוב (כמו עד לא מזמן).

חשוב לי להבהיר, שאני לא נוסע קבוע בתחבורה ציבורית, אלא ברכב פרטי. [הלוואי שהתחבורה הציבורית היתה הרבה יותר מוצלחת מאשר כיום, בתיאום בין כלי התחבורה השונים, ובמיוחד הלוואי שהיתה תחבורה ציבורית בשבת, ואז אנשים היו מוכרים את הרכב הפרטי, וכך הכבישים היו הרבה יותר פנויים, והאוטובוסים היו גם מגיעים יותר בזמן כתוצאה מכך. אפשר לראות את זה בברלין, מטרופולין של מיליוני אנשים, בלי פקק תנועה אחד!]

מכאן, שאני לא מצוי כמוכם ברזי התחבורה הציבורית. אני נוסע פחות, הדברים משתנים יותר מהר מאשר אני זוכר מהנסיעות הקודמות שלי. זה לא בהכרח אומר שהבעייה בי, כי יש רבים מאוד שנוסעים בתחבורה ציבורית רק לפעמים, ואולי צריך להתאים איכשהו את הכרטוס ולהשתדל כמה שיותר למנוע תקלות, כי כמו שהדגמת על עצמך, ורות הרבה מאוד תקלות. אילו אני, או כל אחד אחר, ובמיוחד אנשים קשישים, היינו במקומך, לא בטוח שהיינו יודעים שעלינו לפנות לנהג לתיקון התקלה בכרטיס שקרתה אצלך. צריך קצת יותר מחשבה על 'הנדסת אנוש' בכרטיסים.
למשל, קראתי בעיון את מה שכתבת, והעברית שלך ברורה מאוד, אבל מה זה 'ערך צבור', עד עכשיו אין לי מושג...
 

olli3

New member
מנהל
מעולם לא היה הלוך ושוב, תמיד זו הייתה כרטיסיה

נכון, והבהרה
ראיתי היום בקבלה שזה בעצם כרטיסייה עם שתי נסיעות, ולא הלוך ושוב (כמו עד לא מזמן).

חשוב לי להבהיר, שאני לא נוסע קבוע בתחבורה ציבורית, אלא ברכב פרטי. [הלוואי שהתחבורה הציבורית היתה הרבה יותר מוצלחת מאשר כיום, בתיאום בין כלי התחבורה השונים, ובמיוחד הלוואי שהיתה תחבורה ציבורית בשבת, ואז אנשים היו מוכרים את הרכב הפרטי, וכך הכבישים היו הרבה יותר פנויים, והאוטובוסים היו גם מגיעים יותר בזמן כתוצאה מכך. אפשר לראות את זה בברלין, מטרופולין של מיליוני אנשים, בלי פקק תנועה אחד!]

מכאן, שאני לא מצוי כמוכם ברזי התחבורה הציבורית. אני נוסע פחות, הדברים משתנים יותר מהר מאשר אני זוכר מהנסיעות הקודמות שלי. זה לא בהכרח אומר שהבעייה בי, כי יש רבים מאוד שנוסעים בתחבורה ציבורית רק לפעמים, ואולי צריך להתאים איכשהו את הכרטוס ולהשתדל כמה שיותר למנוע תקלות, כי כמו שהדגמת על עצמך, ורות הרבה מאוד תקלות. אילו אני, או כל אחד אחר, ובמיוחד אנשים קשישים, היינו במקומך, לא בטוח שהיינו יודעים שעלינו לפנות לנהג לתיקון התקלה בכרטיס שקרתה אצלך. צריך קצת יותר מחשבה על 'הנדסת אנוש' בכרטיסים.
למשל, קראתי בעיון את מה שכתבת, והעברית שלך ברורה מאוד, אבל מה זה 'ערך צבור', עד עכשיו אין לי מושג...
מעולם לא היה הלוך ושוב, תמיד זו הייתה כרטיסיה
חלילה שאנו חושבי שהבעיה היא בך, אבל הרבה פעמים קורה שמישהו מבקש להתייעץ כאן בפורום אבל גם להתלונן (למרות שלפעמים הוא לא פעל נכון).

