ויבקיות - אנא הושיעו

talilu

New member
ויבקיות - אנא הושיעו

עשיתי טעות, אני יודעת, אבל בהמשך להמלצה כאן ראיתי את הסדרה "יולדות בבית". מעבר לעובדה שאין לי מושג מאיפה יהיו לי את הכוחות שראיתי שלנשים הללו יש, דווקא הויבקי"ת היחידה הגיעה לניתוח קיסרי. בנוסף, קראתי עכשיו הודעה של מישהי בפורום הריון ולידה שניסתה לוב"ק ונכשלה. אתמול פגשתי חברה שילדה את ביתה הבכורה בלידה טבעית לפני 4 שנים והיא נשבעה לי שבלידה הבאה היא מכננת אפידורל או אפילו קיסרי אלקטיבי כי היא לא מוכנה לסבול כך יותר. האמת - אני מבועתת מפחד. כל החיזוקים שסיפרתי לעצמי בשבועות האחרונים פשוט נמסו...אין להם שום משמעות פתאום (ודווקא עכשיו המדריכה של בשיטת קיי בחו"ל...) אני לא רוצה לעבור עוד ניתוח קיסרי. אני לא רוצה. ואני כל כך פוחדת להתאכזב.
 
שלום לך יקירה

אני ממש יכולה להרגיש את הפחד שלך עד אליי. ברור לי שאת נמצאת בסוג של מערבולת של פחדים ואני רוצה לבקש ממך להרפות לרגע. למצוא לעצמך רגע של שקט בכל הסערה הזו (אם עשית הדרכה בשיטת קיי, אולי הדיסק או מילת הקסם יוכלו לעזור) ואחרי שהראש והגוף נרגעים תשאלי את עצמך את השאלה, מה כ"כ מפחיד אותי בלהתאכזב. מה זה אומר עליי אם אני לא עומדת בציפיות שיצרתי לעצמי. אני חושבת שברגע שתמצאי את התשובה לשאלות הללו ותחברי לך חיזוקים ספציפיים לפחד הזה יהיה לך יותר קל להרגע. אם את מרגישה קושי בלענות על השאלות הללו, את מוזמנת להתקשר אליי ואשמח לכוון אותך בהצלחה!
 
תנסי לדבר עם כאלו שכן ילדו ויב"ק :)

אני אגיד לך מה הוביל אותי בלידה השניה, שהיתה ויב"ק. נכון, כבר הייתי דולה, והיה לי *קצת* ניסיון בליווי לידה. אבל מה שאותי ענין בלידה השניה שלי שזה יהיה וגינאלי. לא טיבעי ולא בבית ולא עם דולפינים. בבקשה וגינאלי, ואם אפשר גם בלי קרעים עוד יותר טוב..... וכך הכנתי את עצמי ללידה וגינאלית, בלי תוכניות מרחיקות לכת, עם הכנה מסביב שמרגיעה אותי ומחזקת אותי (דולה /מיילדת פרטית וכו'), עם המון טיפולים במהשלך ההריון כדי להבין איך אני עם גופי, איך אני עם ההריון, איך אני מרגיעה את עצמי וכו'. (את רוצה שיטת קיי- סבבה. אין רק מדריכה אחת- תמצאי לך אחרת! לא לוותר!) ואז בלידה עצמה- מה שענין אותי זה *עכשיו*- עכשיו טוב לי? סבבה ממשיכים..... וככה עברה הלידה בלי מה יהיה ובלי אני יכולה או לא יכולה. וכן ילדתי טיבעי בלי התערבות ובקושי מוניטור. אבל זה היה מבחינתי עוד דבר ולא ה-דבר. אל תשאבי לדברים מחלישים- תמצאי לך רק את הדברים שמחזקים אותך. אל תשאבי אל הפחד, אלא תתחזקי ממנו, תמצאי מה עושה לך טוב ומרגיע אותך. צעד צעד. הפחד נמצא שם כל הזמן, עד הסוף.... אבל שהוא לא ישתלט עליך. בהצלחה לירון
 

