ויכוח עם הנהג

מצב
הנושא נעול.

DoronModan

New member
ויכוח עם הנהג

ויכוח עם הנהג
אתמול בלילה עליתי על קו 400 של 'קונקס' בחזרה מירושלים, כשבידי רב-קו עם נסיעת חזור מוטענת (מתוך כרטיסיית הלוך ושוב שהטענתי בבוקר). להפתעתי הנהג טען שברב-קו לא מוטענת נסיעה, ושאני צריך לשלם עבור כרטיס נסיעה. הראיתי לו בקבלה, שבבוקר שילמתי עבור הלוך ושוב, אבל להפתעתי, ראיתי שבנסיעה הלוך, שהיתה בבוקר, הנהג ניקב בטעות גם את ההלוך וגם את החזור. הראיתי לו שזה טעות של הנהג מהבוקר, כי שעת ניקוב נסיעת הלוך היא 09:31 בבוקר, וגם שעת החזור מופיעה 09:31, והרי לא ייתכן שבו זמנית נסעתי בשני הכיוונים הלוך וחזור...
הנהג אמר שעלי לשלם עבור הנסיעה, ואחר כך לדרוש את הכסף בחזרה. אמרתי לו: "מה פתאום, את הכסף אולי בסוף יחזירו, אבל מי יחזיר לי את החצי שעה שאני אפסיד בניסיונות לקבל את הכסף בחזרה?"
הנהג התקשר לממונה עליו, וזה אמר לו שאני חייב לשלם. הנהג אמר בקול, מול כל הנוסעים: 'אני לא נוסע עד שאתה משלם'. אמרתי, גם אני בקול 'אני כבר שילמתי בבוקר, מה אשמים הנוסעים המסכנים, שבגלל טעות של נהג אתה מעכב אותם?'.
זה גרם לי אי נעימות קלה (גם אם נשארתי די רגוע) ובתוך האוטובוס נמצא כבר מישהו חסר סבלנות, שהצדיק את הנהג וקרא לי לשלם, בעוד מישהו אחר בא אליו בטענות "איך אתה מדבר, אתה לא רואה שזה טעות? למה ישר להצדיק את הנהג?"

בעיני זה היה מובן מאליו שאני לא צריך לשלם. הקבלה שהעידה על תשלום נסיעה הלוך ושוב היתה בידי, והיה ברור שחלה טעות בבוקר, ושצריך לתת לי לממש את נסיעת החזור ששילמתי עבורה בבוקר. היה סיכוי קלוש שיעלה מבקר בשעת לילה זו, ובמקרה זה הייתי מסביר לו את הטעות.

האם נהגתי כשורה כשסירבתי לשלם?
____
אגב, הטעות בבוקר חלה לאחר תקלה של הנהג עם נוסעת שעלתה לפני עם תעודת נכה שלא הציגה בזמן, וגם אחרי שהנהג ניסה להחזיר את הגלגל לאחור, הוא לא מצא קוד של נכה אלא רק קוד של עיוור, ובסוף חייב את הנוסעת בתשלום מלא. כשהגיע אלי כנראה כבר היה נסער וזה מה שגרם לו לניקוב פעמיים.
 

DoronModan

New member
שכחתי את סוף הסיפור

ויכוח עם הנהג
אתמול בלילה עליתי על קו 400 של 'קונקס' בחזרה מירושלים, כשבידי רב-קו עם נסיעת חזור מוטענת (מתוך כרטיסיית הלוך ושוב שהטענתי בבוקר). להפתעתי הנהג טען שברב-קו לא מוטענת נסיעה, ושאני צריך לשלם עבור כרטיס נסיעה. הראיתי לו בקבלה, שבבוקר שילמתי עבור הלוך ושוב, אבל להפתעתי, ראיתי שבנסיעה הלוך, שהיתה בבוקר, הנהג ניקב בטעות גם את ההלוך וגם את החזור. הראיתי לו שזה טעות של הנהג מהבוקר, כי שעת ניקוב נסיעת הלוך היא 09:31 בבוקר, וגם שעת החזור מופיעה 09:31, והרי לא ייתכן שבו זמנית נסעתי בשני הכיוונים הלוך וחזור...
הנהג אמר שעלי לשלם עבור הנסיעה, ואחר כך לדרוש את הכסף בחזרה. אמרתי לו: "מה פתאום, את הכסף אולי בסוף יחזירו, אבל מי יחזיר לי את החצי שעה שאני אפסיד בניסיונות לקבל את הכסף בחזרה?"
הנהג התקשר לממונה עליו, וזה אמר לו שאני חייב לשלם. הנהג אמר בקול, מול כל הנוסעים: 'אני לא נוסע עד שאתה משלם'. אמרתי, גם אני בקול 'אני כבר שילמתי בבוקר, מה אשמים הנוסעים המסכנים, שבגלל טעות של נהג אתה מעכב אותם?'.
זה גרם לי אי נעימות קלה (גם אם נשארתי די רגוע) ובתוך האוטובוס נמצא כבר מישהו חסר סבלנות, שהצדיק את הנהג וקרא לי לשלם, בעוד מישהו אחר בא אליו בטענות "איך אתה מדבר, אתה לא רואה שזה טעות? למה ישר להצדיק את הנהג?"

בעיני זה היה מובן מאליו שאני לא צריך לשלם. הקבלה שהעידה על תשלום נסיעה הלוך ושוב היתה בידי, והיה ברור שחלה טעות בבוקר, ושצריך לתת לי לממש את נסיעת החזור ששילמתי עבורה בבוקר. היה סיכוי קלוש שיעלה מבקר בשעת לילה זו, ובמקרה זה הייתי מסביר לו את הטעות.

האם נהגתי כשורה כשסירבתי לשלם?
____
אגב, הטעות בבוקר חלה לאחר תקלה של הנהג עם נוסעת שעלתה לפני עם תעודת נכה שלא הציגה בזמן, וגם אחרי שהנהג ניסה להחזיר את הגלגל לאחור, הוא לא מצא קוד של נכה אלא רק קוד של עיוור, ובסוף חייב את הנוסעת בתשלום מלא. כשהגיע אלי כנראה כבר היה נסער וזה מה שגרם לו לניקוב פעמיים.
שכחתי את סוף הסיפור
לאחר כשתי דקות הנהג בכל זאת התחיל בנסיעה, ופתאום אחד הנוסעים ניגש אלי ונתן לי כרטיס נסיעה במחיר מלא.
מרוב הפתעה לא הסתכלתי עליו ולא הודיתי לו. אין לי מושג האם הוא שילם פעמיים, עבורו ועבורי, או שהוא שילם עבור עצמו ונתן לי את כרטיס הנסיעה שלו למקרה שיגיע מבקר.
 