ערך צבור זה בעצם כמו כרטיסיות אבל יותר נוח וחכם. תחילה הערך הצבור הונהג לפני קצת יותר משנתיים בגוש דן והשרון בלבד בחברות: אגד, דן, מטרופולין וקווים. הערך הצבור הינו בעצם ארנק אלקטרוני. אתה טוען על הרב קו סכום של 30/50/100 ש"ח ועל הסכום שטענת אתה מקבל תוספת של 255 מסכום הטעינה. כך שאם טענת 30 ש"ח, קיבלת בפועל 37.50 ש"ח ואם טענת 100 ש"ח, קיבלת בפועל 125 ש"ח.

התופסת של ה25% מגלמת את ההנחה שקיימת בכרטיסיה, רק להיפך. היתרון העיקרי בשיטה הזו היא שהנוסע לא צריך להתעסק עם כסף קטן.

משרד התחבורה פועל להרחבת השימוש בערך צבור בכל רחבי הארץ. כבר עכשיו, חברת קווים שזכתה במכרז חשמונאים (לוד, רמלה,מודיעין, מודיעין עילית, שוהם, באר יעקב והסביבה) מקבלת את אותו ערך צבור שטענת באוטובוס בהרצליה למשל.

ולמה זה טוב? כי נניח ואתה עושה את רוב הנסיעות שלך בתוך גוש דן ופעם ב3 חודשים אתה נוסע מת"א למודיעין. האם בשביל זה תרכוש כרטיסיה שיקח לך זמן רב לנצל אותה עד תום? או שנניח שיצא שפעם היית צריך לנסוע לראיון עבודה בלוד, אתה לא יודע אם תקבל את העבודה... אז תרכוש כרטיס רגיל במוזמן, לא שווה לרכוש כרטיסיה. אז כשיש לך ערך צבור, אתה פשוט מעביר את הכרטיס במכונת הכרטוס והנהג מוריד לך מהערך הצבור את מחיר הנסיעה כאילו שילמת במזומן. כך לדוגמא, כל פעם שאתה מעביר את הכרטיס בת"א, יורד לך 6.60, בדיוק כמו שהיה יורד לך אם שילמת במזומן. אבל, אל תשכח שקיבלת תופסת של 25%... אז בעצם, אתה יכול לנסוע למודיעין וללוד ולקבל את ההנחה בלי הצורך לרכוש כרטיסיה.

בהמשך קווים תכנס לרמלה, שוהם, באר יעקב והאיזור. וכמו שאמרתי, משרד התחבורה פועל לבטל את הכרטיסיות (בחברת קווים ובמטרופולין השרון אין יותר מכירת כרטיסיות אלא רק כיבוד כרטיסיות שנמכרות בדן ובאגד - יש כרטוס משותף בין 4 החברות) והערך הצבור הולך לעשות את החיים להרבה יותר קלים לנוסע.
 

DoronModan

New member
ומה דעתכם על הטעות עם הנוסעת הקודמת?

ויכוח עם הנהג
אתמול בלילה עליתי על קו 400 של 'קונקס' בחזרה מירושלים, כשבידי רב-קו עם נסיעת חזור מוטענת (מתוך כרטיסיית הלוך ושוב שהטענתי בבוקר). להפתעתי הנהג טען שברב-קו לא מוטענת נסיעה, ושאני צריך לשלם עבור כרטיס נסיעה. הראיתי לו בקבלה, שבבוקר שילמתי עבור הלוך ושוב, אבל להפתעתי, ראיתי שבנסיעה הלוך, שהיתה בבוקר, הנהג ניקב בטעות גם את ההלוך וגם את החזור. הראיתי לו שזה טעות של הנהג מהבוקר, כי שעת ניקוב נסיעת הלוך היא 09:31 בבוקר, וגם שעת החזור מופיעה 09:31, והרי לא ייתכן שבו זמנית נסעתי בשני הכיוונים הלוך וחזור...
הנהג אמר שעלי לשלם עבור הנסיעה, ואחר כך לדרוש את הכסף בחזרה. אמרתי לו: "מה פתאום, את הכסף אולי בסוף יחזירו, אבל מי יחזיר לי את החצי שעה שאני אפסיד בניסיונות לקבל את הכסף בחזרה?"
הנהג התקשר לממונה עליו, וזה אמר לו שאני חייב לשלם. הנהג אמר בקול, מול כל הנוסעים: 'אני לא נוסע עד שאתה משלם'. אמרתי, גם אני בקול 'אני כבר שילמתי בבוקר, מה אשמים הנוסעים המסכנים, שבגלל טעות של נהג אתה מעכב אותם?'.
זה גרם לי אי נעימות קלה (גם אם נשארתי די רגוע) ובתוך האוטובוס נמצא כבר מישהו חסר סבלנות, שהצדיק את הנהג וקרא לי לשלם, בעוד מישהו אחר בא אליו בטענות "איך אתה מדבר, אתה לא רואה שזה טעות? למה ישר להצדיק את הנהג?"

