וולוויה דיגיטלית

  • פותח הנושא ted
  • פורסם בתאריך

ted

New member
וולוויה דיגיטלית

הצילומים הדיגיטליים תמיד מואשמים בכך שהצבעים של הצילום לא לעניין. המשפט השגור בפי צלמי הפילם הוא – "זה לא צבע של VELVIA” ובאמת, למצלמות הדיגיטליות יש נטיית גוון אישית אופיינית. הסיבה לכך הוא מבנה החיישן, האלקטרוניקה שהכניס היצרן למצלמה לתמוך בו ועוד. ניתן להגיע לצבעים טובים בצילום דיגיטלי, אבל לא כל המצלמות אחידות בעניין זה. לא עוד. ביקו (דני) הפנה את תשומת לבי ל PLUG IN לפוטושופ שעולה מעט מאוד כסף למי שמעוניין, ש"מדביק" צבע של VELVIA לצילום דיגיטלי. בנגיעת עכבר אחד יש לך את הצבע האהוב עליך. זהו ACTION קטן שנותן עד ארבע רמות של תיקון לולוויה. הפלאג אין הזה עובד בצורה הטובה ביותר על צילומים דיגיטליים דהויים – שנוצרו בתנאי תאורה לקויים או שנגזרים מאופי המצלמה. למשל, בניקון D100 הצילומים יוצאים בברירת המחדל פסטליים מעט, עם צבעים לא ממש רוויים. אני אוהב את זה כך, ואם יש צורך מוסיף קצת צבע אח"כ. אפשר כמובן לבחור במצלמות דיגיטליות רבות איך רוצים את רוויית הצבע, אבל אף אחת לא מפיקה את הצבעים הקלאסיים של VELVIA. יש שלוש או ארבע רמות "צביעה לוולוויה" באקשן הזה. כפי שאמרתי, עובד מצויין עם תמונה דהויה משהו, אבל עובד גם עם תמונות רוויות לא רע בכלל. אז לאלה שהתלבטו לעבור לדיגיטלית בגלל החשש לאבד את הצבעים של וולוויה, אין כבר מה לחשוש. הרי הקישור לאתר של פרד מירנדה, האשף ביצירת כלים לפוטושופ ותודה גדולה לדני שהפנה את תשומת לבי לעניין. להלן דוגמה לפעולת הכלי. הצילום הראשון הוא כמו שיצא מהמצלמה (ניקון קולפיקס 990).
 

ted

New member
והנה אותו צילום לאחר תיקון בינוני

(רמה 2)
 

ted

New member
והצילום אחרי תיקון ברמה 3

יש גם שתי רמות נוספות 2 ו -4.
 

tomizaur

New member
סתם שאלה...

קנית את הפלאג אין?? ואם לא, אז מאיפה יש לך אותו? והאם אתה יכול לשלוח לי אותו? בתודה מראש. tomizaur
 

ביקו

New member
../images/Emo45.gif אכן התמונה השלישית ניראת...

"וולווית" מכולן. העלים היבשים והצמחיה ברקע בעומק התמונה נראים מלאים חיות (בשורוק לא בחולם
) תודה על הסקירה.
 
Didital Velvia

התוצאה יפה ומרשימה, חבל שאין את ה- Plug-in הזה ישר לתוך החיישן במצלמה. אם צריך לעבוד על כל תמונה בסריקה ואח"כ במחשב בפוטושופ - מה עשינו? כמו שדורון אמר פעם גם אני מעדיף להשקיע את המחשבה והתכנון במעמד הצילום, וכמה שפחות אחריו. אז אם עובדים על צילומים בודדים זה סביר, אבל אם צריך לעבוד אח"כ במחשב על כל התמונות למרות שזה כיף זה גוזל המון זמן. מכל מקום טוב שעשו את Plug in-Didital Velvia התוצאה שהצגת אכן משפרת בצורה יפה מאוד את החלק התחתון. (אגב לחלק העליון מתאים הפילטר שראית לאחרונה). לצערי כלי התוכנה החדשים לא קבילים בתחרויות צילום דיגיטלי. מה שמותר זה חידוד קל, טיפול בהירות, ו Autolevels בלבד. וזאת לאחר שמצרפים את הקובץ המקורי כפי שהמצלמה יצרה (עם אותו שם קובץ). נושא אחר: ניקוי חיישן. היתכן שפעולת התריס מלכלת את החיישן ב- DSLR? תודה על המאמר ועידכון! מעניין לראות את זה בפעולה.
 
מוצא חן בעיני הרעיון של שיפור

´קוסמטי´ לתמונות מוצלחות, אולי עוזר להבליט נוספות כמוצלחות, אבל, גוזל המון זמן, וחלק מהפלאג אינים אינם עובדים בכל גירסאות הפוטושופ, אז גם מגביל, כי צריך כל פעם לפתוח תוכנה אחרת,או גירסה אחרת: למשל:לא מותאם לגירסת LE שיש לרבים, גם לא לפוטושופ אלמנטס. הגבלה כזו מרגיזה,ומכבידה לא קיימת בכל הפלאגאינים.מאמינה שיש שינויים כל הזמן. אבל בהחלט יכולה ´להציל´ ולייפות תמונה טובה ומוצלחת ביסודה. (כמובן,הוספתי למאמרים,עם קישור לשרשור,להנאת כולם)
 
למעלה