orenhz

Member
הנהג צודק

ויכוח עם הנהג
אתמול בלילה עליתי על קו 400 של 'קונקס' בחזרה מירושלים, כשבידי רב-קו עם נסיעת חזור מוטענת (מתוך כרטיסיית הלוך ושוב שהטענתי בבוקר). להפתעתי הנהג טען שברב-קו לא מוטענת נסיעה, ושאני צריך לשלם עבור כרטיס נסיעה. הראיתי לו בקבלה, שבבוקר שילמתי עבור הלוך ושוב, אבל להפתעתי, ראיתי שבנסיעה הלוך, שהיתה בבוקר, הנהג ניקב בטעות גם את ההלוך וגם את החזור. הראיתי לו שזה טעות של הנהג מהבוקר, כי שעת ניקוב נסיעת הלוך היא 09:31 בבוקר, וגם שעת החזור מופיעה 09:31, והרי לא ייתכן שבו זמנית נסעתי בשני הכיוונים הלוך וחזור...
הנהג אמר שעלי לשלם עבור הנסיעה, ואחר כך לדרוש את הכסף בחזרה. אמרתי לו: "מה פתאום, את הכסף אולי בסוף יחזירו, אבל מי יחזיר לי את החצי שעה שאני אפסיד בניסיונות לקבל את הכסף בחזרה?"
הנהג התקשר לממונה עליו, וזה אמר לו שאני חייב לשלם. הנהג אמר בקול, מול כל הנוסעים: 'אני לא נוסע עד שאתה משלם'. אמרתי, גם אני בקול 'אני כבר שילמתי בבוקר, מה אשמים הנוסעים המסכנים, שבגלל טעות של נהג אתה מעכב אותם?'.
זה גרם לי אי נעימות קלה (גם אם נשארתי די רגוע) ובתוך האוטובוס נמצא כבר מישהו חסר סבלנות, שהצדיק את הנהג וקרא לי לשלם, בעוד מישהו אחר בא אליו בטענות "איך אתה מדבר, אתה לא רואה שזה טעות? למה ישר להצדיק את הנהג?"

בעיני זה היה מובן מאליו שאני לא צריך לשלם. הקבלה שהעידה על תשלום נסיעה הלוך ושוב היתה בידי, והיה ברור שחלה טעות בבוקר, ושצריך לתת לי לממש את נסיעת החזור ששילמתי עבורה בבוקר. היה סיכוי קלוש שיעלה מבקר בשעת לילה זו, ובמקרה זה הייתי מסביר לו את הטעות.

האם נהגתי כשורה כשסירבתי לשלם?
____
אגב, הטעות בבוקר חלה לאחר תקלה של הנהג עם נוסעת שעלתה לפני עם תעודת נכה שלא הציגה בזמן, וגם אחרי שהנהג ניסה להחזיר את הגלגל לאחור, הוא לא מצא קוד של נכה אלא רק קוד של עיוור, ובסוף חייב את הנוסעת בתשלום מלא. כשהגיע אלי כנראה כבר היה נסער וזה מה שגרם לו לניקוב פעמיים.
הנהג צודק
1. גם אם חייבו אותך לא נכון, זה לא מתפקידו של הנהג לטפל בזה. עליך לשלם באותו רגע לנהג ולאחר מכן לפנות לחברה לקבלת החזר כספי. לרוב, הם גם משלמים פיצוי, על עוגמת הנפש.
2. לדעתי, אם אתה נניח רוצה לנקב פעמיים (נניח עליך ועל נוסע נוסף) אז אתה יכול לנקב פעמיים באותו כיוון, אפילו שזה נקרא כרטיס הלוך-חזור. במקרה הזה, הנהג השני לא יכול לדעת האם באמת חייבת פעמיים בטעות או שפשוט ניקבת על נוסע נוסף ואולי אתה עכשיו מנסה "לגנוב" נסיעה נוספת בטיעוני שווא.
אני מאמין לך שבמקרה שלך פשוט הנהג הראשון טעה, אבל הנהג השני לא יכול לדעת את זה.

שורה תחתונה, ממליץ לך לשמור את הקבלות ולשלוח מייל לחב' ויאוליה.

בהצלחה.
 

DoronModan

New member
אם זה באמת הנוהל, אז זה מאוד בלתי צודק

הנהג צודק
1. גם אם חייבו אותך לא נכון, זה לא מתפקידו של הנהג לטפל בזה. עליך לשלם באותו רגע לנהג ולאחר מכן לפנות לחברה לקבלת החזר כספי. לרוב, הם גם משלמים פיצוי, על עוגמת הנפש.
2. לדעתי, אם אתה נניח רוצה לנקב פעמיים (נניח עליך ועל נוסע נוסף) אז אתה יכול לנקב פעמיים באותו כיוון, אפילו שזה נקרא כרטיס הלוך-חזור. במקרה הזה, הנהג השני לא יכול לדעת האם באמת חייבת פעמיים בטעות או שפשוט ניקבת על נוסע נוסף ואולי אתה עכשיו מנסה "לגנוב" נסיעה נוספת בטיעוני שווא.
אני מאמין לך שבמקרה שלך פשוט הנהג הראשון טעה, אבל הנהג השני לא יכול לדעת את זה.

שורה תחתונה, ממליץ לך לשמור את הקבלות ולשלוח מייל לחב' ויאוליה.

בהצלחה.
אם זה באמת הנוהל, אז זה מאוד בלתי צודק
כמו שאמרתי, פנייה לחברה, כמו שכולנו יודעים, היתה גוזלת ממני זמן יקר, ומשאבי אנרגיה, בשווי של הרבה יותר מהנסיעה המסכנה הזו.

זה חסר טעם, מטריח ולא צודק. חוץ מזה, מה אילו לא היה נשאר לי כסף לשלם, ביודעי שבכיס יש לי כרטיס חזרה, ואני לא צריך יותר מזה? גם אז אפשר היה להכריח אותי לשלם עבור נסיעה, שכבר שילמתי עליה בבוקר?

אגב, אני לא חושב שבמקרה של רב קו ניתן ל'הזמין' מישהו לנסיעה נוספת, כי הכרטיס הוא אישי עם תמונה.
 

orenhz

Member
הרעיון הוא שלרוב הנהג לא טועה

אם זה באמת הנוהל, אז זה מאוד בלתי צודק
כמו שאמרתי, פנייה לחברה, כמו שכולנו יודעים, היתה גוזלת ממני זמן יקר, ומשאבי אנרגיה, בשווי של הרבה יותר מהנסיעה המסכנה הזו.

זה חסר טעם, מטריח ולא צודק. חוץ מזה, מה אילו לא היה נשאר לי כסף לשלם, ביודעי שבכיס יש לי כרטיס חזרה, ואני לא צריך יותר מזה? גם אז אפשר היה להכריח אותי לשלם עבור נסיעה, שכבר שילמתי עליה בבוקר?

אגב, אני לא חושב שבמקרה של רב קו ניתן ל'הזמין' מישהו לנסיעה נוספת, כי הכרטיס הוא אישי עם תמונה.
הרעיון הוא שלרוב הנהג לא טועה
ורוב הסיכויים שכאשר תשלם על נסיעה, תחויב בדיוק כמו שצריך.
אבל מה לעשות שהנהגים הם רק בני אדם כמוני-כמוך וגם טועים לעתים.
בשביל זה יש שירות לקוחות כל חברת תח"צ ואם הם טועים אז הם לוקחים אחריות ומחזירים לך את עלות הנסיעה + פיצוי.