אם פי 3

New member
את לא הן

אל תאמצי פחדים של אחרות. אם את רוצה - תקראי סיפורי הצלחה (שלי, למשל - במאמרי הפורום - ילד שלישי, הריון שני, לידה ראשונה). ילדתי בבית אחרי קיסרי, לידה מוצלחת, בריאה, טובה ומופלאה - ולא, אני לא אשה עם כוחות מיוחדים (כלומר כן, אבל כמו כל אחת אחרת). נכון שעברו מאז כבר 8 שנים ו-8 ימים... אבל לא הזמן משנה. מזמינה אותך גם לקרוא מה שכתבתי על לנל"ק במאמרי הפורום. וכן - יש יולדות (אחרי קיסרי ולא) שמגיעות לקיסרי. לפעמים אפילו לקיסרי נחוץ. וגם זה לא אסון - אבל יש גם הרבה שיולדות נרתיקית, ויש דרכים לשפר את הסיכוי שלך לכך (אך לא להבטיח ב-100%). ואולי כדאי להשלים (מלשון לעשות שלום) גם עם האפשרות הזו, כי לפחדים שלנו יש נטיה להגשים את עצמם.
 

אם פי 3

New member
ברח לי לפני הסוף

ולא הספקתי לאחל בהצלחה - ואת מוזמנת לפנות אם את רוצה עצה או תמיכה.
 

shlomitit

New member
לקרוא סיפורי ויב"ק טובים

זה תמיד טוב. ולתת לפחד את המקום הנכון שלו. הגדרת היטב "את מבועתת מפחד". הפחד מפחיד אותך. הפחד הגיוני וטבעי לאור הסטטיסטיקה, אבל הסטטיסטיקה לטובתך בכל זאת. אל תשכחי את זה. הקצי לפחד מקום מדויק לפי הגודל האמיתי שלו, לא הגודל המנופח, זה שמייחס לפחד כוחות מיסטיים ונבואיים. זה כבר יכול לשפר את המצב. ואני מצרפת לך שני סיפורי ויב"ק טובים שלי.
 

בר זהר

New member
קישור לסיפור הויב"ק שלי

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=1345&MessageId=150747217 את הראשון תכננו ללדת אצל "הלוחשות לתינוקות", אבל ירידת מים בשטף בשב' 33+5 יחד עם מצג עכוז וצירים סדירים שלחו אותנו לחדר ניתוח. את השני ילדנו בלידה בית חולימית, אבל מוצלחת מאד מבחינתנו- קצרה, יעילה ובעיקר מרגשת. ממליצה לבדוק באיזה בי"ח יקבלו את הויב"ק ברצון ולהתכונן פיזית, נפשית ומבחינת מלווים מתאימים. בהצלחה!
 

3קטנה

New member
בר ../images/Emo24.gif רק עכשיו קראתי

תענוג לקרוא. נדבר, ובינתיים נשיקות. גלית
 
תמשיכי לספר לעצמך חיזוקים

את יודעת מה את רוצה. לרצות מאוד ללדת ויב"ק זה כבר חצי דרך. תמשיכי להאמין בעצמך ולהכין את עצמך הכי טוב ללידת ויב"ק. רב לידות הויב"ק מצליחות ולא מסתיימות בקיסרי. מצרפת לך את סיפור הויב"ק שלי, לחיזוק
 

3קטנה

New member
טלילו,

הפחד שלך מאד טבעי ומובן, אבל הוא לא חייב לשתק. הוא יכול לקחת אותך למקומות טובים, ללמידה, להכנה טובה, ואני מבינה שזה מה שאת עושה
זכרי : הסיכויים לטובתך והם משתפרים עם ההכנה הנכונה והליווי המתאים. אני מצטרפת להמלצה לקרוא סיפורי ויב"ק מוצלחים, יש כל כך הרבה כאלו. ושתהיה לידה טובה !
גלית
 

marcyg

New member
אבל למה להתאכזב???

