והרי החדשות...

  • פותח הנושא ted
  • פורסם בתאריך

ted

New member
והרי החדשות...

כפי שאמרתי לפני כמה ימים, עונת המלפפונים הסתיימה. בחצות של הלילה הקודם, הכריזה סוני על ממשיכתה של ה 707. קוראים לבייבי החדשה 717, דומה להפליא לקודמתה. אותה עדשה של צייס, אותם 5 מגאפיקסל, אותו מבנה - כך שבמבט ראשון, קשה להבדיל ביניהן. אז קודם כל למה? התשובה פשוטה - לא מחליפים סוס מנצח. מה 707 נמכרו לפי כמה מאמרים למעלה ממיליון עותקים. היא מתקרבת, או עברה כבר את הקו של הניקון קולפיקס 990, השיאנית בכל הזמנים של מצלמות דיגיטליות. המצלמה פשוט מעולה (יש לי אותה קצת פחות משנה, ואחרי כ 8000 צילומים איתה - אני יכול לומר זאת בבטחון). אז מה בכל זאת חדש? אז קודם כל - לבעלי ה 707 אין סיבה לרוץ להחליף. תרגעו. מה שיש ב 717 הם אוסף שיפורים לא קטן שנעשה בעקבות משוב של לקוחות. קודם כל, ה WHITE BALANCE קיבל עוד כמה אפשרויות, כולל זיהוי מהיר ואוטומטי. שנית, חשוב מאוד - נוספה "נעל חמה" לפלש חיצוני (בדגם הקודם צריך היה לקנות את הפלש של סוני (חזק ולא יקר) ולחבר אותו עם כבל למצלמה. חשוב מאוד - הרגישות המכסימלית הועלתה ל 800 אסא, כלומר - ניתן לצלם איתה במצבים קשים יותר וב 400 אסא הצילומים יהיו יותר נקיים מרעש. עוד משהו חשוב - תיקון הרעש האוטומטי מופעל כעת בסביבות ה 1/25 של שנייה ולא מ 2.5 שניות ב 707, כלומר, תמונות נקיות יותר גם בחשיפות מהירות יחסית. נוספו שיפורים רבים נוספים להרבה תפריטי משנה במצלמה, הזום נעשה כעת עם טבעת ולא עם לחצנים ועוד ועוד. בסה"כ - קוסמטיקה חשובה, אך לא קריטית לבעלי מצלמות 707 קיימות. כל התכונות המצויינות שלה נשמרו - צילום בחשיכה, גוף מסתובב ביחס לעדשה, האופטיקה המשובחת של צייס ועוד. סוכריה. זה לא סותר את חרושת השמועות על ה 909 - 6 מגאפיקסל, זום X10 ועוד. סוני ישבה בשקט מספיק זמן כדי להנחית כעת, לקראת סוף השנה והקריסמס, לפחות שלוש מצלמות גדולות חדשות. בפינת הרכילות מדברים על תערוכת הפוטוקינה בסוף חודש זה בגרמניה ועל הניקון D2. אין כל הכרזה רשמית בינתיים- אבל השמועות מספרות על מצלמה עם חיישן בגודל פריים (6 מגאפיקסל?) מבוססת על הגוף של F5 - מקצועית חדשה - ולהערכתי עם מחיר התחלתי של 5000 ירוקים לערך. נראה מה יקרה. יש לצפות בשבועות הקרובים לגל של הכרזות חדשות. זה הזמן. סוני פספסה ביום אחד את אוגוסט עם ההכרזה, לא נורא.... ולסיום, המלצה - לכל מי שאוהב לצלם ואוהב תוצאות מדליקות ומצלמת פיצוץ ואין לו עדיין דיגיטלית - שיגרד כ-1000 ירוקים מאיזשהו מקום ויעמוד כבר עכשיו בתור ל 717.
 

ted

New member
כדי לא לזרוק אחרים בגלל מספר הודעות

מוגבל בדף - אוסיף כאן דברים לא שייכים לחדשות לעיל. מצ"ב צילום של הנסיון הראשון שלי בדיגיסקופינג עם ה D100. סיפור מהחלק היושב... בקיצור -חיבור ישיר של ה SWAROVSKI מבטל באחת את מד האור המובנה, ולמרות התוצאות המשובחות, יש להתאמץ מאוד כדי לקלוע לחשיפה הנכונה, מסתכל ומייאש. ירד לי אסימון - למה לא להשתמש בניקון עם עדשה מורכבת ולצלם דרך העינית של ה SWAROVSKI - בדיוק כמו במצלמת P&S דיגיטלית? בניתי היום אחה"צ קונסטרוקציה מוחזקת ביד, עם עדשה "פושטית" של 35-80 מ"מ של ניקון - שמזדהה למצלמה ומאפשרת מדידת אור - ומה שחסר לי בעצם זה רק מתאם "T" זול לתבריג של 52 מ"מ, ובא לציון גואל! הרי התוצאות...בכלל לא רע בהתחשב שהמצלמה הוצמדה ביד לטלסקופ!
 

ted

New member
ותרומתי הצנועה ל"יום האהבה" אבל

מגן החיות...
 