אגב, ברגע שחויבת באוטובוס הראשון, אתה יכול לראות בקבלה באותו רגע האם חויבת נכון ובמידה וחויבת בצורה שגויה, אתה אומר לנהג באותו רגע והוא מטפל בזה (מזכה את כרטיס הרב קו בחזרה)
 

DoronModan

New member
טוב, לומדים...

הרעיון הוא שלרוב הנהג לא טועה
ורוב הסיכויים שכאשר תשלם על נסיעה, תחויב בדיוק כמו שצריך.
אבל מה לעשות שהנהגים הם רק בני אדם כמוני-כמוך וגם טועים לעתים.
בשביל זה יש שירות לקוחות כל חברת תח"צ ואם הם טועים אז הם לוקחים אחריות ומחזירים לך את עלות הנסיעה + פיצוי.

אגב, ברגע שחויבת באוטובוס הראשון, אתה יכול לראות בקבלה באותו רגע האם חויבת נכון ובמידה וחויבת בצורה שגויה, אתה אומר לנהג באותו רגע והוא מטפל בזה (מזכה את כרטיס הרב קו בחזרה)
טוב, לומדים...
תודה.
נכון, כולם יכולים לטעות. ואולי גם אני טעיתי כשהתעקשתי.
אני סברתי שקצת שֵכֶל ישר מצד הנהג ימנע את הצורך בבירוקרטיה מעצבנת מאוחר יותר (וגם בפיצוי), ויפתור תקלה אנושית שחבר שלו יצר.
אבל אם זה לא עובד ככה, מי אני שאנסה לשנות את המערכת...
 

olli3

New member
מנהל
גם עם רב קו אישי ניתן, הסבר>>>

אם זה באמת הנוהל, אז זה מאוד בלתי צודק
כמו שאמרתי, פנייה לחברה, כמו שכולנו יודעים, היתה גוזלת ממני זמן יקר, ומשאבי אנרגיה, בשווי של הרבה יותר מהנסיעה המסכנה הזו.

זה חסר טעם, מטריח ולא צודק. חוץ מזה, מה אילו לא היה נשאר לי כסף לשלם, ביודעי שבכיס יש לי כרטיס חזרה, ואני לא צריך יותר מזה? גם אז אפשר היה להכריח אותי לשלם עבור נסיעה, שכבר שילמתי עליה בבוקר?

אגב, אני לא חושב שבמקרה של רב קו ניתן ל'הזמין' מישהו לנסיעה נוספת, כי הכרטיס הוא אישי עם תמונה.
גם עם רב קו אישי ניתן, הסבר>>>
ראשית, רב קו אישי עם פרופיל רגיל דינו כרב קו אנונימי בכל מה שקשור לכרטיסיות. מכיוון שזה פרופיל שכל אדם באשר הוא אדם זכאי להנחה הרגילה הזאת. אתה לא צריך להוכיח שאתה אדם :)

לגבי פניה לחברה. זמן - 2 דקות גג, משאבי אנרגיה? חשמל ואינטרנט ואפילו יכולת לשגר את התלונה בעת הנסיעה עם יש לך סמארטפון.

אם יש לי בעיה כלשהי, אני פונה דרך אתר האינטרנט ואת הזיכוי (תלוי בחברה) או שאני מקבל אליי הביתה בדואר (שאיתו אפשר להשתמש באוטובוס) או שאני מקבל זיכוי והולך לקופה (כך במקרה של אגד ודן) ושם מקבל.

אני אגיד דבר נוסף שאולי ישמע מעט מעצבן. זה גם אחריותך לבדוק את הקבלה שאתה מקבל על כל מוצר/שירות שאתה רוכש/מקבל. אתה יכול לצאת מקניות בסופר ולגלות רק בבית שהקופאית בטעות חייבה אותך על 6 מוצרים מאותו הסוג למרות שלקחת רק 5. ואז מה תעשה כשכבר תגיע הביתה?

אותו הדבר באוטובוס, אתה מקבל קבלה - תבדוק על מה חויבת. קרה לי פעמיים שכשהיה לי חופשי יומי על הרב קו, הנהג בחר להוריד לי ערך צבור. במטרופולין זה קל לראות במסך הגדול של מכונת הכרטוס ואז לאחד מהם ישר אמרתי, למה ערך צבור? יש לי חופשי יומי והוא כמובן ביטל את החיוב מיד. עם נהג אחר לא שמתי לב למכונת הכרטוס, הסתכלתי בפתקית ואמרתי לו שיש לי חופשי יומי ושהוא חייב אותי בערך צבור. גם במקרה הזה הוא מיד ביטל את החיוב והעביר את הכרטיס שוב בעבור החופשי יומי.

בשורה תחתונה, הנהג השני פעל בסדר גמור, הוא אף הגדיל לעשות ויצר קשר עם הממונה עליו. וכפי שכולנו יודעים, עובד לא פועל על דעת עצמו, הוא פועל לפי החוקים ולפי מה שמוכתב לו מהממונה עליו. הנהג הראשון שגה והיה עליך לבדוק את הקבלה, דבר שרבים לא עושים וחבל... לא סתם מקבלים קבלה.
 

DoronModan

New member
למה בזבוז של חצי שעה לפחות

גם עם רב קו אישי ניתן, הסבר>>>
ראשית, רב קו אישי עם פרופיל רגיל דינו כרב קו אנונימי בכל מה שקשור לכרטיסיות. מכיוון שזה פרופיל שכל אדם באשר הוא אדם זכאי להנחה הרגילה הזאת. אתה לא צריך להוכיח שאתה אדם :)

לגבי פניה לחברה. זמן - 2 דקות גג, משאבי אנרגיה? חשמל ואינטרנט ואפילו יכולת לשגר את התלונה בעת הנסיעה עם יש לך סמארטפון.

אם יש לי בעיה כלשהי, אני פונה דרך אתר האינטרנט ואת הזיכוי (תלוי בחברה) או שאני מקבל אליי הביתה בדואר (שאיתו אפשר להשתמש באוטובוס) או שאני מקבל זיכוי והולך לקופה (כך במקרה של אגד ודן) ושם מקבל.

אני אגיד דבר נוסף שאולי ישמע מעט מעצבן. זה גם אחריותך לבדוק את הקבלה שאתה מקבל על כל מוצר/שירות שאתה רוכש/מקבל. אתה יכול לצאת מקניות בסופר ולגלות רק בבית שהקופאית בטעות חייבה אותך על 6 מוצרים מאותו הסוג למרות שלקחת רק 5. ואז מה תעשה כשכבר תגיע הביתה?

אותו הדבר באוטובוס, אתה מקבל קבלה - תבדוק על מה חויבת. קרה לי פעמיים שכשהיה לי חופשי יומי על הרב קו, הנהג בחר להוריד לי ערך צבור. במטרופולין זה קל לראות במסך הגדול של מכונת הכרטוס ואז לאחד מהם ישר אמרתי, למה ערך צבור? יש לי חופשי יומי והוא כמובן ביטל את החיוב מיד. עם נהג אחר לא שמתי לב למכונת הכרטוס, הסתכלתי בפתקית ואמרתי לו שיש לי חופשי יומי ושהוא חייב אותי בערך צבור. גם במקרה הזה הוא מיד ביטל את החיוב והעביר את הכרטיס שוב בעבור החופשי יומי.

בשורה תחתונה, הנהג השני פעל בסדר גמור, הוא אף הגדיל לעשות ויצר קשר עם הממונה עליו. וכפי שכולנו יודעים, עובד לא פועל על דעת עצמו, הוא פועל לפי החוקים ולפי מה שמוכתב לו מהממונה עליו. הנהג הראשון שגה והיה עליך לבדוק את הקבלה, דבר שרבים לא עושים וחבל... לא סתם מקבלים קבלה.
למה בזבוז של חצי שעה לפחות
קודם שאלה: ההנחה שלי על הרב-קו היא הנחת סטודנט. האם גם כך יכולתי לתת למישהו אחר נסיעה בכרטיסייה שלי?

* כיף לך שאתה זריר, ובשבילך לפנות לשירות לקוחות לוקח לך 2 דקות גג (אולי אתה רגיל בדברים כאלה). אני לא בטוח שזה נכון במקרה של התלונה הזו, ובכל אופן נראה לי שלרוב האנשים זה לוקח יותר (אני כבר לא מדבר על אנשים קשישים. אם זה מעצבן אותך לקרוא, תחשוב כמה זה מעצבן **לעשות** את כל זה):
3-2 דקות רק למצוא את האתר של חברת האוטובוסים (וזה אחרי שהייתי מבלה עוד 3 דקות עם בירור באיזה חברה באמת נסעתי (פעם זה היה פשוט: "אגד"), עובדה שכתבתי למעלה בטעות 'קונקס', ומאוחר יותר מישהו כתב 'ואיוליה') אחרי שמצאתי את האתר, אני צריך למצוא איפה באתר יש טופס לשירות לקוחות, שאני חייב למלא אותו לפי השדות שלהם.
עוד 5 דקות לחכות שהפקס שמאופסן כבוי אצלי יידלק, לאחר שהוצאתי אותו וחיברתי לחשמל, ועוד 2 דקות לשלוח את הפקס עם הקבלה.
אבל מכיוון שהקבלה לא ניתנת לשליחה בתוך פקס, צריך להקדיש עוד 3-2 דקות לפחות להדבקה שלה על נייר A4 לפני ששולחים בפקס.
ואז לצלצל ולשאול אם זה הגיע - עוד 5 דקות (במקרה הטוב) עד שעונים לי, וגם זה לאחר עוד כמה דקות עד שמצאתי באינטרנט את מספר הטלפון הנכון.
לחילופין, לסרוק את הקבלה (5 דקות עד הפעלת הסורק שבדרך כלל כבוי (אני לא שירותי משרד שפקס וסורק דלוקים אצלי כל היום) ושמירת הקובץ בפורמט שהם דורשים, אחרת זה אולי לא יעבור במערכת שלהם באינטרנט.

בסופו של דבר, צריך לנסח את מכתב התלונה עצמו. אם הוא קצר כמו במקרה הזה, זה לוקח בערך 4 דקות, אם אני רוצה לוודא שאני מובן. הרי בצד השני יושב מישהו שקורא ולא יכול לשאול אותי שאלות הבהרה.
סך הכל - **לפחות** חצי שעה.

אין לי סמארט-פון, וגם לו היה לי, לא הייתי רוצה לבזבז חצי שעה באוטובוס על התלונה, אלא לעשות דברים אחרים. זה שאני באוטובוס לא אומר שאני 'אסיר', ושהזמן שלי לא יקר גם בתוכו.
 

cwen

New member
זה באמת לא חייב להיות כזה מסובך

למה בזבוז של חצי שעה לפחות
קודם שאלה: ההנחה שלי על הרב-קו היא הנחת סטודנט. האם גם כך יכולתי לתת למישהו אחר נסיעה בכרטיסייה שלי?

* כיף לך שאתה זריר, ובשבילך לפנות לשירות לקוחות לוקח לך 2 דקות גג (אולי אתה רגיל בדברים כאלה). אני לא בטוח שזה נכון במקרה של התלונה הזו, ובכל אופן נראה לי שלרוב האנשים זה לוקח יותר (אני כבר לא מדבר על אנשים קשישים. אם זה מעצבן אותך לקרוא, תחשוב כמה זה מעצבן **לעשות** את כל זה):
3-2 דקות רק למצוא את האתר של חברת האוטובוסים (וזה אחרי שהייתי מבלה עוד 3 דקות עם בירור באיזה חברה באמת נסעתי (פעם זה היה פשוט: "אגד"), עובדה שכתבתי למעלה בטעות 'קונקס', ומאוחר יותר מישהו כתב 'ואיוליה') אחרי שמצאתי את האתר, אני צריך למצוא איפה באתר יש טופס לשירות לקוחות, שאני חייב למלא אותו לפי השדות שלהם.
עוד 5 דקות לחכות שהפקס שמאופסן כבוי אצלי יידלק, לאחר שהוצאתי אותו וחיברתי לחשמל, ועוד 2 דקות לשלוח את הפקס עם הקבלה.
אבל מכיוון שהקבלה לא ניתנת לשליחה בתוך פקס, צריך להקדיש עוד 3-2 דקות לפחות להדבקה שלה על נייר A4 לפני ששולחים בפקס.
ואז לצלצל ולשאול אם זה הגיע - עוד 5 דקות (במקרה הטוב) עד שעונים לי, וגם זה לאחר עוד כמה דקות עד שמצאתי באינטרנט את מספר הטלפון הנכון.
לחילופין, לסרוק את הקבלה (5 דקות עד הפעלת הסורק שבדרך כלל כבוי (אני לא שירותי משרד שפקס וסורק דלוקים אצלי כל היום) ושמירת הקובץ בפורמט שהם דורשים, אחרת זה אולי לא יעבור במערכת שלהם באינטרנט.

בסופו של דבר, צריך לנסח את מכתב התלונה עצמו. אם הוא קצר כמו במקרה הזה, זה לוקח בערך 4 דקות, אם אני רוצה לוודא שאני מובן. הרי בצד השני יושב מישהו שקורא ולא יכול לשאול אותי שאלות הבהרה.
סך הכל - **לפחות** חצי שעה.

אין לי סמארט-פון, וגם לו היה לי, לא הייתי רוצה לבזבז חצי שעה באוטובוס על התלונה, אלא לעשות דברים אחרים. זה שאני באוטובוס לא אומר שאני 'אסיר', ושהזמן שלי לא יקר גם בתוכו.
זה באמת לא חייב להיות כזה מסובך
היתה לי לא מזמן תקלה דומה עם חברת קווים. שלחתי להם אימייל, שלחו לי חזרה וביקשו לשלוח סריקה של הכרטיסים או פקס. במקום זה פשוט צילמתי עם הטלפון, ושלחתי בחזרה במייל.
שלחו לי הביתה שובר לזיכוי באוטובוס. הצריך ממני באמת פחות מעשר דקות התעסקות.

זה לא נעים שזה קורה, אני מסכימה, אבל זה גם לא נורא. והנהג השני באמת לא יכול לדעת מה היה הסיפור, ולכן הוא מחויב לגבות שוב תשלום. תאר לך שהוא היה נקנס בגלל שאתה לא רצית לשלם?
 

מיכי 10

Member
גם אני השתכנעתי בינתיים שהנהג השני

זה באמת לא חייב להיות כזה מסובך
היתה לי לא מזמן תקלה דומה עם חברת קווים. שלחתי להם אימייל, שלחו לי חזרה וביקשו לשלוח סריקה של הכרטיסים או פקס. במקום זה פשוט צילמתי עם הטלפון, ושלחתי בחזרה במייל.
שלחו לי הביתה שובר לזיכוי באוטובוס. הצריך ממני באמת פחות מעשר דקות התעסקות.

זה לא נעים שזה קורה, אני מסכימה, אבל זה גם לא נורא. והנהג השני באמת לא יכול לדעת מה היה הסיפור, ולכן הוא מחויב לגבות שוב תשלום. תאר לך שהוא היה נקנס בגלל שאתה לא רצית לשלם?
גם אני השתכנעתי בינתיים שהנהג השני
לא יכול היה להרשות לעצמו גמישות בנושא זה. כי זה לא עסק פרטי שלו, ואני מבינה (מה שלא ידעתי בעבר) שתפקיד המבקר - לבקר גם את הנהג ולא רק את הנוסעים. כך שבמקרים כאלה, הנהג לא יכול לוותר על התשלום, אבל הייתי מציעה שהוא יסביר זאת באופן נעים לנוסע. (בתקווה שלא עִצבנו אותו כבר קודם עד הסוף...).

השאלה היחידה שנשארת פתוחה, מה עושים כאשר - כמו שדורון שאל כבר בהתחלה - לנוסע אין עליו כסף, כי הוא הסתמך רק על הכרטיס הלוך וחזור שכבר היה לו. צריך לחשוב גם על מקרים כאלה...
 

cwen

New member
זו בעיה כשמישהו מסתובב בלי כסף עליו

גם אני השתכנעתי בינתיים שהנהג השני
לא יכול היה להרשות לעצמו גמישות בנושא זה. כי זה לא עסק פרטי שלו, ואני מבינה (מה שלא ידעתי בעבר) שתפקיד המבקר - לבקר גם את הנהג ולא רק את הנוסעים. כך שבמקרים כאלה, הנהג לא יכול לוותר על התשלום, אבל הייתי מציעה שהוא יסביר זאת באופן נעים לנוסע. (בתקווה שלא עִצבנו אותו כבר קודם עד הסוף...).

השאלה היחידה שנשארת פתוחה, מה עושים כאשר - כמו שדורון שאל כבר בהתחלה - לנוסע אין עליו כסף, כי הוא הסתמך רק על הכרטיס הלוך וחזור שכבר היה לו. צריך לחשוב גם על מקרים כאלה...
זו בעיה כשמישהו מסתובב בלי כסף עליו
ואם הוא היה מאבד את הכרטיס? ואם הוא היה מקבל טלפון דחוף להגיע לחיפה והכרטיס הטעון לא מספיק טוב?
 

מיכי 10

Member
בסדר, בסדר. שכנעתְ אותי. כמעט. :)

זו בעיה כשמישהו מסתובב בלי כסף עליו
ואם הוא היה מאבד את הכרטיס? ואם הוא היה מקבל טלפון דחוף להגיע לחיפה והכרטיס הטעון לא מספיק טוב?
בסדר, בסדר. שכנעתְ אותי. כמעט. :)
 

olli3

New member
מנהל
בוא אני אגלה לך כמה דברים שיקלו עליך.

למה בזבוז של חצי שעה לפחות
קודם שאלה: ההנחה שלי על הרב-קו היא הנחת סטודנט. האם גם כך יכולתי לתת למישהו אחר נסיעה בכרטיסייה שלי?

* כיף לך שאתה זריר, ובשבילך לפנות לשירות לקוחות לוקח לך 2 דקות גג (אולי אתה רגיל בדברים כאלה). אני לא בטוח שזה נכון במקרה של התלונה הזו, ובכל אופן נראה לי שלרוב האנשים זה לוקח יותר (אני כבר לא מדבר על אנשים קשישים. אם זה מעצבן אותך לקרוא, תחשוב כמה זה מעצבן **לעשות** את כל זה):
3-2 דקות רק למצוא את האתר של חברת האוטובוסים (וזה אחרי שהייתי מבלה עוד 3 דקות עם בירור באיזה חברה באמת נסעתי (פעם זה היה פשוט: "אגד"), עובדה שכתבתי למעלה בטעות 'קונקס', ומאוחר יותר מישהו כתב 'ואיוליה') אחרי שמצאתי את האתר, אני צריך למצוא איפה באתר יש טופס לשירות לקוחות, שאני חייב למלא אותו לפי השדות שלהם.
עוד 5 דקות לחכות שהפקס שמאופסן כבוי אצלי יידלק, לאחר שהוצאתי אותו וחיברתי לחשמל, ועוד 2 דקות לשלוח את הפקס עם הקבלה.
אבל מכיוון שהקבלה לא ניתנת לשליחה בתוך פקס, צריך להקדיש עוד 3-2 דקות לפחות להדבקה שלה על נייר A4 לפני ששולחים בפקס.
ואז לצלצל ולשאול אם זה הגיע - עוד 5 דקות (במקרה הטוב) עד שעונים לי, וגם זה לאחר עוד כמה דקות עד שמצאתי באינטרנט את מספר הטלפון הנכון.
לחילופין, לסרוק את הקבלה (5 דקות עד הפעלת הסורק שבדרך כלל כבוי (אני לא שירותי משרד שפקס וסורק דלוקים אצלי כל היום) ושמירת הקובץ בפורמט שהם דורשים, אחרת זה אולי לא יעבור במערכת שלהם באינטרנט.

בסופו של דבר, צריך לנסח את מכתב התלונה עצמו. אם הוא קצר כמו במקרה הזה, זה לוקח בערך 4 דקות, אם אני רוצה לוודא שאני מובן. הרי בצד השני יושב מישהו שקורא ולא יכול לשאול אותי שאלות הבהרה.
סך הכל - **לפחות** חצי שעה.

אין לי סמארט-פון, וגם לו היה לי, לא הייתי רוצה לבזבז חצי שעה באוטובוס על התלונה, אלא לעשות דברים אחרים. זה שאני באוטובוס לא אומר שאני 'אסיר', ושהזמן שלי לא יקר גם בתוכו.
בוא אני אגלה לך כמה דברים שיקלו עליך.
ראשית, תגיד נעים מאד לאתר המאד חביב freefax.co.il באתר ניתן לשלוח פקסים בחינם. כל מה שצריך לעשות זה לצרף מסמך וורד או קובץ PDF (ועוד קבצים נתמכים נוספים), להקליד את מספר הפקס ואת האימייל שלך ואתה כבר תקבל מייל חוזר באם השליחה בוצעה בהצלחה והפקס אכן יצא במלואו בצד השני או האם השליחה נכשלה - כולל הסיבה שנכשל (קו תפוס/מספר שגוי וכו').