גם אם בסופו של דבר תצטרכי עוד ניתוח (שזה יכול לקרות בכל לידה) תדעי שניסית ושזה מה שהיה צריך. מצרפת לך סיפור של לידה טובה שהסתיים קיסרי שני. מאחלת לך את הכוח לשנות את מה שאת לא יכולה לקבל ולקבל את מה שאת לא יכולה לשנות! תמיד אומרים על לידות כאלו טבעיות ויחסית קלות שהיה נפלא וחוויה מעצימה... אך לא תמיד זה כל כך פשוט. הלידה הכי מעצימה שזכיתי ללוות בזמן האחרון הייתה לידה לא קלה בכלל. זאת הייתה הלידה של ליאת שעובדת איתי ב'היולי'. ליאת מרשה לי לספר את סיפורה מנקודת מבט שלי, של דולה וחברה שאוהבת אותה כל כך. סיפור הלידה של ניתאי (איזה שם יפה בחרו לו) מתחיל עם לידתו של אחיו הגדול, רותם, לפני שלוש שנים. רותם נולד בלידה קיסרית אחרי 42 שבועות מלאים שבהם לא התפתחה לידה. ליאת מאד רצתה לידה טבעית עם מיילדת פרטית במרכז ללידה טבעית בלניאדו. היא חלמה על לידה קסומה והאמינה מאד ביכולות הפיזיים והנפשיים שלה. אבל מה? לא התפתחה לידה. הצוות הרפואי לחץ ליילד אותה והיא מצידה התעקשה על לידה טבעית. בסוף היא נכנעה לשכנועים של הצוות, עברה זירוזים מכל סוג אפשרי עד שאחרי ימים ולילות של צירים מחומרי זירוז למיניהם החלו ירידות דופק והעבירו את ליאת ללידה קיסרית. ליאת הרגישה שהלידה נלקחה ממנה. בתהליך של עיבוד החוויה היא חיפשה מה לא היה בסדר, היא האשימה את הצוות הרפואי (בעיקר את הרופא שבדק ואמר שיש אי התאמה בין האגן שלה לגודל העובר), היא האשימה את עצמה על זה שאולי לא שחררה מספיק, שהייתה "נעולה" ולא אפשרה ללידה להתקדם. לקראת הלידה של ניתאי ליאת עשתה תהליך רגשי חשוב והייתה הפעם מאד מוכנה ללידה. אחרי 41 שבועות שבהם לא קרה כלום, היו קצת ספקות ודאגות עד שבסוף הצירים התחילו. ליאת קיבלה את הצירים בצורה מקסימה, בנשימה, קול, תנועה ועזרה של מגע. היא נכנסה לתהליך שלווה, אוהבת ומקבלת. הלידה התקדמה מאד לאט: נסענו לבית יולדות, היתה פתיחה של סמ', חזרנו הביתה, ועברנו לילה של צירים חזרנו שוב לבית יולדות וליאת הועברה למחלקה, לחדר פרטי, תנאים מעולים בלי הפרעות. המשכנו בתנועות, מגע, מקלחת, מנוחה... כך עברו להם עוד יום ולילה ופתיחה של 3. ליאת נכנסה לחדר לידה, קיבלה אפידורל שהיה הכרחי לאחר כל כך הרבה שעות של כאב, זה השפיע טוב, זה אפשר מנוחה, תנועה ושינוי של תנוחות. השעות חלפו ,פתיחה כמעט 4, לאחר התייעצות עם הצוות, החלטנו לנסות עם הכלים שיש בידיהם: פקיעת מים (מקוניאלים אבל ניתאי עוד הרגיש טוב), קצת פיטוצין שאפשר לתת רק במינונים קטנים אחרי קיסרי קודם, חומר לריכוך הצוואר, מצב רוח טוב ותמיכה טובה של כולנו (כולל הצוות הרפואי). ניסינו הכל, חיכינו עוד כמה שעות, עוד משמרת התחלפה. רופאה אמפטית מאד בדקה אותה שוב... בקושי 4 סמ', הצוואר עוד קשה, הראש עוד לא מספיק למטה. לא היתה ברירה, צריך שוב ניתוח. הפעם היה ברור לכולנו, ברור במיוחד לליאת שזה לא קשור להתנהלות של בית החולים, זה לא קשור לstate of mind שלה, יש דברים שהם לא בידנו. ליאת היתה שלמה עם ההחלטה על ניתוח וגם השלימה דרך הלידה של ניתאי עם הלידה הקודמת של רותם. ניתאי נולד במזל טוב ב24 במרץ במשקל 4.075 לאמא ליאת , אבא אסף ואח גדול רותם שיודעים היום שיש להם תמיד את הכוח לשנות את מה שאי אפשר לקבל וגם את הכוח לקבל את מה שאי אפשר לשנות! ליאתי- זה השיעור שלך. את אלופה! אוהבת ומעריכה אותך היום עוד יותר מתמיד. מזל טוב לכל היולדות!
 

1אמאלה

New member
גם לי היה קיסרי 2 מצויין

ורציתי ויב"ק ולא הלך... חשוב להתכונן להכל. בהצלחה!
 
למעלה