והפעם בפינת הירקות...

kawamagi

New member
והפעם בפינת הירקות...

לא יצא לגמרי כמו שתיכננתי (רציתי שממש יראו את עלי הפרח מופרדים), ונדמה לי שאני אעשה בהזדמנות נסיון נוסף.
 

kawamagi

New member
זה כמו עגבניה - רק שזה ארטישוק

הנחתי ארטישוק חסר מזל בתוך בלילת גבס וקוורץ, חיכיתי שיתייבש... הכנסתי לתנור (הפעם לתנור הביתי - ידעתם שיש דבר כזה ? זה ממש מתחת לגז ! בלי צחוק) ו"ריככתי" אותו קצת. עכשיו, כשהפנמתי שאין סיכוי שאני הולך "להעלים" את הארטישוק בזמן סביר, הוצאתי אותו מהתנור, חתכתי את התבנית לשניים, וחילצתי את הארטישוק. לאחר מכן חיברתי בחזרה את התבנית עם מעט עודפי גבס ו... לתנור. הארטישוק שלי שקוף לגמרי, אבל צולם כשהוא מונח על פלטה לבנה שמעליה פלטה ירוקה.
 

oritt3

New member
../images/Emo13.gifאלף לילה ולילה

1. צריך סבלנות. כמה זמן חיכית לייבוש בתנור?? אגב: אני ייבשתי בזמנו דג מושט נחמד ושלם בתנור בייתי!
2.אחרי שתבנית עוברת שריפה:אפילו שריפה קלה,אזי תיקון שלה לא אפקטיבי כל כך. ניתן לתקן כל זמן שעדיין לא נשרפה. 3.בסוף יהייה טוב:)
 

סיגליתא

New member
../images/Emo10.gif עדיין לא הבנתי , ../images/Emo52.gif זה גבס או זכוכית

בכל מ קרה זה נראה מרתק ומעניין, העיקר הארטישוק בושל, עשית רוטב?
 

kawamagi

New member
תודה רבה, אורית

יכול להיות שבאמת לא חיכיתי מספיק זמן. הארטישוק היה איזה 4 שעות ביותר מ 200 מעלות, וכשראיתי שכל מה שהוא עזה זה להתרכך... שיניתי תוכנית. כך או כך התבנית לא יצאה מספיק מדוייקת, הגבס לא נכנס לכל קפלי הארטישוק, וגם לתןך החריצים בתבנית שהעידו על עלי האטישוק, בסופו של דבר לא זרמה זכוכית. טוב, מתכתחילה זו הרגשתי שאני יורה קצת גבוה, אבל הלכתי על זה. שמחתי לגלות שבעזרת התוכנית שלך (שוב השתמשתי באותה תוכנית) הצלחתי ליצור גוש זכוכית מאסיבי (יחסית ליציקות עד עתה) ללא סדקים. שבוע נפלא
 

kawamagi

New member
סיגלית זו זכוכיתתתתתתת !!

היה הרבה גבס מעורב, אבל בשורה התחתונה - אנחנו יודעים למה אנחנו פה...
 

oritt3

New member
גיא הירקן!!:)

התוכנית של העגבניות לא בהכרח טובה לתוכניות של ארטישוקים למיניהם!! צריך להתחשב בעובי היציקה.. וניראה שהארטישוק יותר עבה מהעגבניות שרי וכן נדרש יותר זמן לזרימת הזכוכית לכל הקפלים.. אולי תלך שלב שלב.. כלומר: תנסה לעשות יציקות באותו העובי ולאט לאט תנסה דברים יותר מורכבים ויותר עבים שלהם נדרשת תוכנית יותר ממושכת. אגב:אני לא אוהבת לקלקל שמחות.. אולם אם היציקה יצאה בלי סדקים מהתנור זה לא אומר שמחר בבוקר/עוד חודש/עוד חודשיים.. וכו, לא יופיעו סדקים.. אם התוכנית לא הייתה נכונה אזי יכולים להופיע סדקים גם באיחור של שנה..
 

BALEDIN

New member
אם זה בסדר אני ישמח לתת כמה טיפים../images/Emo140.gif...

1. עשיתה חורי איוורור לתבנית? לוכחים איזשהי חוטי מטחת ישריםבעובישל שתיים שלוש מ"מ וסמים אותה בזמן שהכול רך בכל נקודה גבוהה כדי שהאוויר יוכל לצאת ומשכים אותם שהכול יבש 2. לא כל כך כדאי להכניס גבס קוורץ לתנור ביתי כי החומרים האלא לא בראים ולא ממש כדי שישמשו כתבלינם לעוגות שוקלד שלך... 3. בתחילת התבנית בחלק של הארטישוק תשתמש בגבס קוורץ הכי נוזלי שאתה יכול להכין גם אם זה אומר להכין פעמים גבס קוורץ ואת זה בקערה קטנה (אל תוסיף יותר מים לתערובת כי אז תהרוס אותה והיא תתפורר הרבה יותר בקלות) 4. אם מתיבש לך הגבס בגלל זה בין השכבות כי הכנתה פעמים חכה עד שהוא יתיבש לגמרה ואז תשפריץ עליו קצט מים ותכין את השכבה הבאה 5. דברים אורגנים מתאדים רק ב 500 מעלות והם צרכים זמן לא יודעת כמה אבל די בטוחה שיותר מכמה שעות - רק אם אתה עושה את זה צריך רשת לניפוי אבנים אחרת אני לא בטוחה כמה תחזיק התבנית 6. כדי שהזכוכית תסכים לנזול לחורים הקטנים צריך לתת לה זמן ולהריך את החלק הכי חם בגרף - כמה שיותר זמן יותר פרטים וואי יצא לי מגילה
בהצלחה
 

oritt3

New member
עוד משהו

אולי כדאי לנסות חומרים שיותר קל לשרוף.. כמו קלמנטינה למשל? בארטישוק יישנם חלקים קשים שהשריפה שלהם איטית ובעייתית יותר. סתם רעיון..
 
יצא מקסים!

לא יודעת למה ציפית אבל בעיני רואים טוב את העלים ואני אוהבת את הצילום הזה אבל אשמח לראות אחד יותר נאמן למציאות.
 

גאיליי

New member
גיא זה ההורס! ברור שזה ארטישוק!

אתה לא יכול לצלם את זה שקוף ולא ירוק שנוכל גם לספק את היצר הטכני שלנו????
 

גאיליי

New member
בחיית גיא- אתה צוחק עלינו????

דף לבן, צילום נורמלי, פוטושופ - מה זה?????
 
למעלה