אז את הקבלה אפשר לסרוק עם סורק או לצלם עם מצלמה דיגיטלית או טלפון סלולארי (גם הישנים שאינם סמארטפונים עושים את העבודה יופי). ולשלוח כמצורף לאותו פקס דרך אותו אתר.

לברר את החברה בה אתה נוסע? פשוט רושמים בגוגל "קו 400" ואתה מיד תקבל תוצאה שמפנה אותך לחברה שמפעילה את הקו. ויש עוד שיטות אחרות שמוצאות בקלות את הדברים.

אנחנו חיים בעולם אלקטרוני בו הכל כבר נגיש מהמחשב ומהטלפון הסלולארי. גם אנשים קשישים (לא כולם) התחברו לעולם הזה וגם הם יודעים לתפעל את הדברים. אני תמיד אומר לאנשים מבוגרים שאומרים "זה מסובך" שהם יודעים איך להפעיל פטיפון וילד בן 10 לא יודע איך הדבר הזה בכלל עובד. אז גם מחשב זה לא מסובך ורק צריך רצון ללמוד, כמו כל דבר בחיים. ויש שבהחלט מצאו את הרצון ולמדו.

אבל לענייננו, היום כמעט הכל נמצא מתחת לאף ובחיפוש אחד או שניים בגוגל, אתה מקבל הכל הכל הכל. מספיק שהיית רושם קו 400 ואח"ר אם חשקה נפשך לשלוח פקס, היית מחפש בגוגל "שליחת פקס" או "שליחת פקס בחינם" והיית מגלה את האתר הנפלא הזה תוך כמה שניות.

דר"א כל הטכנאים של המשפחה/חברים שכל הזמן מתקשרים אליהם ביש לי בעיה עם.... כל מה שהם עושים כמעט זה לפתוח גוגל ולשאול את גוגל בדיוק את מה ששאלו אותם. ואת זה כל אחד יכול לעשות...
 

DoronModan

New member
תודה רבה

בוא אני אגלה לך כמה דברים שיקלו עליך.
ראשית, תגיד נעים מאד לאתר המאד חביב freefax.co.il באתר ניתן לשלוח פקסים בחינם. כל מה שצריך לעשות זה לצרף מסמך וורד או קובץ PDF (ועוד קבצים נתמכים נוספים), להקליד את מספר הפקס ואת האימייל שלך ואתה כבר תקבל מייל חוזר באם השליחה בוצעה בהצלחה והפקס אכן יצא במלואו בצד השני או האם השליחה נכשלה - כולל הסיבה שנכשל (קו תפוס/מספר שגוי וכו').

אז את הקבלה אפשר לסרוק עם סורק או לצלם עם מצלמה דיגיטלית או טלפון סלולארי (גם הישנים שאינם סמארטפונים עושים את העבודה יופי). ולשלוח כמצורף לאותו פקס דרך אותו אתר.

לברר את החברה בה אתה נוסע? פשוט רושמים בגוגל "קו 400" ואתה מיד תקבל תוצאה שמפנה אותך לחברה שמפעילה את הקו. ויש עוד שיטות אחרות שמוצאות בקלות את הדברים.

אנחנו חיים בעולם אלקטרוני בו הכל כבר נגיש מהמחשב ומהטלפון הסלולארי. גם אנשים קשישים (לא כולם) התחברו לעולם הזה וגם הם יודעים לתפעל את הדברים. אני תמיד אומר לאנשים מבוגרים שאומרים "זה מסובך" שהם יודעים איך להפעיל פטיפון וילד בן 10 לא יודע איך הדבר הזה בכלל עובד. אז גם מחשב זה לא מסובך ורק צריך רצון ללמוד, כמו כל דבר בחיים. ויש שבהחלט מצאו את הרצון ולמדו.

אבל לענייננו, היום כמעט הכל נמצא מתחת לאף ובחיפוש אחד או שניים בגוגל, אתה מקבל הכל הכל הכל. מספיק שהיית רושם קו 400 ואח"ר אם חשקה נפשך לשלוח פקס, היית מחפש בגוגל "שליחת פקס" או "שליחת פקס בחינם" והיית מגלה את האתר הנפלא הזה תוך כמה שניות.

דר"א כל הטכנאים של המשפחה/חברים שכל הזמן מתקשרים אליהם ביש לי בעיה עם.... כל מה שהם עושים כמעט זה לפתוח גוגל ולשאול את גוגל בדיוק את מה ששאלו אותם. ואת זה כל אחד יכול לעשות...
תודה רבה
במיוחד על ההפניה לאתר עם הפקס. זה נראה בהחלט נוח.
אבל יש לי השגה חשובה: הטכנולוגיה אמנם עוזרת, אבל אם דורשים מהלקוח להיות תלוי בטכנולוגיה,ולא לקבל את אותן זכויות שהיה מקבל לפני נגיד עשר שנים, זה כבר יכול להיות בעייתי.
 

מיכי 10

Member
תודה, אולּי
. גם אני קראתי בעניין את

בוא אני אגלה לך כמה דברים שיקלו עליך.
ראשית, תגיד נעים מאד לאתר המאד חביב freefax.co.il באתר ניתן לשלוח פקסים בחינם. כל מה שצריך לעשות זה לצרף מסמך וורד או קובץ PDF (ועוד קבצים נתמכים נוספים), להקליד את מספר הפקס ואת האימייל שלך ואתה כבר תקבל מייל חוזר באם השליחה בוצעה בהצלחה והפקס אכן יצא במלואו בצד השני או האם השליחה נכשלה - כולל הסיבה שנכשל (קו תפוס/מספר שגוי וכו').

אז את הקבלה אפשר לסרוק עם סורק או לצלם עם מצלמה דיגיטלית או טלפון סלולארי (גם הישנים שאינם סמארטפונים עושים את העבודה יופי). ולשלוח כמצורף לאותו פקס דרך אותו אתר.

לברר את החברה בה אתה נוסע? פשוט רושמים בגוגל "קו 400" ואתה מיד תקבל תוצאה שמפנה אותך לחברה שמפעילה את הקו. ויש עוד שיטות אחרות שמוצאות בקלות את הדברים.

אנחנו חיים בעולם אלקטרוני בו הכל כבר נגיש מהמחשב ומהטלפון הסלולארי. גם אנשים קשישים (לא כולם) התחברו לעולם הזה וגם הם יודעים לתפעל את הדברים. אני תמיד אומר לאנשים מבוגרים שאומרים "זה מסובך" שהם יודעים איך להפעיל פטיפון וילד בן 10 לא יודע איך הדבר הזה בכלל עובד. אז גם מחשב זה לא מסובך ורק צריך רצון ללמוד, כמו כל דבר בחיים. ויש שבהחלט מצאו את הרצון ולמדו.