בעיני זה היה מובן מאליו שאני לא צריך לשלם. הקבלה שהעידה על תשלום נסיעה הלוך ושוב היתה בידי, והיה ברור שחלה טעות בבוקר, ושצריך לתת לי לממש את נסיעת החזור ששילמתי עבורה בבוקר. היה סיכוי קלוש שיעלה מבקר בשעת לילה זו, ובמקרה זה הייתי מסביר לו את הטעות.

האם נהגתי כשורה כשסירבתי לשלם?
____
אגב, הטעות בבוקר חלה לאחר תקלה של הנהג עם נוסעת שעלתה לפני עם תעודת נכה שלא הציגה בזמן, וגם אחרי שהנהג ניסה להחזיר את הגלגל לאחור, הוא לא מצא קוד של נכה אלא רק קוד של עיוור, ובסוף חייב את הנוסעת בתשלום מלא. כשהגיע אלי כנראה כבר היה נסער וזה מה שגרם לו לניקוב פעמיים.
ומה דעתכם על הטעות עם הנוסעת הקודמת?
אני מצטט מסוף ההודעה שלי:
נוסעת עלתה לְפָנַי עם תעודת נכה שלא הציגה בזמן, וגם אחרי שהנהג ניסה להחזיר את הגלגל לאחור, הוא לא מצא קוד של נכה אלא רק קוד של עיוור, ובסוף חייב את הנוסעת בתשלום מלא. כשהגיע אלי כנראה כבר היה נסער וזה מה שגרם לו לניקוב פעמיים.

זה שהנוסעת (יותר נכון, בעלה, ששילם עבור שניהם) שכח לומר בזמן התשלום שיש לה תעודת נכה, זה עניין אחד.
אבל - האם יש הנחה לנכים, ואם כן, איך זה שבמערכת הכרטוס לא נמצא הקוד המתאים, אלא רק לעיוורים?
 
הוא לא מצא הנחה לנכה, כי אין הנחה לנכה

ומה דעתכם על הטעות עם הנוסעת הקודמת?
אני מצטט מסוף ההודעה שלי:
נוסעת עלתה לְפָנַי עם תעודת נכה שלא הציגה בזמן, וגם אחרי שהנהג ניסה להחזיר את הגלגל לאחור, הוא לא מצא קוד של נכה אלא רק קוד של עיוור, ובסוף חייב את הנוסעת בתשלום מלא. כשהגיע אלי כנראה כבר היה נסער וזה מה שגרם לו לניקוב פעמיים.

זה שהנוסעת (יותר נכון, בעלה, ששילם עבור שניהם) שכח לומר בזמן התשלום שיש לה תעודת נכה, זה עניין אחד.
אבל - האם יש הנחה לנכים, ואם כן, איך זה שבמערכת הכרטוס לא נמצא הקוד המתאים, אלא רק לעיוורים?
הוא לא מצא הנחה לנכה, כי אין הנחה לנכה
הנחה לנכה היא רק מקוד 16 ומעלה
 

מיכי 10

Member
אם כבר קיבלנו מאוֹלּי הסבר משכנע על

הוא לא מצא הנחה לנכה, כי אין הנחה לנכה
הנחה לנכה היא רק מקוד 16 ומעלה
אם כבר קיבלנו מאוֹלּי הסבר משכנע על
"ערך צבור", תוכל אתה להסביר מה זה קוד 16? האם זו הנחה רק לנָכים עם נָכות קשה במיוחד??
 

Citizen Y

New member
הכוונה לקוד כרטיס

אם כבר קיבלנו מאוֹלּי הסבר משכנע על
"ערך צבור", תוכל אתה להסביר מה זה קוד 16? האם זו הנחה רק לנָכים עם נָכות קשה במיוחד??
הכוונה לקוד כרטיס
אם תסתכלי בטבלה כאן
http://www.egged.co.il/main.asp?lngCategoryID=1227
תראי שהכרטיסים מזוהים על פי הקוד שלהם. למשל כרטיס בין אזורים בתל אביב זה קוד 44.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה