אביתר 777777777
New member
צילום קרונועי IC-3:
מירב החובבים - כבדים וקלים שאיתם יצאתי לשטח מסכימים עם הדעה שצילום של קרונועים הוא משעמם ! יש לנו המון צילומים כאלה ואין כל חדש תחת השמש ! אתה לא יכול לזהות את הקרונוע מרחוק ! אתה כן מזהה קטרים מרחוק ובכך יש גיוון רב יותר. הרוטיניזציה שבצילום קרונועים מביאה את הסעיף. ההשוואה בין המנועים נועדה להשוות את עוצמת המיזוג בין קרונוע למו-דו. אין כל ספק שכשהמיזוג עובד בשני הסוגים היטב, קר יותר ונעים יותר בקרונות המו-דו ! אין כל קשר בין המנוע הגרמני של הקרונוע למזגן של המו-דו ולא זו כוונת הדברים. כל מזגן שמתקלקל הוא בדרך-כלל אשמת הטיפול בו. אתה יודע זאת היטב כפי שאתה יודע שקרונועי ה- ESSLINGEN היו מעולים עם מנוע מצויין בן 1,000 כו"ס אך בישראל התעמרו והתעללו בהם עם תוספות האסורות על-פי הוראות היצרן. כהרגלי, אני מנהל שיחות עם המוסכים ברכבת כל הזמן. כדאי שתרים טלפון לחברנו דודו דיזל ותשאל אותו את מה ששאלת אותי כי אז תקבל את התשובות שאינך מתלהב מהן. צר לי, אך אין כמחקר שטח וכנסיון אישי. נסעתי במו-דו הרבה פעמים ותמיד בולטת העובדה של מיזוג נהדר. נסעתי ב- IC-3 המון פעמים ותמיד אני יוצא מזיע ודביק !!! המזגן תקין ועל עוצמה מירבית אך הוא מתאים לנסיעה בדנמרק או בצפון אירופה אך לא לאקלים המדבר של ישראל !!! אולי אינך יודע אך מזגני האלסטום עברו מקצה שיפורים בניגוד למזגני בומברדייה. גם בקרונות הקומותיים קיים מיזוג נורא ואיום. כאשר הקומה מלאה בנוסעים, המזגן קורא "הצילו". נסעתי בקרון נוסעים מס' 337 עם מזגן ועם פול נוסעים וירדתי נמרץ, נינוח ורענן - כן רענן ! במוסך הקרונועים מודעים לבעיית המיזוג ואני מקווה שהיא תיפתר או שחלק מהמזגנים יוחלפו. המזגן הישראלי הוא הטוב מכולם ! אף אחד לא עוסק פה בשמועות ! אינך יכול לקרוא לשיחה מקצועית עם דודו - שמועה. ! ולסיכום: הקרונועים הם לא סתם משעממים - הם נורא משעממים ! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - ג'יי דיימונד מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - ירון דוזטס מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - פול קוטרל מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - הנס קוהוט מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - וולטר רוטשילד מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את ... מה הוא חושב עליהם !! אתה בא ביום שישי אינגל'ה ??
צילום קרונועי IC-3:צילום ומנועים של קרונועי IC3
קודם כל, אל תדבר בשם כל החובבים ה-'כבדים' ובשם צלמי הרכבות באומרך שהקרונועים 'משעממים'. אני חושב שהן עומרי האוזר והן עבדך הנאמן חובבים מספיק רציניים וגם צלמים נלהבים מספיק על מנת להחשב במועדון האקסקלוסיבי שלך, ונראה לי ששנינו חולקים על דעותיך לגבי המראה החיצוני והפנימי של הקרונועים (ואני משוכנע בסבירות טובה שישנם עוד כמונו). לגבי דעות, אזי אני דווקא מאוד אוהב את הנענוע העדין של הקרונועיםף ואני נרדם איתו מצוין (כמובן שאז אני מפסיד את כל הנוף וההתרחשויות והחדשות הרכבתיות, לכן אני משתדל להחזיק עיני פקוחות). למיטב הבנתי, אין שום קשר בין סוג המנועים הקיים בקרונות ה-'מו-דו', אשר משמשים לחשמל למערכות עזר בלבד, לבין המנועים במערכי הקרונועים, שמשמשים חלקם להנעה וחלקם לחשמל (כן, אני יודע שבסדרה הראשונה זה לא בדיוק כך). ובכל זאת, כל הכבוד על השליטה בפרטים הטכניים. לטעמי האישי, כאשר המזגנים בקרונועים עובדים, אזי נעים מאוד בהם, ואילו כאשר הם מקולקלים, אזי מגעיל וחם בהם בדיוק כמו בקרונות 'מו-דו' שבהם התקלקלו המזגנים (ואני מדבר מנסיון). לגבי כמות התקלות ביחס לכמות הרכבות ולשימוש בהון בכל סוג של ציוד, אין לי נתונים, ואשמח לשמוע (או יותר נכון, אביתר, לראות מסמך, ולא משמועה בעל-פה).
