DoronModan
New member
ויכוח עם הנהג
ויכוח עם הנהג
אתמול בלילה עליתי על קו 400 של 'קונקס' בחזרה מירושלים, כשבידי רב-קו עם נסיעת חזור מוטענת (מתוך כרטיסיית הלוך ושוב שהטענתי בבוקר). להפתעתי הנהג טען שברב-קו לא מוטענת נסיעה, ושאני צריך לשלם עבור כרטיס נסיעה. הראיתי לו בקבלה, שבבוקר שילמתי עבור הלוך ושוב, אבל להפתעתי, ראיתי שבנסיעה הלוך, שהיתה בבוקר, הנהג ניקב בטעות גם את ההלוך וגם את החזור. הראיתי לו שזה טעות של הנהג מהבוקר, כי שעת ניקוב נסיעת הלוך היא 09:31 בבוקר, וגם שעת החזור מופיעה 09:31, והרי לא ייתכן שבו זמנית נסעתי בשני הכיוונים הלוך וחזור...
הנהג אמר שעלי לשלם עבור הנסיעה, ואחר כך לדרוש את הכסף בחזרה. אמרתי לו: "מה פתאום, את הכסף אולי בסוף יחזירו, אבל מי יחזיר לי את החצי שעה שאני אפסיד בניסיונות לקבל את הכסף בחזרה?"
הנהג התקשר לממונה עליו, וזה אמר לו שאני חייב לשלם. הנהג אמר בקול, מול כל הנוסעים: 'אני לא נוסע עד שאתה משלם'. אמרתי, גם אני בקול 'אני כבר שילמתי בבוקר, מה אשמים הנוסעים המסכנים, שבגלל טעות של נהג אתה מעכב אותם?'.
זה גרם לי אי נעימות קלה (גם אם נשארתי די רגוע) ובתוך האוטובוס נמצא כבר מישהו חסר סבלנות, שהצדיק את הנהג וקרא לי לשלם, בעוד מישהו אחר בא אליו בטענות "איך אתה מדבר, אתה לא רואה שזה טעות? למה ישר להצדיק את הנהג?"
בעיני זה היה מובן מאליו שאני לא צריך לשלם. הקבלה שהעידה על תשלום נסיעה הלוך ושוב היתה בידי, והיה ברור שחלה טעות בבוקר, ושצריך לתת לי לממש את נסיעת החזור ששילמתי עבורה בבוקר. היה סיכוי קלוש שיעלה מבקר בשעת לילה זו, ובמקרה זה הייתי מסביר לו את הטעות.
האם נהגתי כשורה כשסירבתי לשלם?
____
אגב, הטעות בבוקר חלה לאחר תקלה של הנהג עם נוסעת שעלתה לפני עם תעודת נכה שלא הציגה בזמן, וגם אחרי שהנהג ניסה להחזיר את הגלגל לאחור, הוא לא מצא קוד של נכה אלא רק קוד של עיוור, ובסוף חייב את הנוסעת בתשלום מלא. כשהגיע אלי כנראה כבר היה נסער וזה מה שגרם לו לניקוב פעמיים.
ויכוח עם הנהג
אתמול בלילה עליתי על קו 400 של 'קונקס' בחזרה מירושלים, כשבידי רב-קו עם נסיעת חזור מוטענת (מתוך כרטיסיית הלוך ושוב שהטענתי בבוקר). להפתעתי הנהג טען שברב-קו לא מוטענת נסיעה, ושאני צריך לשלם עבור כרטיס נסיעה. הראיתי לו בקבלה, שבבוקר שילמתי עבור הלוך ושוב, אבל להפתעתי, ראיתי שבנסיעה הלוך, שהיתה בבוקר, הנהג ניקב בטעות גם את ההלוך וגם את החזור. הראיתי לו שזה טעות של הנהג מהבוקר, כי שעת ניקוב נסיעת הלוך היא 09:31 בבוקר, וגם שעת החזור מופיעה 09:31, והרי לא ייתכן שבו זמנית נסעתי בשני הכיוונים הלוך וחזור...
הנהג אמר שעלי לשלם עבור הנסיעה, ואחר כך לדרוש את הכסף בחזרה. אמרתי לו: "מה פתאום, את הכסף אולי בסוף יחזירו, אבל מי יחזיר לי את החצי שעה שאני אפסיד בניסיונות לקבל את הכסף בחזרה?"
הנהג התקשר לממונה עליו, וזה אמר לו שאני חייב לשלם. הנהג אמר בקול, מול כל הנוסעים: 'אני לא נוסע עד שאתה משלם'. אמרתי, גם אני בקול 'אני כבר שילמתי בבוקר, מה אשמים הנוסעים המסכנים, שבגלל טעות של נהג אתה מעכב אותם?'.
זה גרם לי אי נעימות קלה (גם אם נשארתי די רגוע) ובתוך האוטובוס נמצא כבר מישהו חסר סבלנות, שהצדיק את הנהג וקרא לי לשלם, בעוד מישהו אחר בא אליו בטענות "איך אתה מדבר, אתה לא רואה שזה טעות? למה ישר להצדיק את הנהג?"
בעיני זה היה מובן מאליו שאני לא צריך לשלם. הקבלה שהעידה על תשלום נסיעה הלוך ושוב היתה בידי, והיה ברור שחלה טעות בבוקר, ושצריך לתת לי לממש את נסיעת החזור ששילמתי עבורה בבוקר. היה סיכוי קלוש שיעלה מבקר בשעת לילה זו, ובמקרה זה הייתי מסביר לו את הטעות.
האם נהגתי כשורה כשסירבתי לשלם?
____
אגב, הטעות בבוקר חלה לאחר תקלה של הנהג עם נוסעת שעלתה לפני עם תעודת נכה שלא הציגה בזמן, וגם אחרי שהנהג ניסה להחזיר את הגלגל לאחור, הוא לא מצא קוד של נכה אלא רק קוד של עיוור, ובסוף חייב את הנוסעת בתשלום מלא. כשהגיע אלי כנראה כבר היה נסער וזה מה שגרם לו לניקוב פעמיים.