והפעם בתפקיד התומך:הבן/ת זוג

והפעם בתפקיד התומך:הבן/ת זוג ../images/Emo23.gif

מהם לדעתכם התפקידים של בן/ת זוג? מה הייתם כוללים ברשימה של הצרכים מבן/ת זוג
האם לדעתכם קבלת תמיכה מבן/ת זוג יכולה להביא למצב של תלות, אם כן- היכן הגבול
 

ס א ט י ן

New member
התפקידים של בן הזוג

יש תפקידים רבים, וגם לנו, במעכרת היחסים. אבל אלו תפקידים שלא מגיעים רק מתוך מחוייבות, אלא גם מרצון. ככה זה כשאת אוהבת מישהו כל כך. את רוצה שיהיה לו רק טוב. ולכן- תמיכה. הוא חייב לתמוך בנו לאורך הדרך שאנו יוצרים לעצמינו. להיות עם בן זוג שלא תומך ולא רוצה לעזור זה כאילו להיות בלי בן זוג. כמובן שלא צריך להישען על בן הזוג. קודם כל להאמין בעצמינו, לעשות דברים כי אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים וגם אם לא היה איתנו אף אחד היינו יכולים לעשות אותם. ולמרות זאת, תמיד שיש בן זוג נדמה כאילו אנחנו יכולים לעשות הרבה יותר. וזה בגלל התמיכה שלו, והאמונה שלו בנו. ותמיכה לא באה רק בקטע של האמונה, גם בעזרה, בדאגה. למשל- הרגשתי לא טוב בימים האחרונים ולא הלכתי לרופא, והחבר שלי אמר לי שהוא מגיע אליי ביום ראשון ובא איתי לרופא. זהרק חלק מהתמיכה והעזרה...
 

Kerry121

New member
לדעתי ..

מהם לדעתכם התפקידים של בן/ת זוג? מה הייתם כוללים ברשימה של הצרכים מבן/ת זוג? שיהיה תומך, שיתן עצות טובות ומעודדות, שיהיה שם בשבילי כשאני עצובה, שידע איך להצחיק אותי כשהמצב רוח לא משהו, שישקיע בי(מתנות, מסעדות
), שיגיד לי מדי פעם כמה אני מושכת אותו, שיחמיא לי, יפרגן. האם לדעתכם קבלת תמיכה מבן/ת זוג יכולה להביא למצב של תלות, אם כן- היכן הגבול? לא צריך להיות תלויים בבן הזוג עד הסוף, כי לפעמים נפרדים ואז המצב נהיה קשה פי 2. צריך לדעת להתמודד עם הדברים לבד, לעודד את עצמנו וכ'ו.
 
תגובה

חבר צריך לעזור ולדאוג, להתענין ולהשתתף בחויות. אם הוא עוזר באופן אמתי מתוך רגשות, לא יהפוך לתלות.
 

smartblonda

New member
תפקידים

להיות שם כאשר האחר עובר משבר כלשהוא ולתמוך בו. להיות אוזן קשבת לצרכים אחד של השני. להעניק אחד לשני יותר במובן הנפשי והמעשי. להעמיד את בן הזוג בראש סדר העדיפויות.
 
תפקידים...

כל מה שאני מצפה מהחברים שלי, רק ברמות אינטימיות וזמינות גדולים יותר. להיות אוזן קשבת, לתמוך, לעודד, לפרגן, לעזור לי לצמוח, לתת גיבוי כשצריך, לדאוג , לאהוב (עם כל המשתמע מזה), לעזור בדברים גדולים וקטנים, להבין ולא לשפוט. כמובן שכל אחד מהתיפקודים הללו יכול להביא לתלות, לא רק קבלת תמיכה. אנשים מפתחים תלות לדעתי בלי קשר למה שהם מקבלים, זה קשור לצורך פנימי. אני גם לא חושבת שתלות מסויימת זה דבר שלילי. מבחינתי, ברגע שבן הזוג הופך למקור בלעדי למשהו רגשי והתחושה הפנימית היא שבלעדיו לא יהיה כלום זה כבר לא בריא.
 
למעלה