מירב החובבים - כבדים וקלים שאיתם יצאתי לשטח מסכימים עם הדעה שצילום של קרונועים הוא משעמם ! יש לנו המון צילומים כאלה ואין כל חדש תחת השמש ! אתה לא יכול לזהות את הקרונוע מרחוק ! אתה כן מזהה קטרים מרחוק ובכך יש גיוון רב יותר. הרוטיניזציה שבצילום קרונועים מביאה את הסעיף. ההשוואה בין המנועים נועדה להשוות את עוצמת המיזוג בין קרונוע למו-דו. אין כל ספק שכשהמיזוג עובד בשני הסוגים היטב, קר יותר ונעים יותר בקרונות המו-דו ! אין כל קשר בין המנוע הגרמני של הקרונוע למזגן של המו-דו ולא זו כוונת הדברים. כל מזגן שמתקלקל הוא בדרך-כלל אשמת הטיפול בו. אתה יודע זאת היטב כפי שאתה יודע שקרונועי ה- ESSLINGEN היו מעולים עם מנוע מצויין בן 1,000 כו"ס אך בישראל התעמרו והתעללו בהם עם תוספות האסורות על-פי הוראות היצרן. כהרגלי, אני מנהל שיחות עם המוסכים ברכבת כל הזמן. כדאי שתרים טלפון לחברנו דודו דיזל ותשאל אותו את מה ששאלת אותי כי אז תקבל את התשובות שאינך מתלהב מהן. צר לי, אך אין כמחקר שטח וכנסיון אישי. נסעתי במו-דו הרבה פעמים ותמיד בולטת העובדה של מיזוג נהדר. נסעתי ב- IC-3 המון פעמים ותמיד אני יוצא מזיע ודביק !!! המזגן תקין ועל עוצמה מירבית אך הוא מתאים לנסיעה בדנמרק או בצפון אירופה אך לא לאקלים המדבר של ישראל !!! אולי אינך יודע אך מזגני האלסטום עברו מקצה שיפורים בניגוד למזגני בומברדייה. גם בקרונות הקומותיים קיים מיזוג נורא ואיום. כאשר הקומה מלאה בנוסעים, המזגן קורא "הצילו". נסעתי בקרון נוסעים מס' 337 עם מזגן ועם פול נוסעים וירדתי נמרץ, נינוח ורענן - כן רענן ! במוסך הקרונועים מודעים לבעיית המיזוג ואני מקווה שהיא תיפתר או שחלק מהמזגנים יוחלפו. המזגן הישראלי הוא הטוב מכולם ! אף אחד לא עוסק פה בשמועות ! אינך יכול לקרוא לשיחה מקצועית עם דודו - שמועה. ! ולסיכום: הקרונועים הם לא סתם משעממים - הם נורא משעממים ! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - ג'יי דיימונד מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - ירון דוזטס מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - פול קוטרל מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - הנס קוהוט מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את הצלם הדגול - וולטר רוטשילד מה הוא חושב עליהם !!!! תשאל בבקשה את ... מה הוא חושב עליהם !! אתה בא ביום שישי אינגל'ה ??