ויזת לימודים J לארה"ב וספונסר

psy1980

New member
ויזת לימודים J לארה"ב וספונסר

שלום,

אני עובד על להתקבל לדוקטורט בארה"ב (Fall 2015). אני מגיש רק למקומות שיש בהם מימון מלא או קרוב לכך. אם אתקבל, התכנון הוא לנסוע על ויזות J עם בן-זוגי (שיהפוך לבעלי לפני תהליכי הויזה). חלק מהאוניברסיטאות מבקשות כבר עכשיו, כחלק מהגשת המועמדות, מסמכי גיבוי פיננסי לצורכי ויזה. לצורך הנוחות, אנחנו מעדיפים להפיק מסמך גיבוי כלכלי מהבנק שלו (אם אני מבין נכון את הטרמינולוגיה - הוא יהיה הספונסר שלי).

ראיתי איפושהו שבני זוג שנמצאים על J2 אינם יכולים להיות ספונסר/גיבוי כלכלי עבור סטודנט על ויזת J1. מישהו נתקל בעניין?

תודה!
 

ilanvag

New member
תשובות:

1. לפי תנאי הוויזה, על ה- J1 לממן את עצמו באופן מלא בשביל השהות בארה"ב. אסור להסתמך על מקורות הכנסה של ה- J2 בשביל לממן את הלימודים של ה- J1.
&nbsp
2. מאחר וה- J1 וה- J2 הם זוג נשוי (בהכרח), והנכסים יכולים להיות משותפים, הרי בשום מקום לא כתוב שאסור להשתמש בנכסים המשותפים הללו בשביל לממן את השהות בארה"ב. זה חוקי ולגיטימי, לא אמורה להיות עם זה שום בעיה, ברגע שאתם זוג נשוי. ההגבלה היא לגבי הכנסות ומימון *לאחר* שאתם כבר בארה"ב.
&nbsp
3. כלומר, למיטב הבנתי, אין שום בעיה שתתחתנו, ואז תציגו את חשבון הבנק של ה- J2 בתור רכוש משותף, אשר ישמש בין היתר לצורך הלימודים והשהות בארה"ב. זה יתקבל בלי שאלות בשגרירות בתל-אביב. הדבר היחיד שלא יתקבל הוא כספים שירוויח ה- J2 מעבודה בעודכם בארה"ב, לצורך מימון שלך.
&nbsp
4. אפילו יותר מכך - אין שום מניעה שגורם *חיצוני* כלשהו יתחייב לממן אותך, ויוכיח שהוא יכול לעשות זאת. למשל, ההורים שלך יכולים להצהיר שהם מתחייבים להעניק לנו מתנה בסך מסוים לקראת הנסיעה (הם יצטרכו להביא מסמכים מהבנק אשר יאשרו שאכן יש להם את היכולת הכלכלית לתת את הכספים הללו) - וזה גם יהיה תקף לצורך הוכחת מימון.
&nbsp
&nbsp
בהצלחה
 
למעלה