אבל לענייננו, היום כמעט הכל נמצא מתחת לאף ובחיפוש אחד או שניים בגוגל, אתה מקבל הכל הכל הכל. מספיק שהיית רושם קו 400 ואח"ר אם חשקה נפשך לשלוח פקס, היית מחפש בגוגל "שליחת פקס" או "שליחת פקס בחינם" והיית מגלה את האתר הנפלא הזה תוך כמה שניות.

דר"א כל הטכנאים של המשפחה/חברים שכל הזמן מתקשרים אליהם ביש לי בעיה עם.... כל מה שהם עושים כמעט זה לפתוח גוגל ולשאול את גוגל בדיוק את מה ששאלו אותם. ואת זה כל אחד יכול לעשות...
תודה, אולּי
. גם אני קראתי בעניין את
ההצעות שלך.

ובעניין אחר שכתבת: אני לא בודקת קבלות בצמוד לקנייה, אלא מכסימום בבית. שמתי לב שבסופרים (מרכולים) טועים הרבה, ו"אין אפס" - תמיד לטובת עצמם.
אז אני שונאת להתעסק בזה, אבל אם חייבו אותי, כמו שהדגמת, על שישה פריטים כשלקחתי רק חמישה. או שחייבו אותי למשל ב-24 שקלים, כשקניתי במיוחד את הפריט במבצע של 18 שקלים, אני חוזרת בקנייה הבאה עם הקבלה. מראה להם מה היתה הבעיה, ותמיד מאמינים ומחזירים לי. כנראה כמו שאני מאמינה באנשים אחרים, כך גם מאמינים לי.
בסכומים קטנטנים, אני מתביישת להתעסק, וגם חבל לי על הטרחה. אז אני אומרת לעצמי "כפרה" (במלעיל
), נגיד שתרמתי כסף למַשהו, ושוכחת מִזה.
 

olli3

New member
מנהל
לגבי הנחת הסטודנט, אני חושב שאפשרי בתנאים

למה בזבוז של חצי שעה לפחות
קודם שאלה: ההנחה שלי על הרב-קו היא הנחת סטודנט. האם גם כך יכולתי לתת למישהו אחר נסיעה בכרטיסייה שלי?

* כיף לך שאתה זריר, ובשבילך לפנות לשירות לקוחות לוקח לך 2 דקות גג (אולי אתה רגיל בדברים כאלה). אני לא בטוח שזה נכון במקרה של התלונה הזו, ובכל אופן נראה לי שלרוב האנשים זה לוקח יותר (אני כבר לא מדבר על אנשים קשישים. אם זה מעצבן אותך לקרוא, תחשוב כמה זה מעצבן **לעשות** את כל זה):
3-2 דקות רק למצוא את האתר של חברת האוטובוסים (וזה אחרי שהייתי מבלה עוד 3 דקות עם בירור באיזה חברה באמת נסעתי (פעם זה היה פשוט: "אגד"), עובדה שכתבתי למעלה בטעות 'קונקס', ומאוחר יותר מישהו כתב 'ואיוליה') אחרי שמצאתי את האתר, אני צריך למצוא איפה באתר יש טופס לשירות לקוחות, שאני חייב למלא אותו לפי השדות שלהם.
עוד 5 דקות לחכות שהפקס שמאופסן כבוי אצלי יידלק, לאחר שהוצאתי אותו וחיברתי לחשמל, ועוד 2 דקות לשלוח את הפקס עם הקבלה.
אבל מכיוון שהקבלה לא ניתנת לשליחה בתוך פקס, צריך להקדיש עוד 3-2 דקות לפחות להדבקה שלה על נייר A4 לפני ששולחים בפקס.
ואז לצלצל ולשאול אם זה הגיע - עוד 5 דקות (במקרה הטוב) עד שעונים לי, וגם זה לאחר עוד כמה דקות עד שמצאתי באינטרנט את מספר הטלפון הנכון.
לחילופין, לסרוק את הקבלה (5 דקות עד הפעלת הסורק שבדרך כלל כבוי (אני לא שירותי משרד שפקס וסורק דלוקים אצלי כל היום) ושמירת הקובץ בפורמט שהם דורשים, אחרת זה אולי לא יעבור במערכת שלהם באינטרנט.

בסופו של דבר, צריך לנסח את מכתב התלונה עצמו. אם הוא קצר כמו במקרה הזה, זה לוקח בערך 4 דקות, אם אני רוצה לוודא שאני מובן. הרי בצד השני יושב מישהו שקורא ולא יכול לשאול אותי שאלות הבהרה.
סך הכל - **לפחות** חצי שעה.

אין לי סמארט-פון, וגם לו היה לי, לא הייתי רוצה לבזבז חצי שעה באוטובוס על התלונה, אלא לעשות דברים אחרים. זה שאני באוטובוס לא אומר שאני 'אסיר', ושהזמן שלי לא יקר גם בתוכו.
לגבי הנחת הסטודנט, אני חושב שאפשרי בתנאים
הבאים:

שהנוסע השני הינו זכאי של הביטוח הלאומי ויש בידיו תעודה המעידה על כך (סטודנט וזכאי זה בעצם אותו הפרופיל, שניהם מקנים 33%) ולגבי סטודנט, במידה ולסטודנט השני יש רב קו סטודנט (הנהג מעביר את הרב קו של החבר ומופיע לו שיש לו פרופיל סטודנט), אז אחד מכם יכול לרכוש כרטיסיה ולנקב על שניכם.

אני זוכר שדיברו על זה, לא זוכר פרטים והאם מותר לנהג לעשות את זה או שאסור ויש כאלו שעושים את זה. לא זוכר...
 

DoronModan

New member
אתה צודק לגבי בדיקת הקבלה

גם עם רב קו אישי ניתן, הסבר>>>
ראשית, רב קו אישי עם פרופיל רגיל דינו כרב קו אנונימי בכל מה שקשור לכרטיסיות. מכיוון שזה פרופיל שכל אדם באשר הוא אדם זכאי להנחה הרגילה הזאת. אתה לא צריך להוכיח שאתה אדם :)

לגבי פניה לחברה. זמן - 2 דקות גג, משאבי אנרגיה? חשמל ואינטרנט ואפילו יכולת לשגר את התלונה בעת הנסיעה עם יש לך סמארטפון.

אם יש לי בעיה כלשהי, אני פונה דרך אתר האינטרנט ואת הזיכוי (תלוי בחברה) או שאני מקבל אליי הביתה בדואר (שאיתו אפשר להשתמש באוטובוס) או שאני מקבל זיכוי והולך לקופה (כך במקרה של אגד ודן) ושם מקבל.

אני אגיד דבר נוסף שאולי ישמע מעט מעצבן. זה גם אחריותך לבדוק את הקבלה שאתה מקבל על כל מוצר/שירות שאתה רוכש/מקבל. אתה יכול לצאת מקניות בסופר ולגלות רק בבית שהקופאית בטעות חייבה אותך על 6 מוצרים מאותו הסוג למרות שלקחת רק 5. ואז מה תעשה כשכבר תגיע הביתה?