sergo

New member
טד למרות מה שהיה ביננו אני חושב שצר

שצריך להניח לעבר ולהסתכל קדימה מקווה שנשכח ונגמר וזה פשוט נראה לי ממש מיותר העובדה שאנחנו לא מתיחסים אחד לשני. למי שלא מבין מה אני רושם פה בזמנו היה לי דין ודברים עם טד אמרנו דברים קשים ולא הולמים אחד לשניו וטד עם נעלבת ממני אז אני פה לפני כל חברי הפורום מתנצל ומקווה במבחינתך העסק הזה הסתיים. ד"א לפני שאשכח אחלה צילומים אהבתי במיוחד את הצילום של הקופים תפסת אותם ב"סטלבט" שנה טובה לכולם סרג´יו
 

maxos

New member
שמועות שמועות

תמיד יש את השמעות האלה, אני שמעתי על D2 עם 12 MB ו פרים מלא, מה שנראה לי לגמרי מהדמיון. (ומהחלומות שלי) אבל שמעתי גם כל משהו קצת יותר הגיוני, מצלמה חדשה, מבוססת על N80 (או F80 לארופיאם שבינינו) 5 MP, וקבלו את זה: 1200 $ בלבד!!!!! כרגע ביטלתי מחשבות על קניה של הD100 עד אחרי פוטו קינה, ועכשו אני מחזיק אצבעות חזק...!
 

ted

New member
ההגיוני שלך לא עושה אצלי הרבה הגיון

אם ניקון יעשו מה שאתה אומר - הם יורים לעצמם לא כדור, אלא פגז בשתי הרגליים. זה יפגע במכירות של ה D100 באופן חמור וגם יפיל מיידית את ה 5700 החדשה שלהם (שהיא באותו מחיר). הם השקיעו מיליונים בפיתוח שתי המצלמות ובהכרזה כזו הם יורידו את הכל לטמיון. אני לא חושב שהם עד כדי כך אהבלים, אבל מי יודע? היפנים הרי תקפו את פרל הרבור...
 

maxos

New member
אחאחאחא,,, יפה אמרת.

זה מה ששמעתי. נראה, אולי אני טועה והם מוציאים את המצלמה עם ה 5MP ב1700 $. אני לא ממש זוכר. אתה רוצה שאבדוק?
 

maxos

New member
חוץ מזה יכול להיות

שקנון יוצאים עם משהו דומה, ואז הם חייבים להשיב מלחמה. נהייה יותר חכמים אחרי פוטוקינה...
 

ted

New member
תבדוק אם אתה יכול, כי גם זה לא

הגיוני. קרוב מדי למחיר של ה D100. בשביל עוד 300 דולר אפשר לקבל מצלמה של 6 מגאפיקסל עם חיישן גדול יותר. כל מי שמוכן כבר להוציא 1700 דולר, יוסיף עוד שישית למחיר ויקבל משהו אחר לגמרי.
 

maxos

New member
טוב, מוזר מאוד.

ראיתי את זה בפורום של DPREVIEW, אבל עכשו אני לא מוצא את זה. אבל מה שכן אני ומוצא, חוץ מהמספר האדיר של השמועות על D2 עם 12 MP בפריים מלא, זה שאולי תהיה מצלמה על בסיס N65, בפחות מ 1000$?!?!? זה לא נראה לי הגיוני במיוחד... נראה.
 

ted

New member
מאיפה הסיפור על ה N65? הם ירצחו גם

את ה D100, גם את ה 5700 וגם את ה 4500 בעצמם. ממש לא הגיוני. נחכה לתערוכה ונראה.
 

10101

New member
מעניין לראות איך השוק נוהג.

יופי של מאמר. השלמה קטנה בענייני תימחור. המחיר של הסוני 707 מתחיל לגרד בימים האחרונים את הגבול התחתון של ה 800דולר. המחיר גם יורד מידי כמה ימים. הדבר אילץ את מינולטה לישר קו עם התימחור של ה 7I החדשה שבאופן תמוה (שיווקית) הושק לפני ה 717. בשל כך הם לא יכולים להעלות את המחיר מעבר ל 707 ש... מחירה בעולם יורד. באופן תמוה נוסף, זה לא בא לידי ביטוי בארץ. הסוני שבעולם עולה כמו המינולטה, בארץ יקרה יותר. האם טובה יותר ? עניין של טעם.
 

ted

New member
לגבי תימחור בארץ - אנחנו כבר יודעים

שסוני "משוגעים" עם התימחורים שלהם, בפרט שמחלקת סטיל דיגיטלי אצלהם עוד לא יודעת איך לאכול את זה. את ה 707 למשל, הם התחילו להביא לארץ שמונה חודשים לאחר שהיתה בשוק בחו"ל... לגבי המינולטה 7I, אתמול היתה ידיעה לא נחמדה מאחד מאתרי הצילום בחו"ל: http://www.steves-digicams.com/diginews.html שהם מושכים מצלמות חזרה מהשוק בגלל בעייה טכנית כלשהי. יש להם חוסר מזל (יותר חוסר שכל) בטיפול שלהם בכל הנוגע במצלמות ה 7/7I - מבחינת ה UPGRADE, היחס ללקוחות הותיקים, התימחור וכ"ו. לכן הם מינולטה ולא סוני, קנון או ניקון. אם אתה לא הולך על D100 או על ה D2 החדשה - לך על ה 717!
 
למעלה