אותו הדבר באוטובוס, אתה מקבל קבלה - תבדוק על מה חויבת. קרה לי פעמיים שכשהיה לי חופשי יומי על הרב קו, הנהג בחר להוריד לי ערך צבור. במטרופולין זה קל לראות במסך הגדול של מכונת הכרטוס ואז לאחד מהם ישר אמרתי, למה ערך צבור? יש לי חופשי יומי והוא כמובן ביטל את החיוב מיד. עם נהג אחר לא שמתי לב למכונת הכרטוס, הסתכלתי בפתקית ואמרתי לו שיש לי חופשי יומי ושהוא חייב אותי בערך צבור. גם במקרה הזה הוא מיד ביטל את החיוב והעביר את הכרטיס שוב בעבור החופשי יומי.

בשורה תחתונה, הנהג השני פעל בסדר גמור, הוא אף הגדיל לעשות ויצר קשר עם הממונה עליו. וכפי שכולנו יודעים, עובד לא פועל על דעת עצמו, הוא פועל לפי החוקים ולפי מה שמוכתב לו מהממונה עליו. הנהג הראשון שגה והיה עליך לבדוק את הקבלה, דבר שרבים לא עושים וחבל... לא סתם מקבלים קבלה.
אתה צודק לגבי בדיקת הקבלה
למעשה כתבתי את המסקנה הזו בעצמי. תודה על הסיפורים שלך.
גם בסופר אני בודק את הקבלה.
אבל בפעם הראשונה שעליתי לאוטובוס עם חברת האוטובוסים החדשה שהפעילה את קו 400 מירושלים אחרי דן, והצגתי לו את כרטיס החזור (כמו שהיה מקובל באוטובוס של דן) הנהג כעס עלי ואמר: "מה פתאום כולם מראים לי את הכרטיס, איפה הרב-קו שלך?"
מאז כנראה התקבע לי בראש בטעות, שלא הקבלה חשובה, אלא מה שמופיע ברב-קו. (ואת זה, כידוע, אין לנו יכולת לבדוק).
 
הנהג צודק מאה אחוז

ויכוח עם הנהג
אתמול בלילה עליתי על קו 400 של 'קונקס' בחזרה מירושלים, כשבידי רב-קו עם נסיעת חזור מוטענת (מתוך כרטיסיית הלוך ושוב שהטענתי בבוקר). להפתעתי הנהג טען שברב-קו לא מוטענת נסיעה, ושאני צריך לשלם עבור כרטיס נסיעה. הראיתי לו בקבלה, שבבוקר שילמתי עבור הלוך ושוב, אבל להפתעתי, ראיתי שבנסיעה הלוך, שהיתה בבוקר, הנהג ניקב בטעות גם את ההלוך וגם את החזור. הראיתי לו שזה טעות של הנהג מהבוקר, כי שעת ניקוב נסיעת הלוך היא 09:31 בבוקר, וגם שעת החזור מופיעה 09:31, והרי לא ייתכן שבו זמנית נסעתי בשני הכיוונים הלוך וחזור...
הנהג אמר שעלי לשלם עבור הנסיעה, ואחר כך לדרוש את הכסף בחזרה. אמרתי לו: "מה פתאום, את הכסף אולי בסוף יחזירו, אבל מי יחזיר לי את החצי שעה שאני אפסיד בניסיונות לקבל את הכסף בחזרה?"
הנהג התקשר לממונה עליו, וזה אמר לו שאני חייב לשלם. הנהג אמר בקול, מול כל הנוסעים: 'אני לא נוסע עד שאתה משלם'. אמרתי, גם אני בקול 'אני כבר שילמתי בבוקר, מה אשמים הנוסעים המסכנים, שבגלל טעות של נהג אתה מעכב אותם?'.
זה גרם לי אי נעימות קלה (גם אם נשארתי די רגוע) ובתוך האוטובוס נמצא כבר מישהו חסר סבלנות, שהצדיק את הנהג וקרא לי לשלם, בעוד מישהו אחר בא אליו בטענות "איך אתה מדבר, אתה לא רואה שזה טעות? למה ישר להצדיק את הנהג?"

בעיני זה היה מובן מאליו שאני לא צריך לשלם. הקבלה שהעידה על תשלום נסיעה הלוך ושוב היתה בידי, והיה ברור שחלה טעות בבוקר, ושצריך לתת לי לממש את נסיעת החזור ששילמתי עבורה בבוקר. היה סיכוי קלוש שיעלה מבקר בשעת לילה זו, ובמקרה זה הייתי מסביר לו את הטעות.

האם נהגתי כשורה כשסירבתי לשלם?
____
אגב, הטעות בבוקר חלה לאחר תקלה של הנהג עם נוסעת שעלתה לפני עם תעודת נכה שלא הציגה בזמן, וגם אחרי שהנהג ניסה להחזיר את הגלגל לאחור, הוא לא מצא קוד של נכה אלא רק קוד של עיוור, ובסוף חייב את הנוסעת בתשלום מלא. כשהגיע אלי כנראה כבר היה נסער וזה מה שגרם לו לניקוב פעמיים.
הנהג צודק מאה אחוז
כנראה בבוקר נסעת יחד עם עוד מישהו ושילמת עליו.
ואחרי זה אתה בא ומנסה לדרוש לנסוע שוב בחינם.


זה בדיוק מה שהנהג אמור לחשוב, אם המצב שונה אתה צריך לפנות למרכז שירות. וגם שם יחזירו את הכסף רק לפנים משורת הדין, אם בכלל.
 

DoronModan

New member
תודה על תגובתך

הנהג צודק מאה אחוז
כנראה בבוקר נסעת יחד עם עוד מישהו ושילמת עליו.
ואחרי זה אתה בא ומנסה לדרוש לנסוע שוב בחינם.


זה בדיוק מה שהנהג אמור לחשוב, אם המצב שונה אתה צריך לפנות למרכז שירות. וגם שם יחזירו את הכסף רק לפנים משורת הדין, אם בכלל.
תודה על תגובתך
רק שההשערה שלך שנסעתי עם עוד מישהו וישלמתי עליו (=עבורו) היא בניגוד למה שכתבתי, שהנהג בבוקר עשה טעות.

מה שכתבת בסוף, ש"היו מחזירים את הכסף רק לפנים משורת הדין, אם בכלל", רק מחזק את זה שצדקתי כאשר לא ויתרתי.

אבל המסקנה האמיתית היא להסתכל על הקבלה ולראות שאין שום טעות.
 
ואיך הנהג יכול לדעת את זה?

תודה על תגובתך
רק שההשערה שלך שנסעתי עם עוד מישהו וישלמתי עליו (=עבורו) היא בניגוד למה שכתבתי, שהנהג בבוקר עשה טעות.

מה שכתבת בסוף, ש"היו מחזירים את הכסף רק לפנים משורת הדין, אם בכלל", רק מחזק את זה שצדקתי כאשר לא ויתרתי.

אבל המסקנה האמיתית היא להסתכל על הקבלה ולראות שאין שום טעות.
ואיך הנהג יכול לדעת את זה?
כנראה זה שהביא לך כרטיס, שילם עליך. ולכן הנהג התחיל בנסיעה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה